سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

خدایا مرا ببخش ! من از اتفاقاتی که می افتد لذت نمی برم!

این چند  روز این قدر سوژه برای نوشتن اطرافم بود که نیازی نبود زحمتی  به خود بدهم . فلان نمایشگاه در فلان بازار، فلان خواننده و چنان کاستی ، رسوایی های شبکه استانی و........... ولی هر وقت می خواستم بنویسم . نمی شد . باید چیز دیگری می نوشتم . و این باید خیلی محکم بود ، خیلی.


                                                                  ***
  چندین هزار نفر در اثر زلزله جان خود را از دست داده اند . تقریبا مثل اتفاقی که برای مردم بم افتاد و تمام دنیا با بم همدردی کرد و بم را تسلا داد . اگر دنیا هم نبود  کسانی در کنار هم بودند که درد مشترکی داشتند . ولی...
 
  صاعقه جان دختر هرمزگانی را گرفت .  باور کنید . صاعقه به صدام ، جرج بوش و دیگر آدم کشها نخورده بود . صاعقه جان یک دختر بی گناه هرمزگانی را گرفته بود که از مدرسه به خانه بر می گشت . نمی گویم اگر او خواهر تو بود ، می پرسم اگر تو برادر او بودی چه می کردی؟ می توانستی گریه کنی؟ نه . چون باور کردنش سخت تر است . امتحانش مجانی است . باور کن . او خواهر همه ماست . و چه کسی می توانست تو را درک کند . به من نشانش بده !

                                                                 ***
   کاش من صاعقه بودم .

                                                                 ***

  چه فایده دارد که من بگویم : تسلیت می گویم و تو بگویی روحش شاد. مگر روحش شاد می شود ؟ شاید روحش هم می خو است بیشتر دراین دنیا شادی کند ...شاید این زندگی تکراری از برزخی که  در آن حتی تلویزیون هم نیست که فیلم تکراری پخش کند ، تازه تر و جالبتر باشد .

خدایا! مرا ببخش! من از اتفاقاتی که می افتد لذت نمی برم !



 

نظرات 3 + ارسال نظر
ستاره دوشنبه 21 دی 1383 ساعت 10:45 ق.ظ http://www.3tarebaroon.blogsky.com

جالب بود.........

نخل تنهای جنوب سه‌شنبه 22 دی 1383 ساعت 09:03 ق.ظ http://neihamboon.blogsky.com

سلام
تسلیت میگم درگذشت این خواهر عزیزوگرامی رو
درک این ضایعه کمی دردناکه

الـهه دوشنبه 10 اردیبهشت 1386 ساعت 12:11 ب.ظ http://babayebaroon.blogfa.com

آقای عوض پور مجری جشنواره بودن؟؟؟!!!
من در نوشته ی آقای بردال دقت نکرده بودم و تو کامنت دوستان متوجه شدم.
یادمه تابستون چند سال پیش شبکه استانی یزد هر هفته با یه مرکز استان برنامه ی مشترک اجرا میکردن... از بندر هم آقای عوض پور اومده بودن یزد ، ایشون خیلی خوب و مسلط اجرا میکردن .
تعجبم اینه که خوندم سبک بازی!!!! و لوس!!!!
چون اون وقت که سلمانی (مجری یزد که الان گوینده ی شبکه خبر شده) هر چی با ایشون شوخی میکرد ایشون خیلی خشک و جدی جواب میدادن... نمیدونم !

تقریبا از همون وقتا به بندر و فرهنگش علاقه مند شدم، با اون اتفاقایی هم که واسه ناصریا افتاد و اینکه الان ایشون اونجان این علاقه ی من صد چندان شده...

در هر صورت آباد باد هرمزگان !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد