سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

فاطمه رضایی : فقط " ناصر" ناصر بود .

 

فاطمه رضایی

 

   صدای ناصر گرم است . تمام مردم از صدای او لذت می برند . ناصر شیرین بود . با همه خوب بود . نمی دانم کدام بی انصاف در حق او اینچنین ظلم کرد . او که به جز محبت به مردم کاری نمی کرد .

زمانی که تهران بود یک شب با ایرج پسرم تلفنی حرف می زد . ایرج گفت مادر بیا ناصر است از تهران می خواهد با تو حرف بزند . من هم کمی با او شوخی کردم که: ناصر همان جا خیمه زده ای ؟ خندید و گفت :"بله خاله! خیمه زده ام" . گفتم: خراب کن خیمه را بیا به خاک خودمان ،شهر خودمان.

گفت: خاله ! من هم دلم برای بندر تنگ است . می آیم ! می آیم !

[یمبو سئه را با هم گوش می دهیم فاطمه لبخندی روی لبانش نقش بسته که نشان ...]

ــ خیلی زیباست .

[ناصر می خواند :هویلا هویلا به شر شیطون]

ــ این موسیقی مال اهل هواست آنها می گویند: هویلا منه گواریا

[ناصر : بدو بخون که یار اتا ]

ــ این ها همه مال خودش است .

[حالا ناصر دارد فصل بهار(وختی که تمدی) را می خواند

"وختی که تمدی نگاهت امکه عاشقت بودم ..."]

 ــ آهنگش را کمی تغییر داده است .

این شعر و آهنگ را مرحوم حسن کریمی وقتی ما برای اجرا رفته بودیم سیرجان ساخت .

[ارم بی صحرا مه وا خود تو]

_ حسن می گفت: بریم به صحرا

***

 ما در جایی برای تمرین جمع می شدیم . مسولین برای ما مکانی تعیین کرده بودند که کسی آهنگ های ما را نشنود . ناصر آنزمان بچه بود می آمد و گوش می ایستاد . می گفتند :تو اینجا چی می کنی؟ می گفت من داشتم رد می شدم ! خیلی علاقه داشت .

از کارهای ناصر یمبو سئنه ، نازاتکه و باغ مولوی را بیشتر دوست دارم .

یک زمانی آمد پیش من و گفت :"من چند ترانه ی شما را می خواهم اجرا کنم . اجازه می دهی بخوانم ؟ گفتم بعله !

باغ مولوی ، خیابون دلگشا ، خونسرخ و ...را خواند.

خیلی هم خوب خواند . فقط "ناصر" ناصر بود . ناصر خیلی خوب بود . ناصر زنده است ها !

..................................................

در نوشتار سخنان فاطمه رضایی ـ خواننده و ترانه سرا ـ سعی شده  از ادبیات خود او استفاده شود و کمتر دخل و تصرف و ویرایشی صورت گرفته است .

منبع : کیدی ــ ماهنامه موسیقی هرمزگان ــ صفحه ی ۶

نظرات 12 + ارسال نظر
گل مینا چهارشنبه 1 فروردین 1386 ساعت 12:25 ق.ظ http://nasserabdollahi.coo.ir

من هم فقط یه جمله می گم.

***فقط "ناصر" ناصر بود ***

سال نو مبارک

کشمیری ساجده چهارشنبه 1 فروردین 1386 ساعت 12:50 ق.ظ http://solina.blogfa.com/

همه چی خوب از خوب است که از سر گنده من باز نمی ریزد زیر کلمه به خون اتم نویسا باشی

یداله شهرجو چهارشنبه 1 فروردین 1386 ساعت 01:15 ق.ظ http://samtedarya.blogsky.com

سلام عزیز
این صدای پای بهار است از کوچه می شود به وضوح صدای آرام قدمهایش را شنید...امیدوارم میهمان دلت شود

bahmaniiran چهارشنبه 1 فروردین 1386 ساعت 02:06 ق.ظ http://shahregarm.blogsky.com

سلام آقا لدت بخش هسته موفق بشی خدانگهدارت

الهام چهارشنبه 1 فروردین 1386 ساعت 10:39 ق.ظ

سلام سیاوش جان ...سال نو مبارک...
چقدر خوشحالم که ۱: خانم فاطمه رضایی بهتر هستند
۲: از صفحات کیدی برایمان اینجا نقل میکنی ... امیدوارم امسال سال خوبی برای همه عزیزانمون در سراسر گیتی باشه...

ویدا چهارشنبه 1 فروردین 1386 ساعت 11:28 ب.ظ

به قله که رسیدیم ،یادمان نرود
روزی پوینده این راه بودیم
به سختی
یادمان نرود ،چه کسانی از کنارمان گذشتند
و دستمان نگرفتند
یادمان نرود ،کسانی را که ما را به زمین انداختند
تاخود زودتر برسند
یادمان نرود
چقدر روح و دلمان از این زمین خوردن ها شکست
و با خو دنجوا کردیم :
«زمین خوردن ها جزئی از بازیست ،
عظمت انسان در بلند شدن است »
وباز راه را پیمودیم
اینک در قله ایم
مبادا از نگاه کردن به زیر پایمان حذرکنیم
مبادا فراموش کنیم خارهایی که به پایمان رفت
مبادا خود خار پای دیگران شویم
مبادا سنگ راهشان شویم
مبادا ...


*****************سال نو مبارک*****************

sapide dam پنج‌شنبه 2 فروردین 1386 ساعت 11:59 ق.ظ http://bayon.blogsky.com

yadam miyad naser oomade bood qeshm shayad baraye zabt ye video ya ... hich vaght oon negahe masoomane ro yadam namire . vaghty tu ye roosta ba bacheha roo khak neshaste bood va bahashoon bazi mikard va be zabooneshoon harf mizad. naser sarasar eshgh bood.
kheili doost daram baz ham bishtar az fateme rezaei bedoonam va ghabl az har chiz kheili kheili khoshhalam ke haleshoon behtare.
doroste - faghat naser naser bood va fateme rezaei ham yekiye mese hameye honarmandaye bozorg ke bozorgishoon yegane boodan va tekrar nashodani boodaneshoone

خلیل مؤیدی پنج‌شنبه 2 فروردین 1386 ساعت 04:57 ب.ظ

امروز یک آهنگ جدید از ناصر دانلود کردم که به لهن هندی میخواند و لهجه بلوچی : بی توم توویت...بی توم توویت...تو به چه به نت توویت...

صقر پنج‌شنبه 2 فروردین 1386 ساعت 08:33 ب.ظ http://sagermosa.blogfa.com/

سلام سیاورشن عزیز .
سال نو شما مبارک وهمجنین به همه ایرانی ها
امیدوارم سال خوبی بشت برای همه انشالله
الحمدالله که حال مادرمون خوب بو شکر خدا و دعا اکنم برای همه مریضونی که روی تخت بیمارستان یا در بستر خو جشم انتظار سلامتی خو هستن سیاورشن یک خواهشی ام هسته
احتمالا بعد ۱۰روز دکه موا بیام ایران ....
(برای یک هفته ای موا بیام )همی طو که اتام موا یه سری به مم خو فاطمه خانم (رضایی) بزنم یک خواهشی امهسته اتونی رقم تلیفون ایشون و حسین وفادار برام بیدا بکنی ممنون ابم

فرهاد یکشنبه 5 فروردین 1386 ساعت 11:49 ق.ظ

با سلام و تبریک سال نو
خوشحالم از اینکه ماهنامه موسیقی به همت آن زنده یاد و تلاش شما عزیزان بالاخره راه اندازی شد.
واقعا ناصر راست میگفت که اگه قرار باشه این ماهنامه مجوز بگیره یه جوری همه چیز درست میشه که اصلا فکرشم نمیکنی . الان که میبینم راه اندازی شده مجددا تبریک میگم

anjomane-elmi-khamir شنبه 11 فروردین 1386 ساعت 01:09 ب.ظ http://anjomane-elmi-khamir.blogfa.com

خیلی عالیه من به این وبلاگ افتخار می کنم و به مدیر این وبلاگ تبریک عرض میکنم به ما هم سر بزنید خوشحال می شیم

هادی پنج‌شنبه 23 فروردین 1386 ساعت 04:05 ب.ظ

سلام
درباره خانم فاطمه رضایی اطلاعات جامعی به ما بدهید.
با تشکر

سلام ...
این گفتگوی من با خانم رضایی است ...
siavarshan.blogsky.com/?PostID=172

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد