سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

آخرین تانگو در برلین !

خب بازیهای جام جهانی آلمان هم برای من به پایان رسید . یک پایان تلخ . تیمی که خواست بیشتری داشت برنده شد هر چند توانش شاید کمتر بود !

Don't Cry for Me, Argentina

تیم آرژانتین بسیار یکدست و منسجم بود . خونسردی و شخصیت پکرمن در تمام تیم هم دیده می شد . تیمی بدون سرو صدا و زحمتکش . این تیم با سیستمی تازه و خلاقانه بازی می کرد که پس از این جام الگوی خوبی برای دیگر تیم ها خواهد بود .  امیدوارم پکرمن با این تیم ادامه بدهد . تا بتوانیم همچنان در زمین فوتبال هم از زیبایی لذت ببریم .

نمی خواهم درباره ی بازی با آلمان حرف بزنم . چون داغ دلم تازه می شود . فقط درباره حرکت آخر بازی که منجر به درگیری بازیکنان شد (فردوسی پور طوری جلوه داد که بازیکنان آرژانتین پس از باخت این حرکات را انجام داده اند) از دوست بسیار عزیزی کمی اطلاعات گرفتم ، که می خوانید:

یکی از بازیکنان آلمان بر روی هاینزه آب دهان ریخت و درگیری ها از آنجا شروع شد.

گویا علاوه بر آلمان در انگلیس هم برای حذف آرژانتین جشن گرفته اند . لینه کر بازیکن سابق تیم ملی انگلیس بعد از این بازی گفت : در عالم فوتبال هیچ چیزی برای یک انگلیسی به اندازه باخت آرژانتین لذت بخش نیست !

.............................................................................................

بعد نوشت : کامنت ها را که خواندم کمی حالم بهتر شد . بی شک روحیه دادن و حضور دوستان موثر بوده و در ضمن از اینکه آقای استبان کامبیاسو هم بعد از بازی آمده و برای من کامنت گذاشته احساس غرور می کنم .

نظرات 33 + ارسال نظر
استفان کامبیاسو جمعه 9 تیر 1385 ساعت 11:28 ب.ظ

مرتضی مه شرمنده‌ام!

سلام آقای کامبیاسوی عزیز ...دشمنتون شرمنده باشه ...بالاخره پنالتی رو دیه گوی بزرگ هم خراب می کرد ...به نظر من تو یکی از بهترین های این جام بودی ...زحمتکش و بی ادعا ...اگر باقی بازیکنان سعی می کنن سربالا بازی کنن ...تو ذاتا سر بالا هستی ...و موثر ...من با نظر اونهایی که ورود تو به زمین رو اشتباه می دونن مخالفم ... در این بازی هم خوب بودی ...به خودم افتخار می کنم که شما هم اومدی و بعد از اون بازی سنگین وبلاگ منو خوندی و کامنت گذاشتی ...حتما خیلی خسته ای ...راستی اسم تو استبان بود درسته پس چرا نوشتی استفان ؟

کیان جمعه 9 تیر 1385 ساعت 11:31 ب.ظ http://akharinmaslob.persianblog.com

اره منم خیلی ناراحت شدم

مثلث جمعه 9 تیر 1385 ساعت 11:31 ب.ظ http://mosallas.blogsky.com

سلام
تو غم خودت منو هم شریک بدان
من هم خیلی دوست داشتم آرژانتین بالا بیاد ولی ...
موفق و پیروز باشی
به امید برد برزیل

رها شنبه 10 تیر 1385 ساعت 12:06 ق.ظ http://uc.blogfa.com

به هر حال من باخت رو به شما تسلیت می گم. انشا الله جام جهانی بعدی!!
شاید ارتباط انگلیس با آرژانتین هم چیزی مثل رابطه ما با اعراب است!

گوگانا شنبه 10 تیر 1385 ساعت 01:11 ق.ظ http://googana.blogsky.com

سلام.دوست عزیز ناگم تسلیت چون حق تو باخت نهسته.جدی اگم مه خوم برزیل ام اما مواسته آرزانتین بیاد بالا.حالا انشالله ۲۰۱۰

حسن بردال شنبه 10 تیر 1385 ساعت 01:32 ق.ظ http://loor.blogsky.com

آرژانتینی های عزیز!
لطفا سکوت کنید اونم نه یه روز و دو روز بلکه ۴ سال!
این جام از آن ماست.

Jens Lehmann شنبه 10 تیر 1385 ساعت 04:16 ق.ظ http://iranian-idiot.blogspot.com

che oghdeyi boodan engelisia! fekr nemikardam inghadr argantini dashte bashim!!

شرتو شنبه 10 تیر 1385 ساعت 08:22 ق.ظ http://sharto.doxdo.com

خیلی حیف شد. واقعا ناراحت کننده بود :( برای من اما هنوز تموم نشده جام. ایتالیا و برزیل زاپاس هستن!
راستی ما همون موقع هم می‌گفتیم گارام زنگی! نمیدونستم درستش گاروم زنگیه!

کنج شنبه 10 تیر 1385 ساعت 08:51 ق.ظ http://konjzehn.blogfa.com

قبلا گفتم بازم میگم: زنده باد هیتلر

[ بدون نام ] شنبه 10 تیر 1385 ساعت 09:03 ق.ظ

ایقدر دوش حالم گفته بو که هنوز تو خماریش موندم به امید باخت آلمان

آنا شنبه 10 تیر 1385 ساعت 09:05 ق.ظ

سلام. من هم تسلیت میگم. خیلی خیلی خیلی ناراحتم. الان خیلی قاطی ام. بعدا دوباره میام کامنت میزارم. فعلا.

مهاجر شنبه 10 تیر 1385 ساعت 10:26 ق.ظ

حالمو حسابی گفته بو همیشه تیمهای شایسته قهرمانی بد شانس از آب در اتان ولی هنوز یه امید موهن : همگی برای باخت آلمان دعا بکنین

ای دادا ! ایشو خو دین و ایمون درستی شونین نه دعا حالیشو ابو نه خدا نه پیغمبر ...دعا هم چارشو ناکنت !

فرزاد شنبه 10 تیر 1385 ساعت 11:44 ق.ظ http://jaski.tk

سلام. حق آرژانتین حذف نبود. امشب پسران برزیلی انتقام خود و کشورهای آمریکای جنوبی را از فرانسه و اروپایی ها خواهد گرفت.

کنج شنبه 10 تیر 1385 ساعت 01:27 ب.ظ http://konjzehn.blogfa.com

راستی اگه خواستی می تونی منو اون گوشه تو لیست دشمنان آرژانتین لینک بذاری :)

رضا شنبه 10 تیر 1385 ساعت 01:48 ب.ظ

با سلام
ممنون از مطالب خوبی که مینویسین. من اولین باری که سایت شما رو خوندم وقتی بود که تیم آرژانتین با اقتدار تمام حریفانش رو از ÷یش رو برمیداشت و امید اول قهرمانی به شمار میرفت .
اون موقع اصلا فکر نمیکردم تو ایران هم کسی باشه که از آرژانتین بنویسد و این طوری عاشق فوتبال زیبا و جذاب اونا باشه و حتی از مارادونا ی افسانه ای که حتی برزیلی ها میدانند هیچ کس به ÷اش نمیرسه دفاع کنه .
اشک من دیشب زودتر از بازیکنان تیم قهرمان آرژانتین در اومد و اون وقتی بود که قضاوت یکطرفه و مخلوط با این سیاست کثیف رو تو بازی دیدم و متوجه شدم آلمان رو میخواهند قهرمان کنند و درست مثل 98 فرانسه و اون بلایی که سر رقبای کره جنوبی تو 2002 آوردند.
شاید اگر ایراد های داوری و بازی ناجوانمردانه آلمانی ها در مصدوم کردن دروازه بان اول آرژانتین نبود نتیجه چیز دیگه ای بود . از اینا بگذریم تو ضربات ÷نالتی دیگه همه میدانند که دروازه بان قبل از زدن ضربه نمیتونه ÷ای خودش رو حر کت بده اما تو ضربه آرژانتین که به گل تبدیل نشد واضح میبینید که دروازه بان آلمان در ضربه اول ابتدا و قبل از ضربه شیرجه میزند و وقتی با واکنش داور رو به رو نمیشود در ضربه حسّاس و نهایی آرژانتینی ها حتی به سمت راست دروازه حرکت میکند و قبل از زدن ضربه به سمت چ÷ شیرجه میرود .
در شرایطی که استرس و جو ورزشگاه به نفع آلمان بود میبینیم که با داور سر آرژانتین مورد غضب فیفا رو به راحتی میبرند و میبینیم که حادثه سال 94 دوباره تکرار شد و فقط نوع حرکت فیفا تغییر کرد.
حالا چرا هر سال به یک نوع از رسیدن آرژانتین به فینال جلوگیری میکنند خدا عالم است ولی احتمال زیاد فیفا که از زمان زائو هاوه لانز که عضوی از باند مافیا بود دوست ندارد تیمی از آمریکای جنوبی به رکورد برزیل ضعیف و تنبل و خوش شانس دست ÷یدا کند.
آرژانتین مقتدرانه حذف شد و همه این را میدانند ولی صحبت من با امثال آقای عادل فردوسی ÷ور میباشد که در کمال یک طرفی سوت های اشتباه داور را درست خوانده و جلوی چشم میلیونها بیننده میگویند بازیکن آرژانتین در این صحنه خود را به عمد به زمین میزند در حالی که دوربین چیز دیگری میگوید و همچنین بازیکنی در حد بازیکن تکنیکی آرژانتین هیچ وقت زمانی که حدود 1 متر فضا در مقابل دارد و فقط 1 بازیکن حریف مزاحم اوست خود را به بهانه ÷نالتی به زمین نمیکوبد!!!!! اما حیف که 2 ضربه ÷نالتی در حین بازی نادیده گرفته میشود و هنگام ضیافت ضربات باز هم اشتباه بچگانه داوری موجب حذف یکی از بهترین تیمهای این جام و تاریخ فوتبال آرژانتین میشود.
نقطه ننگ و سیاه این تبعیض ها هیچگاه از چهره سیاه فیفا ÷اک نشده و امید به رسوایی هر چه زودتر مسببان این حوادث را داریم.

با تشکر
رضا معروف و جمعی از هواداران آرژانتین

سلام ...نمی دونم چطوری بابت این نوشته از شما تشکر کنم ...

چوک لنگه شنبه 10 تیر 1385 ساعت 02:22 ب.ظ http://lengeh.blogsky.com

سلام . نمیدانم چرا همیشه آلمانیها در نظر من منفور هستند . بازی دیروز حال منو هم گرفت خیلی دوست داشتم آرژانتین برنده بشه ولی به هر حال جام جهانی همنوز برای من تمام نشده تیم محبوب من با مافیاییهایش(ایتالیا) با اقتدارتر دارند پیش میرند بازی بعد هم با همین بازیکنان مغرور بازی دارند .
سیا جان نگران نباش انتقام تیمت را میگیریم .

من بچه ملا 25 سال دارم شنبه 10 تیر 1385 ساعت 06:28 ب.ظ http://beezar.blogfa.com

همان به که سگ زرد بر جام جهانی بی آرژانتین بشاشد

Esteban Cambiasso شنبه 10 تیر 1385 ساعت 10:32 ب.ظ http://www.cuchu.com/home.asp

مرتضی جان سلام. دیشب اینقد خسته بودم که حتی نتونستم اسممو درست تایپ کنم. خودت متوجه هستی که. فشار زیادی بهم اومد. اصلا نمی تونم فراموش کنم. من از تو ممنونم که اینقد زحمت می کشی. خودتو ناراحت نکن انشالا ۲۰۱۰ جبران می کنیم. راستی زبون فارسی رو هم با کمکت خوب یاد گرفتم. مگه نه؟

رضا یکشنبه 11 تیر 1385 ساعت 12:21 ب.ظ http://arg.blogfa.com

شکست برزیل به همه ی آرژانتینی های دل شکسته تبریک

.. یکشنبه 11 تیر 1385 ساعت 06:29 ب.ظ

سلام.
قهرمان اسطوره ای آرژانتینی ها در بازی حساس این تیم با آلمان برای بسیاری از هواداران او و آرژانتین سوال برانگیز شده است.
مارادونا که در همه بازی های تیمش حضور داشته و بسیاری از علاقمندان ، حضور او در استادیوم را الهام بخش و کمک روحی بزرگی برای تیم آرژانتین می دانستند ناگهان در حساس ترین بازی تیمش در جام جهانی غایب شد.
خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی دلیل غیبت مارادونا در بازی آرژانتین با آلمان را عدم موافقت فیفا با ورود یکی از همراهانش به داخل استادیوم المپیای شهر برلین اعلام کرده است.
مارادونا که پیشتر تقاضای دریافت چهار بلیط در جایگاه VIP (افراد خیلی مهم) کرده بود ناگهان در هنگام ورود به استادیوم اعلام می کند که یکی دیگر از همراهانش نیز به او افزوده شده و باید او نیز به داخل استادیوم بیاید اما فیفا چندان استقبالی از ورود نفر پنجم به داخل استادیوم بعمل نمی آورد و اعلام می کند که مارادونا تنها می تواند از همان چهار بلیت خود استفاده کند و پنجمین نفر را بیرون از استادیوم جابگذارد.
مارکوس زیگلر سخنگوی فیفا به خبرنگاران گفت نفر پنجمی که مارادونا قصد داشت او را وارد استادیوم کند فردی بود که بارها و بارها در استادیوم ، بی ادبی کرده و رفتاری در حد اوباش از خود نشان داده است و از این رو فیفا نمی توانست با ورود او به داخل استادیوم موافقت کند اما دیه گو مارادونا که از تصمیم فیفا عصبانی شده بود از ورود به استادیوم سرباز زد و ترجیح داد اگر قرار است نفر پنجم وارد نشود هیچ کدام از آنها وارد استادیوم نشوند.
زیگلر با اعلام اینکه نمی تواند نام نفر پنجم را معرفی کند گفت مارادونا باید واقع بینی می کرد و خود و سه همراه دیگرش را از تماشای این بازی محروم نمی کرد.

عبدالله سعیدیان یکشنبه 11 تیر 1385 ساعت 06:34 ب.ظ

سلام
زهی افتخار و غرور بر ما هرمزگانیان که گوهرهائی چون تو داریم .دید و انالیزه کردنتان از جام جهانی واقعا تابه تاب است .مایلی کهن محمد بهلوان و مولا هویزه تو دانشکده هم دوره من بودند با جرات می تونم بگم خیلی حرفه ای و استادانه تحلیل کرده اید دمت گرم .به نظر من المان فاتح جام می شود .سلام.در صورت امکان سلام اقای سنگبر برسانید .موفق باشید.

فرزانه یکشنبه 11 تیر 1385 ساعت 07:55 ب.ظ http://doniayefani.blogfa.com/

تسلیت میگم... حق ارژانتین نبود به این زودی حذف بشه

چوک محله یکشنبه 11 تیر 1385 ساعت 10:06 ب.ظ http://sarekoocha.blogsky.com/

گازی فوتبالا لو تیو نگاه کرن بیشتر لذت ایسته کا .

...اگم ایشو اسپول شو درد ناکنت ای همه دوو اکنن ؟

زهرا یکشنبه 11 تیر 1385 ساعت 10:27 ب.ظ http://zahra999.blogfa.com

حالا آرژانتین هیچی! اون که در هر حال اوت میشد! ولی فکرشو بکن! برزیل حذف شد! این داغ رو کجای دلم بزارم؟!

بیست دی دوشنبه 12 تیر 1385 ساعت 10:02 ق.ظ

بیچه که ما سیا نهیم عزیز دل برادر.

هادی دوشنبه 12 تیر 1385 ساعت 12:40 ب.ظ http://abed.blogsky.com

سلام
همیشه این نهنگ ها هستند که به گل می نشینند و جلبک ها و کرم ها باقی می مانند.....
به روزم

مسعود رحمتی سه‌شنبه 13 تیر 1385 ساعت 12:35 ب.ظ http://looyatan.blogsky.com

سلام
معادله خیلی ساده است وقتی حکومتی با این همه رسانه های گنده مثل تلویزیون و ...
از وبلاگ یک آدم زپرتی مثل من احساس خطر می کنه
پس نتیجه می گیریم مشکل خیلی بزرگتر و اینها خیلی ترسو هستند که نمی توانند حتا تحلیل های آب دوغ خیاری مرا تحمل کنند و وبلاگی که نهایتش روزانه ۲۰ یا ۳۰ بازدید کننده دارد را فیلتر می کنند
درد این جاست که ما هم نمی خواهیم هزینه ای برای آزادی بیان بپردازیم
از همدلی اهالی وبلاگستان هرمزگان هم متشکرم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ماه لی لی سه‌شنبه 13 تیر 1385 ساعت 03:56 ب.ظ http://abi-e-aram.blogfa.com

درود
انتظار نداشتم اینقدر ناراحت بشین .اشکالی نداره آرژانتین که به آخر نرسیده ؟رسیده ؟ امسال نه صد سال دیگه .راستی میدونی چقدر عرب وترک وایرانی الاصل در آرژانتین داریم .
تاریخ آرژانتین باهمه گستردگیهاش خیلی جالب وخواندنی است .امیدوارم در این زمینه هم به معلومات ما اضافه کنی .
پیروز وسربلند باشی.

هادی سه‌شنبه 13 تیر 1385 ساعت 07:51 ب.ظ http://abed.blogsky.com

برزیلی های عزیز لطفن خفه شید تا ابد......

کامیرا چهارشنبه 14 تیر 1385 ساعت 01:48 ق.ظ http://bandarabbascity.blogsky.com

از ایتالیا بنویس. گذشته ها گذشته. از ایتالیا بنویس. که چطور آلمان رو سوسک کرد.

ناخدا چهارشنبه 14 تیر 1385 ساعت 10:15 ب.ظ

ای ناسیونالیست نامرد . حقت همینه

شهرام پنج‌شنبه 15 تیر 1385 ساعت 08:06 ب.ظ http://www.shahramclub.blogsky.com

سلام .ممنون از مطالبت

تنها جمعه 16 تیر 1385 ساعت 02:20 ب.ظ http://khod.blogfa.com/

آرژانتین..آرژانتین باقی خواهد ماند اما فعلا برزیلی دیگر در کار نیست بازیهای خوب آرژانتین بود که این تیم را در زمره بهترینها قرار داد..اما بالاخره برد و باخت همیشه هست دوست من...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد