سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

...

دوست خوبم سیاورشن؛
  مواردی در نوشته‌ اخیر شما در مورد جشنواره دیریا بود که مرا ترغیب کرد به نوشتن درباره‌ی آنها و مطرح کردن برخی موضوعات باربط و بی‌ربط دیگر! ترجیح می‌دهم بی هیچ سخن اضافه‌ای بروم سر اصل مطلب.
1. از آنجایی که طراحی موارد تبلیغاتی جشنواره بومی محلی دیریا به عهده من بوده و تا جایی که من اطلاع دارم در هیچ‌‌یک از بیلبردها و تبلیغات جشنواره از عنوان «کنسرت رضا صادقی» استفاده نشده تا بتوان با فریب مردم، کلاه گشادی بر سر آنان نهاد. آنچه که در تبلیغات گفته و نوشته شد فقط «با حضور رضا صادقی» بود. آیا به نظر شما بلیت یک کنسرت به قیمت 1000 تومان فروخته می‌شود؟ اگر می‌گفتید جشن شبانه نبود و با آن عروسک بازی و خوراک‌های محلی و بمب‌خنده و شعبده‌بازی جنگ‌شبانه بود می‌توان پذیرفت اما عوام‌فریبی را نه.
بنده از نزدیک شاهد پشت‌صحنه و سختی‌ها و مشکلات برگزاری این جشنواره و اتفاقات حاشیه‌ای آن بوده‌ام و از برخی مسائل ـ مبهم برای شما ـ مطلعم، شاید برایتان جالب باشد که جناب خواننده محبوب، رضا صادقی برای همین اجرای نیم‌بند چه دبّه‌هایی که در نیاورد.
جشنواره دیریا با بی‌نظمی‌های فراوانی برگزار شد و نواقص بسیاری هم داشت و این بر هیچ‌کس پوشیده نیست، اما برگزاری جشنواره‌ای تفریحی با این حجم و سنگین بودن برنامه‌های آن برای سرگرمی بخشی از مردم جامعه، بدون درنظر گرفتن کیفیت اجرا برای نخستین دوره قابل ستایش است. بودن به از نبودن، خاصه در بهار.
2. دوست خوبم،  اینکه جوانکی 18-19 ساله از انتظامات جشنواره به آقای نعیمی ـ عکاس و فیلمساز با سابقه استان ـ بگوید در این مکان که پوشیده شده است از سوِنِد و خطر آتش‌سوزی وجود دارد در حالی که نزدیک به 000/10 نفر هم در آن حضور دارند، لطفاً سیگار نکشید کجایش بی‌احترامی است؟ اگر قرار باشد وبلاگ شما مکانی باشد برای بازتاب توهین افراد به هنرمندان، بابت جر و بحث کردن روزانه‌مان با رانندگان تاکسی و فریاد زدن‌های آنان نیز باید نوشت!
در همین جشنواره که شما سخن از نواقص آن می‌گویید در یکی از شب‌ها از جناب نعیمی به عنوان هنرمند باسابقه استان دعوت می‌شود دقایقی برای مردم از استان سخن بگوید و از هنر و از خویش. آیا این روی سکه هم بی‌احترامی است؟
3. جناب موسی‌ بندری شاعر معروف و مطرح کشورمان که از پیشکسوتان!! عرصه ادبیات این استان است در همین جشنواره دیریا که بنا به گفته شما مورد بی‌احترامی انتظامات جشنواره قرار گرفته، خود چنان رفتاری با عبدالحسین رضوانی می‌کند و چنان سخنانی می‌گوید که این قلم شرمش می‌آید از تکرار آنها.
بسیارند از هنرمندان و پیشکسوتان هنر!! شهرمان که حتی از یک برخورد و رفتار سالم اجتماعی عاجزند چه رسد به ... اگر با برخی از این عزیزان روشنفکر و «فرهیخته» بنشینی و دقایقی گپی بزنی و البته ندانی که روی سخن شما کیست شاید تصور کنی که با برادران «پر ریخته» اراذل و اوباش سر کوچه سخن می‌گویی! چرا که میان سخنان و برخی دغدغه‌های این عزیزان با آنان فاصله‌ای نیست.
به‌یقین می‌توان گفت که نمی‌شود با عربده‌کشی و فریاد از دیگران طلب احترام نمود.  هنرمند اگر بزرگ باشد با کارش بزرگ است، با رفتارش بزرگ است، با ادب و شعورش بزرگ است و چه نیاز است به فریاد زدن که آهای ملت؛ من فیلمسازم، من عکاسم، من نقاشم و یا حتی من شاعرم!!! و آنان را واداشت به تعظیم و احترام.
در این 17 شب برگزاری جشنواره دیریا مگر تنها همین دو هنرمند آنجا بودند؟ چرا به این همه هنرمند تجسمی و عکاس و تئاتر و ... توهین نشد؟ شاید پاسخ را در موشکافی رفتارمان بیابیم. شاید! به جای اینکه بیاییم  دیگران را محکوم کنیم کمی هم به رفتار خود بیاندیشیم.
4ـ سخن از زخم نو می‌آید زخم کهنه هم سر باز می‌کند، چه استعدادهایی در هنر و ادبیات این شهر با رفتار ناشایست و البته ‌پُت‌پُت کننده جناب بندری از بین نرفتند و شک ندارم آنان اکنون دیگر حتی نشانی فرهنگسرا را نیز از یاد برده‌اند.
بارها دیده‌ام که ایشان و برخی دیگر که الحمدالله سابقه فعالیت‌شان به اندازه سن من و شما می‌رسد همین سابقه و کسوت خود را چون پتکی بر سر جوانانی که تازه از راه آمده‌اند و پا به عرصه هنر و ادبیات نهاده‌اند کوبیده‌اند و به قول موسی بندری ، پُت پُتش کرده‌اند. شاید خالی از لطف نباشد کنکاشی در فعالیت‌ها و جلسات انجمن شعر و داستان بندرعباس ـ قلمرو ادبی جناب بندری ـ و یافتن علت اینکه چرا در این‌ سال‌ها خیل عظیمی از جوانانی که آمدند و خود را در ادبیات محک زدند دیگر هیچ‌گاه به آنجا برنگشتند.

  شایسته است هنرمندان با سابقه استان که در اجتماع آنان را به عنوان نماد فرهنگ و هنر استان می شناسند نسبت به رفتار و برخورد های خود در سطح اجتماع دقت و حساسیت بیشتری به خرج بدهند تا حداقل رفتارشان به کلیت جامعه فرهنگی هنری استان تعمیم داده نشود .

                                                                                                       حسن بردال

نظرات 38 + ارسال نظر
سعید شنبه 25 فروردین 1386 ساعت 11:54 ب.ظ

سلا م اقای بردال
زمانیکه در یک جشنواره موسیقیدانی حضور پیدا میکند و نامی ازش برده میشه مطمئنا برای سخرانی دعوت نشده و حضور پیدا نکرده و این نهایت شیادی است که با نام یک هنرمند مردم رو بکشونند و بعد به اون هنرمند هم حق و حقوقش رو ندن فقط بگن چند لحظه بیا خودت رو نشون بده و مطمئنا اقای خواننده دست مجریان رو خونده بوده که بازی در میاورده
بلیط هزار تومن مبلغ کمی نیست برای دیدن هیچ و جمع فروش بلیط با جمعیت شش هزار نفر میشه شش میلیون تومن و شهرداری هم نهاد دولتی نه خصوصی و قرار نیست شهرداری سودی ببره از برگزاری برنامه فرهنگی ولی عملا پول خوبی به جیب زدن جدا از بودجه دولتی که برای این برنامه بوده.
اگر هنرمندان شناخته شده بندر عصبی هستند باید علت را در جاهای دیگه جستجو کرد و باید فهمید و درکشون کرد که مشکلشون چیه . اگر یه نفر عصبی بود مسئله ای نبود ولی حالا که همه عصبی و پرخاشگر شدن پس با یک معضل اجتماعی روبرو شدیم و باید علت را فهمید .
من فکر نکنم زیاد افتخار بزرگی باشه برای هنرمندی که بهش گفتن بیا در جنگ شادی برنامه برگزار کن مفت و مجانی و این رو نمیشه اسمش قدر دانی گذاشت در مورد اقای شاعر میگم.
به نظر من برنامه برگزار نکردن بهتر است از اینکه بی هدف و برنامه کاری کنیم و اسم برنامه که مشخصه برنامه یعنی برنامه نه بی برنامه گی و اگر هنرمندی هم ناله میکنه منظورش اینه که اقایانی که اینکاره نیستند چرا مسول اینکارها میشن و برگزاری برنامه هنری باید به دست هنرمند باشه .

سیدجلال یکشنبه 26 فروردین 1386 ساعت 12:00 ق.ظ http://kolger.blogsky.com

حرف حساب

سیاورشن یکشنبه 26 فروردین 1386 ساعت 12:22 ق.ظ http://siavarshan.blogsky.com

اول ممنون از تو حسن عزیز به خاطر نوشته ات و افتخاری که به من داده ای ... چند نکته ای هم من بگویم : ا ـ الف)همانطوری که بلیط کنسرت ۱۰۰۰تومان نیست . حضور جمعیت ۱۰۰۰۰نفری هم برای دیدن و صرف حضور کسی نیست ! شاید در تابلو ها عنوان کنسرت استفاده نشده باشد ولی کاش شب های قبلش بودی و می دیدی که مجری برنامه چه مانوری می داد ! ...طبیعی است که آقای صادقی هم از چنین اجرایی طفره برود به هر حال او خودش بهتر می داند با چنین کارهایی لطمه به اعتبار و محبوبیت خویش می زند .
ب) درست است که جشنواره دیریا اولین تجربه بود ولی آیا تجربه هایی از این دست در استان نداشته ایم و نمی توانستیم از آن ها درس بگیریم ...جشنواره دیریا مسلما بودنش موثر بود ولی برای من قابل ستایش نبود ...
۲ـ اینکه جوانی به آقایی نعیمی یا هر کس دیگری با این لحنی که شما نوشته اید بگوید سیگار نکشید به نظر من محبت کرده ، لطف کرده . به یقین شما در آن صحنه حضور نداشته اید ...
همان طور که در نوشته قبلی گفتم رفتار آنها با "مردم" مناسب نبود ... شاید خیل عظیم جمعیت و نیز اختیاراتی که به آنها داده بودند مسبب این مساله شده بود ...
۳ـ من هم راجع به برخورد بندری با عبدالحسین رضوانی چیزهایی شنیدم و بسیار متاثر شدم ! ولی خب ربطی به مطلبی که من می خواستم بنویسم نداشت و ننوشتم .
۴ـ شاید کسانی هم باشند که در این سالها از تجربیات موسی بندری استفاده کرده باشند . این روی قضیه را هم ببینیم .
باز هم تشکر که وقت گذاشتی و نوشتی ...

نوید صالحی یکشنبه 26 فروردین 1386 ساعت 12:56 ق.ظ http://litak.blogsky.com

من از هیچ یک از قضایا اصلاعی ندارم و به همین دلیل حق هیچگونه دخالت را ندارم.
جناب سیاورشن من به شما تبریک میگم که تحمل شنیدن حرف مخالف را دارید و نامه ای که تماما در جواب شما بود و شاید هم کمی علیه شما در یک پست میگذارید که همه خوانندگان شما هم آنرا بخوانند این خیلی خوبه و سبب تقویت اعتماد خواننده به شما میشه.

جناب بردال عزیز کار شما نیز بسیار جای تقدیر دارد که بی تفاوت از این مسئله نگذشتید و خود را موظف دانستید تا انتقادهایی که شاید شما را هدف نگرفته بود پاسخ دهید (این یعنی دلسوزی)

هومن یکشنبه 26 فروردین 1386 ساعت 03:11 ق.ظ

دوست من جناب آقای بردال
من هم بعنوان یک بندرعباسی نکاتی را به شما یادآوری میکنم:
۱-اولا تشکر میکنم از اینکه وقت گذاشتی و این مطالب رو عنوان کردی،من کاری به حرفهای دادش بزرگترم سیاورشن ندارم که توهین و بی احترامی به فرهیختگان استان رو مطرح کرده،چون نه در آن مکان حضور داشتم و نه میتونم به قضاوت بنشینم،خیلی وقتها سیاورشن هم سلیقه های شخصی خودشرو مطرح میکنه که شاید شما یا من یا هرکسه دیگری اون نظر رو نداشته باشیم.این حق اوست و این وبلاگ وبلاگی شخصیست.

اما سخن من با شماست دوست خوب من :
آقای صادقی حق داره توی یه همچین موقعیت بد و بی نظمی اجرای برنامه نکنه،فکر نکنم به محبوبیت ایشون اضافه شد!!!،در ضمن رجوع کنید به تابلویی که در خیابان امام خمینی نرسیده به صداو سیما، حالا شما یا هر کسی دیگه طراحی کرده،اگر دقت کنید حضور رضا صادقی خیلی بزرگ و با مفهومه خاصی نوشته شده.در صورتی که ندیدی از ذره بین یا تلسکوپ هم میتونی استفاده کنی!!!
رضا صادقی هنرمند محبوب استان ماست و من از خیلی از کارهای او رو دوست دارم.فکر نمیکنم رضا صادقی مشتاق بود که اینگونه زیر سوال بره.
شما فرمودید ۱۰۰۰ تومان مبلغ ناچیزیه و تا به حال کی با ۱۰۰۰ کنسرت داده؟
مگر کنسرتهای دیگری که توی بندرعباس و توی یه همچین فضایی و توی یه همچین موقعیتی تا حالا برگزار شده بیشتر از ۱۰۰۰ یا ۲۰۰۰ تومان بوده؟
بحث من کم بودن یا زیاد بودن مبلغ نیست بحث من اینه که خودمون رو گول نزنیم.
به نظر شما این تعداد نیرو برای حفظ نظم و آسایش مردم کافی بود؟
نیروهای با فرهنگ و متمدنی که از الفاظ خیلی قشنگه دماغت اشکنم و ....استفاده میکردند.آخر هم نفهمیدم بینی کسی را شکستند!!.یکی از آنها که دستانی قوی و زبانی دراز،خوش فرم و زیبا داشت!
باری آقای بردال نظم حد اقلی هم در برنامه نبود و هیچکس جز برگزار کنندگان این مراسم مقصر نیستند. هیچکس از اینکه ۱۰۰۰ تومان داده ناراضی نبود از این ناراضی بود که مراسم بی نظم و به قول یکی از دوستان توهین به بندرعباسی ها بود.

امیدوارم شما که با اجرا کنندگان این مراسم در تماسید،این نکات را برای آنها بازگو بفرمایید.
در آخر بازهم از تو متشکرم که وقت صرف نوشتن این مطلب کردی و اگر سخنی گفتم جهت بهبود امور و آینده ای روشن تر برای هنر استان است.امیدوارم ناراحتت نکرده باشم.

موفق باشی حسن جان



چوک سورو یکشنبه 26 فروردین 1386 ساعت 03:20 ق.ظ http://suru.blogsky.com

خوب شد که از ماجرای ؛ پشت صحنه ؛ با خبر نیستیم

- بلاخره برای کشیدن ملت به صحنه باید از ؛ حضور رضا صادقی ؛ استفاده می شد .دلیل دیگری برای ذکر نام صادقی وجود نداشت .البته برای چنین تبلیغاتی باید مهارت و تجربه داشت.
- ما شا الله مامورین انتظامات شهرداری ، که شاگردان لباس شخصی های هستند ، هیچ گاه به کسی توهین نمی کنند ،فقط مهرورزی بلدن.
-شهرداری که صدها میلیون تومان خرج یک تیم فوتبال میکند ، چه نیازی به هزار تومان جوان هرمزگانی دارد .
- مهرورزی بخشی از فرهنگ جامعه ما شده ، بلاخره هنرمندان ما که مزه این میوه تلخ چشیده اند بعضی وقتها از سر ناچار با همدیگر مهرورزی می کنند
- بلاخره طبق سنت رایج باز گناه این همه به هم ریختگی و بی نظمی و ...... به گردن ملت بدبخت می افتد وشهرداری و حامیانش ، بی گناه و طلبکار .!
- خوب سیاورشن ، امیدوارم که بلاگ شما با این حرفها دوباره مورد لطف و مهرورزی قرار نگیرد .

فرناز یکشنبه 26 فروردین 1386 ساعت 11:27 ق.ظ

دوست خوبم سیاورشن (!)
وبلاگت فیلتر شده ، اسکله رو چرا آتیش زدی ؟

رحیمیان یکشنبه 26 فروردین 1386 ساعت 12:18 ب.ظ

دوست خوبم جناب آقای بردال سلام
من هم مثل شما با بعضی از نظرات دوست عزیزم سیاورشن موافق نیستم اما..
جناب آقای بردال
شانزده روز برنامه اجرا شد با کمترین مشکلات به نظر شما چرا در روز هفدهم این مشکلات به وجود آمد؟
من در آن روز از نزدیک شاهد برخورد نامناسب دوستان و زحمتکشان شهرداری بوده و عدم رفتار نامناسب و عصبی با مردم بوده ام که این خود عوامل بسیاری دارد.
یکی از عوامل عدم آموزش مناسب به نیروهای انتظامات درهنگام اجرای برنامه بوده
استقبال چشمگیر مردم خونگرم بندرعباس از اجرای هنرمند رضا صادقی و عدم آمادگی یکی دیگر از عوامل این نوع برخورد بوده
نیروهای انتظامات بیشتر نیروهای جوان و نوجوان بوده که دارای تجربه کافی در این زمینه نبوده اند
جایگاه نامناسب جهت دعوت از یک هنرمند بزرگ شاید از دیگر عوامل بوه است.
و ...
دوست عزیز آقای بردال
دوست عزیز سیاورشن
بزرگی به سن - سال - هیکل و ... نیست بلکه به فهم و ادب هر کس بستگی دارد
در پایان از تمامی دست اندرکاران جشنواره دیریا بخصوص سازمان فرهنگی هنری شهرداری بندرعباس و هنرمندانی که تلاش زیادی در برپایی این جشنواره کرده اند تشکر می کنم
بی صبرانه منتظر برنامه های آینده فرهنگی و هنری خواهیم بود

سینگو یکشنبه 26 فروردین 1386 ساعت 12:49 ب.ظ http://singow.blogfa.com/


حسن بردال:
؛؛شاید برایتان جالب باشد که جناب خواننده محبوب، رضا صادقی برای همین اجرای نیم‌بند چه دبّه‌هایی که در نیاورد؛؛

هرچی فکر اومکرد دبّه‌ چن عقلم به جایی کد انکشید . دست آخر یاد دبه روغنی کفتم . شاید رضا روغن خش شخاستن که صداش خشتر بشد وقتی آهنگ هیج جا بندر نابودبه همشهریوش اجرا بکنت.
یه گنوغی الان از راه رسید تکستو ایخونداگیت ابود ناز کردن نه دبه روغنی ......
۲هفته پیش یکی از همی هنرمندو کدیمی پیشکوتو بندر شامسکی امدید گپ همی رضا شورومکرد. پیشکوت ما ایگفت هرکس آهنگو رضا صادقی گوش بکنت آدم احمکین.
ما که شو و روز گوش نکردیم در جوابش اومگفت . اگیت این ایده من....حک هم شستن. پیشکسوت ما که خودش بعد از ۳۰ سال هنو یه آهنگ درست حسابی از خودش اینین!!!!!
در خاتمه از کول رضا هیج جا بندر نابووووووووووووووووووووووو
با سپاس از سیاورشن و حسن بردال و دوستان دیگر .

سینگو یکشنبه 26 فروردین 1386 ساعت 03:58 ب.ظ

اصلاح می شود

پیشکسوت
نه پیشکوت




؟ یکشنبه 26 فروردین 1386 ساعت 05:55 ب.ظ

با سلام...من چیزی نمیخواستم بگم ...اما باز هم با دیدن نظرات و متن به یاد یه جمله ای افتادم که میگه بزرگترین خیانت به بشریت در طول تاریخ بد معنا کردن واژه ها بوده و هست!!..دوستان قبل از نسبت دادن واژه های بزرگ و با عظمتی مثل موسیقیدان ، شاعر ، استاد یا ... به کسی یا گروهی کمی فکر کنیم آیا آن افراد در این جایگاه و شان هستند ... ؟!!! من از همه دوستان تقاضا دارم در زندگی و آثار بزرگان وادی هنر -از هر رشته هنری -چه در ایران و چه در خارج از ایران حتی از طریق همین اینترنت و موتورهای جستجو ، کنکاش کنند ..حتما به این نتیجه میرسید که ما در شرایط کنونی با واژه هایی مثل هنرمند واقعی -چه از لحاظ فنی و حرفه ای و چه اخلاقی-فرسنگها فاصله داریم-----هنر دنیای وسیعی است که در ان لطافت ، لذت خود را از بامداد تا شامگاه به مخاطب می چشاند و او را به ورای انسانیت هدایت میکند----- یا حق.

سلام بر تو ...با جمله آخر شما موافقم "هنر دنیای وسیعی است" که همه به راحتی در آن جا می شوند !
ببینید من اصلا هدایت نمی شوم !

کامیرا دوشنبه 27 فروردین 1386 ساعت 11:36 ق.ظ http://bandarabbascity.blogsky.com

نقل قول:
"حتما به این نتیجه میرسید که ما در شرایط کنونی با واژه هایی مثل هنرمند واقعی -چه از لحاظ فنی و حرفه ای و چه
اخلاقی-فرسنگها فاصله داریم-----"
دوست عزیز با حرف شما کاملا موافقم.

چون فرصت نکردم حتی یکبار هم به جشنواره دیریا بروم نظر خاصی در این مورد ندارم. اما اینطور که به نظر می آمد، در واقع شنیده ها حاکی از این بودند که نکات مثبت این جشنواره خیلی بیشتر از معایب آن بود. ساده بگویم با تمام مسائل موجود، بودن آن بهتر از نبودنش بود!

دوستان! کلیت ماجرا را نگاه کنیم، یعنی اینکه اصلا این جشنواره چرا و با چه هدفی برگزار شد، و شهرداری چقدر در راستای عملی کردن اهدافش در این دو هفته موفق بود. و الا شلوغی و برخورد بد و به قول دوستان "مهرورزی" در هر تجمع یا کنسرت یا برنامه ای ممکن است اتفاق بیافتد! چه کنسرت استاد شجریان در تالار وزارت کشور باشد و چه "اولین" دوره جشنواره دیریا در بندرعباس. قطعا هیچگاه شهرداری و یا نیروی انتظامی هم دکتر و روانشناس را برای برخورد با مردم نمی گمارند.

به نظر من در این جور مواقع باید از هر دو موضع واقعیت ها را نگاه کرد، ساده اش این است که کلاه خود را قاضی قرار دهیم. نه آنقدر به به و چه چه کنیم و بی جهت تعریف و تمجید کنیم که متهم به شاعر درباری بودن بشویم و نه آنقدر در پی انتقاد و بهانه گیری و حاشیه سازی شویم که اصل قضیه از یادمان برود و بشویم یک شخص منفی باف بهانه گیر غیر منطقی که از همه چیز و همه کس ناراضی است.

کامیرای عزیز !
۱ـ شنیدن کی بود مانند دیدن؟! بااین حال اگر طبق همان شنیده هایتان بتوانید در مورد این جمله تان بیشتر توضیح بدهید ممنون می شوم .
" نکات مثبت این جشنواره خیلی بیشتر از معایب آن بود"
البته بجز اینکه "بودن بهتر از نبودن است" اگر نکات دیگری را باز گو کنید بهتر است .
۲ـ گفته اید که : "قطعا هیچگاه شهرداری و یا نیروی انتظامی هم دکتر و روانشناس را برای برخورد با مردم نمی گمارند"
سوال این است که چرا نباید همچنین توقعی داشته باشیم در حالی که در تمام دنیا از جمله کشور خودمان ، نیروهایی امنیتی که با مردم سر و کار دارند روانشناسی می خوانند و ...آیا در تالار وزارت کشور هم حضور داشته اید یا آنها هم طبق شنیده ها ؟! به هر حال فکر نمی کنم آنجا کسی با جمله ی دماغت اشکنوم و رفتارهای اینچنینی مواجه شده باشد ...البته کاش بودی و می دیدی !
۳ـ بند آخر نوشته شما خطاب به کیست ؟ اگر کلی گفته اید که من نیازی نمی بینم . چون از نه در متن و نه در هیچ کدام از کامنت ها نه تملق دیده ام و نه منفی بافی . در کل فضای خیلی مناسبی برای گفتگو فراهم شده که من تا به حال خیلی کم نمونه اش را دیده ام ...از شما و بقیه دوستان ممنونم که به دور از هر حب و بغضی نظرات سودمند خود را نوشته اید .

عظیم دوشنبه 27 فروردین 1386 ساعت 12:51 ب.ظ

سلام.
بنده خودم دیدم سر فلکه قدس گل مریم یک پارچه زده بود و نوشته بود فروش بلیط کنسرت رضا صادقی.
شما خودتان شایعه میسازید و ....
بعدشم شما اگه مردین وقتی که عید نوروز نیست همچین برنامه هایی بذارین.هر وقت چند تا سرحدی میان بندر شما تو فکر همچین کارایی هستید.همچین برنامه ریزایی همچین نتیجه های منفی هم داره.

ستاره بی نشون (سابق) دوشنبه 27 فروردین 1386 ساعت 03:12 ب.ظ http://ahmad4u.blogsky.com

با سلام خدمت سیاورشن - صادق و آقایان و خانم های عزیز ...
مهم کمتر یا بیشتر و بودن یا نبودن نکات مثبت و منفی نیست ، مهم این بود که پس از سالها (هرگز)!!! چنین مراسمی اجرا شد . بماند اینکه چه برخوردهای نامناسب و نابجایی با امثال هنرمندانی چون شما و حضاری چون ما شد یا نشد ، اما برای هرچه غنی تر شدن این مراسم نیاز به تکرار و مداومت داریم نیاز به تمرین نیاز به آموزش نیاز به مشاهده و مهم تر از همه برنامه ریزی منظم و صحیح .
مدیریت در کشور پهناور ما به حدی شناخته شده هست که دیگران در موردش ساعتها سخنرانی کنند !
از پس نظم آرامش هست ، نتیجه گیری هست و هزاران فایده دیگر و مهمتر از همه فرهنگ صحیح برخورد با هر انسانی شریف!
ما ابتدا باید از خود شروع کنیم . نیاز به تعویض تفکر داریم که هرگاه تفکر درست شود بعد از آن گفتار ، کردار ، عادات و شخصیت های ما ساخته می شوند و ما پیشرفته می شویم
شعار نیست اما باید سیستم چپاولگری فعلی به دست بومی های دلسوز بیافتد.
ختم کلام
موفق باشید

گلابتون دوشنبه 27 فروردین 1386 ساعت 05:34 ب.ظ

سلام سیاورشن عزیزم
... خواستم بگم خیلی آقایی همین!

سینگو دوشنبه 27 فروردین 1386 ساعت 08:39 ب.ظ

سلام. ستاره بی نشون (سابق)
؛؛ شعار نیست اما باید سیستم چپاولگری فعلی به دست بومی های دلسوز بیافتد.ختم کلام؛؛

یه سوال مگه الان دست کن.؟؟؟؟
سوال بعدی مگه بومی های دلسوز عاری از چپاولگرین؟؟
آخر ین سوال نه ولش به یه وقت دگه.

کامیرا سه‌شنبه 28 فروردین 1386 ساعت 01:05 ق.ظ http://bandarabbascity.blogsky.com

صحبت من خیلی کلی تر و فراتر از جشنواره دیریا بود.

از طرفی با ماهیت جشنواره دیریا و امثالهم موافق و از سویی دیگر با ضعف ها و خطاهای اجتناب ناپذیری که در این گونه برنامه ها وجود دارد، مثل هر شهروند دیگری مخالفم.

بند آخر صحبتم کلی بود و خطاب به شخص یا اشخاصی نبود.

رامی سه‌شنبه 28 فروردین 1386 ساعت 07:30 ب.ظ http://www.dehtal-city.blogsky.com

سلام...
اگم چرا وبلاگون پینگ نابو؟

مشکل از رولینگ بلاگن
درست ابو !

؟ چهارشنبه 29 فروردین 1386 ساعت 08:14 ب.ظ

خدایا، عقیده مرا از عقده ام مصون بدار...دکتر شریعتی

میثم پنج‌شنبه 30 فروردین 1386 ساعت 11:12 ق.ظ http:// mmd137.blogfa.com

لطفامرالینک واجازه لینک راهم به مابدهید

بندرجاسک پنج‌شنبه 30 فروردین 1386 ساعت 01:26 ب.ظ http://www.jaski.ir

سلام. سیا چرا قسمت پینگ کار نمی کنه.؟
به روزم با پا بش رسول.
خطاب به محمد رسول مظفری داور درجه 1 هرمزگان

محمد بلوچ پنج‌شنبه 30 فروردین 1386 ساعت 09:50 ب.ظ http://www.baloch4.mihanblog.com

سلام خوشحالم دوباره برگشتید دوست عزیز چون شنیدم فیلتر شده بود موفق باشد

حمید عوض زاده پنج‌شنبه 30 فروردین 1386 ساعت 11:14 ب.ظ

وبلاگ نویس شهرما آهنگ خاموشی مکو
دلخورمبش از فیلترون میل فراموشی مکن

هرکه شوا هرچی بگیت فیلتر هم کاری جدا
هنوهمو ساده دلی هنوهموچوک خاش کوچه ئون سیدکاملی
خیلی مخلصیم
کاکا راستی متنی برای کیدی عزیز برات امفرستادن

یداله شهرجو جمعه 31 فروردین 1386 ساعت 12:24 ق.ظ http://samtedarya.blogsky.com

سیاورشن عزیز سلام
در مورد نظرات بردال عزیز نکاتی برای گفتن ضرورت دارد:
۱)حضور بردال عزیز در عرصه نقدو گفتمان ستودنی وقابل تحسین است
۲) معلوم نیست در این اسنان کی می خواهیم از گذشته ها درس بگیریم واقعن از خواندن این عریضه آنطور استنباط می شود که برای مخدوش کردن چهره هنرمندان این دیار حتی خود این اهالی در گوشه ای با تیغ به کمین نشسته اتد
۳) بردال عزیز من در این جشنواره نبوده ام و نمی دانم در آنجا چه گذشته است اما لحن نوشته شما در مورد آقای بندری برایم قابل هضم نیست
۴) بردال عزیز بدون شک قضاوت در مورد فعالیتی که تخصص شما نیست نمی تواند بدون اشتباه باشد نقد شعر ویژگی های دارد که در خیلی از مواد صراحت لهجه را می طلبد شما با این بهانه نمی توانید تلاش چندین ساله موسی بندری را در عرصه شعر این استان زیر سوال ببرید

الهام جمعه 31 فروردین 1386 ساعت 01:53 ق.ظ

حدسم درست بود...بابت این آدم شناسی به خودم تبریک میگم...:)

..... جمعه 31 فروردین 1386 ساعت 09:10 ب.ظ

به نظر شما وقتی نن بحث عوض بشت؟؟؟

یک دوست شنبه 1 اردیبهشت 1386 ساعت 09:58 ق.ظ

سلام خوشبختانه من هر روز وبلاگتون رو می دیدم و می بینم و نمیدونم چرا برای من فیلتر نشده بود شاید این از خوش شانسی من بوده بهرحال امیدوارم دیگه مشکلی نداشته باشید براتون روزهای موفق و پرکاری را آرزو میکنم

پرند نیلگون شنبه 1 اردیبهشت 1386 ساعت 10:42 ق.ظ http://www.parnian7.persianblog.com

خیلی خوبه که سعی می کنید تا جایی که امکان و وقتش هست ، به نقد و نظر دوستان بها بدید و همه شونو درج می کنید و بهشون جواب میدید . گاهی هم مث الان یه پست رو بهش اختصاص میدید ...
اگه توی همه زمینه ها بتونیم به این نکته سنجی ها توجه کنیم و سعی در اصلاح داشته باشیم ( به شرطی که در دور تکرار نیفتیم و گرفتار وسواس نشیم ) خیلی خوب و نتیجه بخش میشه .
شاد و پیروز باشید

الهه شنبه 1 اردیبهشت 1386 ساعت 08:12 ب.ظ http://babayebaroon.blogfa.com

سیاورشن را چه شده ؟!

سیدجلال شنبه 1 اردیبهشت 1386 ساعت 09:52 ب.ظ http://kolger.blogsky.com

سلام
با گام دوم برای تاسیس انجمن به روزم.

روشینا شنبه 1 اردیبهشت 1386 ساعت 11:43 ب.ظ http://teytakh.blogfa.com/

سلام سیاورشن عزیز/ احسنت بر علو طبعی که به واسطه ی این پست از خود نشان دادی / و اما باری که بر دلم سنگینی کرد بهتان صرفی بود که بر موسای بندری روا داشته بودند / آقای بردال ! من حداقل ۱۲ سال به طور مستمر به انجمن شعر می رفتم و یادم نمی آید که شما را دو هفته پشت سر هم در انجمن دیده باشم / شما کجا بودید وقتی موسی دفتر اشعار بچه های تازه وارد را به خانه می برد و برایشان نظر می نوشت ؟/ شما کجا بودید وقتی موسا بعد از هر انجمن در ساحل دریای پشت کتابخانه به بحث و جدل می پرداخت ؟/ و شما کجا بودید وقتی که موسی به خیلی ها جرات شعر گفتن و درست شعر گفتن را داد؟/ خواهش می کنم با تخطئه و سفسطه حرمتها را زیر سوال نبریم / خود من شبی برای شنیدن آوازهای محمد منصور وزیری به همین جشن کذایی رفتم / نیروی انتظامات چنان رفتار بی ادبانه ای داشتند که گفتنش در حد هیچ آب دانی نیست / ضمن این که مجری برنامه بارها تبلیغ برنامه ی رضا صادقی را به مثابه ی یک کنسرت بزرگ با چنان شور و شعفی تکرار می کرد که ... بگذریم آقای بردال دردهای کهنه را با بهانه های تازه مرهم مگذارید / امید که خدا به همه ی ما سعه ی صدری عطا بفرماید که رسم حرمت نگه داشتن را پاس بداریم .آمین

خلیل مؤیدی یکشنبه 2 اردیبهشت 1386 ساعت 12:03 ب.ظ http://antigon.blogsky.com

فقط میتونم بگم که با حسن موافقم...من آنجا بودم و رفتار غیرمنتظره موسی بندری را با عبدالحسین رضوانی دیدم...بیشتر از این موضوع جا خوردم که موسی بندری و دیگر هنرمندانی که آنجا بودند در این جشن عوامانه چه میخواهند...من و برخی دیگر و عبدالحسین رضوانی و حسن و ... که معلوم بود چرا آنجائیم ... آنجا نه جای هنر بود و نه ...

سبزه پری یکشنبه 2 اردیبهشت 1386 ساعت 12:31 ب.ظ

سلام عزیزم
چقدر خوانندگانتونو منتظر می ذارید؟
نمی خواین آپدیت کنین؟؟؟

گل مینا یکشنبه 2 اردیبهشت 1386 ساعت 02:48 ب.ظ http://nasserabdollahi.blogsky.com

سلام به دوستان هرمزگانی و البته ایرانی.

یه اتفاق عجیب!

آهنگ محبوب با صدای اسحاق احمدی و آهنگسازی ایشونه تو یک سایت ایرانی به نام امیر گلزار و رضا گلزار برای دانلود گذاشته شده!!!

واقعا تکلیف ما با دزدی آثار هنری چیست؟؟؟

این آدرس اون سایته .

www.bia2.ir

افسانه دوشنبه 3 اردیبهشت 1386 ساعت 08:24 ق.ظ

بنویس سیاورشن ...

بهشب پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1386 ساعت 09:44 ق.ظ

اقا تبریک ما رو که دعوت نکردی * دیشب نیومدی فوتبال اما امشب اجازه بگیر بیا راستی میگن حسن بطرز عجیبی مرده با سیبیل خفش کردن*کهره

مهراب شنبه 8 اردیبهشت 1386 ساعت 10:59 ب.ظ

سلام باز بگو چرا زیاد جواب نمیدی
اینها همش آشوب و جوسازی است
من اصلا با این مسایل حال نمی کنم!
توهین آقای بردال به آقای عوض پور از نگاه من قابل گذشت نیست
هر چی باشه بهتزین وسرترین و تواناترین مجری استان ما هست حتی اگه بعض ها نخوان قبول کنن!
خلاصه خودت می دونی من از زیاد زر! زدن خوشم نمی آد
مرسی
مهراب عضو کوچکی از صدا وسیما

مرتضی شنبه 8 اردیبهشت 1386 ساعت 11:05 ب.ظ

سلام جناب حسن اقای بردال!!
منو باید بشناسی..نیکنهاد هستم !!
در بخشی از نقد شما بر جشنواره دیریا توهینی بود به مجری با سابقه تلویزیون که یرای من قابل هضم نیست...
چرا ما همه چیز را با همه چیز قاطی میکنیم و سیاه وسفید را
با هم له میکنیم اقای بردال بزرگ..
از شما بعیده .....
جشنواره دیریا پر نقص بود ..
قابل نقد هم هست برای بهبود
ولی توهین مستقیم چرا !!!اقای بردال !!!!!!!!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد