سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

چند نکنه ی کوتاه از وبلاگ نویسی هرمزگان

گاهنامه لاتیدان منتشر می شود ! (ویژه ی نقد وبلاگ دیار من کوخرد)

البته قرار نیست کسانی از کرات دیگر بیایند و وبلاگ های ما را نقد و لاتیدان را منتشر کنند . از همه وبلاگ خوانان و وب نویسان دعوت می شود در این کار سهیم باشند . برای آغاز از وبلاگ دیار من کوخرد شروع می کنیم . نوشته ها و نقد های خود را تا تاریخ چهاردهم شهریور ماه به آدرس latidan_blog@yahoo.com بفرستید .(بلاگرهای هرمزگانی برای انتخاب وبلاگ بعدی و حتی چگونگی انتخاب وبلاگ ها نظر بدهند.)

لینک هرمزگانی ها

برای ایجاد نظم و هماهنگی بیشتر بین وبلاگ نویسان هرمزگان پیشنهاد می کنم وبلاگ نویسان هرمزگانی این کد را که حاوی لینک متحرک وبلاگ های هرمزگان است به وبلاگهایشان اضافه کنند . برای این کار کافیست این کد ها را در جای مناسبی بین کدهای قالب وبلاگتان اضافه کنید .


<font color="#993300" face="Arial"><span lang="fa">
هرمزگانی</span> <span lang="fa">
ها</span></font><br></b></td> </tr><tr><td class="Title"><span style="{font-family: Tahoma; font-size: 8pt; color="#996633"}><script language="javascript" type="text/javascript" src="http://rpc.blogrolling.com/display.php?r=064609a76eb3aa18dbc106017934ba8e"></script>

بعد از هر بار به روز شدن هم به این صفحه بروید و در کادر اول عنوان وبلاگ و در کادر دوم آدرس وبلاگتان را بنویسید و کلید ping را فشار دهید . پس از انجام این کار نام وبلاگ شما در بالای لیست وبلاگ ها قرار می گیرد و همه از به روز شدن شما مطلع می شوند و دیگر نیازی نخواهد بود که شما برای تک تک دوستانتان کامنت بگذارید که به روز شده اید . توضیحات کاملتر را اینجا بخوانید .

ستون تبلیغات

از امروز این ستون به این وبلاگ افزوده شده است . فکر نمی کنم نیازی باشد که دلیلش را توضیح بدهم . همان چیزی که شما حدس می زنید، درست است ! کسانی که مایلند در این وبلاگ تبلیغات داشته باشند فقط کافیست برای هماهنگی به نشانی من(siavrshan@yahoo.com) یک ایمیل بزنند و ... (در مورد مبلغ و شماره حساب در همان ایمیل ها حرف می زنیم .) برای تبلیغات هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد از جوراب گرفته تا جان آدمیزاد ...

دو وبلاگ از بستک

جهانگیریه امروز و بستک دو وبلاگی هستند که تازه با آنها آشنا شده ام . این دو از شهر باستانی بستک می نویسند. از این پس ما بیشتر از حال و هوای امروز و دیروز بستک آگاه می شویم . اگر بلاگر های دیگری هم از دیگر نقاط استان در حال فعالیت هستند خود را به ما معرفی کنند تا با آنها هم در ارتباط باشیم .

فتوبلاگ سوترا

این فتوبلاگ پربار و زیبا هم به جمعه فتوبلاگرهای حرفه ای استان افزوده شده . به امید استمرار فعالیتهایش در این فضا .

نظرات 14 + ارسال نظر
مریم سه‌شنبه 7 شهریور 1385 ساعت 06:57 ب.ظ http://tardeed.blogspot.com

چون این پستت به شدت هرمزگانیه من نظر خاصی درباره‌اش نمی‌دم. درواقع فقط اومدم که جواب تبریکت رو بدم. یک دنیا ممنون. راستی می‌دونستی دیروز تولد مرجان هم بود؟ یه کوچولو جیغ و ویغ من اذیتش کرد ولی اون هم خیلی خوش‌حاله. ممنون از همه‌ی محبت‌هات.

سیبه ماندگار سه‌شنبه 7 شهریور 1385 ساعت 10:46 ب.ظ http://kookherddyar.blogfa.com/

درود دوست گرامی. از این واقعه خوشحالم و در هر حال آشنایی به نقاط ضعف و قوت و اعمال نظرات دیگران جز از این راه از راهی دیگر میسر نیست. با سپاس.

چیکو چهارشنبه 8 شهریور 1385 ساعت 01:08 ق.ظ http://chikoo.blogsky.com/

سلام.
باید بگم که فتو بلاگ من هم به جمع فتوبلاگهای استان اضافه شد.
دشت اول هم کردم میتونی ببینی.
یه پیشنهاد: یه بلاگرولینگ واسه فتوبلاگهای استان جداگانه بساز چون تعداد وبلاگها خیلی زیاد شده.
موفق باشید.

آنا چهارشنبه 8 شهریور 1385 ساعت 08:55 ق.ظ http://anapourna.persianblog.com

کار خیلی جالبیه. امیدوارم موفق باشید. البته تا ببینیم چطور نقد میشوند

مجتبی چهارشنبه 8 شهریور 1385 ساعت 09:01 ق.ظ http://www.ta-sahar.blogfa.com

سلام
من مجتبی هستم از بوشهر
تازه با وبتون اشنا شدم به من هم سری بزنید

هستی چهارشنبه 8 شهریور 1385 ساعت 11:37 ق.ظ http://daysoff.persianblog.com

سلام . مثل همیشه گرم و گیرا با اطلاعات فراوان از استان هرمزکان . امیدوارم موفق و پیروز در این ره گام برداری . راستی من مدتی ایران بودم و تازه بر گشتم ....

موسا چهارشنبه 8 شهریور 1385 ساعت 02:50 ب.ظ http://zehneziba.blogsky.com/

سلام
در خصوص گاهنامه:
اگر یادت باشد قبلا هم به موضوعی اشاره کرده بودم و آن موضوع وقت و هزینه است و یادآور شده بودم که این دو چیزیست که همه ندارند. ( البته آرزویش را چرا ).می دانم ، در نگاه اول موضوعی که اشاره کردم بنظر ساده و پیش پا افتاده به نظر می رسد ولی باور کنید مهم است و تاثیر گذار. البته به هیچ وجه قصد کمرنگ جلوه دادن این کار مهم و باارزش را ندارم و می دانم که اگر به ثمر برسد حلاوتش را همگی خواهیم چشید. ولی احساس می کنم و فقط احساس می کنم دوستان علیرغم اینکه در این خصوص علاقه و حسن نظر نشان می دهند فاکتورهایی را برای اقدام در اختیار ندارند یا اگر دارند همه اش را نه !... این مورد را می شود با یک گشت و گذار در کامنهای دوستان به عینه مشاهده کرد . مشغله متفرقه دیگر ( و شاید مهم )- کمیِ وقت و گاهی فکرِ بالا رفتن هزینه بسیاری از کامنتها را در ذهن خواننده ثبت می کند بدون اینکه جای دیگری ثبت شوند !
این را همگی می دانیم که علاقه و حسن نظر مهم هست ولی کافی نیست . همتی و تلاشی مستمر می باید در کنار شرایط و زمینه ای برای رسیدن به هدف .
یک جریان مثبت هر چقدر هم مهم و باارزش باشد باید شرایط برای حادث شدنش مهیا باشد . اینکه می گویم شرایط منظور تمام فاکتورهاییست که باید موجود باشد تا نتیجه کار قابل قبول جلوه کند . به نظر می آید برای نقد و بررسی وبلاگهای هرمزگان "لاتیدان: راه مناسبی هست ولی تنها راه نیست. کاش می شد در یک شور همگانی (البته در یک زمان مشترک و با حضور تعداد بیشتری از وب نویسان با تجربه ) این موضوع مورد بحث قرار می گرفت تا مسئله برای خیلی ها روشنتر و فعالیت در این زمینه آسانتر شود . این را هم بگویم که وقت و هزینه را من اشاره کردم و این شاید یکی از دلایلیست که ما منتظر مریخی ها هستیم. دیگران را نمی دانم ...
هرمزگانیها را دوست دارم !

هر کاری خوبی هزینه و وقت و ...می برد ...

موسا چهارشنبه 8 شهریور 1385 ساعت 02:52 ب.ظ http://zehneziba.blogsky.com/

در خصوص لینک هرمزگانیها:
به شما برای این پیشنهاد خوب تبریک می گویم و بیشتر بخاطر تلاش برای حفظ اتحاد بین وب نویسان خونگرم جنوب . اما باید به موضوعی اشاره کنم ... بگذارید اینگونه مثال بزنم :
هر بلاگر معمولا برای اضافه کردن یک لینک به وبلاگ خود برای خود فاکتورهایی دارد که مطمئنا شاخصهای او با من ، شما و دیگری فرق می کند. موضوع فعالیت، طریقه نگارش و در کل شخصیت وبلاگ که تا حد زیادی نشان دهنده شخصیت نویسنده آن نیز هست از شاخصهایی ست که برای هر اضافه کننده ای ملاک انتخاب است . با اشاره به این مطلب که به عقیده من تقریبا تمامی وب نویسان هرمزگانی به واقع خوب و پربار می نویسند ولی به هر حال نمی توان از شاخصهای انتخاب که برای هر کس متفاوت است به سادگی عبور کرد . از چه و کجا نوشتن هم می تواند مهم باشد ...
اینها تنها نظر من بود و چیزهایی که در ذهنم می چرخید .... برای اتحاد هم تا آخر ایستاده ام .
بستکی ها را می خوانم ... سوترا را هم دیدم .
همیشه امگفتن : تلاشت شایسته یک دنیا تقدیرن .
تا سلام...

هنوز لینک هرمزگانی ها را اضافه نکرده ام پس :
با " چوب خدا ؛ به روزم !

بله موافقم ...ولی لینک هرمزگانیها را می توانید علاوه بر لینک های مورد علاقه تان بگذارید ...مثلا یک قسمت لینک تمام هرمزگانی ها و قسمتی دیگر را به علاقمندیهایتان اختصاص دهید ...البته این فقط یک پیشنهاد است ...و البته فراموش نکنید که اگر شما از این لیست هرمزگانی ها و بر اساس سلیقه های شخصی حذف شوید بسیاری از بازدیدکنندگانتان را از دست می دهید ... موفق باشید

ساغر چهارشنبه 8 شهریور 1385 ساعت 11:20 ب.ظ http://fasleh-no.blogfa.com/

سلام ..
ممنون از بازدیدتون....(:
موفق باشید....

کامیرا پنج‌شنبه 9 شهریور 1385 ساعت 02:12 ق.ظ http://kamira.blogsky.com

از وبلاگ من تبلیغ کن بعدا حساب می کنیم!

احسان الف پنج‌شنبه 9 شهریور 1385 ساعت 12:38 ب.ظ http://garomzangi.blogfa.com

سیاورشن, سلام. مدتی بود که می خواستم سوالی ازت بپرسم که دست نمی داد , اتفاقا همین سوال را از کامیرا هم دارم , منتها نمی دونم چرا بخش نظرات کامیرا را نمی تونم بازش کنم , امیدوارم که همین جا بخواند . دوستان چرا تقسیم بندی به بندری و غیر بندری (سرحدی ) ؟ اول دوست دارم معیار بندری بودن یک وب لاگ و نویسنده برایم مشخص شود . نه که فکر کنید که منظورم به تعارض تاریخی بندری -سرحدی ست . واضح تر بگم , من فکر می کنم این نوع تقسیم بندی ها عوامل ایجاد محدودیت نوشتاری را موجب شوند برای مثلن چون منی که هم بندری هستم و هم نیستم . با ان نیمه دیگرم که بندری نیست باید چه کار کرد ؟

یه عاشق جمعه 10 شهریور 1385 ساعت 08:18 ق.ظ

به گارم زنگی
بهتره همون سرحدی بمونی و دست از نفاق و دو دستگی ور داری چون ماهیچ وقت بحث سرحدی و بندری در هیچ کدام از وب های بندری شاهد نبوده ایم.در ضمن در رابطه بابازنشدن قسمت نظر ارسال نظر کامیرا هم باید بگم که ساخته برداخته ذهن خودت می باشد چون ما مشکلی برای نظر دادن نداریم.


با معذرت و بوزش از سیاورشن عزیز

اسد مذنبی جمعه 10 شهریور 1385 ساعت 07:45 ب.ظ

سلام
نمی دانم خبرداری یا نه چون صتلح سنگبر در یک هتل فوت کرده است و شماره تلفن برادر من که هم ریش صالح است در جیبش بوده و یک ناشناس به برادر من زنگ می زند و خبر مرگ صالح را می دهد و برادر من نیز بلافاصله پلیس را در جریان می گذارد . و به این تزتیب برادرم می گفت مرگ ایشان خیلی مشکوک است و برادر دیگر من این خبر را بمن داد چون برادرم محمد که هم ریش صالح است هنوز در اداره پلیس است. خبر دیگری اگر به دست آوردم شما را درجریان خواهم گذاشت
قربانت - اسد از تورنتو

افسانه شنبه 11 شهریور 1385 ساعت 01:06 ق.ظ http://kouhandgod.blogfa.com

سلام
بازگشت همه به سوی اوست
رحلت صالح سنگبر را بر همه هرمزگانیها تسلیت می گویم
...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد