سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

ابتدا برانکو به لاولپه باخت ،سپس ایران به مکزیک !

ایران یک (گل یحیی گل محمدی ۳۶) مکزیک ۳( براوو عمر ۲۸ و ۷۶  زینها ۷۹)

  پس از سوت آغاز بازی بازیکنان ایران چنان جسورانه بازی را شروع کردند که باعث حیرت بود . انگار تنها راه گریز از اشتباهات در خط دفاع را در حمله دیده بودند . مشخص بود تیم از نظر روحی چیزی کم ندارد . برخلاف برانکو که ترس را در چشمانش می شد دید ،بازیکنان با جسارت خاصی در زمین می جنگیدند .

 

 

 ولی همان موقع هم می شد حدس زد که اینگونه دویدن بی محابا انرژی تیم را زودتر ار موعد تخلیه می کند . این تیم برای چنان دویدنی آماده نبود . بر خلاف ایران تیم مکزیک هر چه از زمان بازی میگذشت سرحالتر می شد . به طوری که در نیمه دوم بازی را کامل در اختیار گرفت . و آن ربع ساعت رویایی ایران به باد رفت . و همانطورکه در دو یادداشت قبلی اشاره کرده بودم کسی نتیجه می گیرد که بیشتر کار کرده باشد . بعید بود ایران از پس مکزیک بر بیاید . حتی مکزیکی که در مقابل ایران ان مکزیک جام کنفدراسیون ها نبود . در نیمه دوم هر چه فکر می کردم که ایران چه هدفی در زمین دارد به نتیجه ای نمی رسیدم . تیم کاملا سردر گم شده بود . یک ضرب المثل فوتبالی هست که می گوید : نیمه دوم نیمه مربیان است . برانکو نشان داد که در حد جام جهانی نیست . او جتی در حد لاولپه ی نچندان مطرح هم نبود . فقط کافی است تعویض های آنها و تاثیر آن بر بازی را مرور کنید .

لحظات حساس بازی از نگاه سایت جام جهانی :

دقیقه ۴)

ایران بدون هیچگونه نگرانی بازی را آغاز کرد و تعجب رقیب مکزیکی خود را برانگیخت .حرکت بازیکن بایرمونیخ آلمان علی کریمی و پاس او به بازیکن هامبورگ آلمان مهدوی کیا و شوت مهدوی کیا از فاصله ۲۵ یاردی از سمت چپ دروازه اسکار سانجز به بیرون رفت .

دقیقه ۱۱) وحید هاشمیان کمی نزدیک تر رفت و هیجان ایرانیان را برانگیخت.او توپ خوبی که کعبی برایش فرستاده بود را در حالی که فقط سانجز را روبه رو داشت نتوانست گل کند ولی در یک رفت و برگشت همان توپ را با ضربه سر به  سمت گوشه دروازه فرستاد که سانجر با مهارت خاصی توپ را دفع کرد .

دقیقه ۲۸) ضربه پشت سر ناقص فرانکو توپ را در مقابل دروازه به براوو رساند و او بدون مزاحمتی از سوی مدافعین دروازه ایران را باز کرد .

دقیقه 36)سنچز برای پوشش دادن علی کریمی به گوشه میدان رفت اما ناکامی او در انجام این کار باعث شد که توپ به گل محمدی برسد و بدون درنگ توپ را وارد دروازه کند.

 

گل ایران

دقیقه 63: ایران مجبود شد یار پرنفوذ خود، علی کریمی را با مهرداد معدنچی تعوض کند.با توجه به آمادگی علی کریمی قبل از بازی ظاهرا برانکو  ایوانکوویچ مربی ایران تصمیم گرفته که این ستاره بوندس لیگا را از بازی بیرون بکشد تا  فشار بیشتری به او وارد نشود.

دقیقه 76)

مکزیک بعد از اشتباهی که دفاع ایران مرتکب شد (پاس به عقب کعبی به میرزاپور و بازی با پای اشتباه او و در ادامه دفع ناقص رحمان رضایی )با پاس زیبایی که به براوو رسید تنبیه کرد و این مهاجم بدون هیچ گونه اشتباهی گل دومش را به ثمر رساند.

صحنه به ثمر رسیدن گل دوم مکزیک

دقیقه 79)
 زینها گل سوم را برای مکزیک زد تا کار را یکسره کند.

***

  عادل فردوسی پور که از نتیجه بازی خیلی ناراحت به نظر می رسید انگار می خواست دق دلی اش را سر دایی خالی کند . و بازی کردن او را عامل باخت جلوه دهد . او در اواخر بازی ندای تعویض دایی را سر می داد . نظرات کارشناسانه ی او گاهی خیلی با مزه می شود .یادم می آید میلان گل عقب بود آنجلوتی مالدینی را به بازی آورد . عادل به آنجلوتی خرده می گرفت که این چه تعویضی بود . چند لحظه بعد میلان به خواسته اش رسید و عادل دیگر حرفی از تعویض های آنجلوتی نزد . مشکل ما این است که همه خود را همه فن حریف می دانیم !

***

چند عکس زیبا از تماشاگران زیبای این مسابقه :

 

 

 

 

 

چند عکس هم از پارک دولت بندرعباس و تجمع مردم برای دیدن بازی و سپس جشن پیروزی ! عکس ها از کامیرا

 

 

.............................................

عکس های بیشتر از همین داستان : مهدیسما

با تشکر از کامیرای عزیز که در نوشتن این یادداشت کمکم کرد .

***

  آمار دقیق و کامل بازی ایران و مکزیک در سایت جام جهانی

 

نظرات 16 + ارسال نظر
مهدیسمابان دوشنبه 22 خرداد 1385 ساعت 12:13 ق.ظ

عکسای کدوم داستان تو مهدیسمائه ؟

کامیرا دوشنبه 22 خرداد 1385 ساعت 12:29 ق.ظ http://bandarabbascity.blogsky.com

تازه متوجه لوگوی جدید وبلاگت شدم، جالبه!

موسا دوشنبه 22 خرداد 1385 ساعت 01:15 ق.ظ http://www.zehneziba.blogsky.com/

سلام
خیلی متاسف شدم انشاءا... بازی بعد .

تا سلام ...

momali دوشنبه 22 خرداد 1385 ساعت 03:08 ق.ظ http://momali.blogfa.com

عجب بازی ضد حالی بود.

سیبه ماندگار دوشنبه 22 خرداد 1385 ساعت 08:14 ق.ظ http://www.kookherddyar.blogfa.com/

دیشب من بازی رو از کانال دوم کرواسی slo2 نگاه کردم و خوشبختانه توجیهات عادل را نشنیدم. شکی نیست که دایی الان تبدیل به باری برای تیم ملی شده است اما دیشب وزن برانکو خیلی بیشتر بر روی دوش تیم ملی احساس می شد. منتظر گزارش های بعدی پیروز و پایدار باشید.

مهاجر دوشنبه 22 خرداد 1385 ساعت 09:44 ق.ظ

هنوز مطلبت رو نخوندم و به توصیه ات عمل کردم
اول نظر خودمو راجع به بازی می دم

برانکو 0 لاولپه 2
ایران 1 مکزیک 3
برانکو یار دوازدهم مکزیک شد

بازی تمام شد
شور یک ساله مردم با خاکستری سرد بر روی آرزوهای نه چندان دست نیافتنی شان به خاموشی سپرده شد تا بار دیگر شکست تلخی را از نا کارآمدی سر مربی متحمل شویم .
به راستی اگر جای برانکو هر مربی دیگری بود بعد از تغییر تاکتیک تیم مکزیک همینگونه دست روی دست
می گذاشت تا به زور هم که شده این شکست تلخ را به ما تحمیل کند ، تیم ما در نیمه اول به طرز شگفت انگیزی که کمتر کسی امیدش را داشت (فقط آرزو بود ) خوب و پخته بازی کرد گل محمدی ، رحمان رضایی بسیار عالی ظاهر شدند و تیموریان که اولین تجربه میدانی سخت را داشت از سایر بزرگان با تجربه ای که خودمان بزرگشان کرده بودیم جسورانه تر و منطقی تر زمین را اداره کرد . چهره کمرنگ و شاید بی رنگ دایی به جز دو خطای جالبی که بر روی مدافعین مکزیک انجام داد هیچ تاثیر منفی بر روی بازی نگذاشت .
و گل محمدی باز هم گل کاشت تا ما نا امید به رختکن نرویم .
و ماجرا هرچه بود در رختکن بود ...
حضور مربی را همیشه در نیمه دوم می بینیم نیمه دوم نیمه نبرد مربی هاست و برانکو بد باخت بسیار بد .
آنچه بر سر ما و تیم ما گذشت را همه دیدیم حتی مایی که چندان تخصصی در فوتبال نداریم فهمیدیم و اینجاست که باید یکبار برای همیشه هم که شده بگوییم تا کی ما باید سرمربی هایی انتخاب کنبم که حتی خودش هم برای بازی در جام جهانی ترس دارد و بی شک این مهمترین بازی بود که در طول عمر پر برکتشان ( البته برای ما که برکت نداشت ) مربی گری کرده بود ند.
کاش مربی ما به اندازه تیم ترینیداد و توباگو لیاقت و تجربه داشت ......نه بیشتر .

پولاد همایونی دوشنبه 22 خرداد 1385 ساعت 12:58 ب.ظ http://siprisk.blogspot.com

نخست تعویض نکردن علی دایی. بازی دفاعی در آغاز نیمه دوم برای نگه داشتن نتیجه. تذکر ندادن به میرزاپور ابله برای خربازی هایش و از همه مهمتر تعویض دیر موقع و از آن بدتر اضافه کردن خط حمله برای پوشاندن پیاده روی های علی دایی تیم را به نابودی کشاند. بازی ما تا دقیقه ۴۰ بسیار زیبا بود و مکزیک فهمیده بود که با خطر روبرو است. مربی مکزیک با تعویض های درست و به جا روی برانکو را کم کرد. براستی که علی دایی ضایعه برزرگی بود.
یارباقی. دیدار باقی

بیست دی دوشنبه 22 خرداد 1385 ساعت 01:48 ب.ظ

فعال مثل همیشه خسته نباشی

محمد دوشنبه 22 خرداد 1385 ساعت 03:34 ب.ظ http://ship.blogfa.com

نظر همه محترم ولی وجدانن علی دایی چه کار مثبتی کرد
هرکس دیگری بود بهتر از او کار می کرد ،
ولیییییییییییییییییییییییییی عشق است ارژانتین

یداله شهرجو دوشنبه 22 خرداد 1385 ساعت 04:35 ب.ظ http://samtedarya.blogsky.com

سلام عزیز
دیروز وقتی داشتم مطالب یکی ـ دو پست قبلی ات را مرور می کردم فکر کردم در مورد تیم ایران کمی ناامیدانه قضاوت کرده ای ...ولی امروز می فهمم که شما منطقی فکر کرد ایدومن بیش از اندازه خوشبین بوده ام ...به امید آینده ....

مسعود رحمتی دوشنبه 22 خرداد 1385 ساعت 04:36 ب.ظ http://looyatan.blogsky.com

سلام
آقا من از فوتبال هیچی نمی دونم ولی فکر کنم ایران به ترس برانکو از پدر خوانده ها باخت
اما دیشب تجربه لذتی کارناوال گونه از نوع میخائیل باختینی اش را در پارک دولت از سر گذراندم فوتبال به مثابه داد زدن سیگار کشیدن تخمه شکستن چیزی که نیازش احساس می شد مدتها
پاینده باشی

هستی دوشنبه 22 خرداد 1385 ساعت 06:59 ب.ظ http://daysoff.persianblog.com

دیگه این بازی رفت کنار تا بعدی چه کنند ..از عکسها هم ممنون..این عکس بندر عباس بسیار عالی بود .

چوک سورو دوشنبه 22 خرداد 1385 ساعت 08:00 ب.ظ http://suru.blogsky.com

از کوزه همان طراود که در اوست
سلام سیای عزیز حالا از زار رفتی سراغ فوتبال ، دست از سر این تیم بیچاره و مربی ان بردارید . بگزاری کارشون بکنند بیچارها هرجه در چنته داشتن به نمایش گذاشتن ، والله تیم اروند سورو اگر نیمه دوم بازی کرده بود از این تیم ملی ایران بهتر بازی می کرد !

آنتیگون سه‌شنبه 23 خرداد 1385 ساعت 12:23 ق.ظ http://antigon.blogsky.com

بازی تیم ماهم ات دید...بگینم بازم اگی آرژانتین؟!!...

ایتالیاییاش بیان اینور...

محسن سه‌شنبه 23 خرداد 1385 ساعت 08:43 ق.ظ http://geno.blogsky.com

به به

[ بدون نام ] سه‌شنبه 23 خرداد 1385 ساعت 03:48 ب.ظ http://kharesh.blogsky.com

فوتبال هم فوتبال قدیم . یه سر بزن به من ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد