سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

آلبوم تازه‌ی اسحق احمدی

  بی‌بی‌بهونه نام آلبوم تازه‌ی اسحق احمدی است که به تازگی در بندرعباس منتشر شده است. این آلبوم از شش قطعه تشکیل شده که تمامی به گویش بندرعباسی‌اند .

   ویژگی بارز این آلبوم استفاده اسحق از تحریرها و مولودی‌های محلی است.علاوه بر آن حضور یک همخوان خانم و شروه‌خوانی بسیار قوی و زیبایش هم از نکات قابل توجه این کارند.

        

   هر چند کار با یک کار کاملا حرفه‌ای فاصله دارد ولی با این حال به خوبی شنونده را با گوشه‌هایی از موسیقی محلی هرمزگان آشنا می‌کند و برای لحظاتی هم که شده خستگی را از روحش می‌زداید.

منتظر کارهای بهتری از اسحق هستیم .

بی‌بی‌بهونه را می‌توانید از هرمزگانی‌دات‌نت [لینک] بشنوید.

  

 

نظرات 42 + ارسال نظر
سیدجلال چهارشنبه 23 خرداد 1386 ساعت 07:55 ب.ظ http://kolger.blogsky.com

سلام
خبرت خاش.

محسن چهارشنبه 23 خرداد 1386 ساعت 08:33 ب.ظ http://360.yahoo.com/ghatel_eshgh2003

معرکن آقای احمدی . باید این آلبوم خیلی قشنگ بشد ایشالله که همیشه موفق بشد

نوید نقوی چهارشنبه 23 خرداد 1386 ساعت 08:55 ب.ظ http://nogood.blogfa.com

به نظر شما معرفی یک اثر ضعیف و از نظر بار هنری کم‌ارزش تا چه حد می‌تونه در اعتلای موسیقی جنوب موثر باشه؟ با این کار هم به شعور مخاطب هنرشناس توهین می‌شه و هم اینکه کسانی رو که به دنبال موسیقی واقعی و نوع‌آوری هستند رو بیشتر دلسرد می‌کنه.وقتی که شما در وبلاگ خودتون همچین اثری -که من اون رو در دسته صنعت‌گرها و صادقی‌ها قرار می‌دم- رو معرفی می‌کنید ، بردن اسم هنرمندان از همین تریبون یه جور توهین به زحمات‌اشون .پس تکلیف حسین پنج‌ساله چی می‌شه؟ اون راه صحیح رو اچه‌طور پیدا کنه.؟ ما-بعضی از- خوانندگان وبلاگ شما منتظر معرفی استعدادهای ناب هستیم.

خالو چهارشنبه 23 خرداد 1386 ساعت 09:25 ب.ظ

اسحق عزیز نخسته وقعا صدای گرمی اتهست و حس صدات به مه یاد ناصر خدا بیامرز اکردیت و کار قشنگی که در این البوم انجام ایگفتن صدای شروند خیلی خش یه دخت هرمزگانین که دل آدم منقلب ابو که در این ضمینه هم خیلی حرفون به گفتن مهستن که باز هستن فاطمه رضاییونی که گمنامن و بنا به شرایط روز باید گمنام بمونن... تشکر ویژه از هرمزگانی دات و شما سیاورشن عزیز که وقعا خیلی زحمت اکشیدین.

ویدا چهارشنبه 23 خرداد 1386 ساعت 10:22 ب.ظ

صدای گرم اسحق احمدی رو همه دوست داریم.
ای کاش ما هم بتونیم این آلبوم رو تهیه کنیم...

راستی این بی بی بهونه یعنی چی؟!

به هر حال برای آقای احمدی آرزوی موفقیت روز افزون می کنیم و منتظر کارهای خوب دیگه ای از ایشون هستیم.

چوک بندرعباس چهارشنبه 23 خرداد 1386 ساعت 11:09 ب.ظ http://WWW.BANDER-ABBAS.BLOGFA.COM

سلام
شما به چه کاری ایده ال اگی؟
در ضمن این بار چندم هستن که بهت سر ازدم ولی شما یک بار هم نهندی به وبلاگ بنده.
موفق بشی.

sepideh پنج‌شنبه 24 خرداد 1386 ساعت 09:07 ق.ظ http://parandeye-gharib.persianblog.com/

به تظر من این آلبوم خیلی زیبا خونده ولی خوب جا داره که بهتر کار بشه ولی باطم به نظر من اسحاق تمام تلاشش رو کرده، به هر حال خوشحالم که خوانندگان هرمزگانی دارن اینقدر سریع پیشرفت میکنن. و خوشحالتر که ما را حدوداً دارن با لهچه بندرعباسی آشنا میکنن. خیلی شیرینه لهجشون.
امیدوارم که همشون موفق باشن.

گل مینا پنج‌شنبه 24 خرداد 1386 ساعت 02:18 ب.ظ http://nasserabdollahi.blogsky.com

آقای نوید نقوی
شما که هنرشناس هستی این و بدون که ما که غیر بومی هستیم موسیقی جنوب و هرمزگان را باهمین صداها شناختیم راهی که ناصر آغازگر آن بود و صادقی ها و صنعتگر هاو حالا اسحاق احمدی در حال ادامه ء آن هستند
شما باید خیلی از از این هنرمندان ممنون و متشکر باشی که موسیقی شهرتان را به کل ایران معرفی کردند و گرنه منی که بندرعباسی نیستم و با این زبان خیلی هم آشنا نیستم چرا باید این آلبومها را دانلود کنم؟
چرا مثلا آهنگهای آذری کردی لری یا ..را دانلود نمی کنم؟
چون آنها امثال هنرمندان خطهء شما را ندارند یا اگر هم دارند نتوانستند خود را معرفی کنند
پس به جای ایراد گرفتن و عیبجویی های بی دلیل بیایید آنها را تشویق کنید و اجازه بدهید سلایق مختلف در موسیقی راه خود را بروند
موسیقی و هنر محدودیت پذیر نیست دوست عزیز
کمی قدر بدانید.

سعید شنبه زاده پنج‌شنبه 24 خرداد 1386 ساعت 02:54 ب.ظ

سلام سیا ورشون.
ایکاش این آقا همخوانی میکرد و اون خانم یا صدای زیباش میخوند. عجب صدای داشت خانمه.لطفا اسمش برام پیدا کن در صورت امکان. اون آقا هم هر چند که تکرار مکررات موسیقی بندریه و بستکی با ریتم سینتی سایزر ه وعشق افه های کامپیوتری ولی به هر حال زحمت کشیده .همینقدر که میخونه و انرژیش از این راه تخلیه میکنه خدا رو شکر امیدوارم به هر چی میخواد برسه.

سلام سعید عزیز ...اسمش پیداست ! (میل می زنم)همانطور که خودت هم میدانی از این استعدادها در جنوب کم نیستند ...بگو تا اسم قطار کنم !

هومن پنج‌شنبه 24 خرداد 1386 ساعت 03:32 ب.ظ

سلام سیا جان.
چطوری خاشی یا بهتری؟!
در مورد کاست بی بی بهونه
به نظر میرسه اسحق رو این کار وقت گذاشته.
باید بیشتر گوش کنم.
بش خسته نباشید میگم.

جناب تقوی عزیز دل تو کارو گوش کردی تحلیلم کردی داری بازگو میکنی؟!
میخوای ما نگاه کنیم تو چی گوش میدی و نظر تو درباره ی موسیقی جنوب چیه و ما هم مثل تو فک کنیم (فکر بدی نیستا!).



دخت هرمزگانی پنج‌شنبه 24 خرداد 1386 ساعت 07:06 ب.ظ http://www.bangeree.blogskycom

سلام و نه خسته

آقای احمدی بهت تبریک اگم . موفق بشی

یکی از دوستان نزدیک اسحق پنج‌شنبه 24 خرداد 1386 ساعت 07:38 ب.ظ

اقای شنبه زاده عزیز که از سر سیری تیکه انداختن بلد شدی...
اسحق احمدی که شما اونو با لفظ این اقا صدا کردین همونیه که در جشنواره های مختلف موسیقی مقامی کشور فعالیتهای چشمگیری در معرفی اصالتها داشته...

زمانیکه او خلاقیت و نو اوری خود را در جشنواره کرمان به رخ همه میکشید شما نی انبان به دست
و مات و مبهوت پنجه ی جفتی زنهای بندر عباسی را نظاره میکردید که همین اقا به جشنواره معرفی کرده بود البته میتونید از استاد محمد رضا درویشی بیشتر در مورد اسحق احمدی سوال کنی...

افه های اروپا نشینی هم همینه قربان که از بالا به همه نگاه میکنن متاسفانه...

چوک سورو پنج‌شنبه 24 خرداد 1386 ساعت 09:24 ب.ظ http://suru.blogsky.com

سلام سیای عزیز

خسته نبی و سلامت بمونی و زودتر به روزی بشی .

اسحق احمدی هم دستش درد نکند که چند کلمه به زیون بندری بی ما ایخوند چون این روزن برای معروف بودن و به نو وا نوایی رسیدن همه دلشو شوا فارسی ان هم به لهجه تهرونی بوخونن . امیدوارم اصالت مویسقی بندری فدای رسیدن به پای تخت ! و لهجه تهرانی نگردد .

موفق بشی چو کو

نوید نقوی پنج‌شنبه 24 خرداد 1386 ساعت 10:30 ب.ظ http://nogood.blogfa.com

من به هیچ وجه قصد توهین به کسی را نداشتم کاملا با دوستانم موافقم، نباید سلایق را محدود.دقیقا حرف من هم همین است: اصلا امر هنر و موسیقی نباید با محدویت میانه‌ای داشته باشد. از موسیقی چیزی نمی‌دانم،درست ام یک مخاطب ساده هم حقی دارد،از صنعتگر و صادقی و اسحق احمدی خالصانه تشکر می‌کنم که مردم ایران را با جلوه‌های متعالی موسیقی جنوب آشنا می‌کنند. اما از کامران و هومن و آرش هم متشکرم که موسیقی ایران را به جهان معرفی کردند، دنیا هم باید مثلا از شکیرا ممنون باشد که موسیقی غنی آمریکای لاتین را به ما معرفی کرد.بنده محبوبیت این هنرمندان را انکار نمی‌کنم حرف‌ام تنها اینست که ما مخاطبین چشم خود را لحظه‌ای به این دنیای پهناور موسیقی باز کنیم کمی در آن تامل کنیم تا جایگاه اثری که داریم برایش وقت می‌گذاریم را بدانیم چیست،تا بتوانیم از موسیقی لذت بیشتری ببریم.

بانو پنج‌شنبه 24 خرداد 1386 ساعت 10:48 ب.ظ

آقای شنبه زاده یعنی اینقدر صدای اسحق و یا به قول شما این اقا ... بده که این همه محبت نثارش کردین یه کم انصاف هم داشته باشین بد نیست

سعید شنبه زاده جمعه 25 خرداد 1386 ساعت 02:27 ق.ظ

سلام به همه دوستان
اول سیاورشون : عزیز دل مو نمیخوام اسم ردیف کنی فقط منظورم این بود که اگر کسی هنری داره و کاری ارائه میکنه باید اسمی ازش برده بشه و خصوصا زنان ایران یا بهتر بگم شیر زنان ایران که همیشه بهشون ظلم شده و در این قطعاتی که مو شنیدم واقعا خواننده زن هزار بار از این آقا بهتر میخوند.
و آقای دوست نزدیک آقا اگر هنرنمایی در جشنواره موسیقی نواحی و تعریف و تمجید محمد رضا درویشی نتیجه اش این کارها میشه باید به حال روز درویشی و این جشنواره ها گریه کرد که ینده هم سالها با این جشنوارها و امثال درویشی و شارلاتان بازی این افراد مبارزه کردم و میدانستم نتیجه بارزترین افراد در این جشنواره ها و آینده آنها چه خواهد شد و این هم نتیجه اش . پس به آقای درویشی تبریک میگم با جشنواره اش و این هنرمندان موسیقی اصیلش.

بنده همین الان هم مات و مبهوت به پنجه جفتی زنان بندر نگاه میکنم و غبطه میخورم و آرزو میکنم روزی مانند آن بزرگان بتوانم ساز بزنم.هیچ چیزی به اندازه دهل کسر بندر و دمام بوشهر بنده را به رقص در نمی آورد و به وجد نمی اورد.
اورپا نشینی هم بالاخره پیامد هایی داره. البته خوب و بد و یکی از خوبی های اورپا نشینی اینه که موسیقی زیاد می بینی و میشنوی و زیاد کلاه سرت نمیره و نمیتونن جنس قلابی بهت غالب کنند.
و اما بانو خانم
انصاف یعنی چه؟ خطاب کردن یک نفر آقا بی انصافیه !
در آخر زیاد دچار نژاد پرستی و ملی گرایی نشید چون هنر و موسیقی ربطی به این داستانها نداره.
جیمپک جیمپک و له ته لیتو ربطی به مو سیقی جنوب نداره هر چند که کلامش بندر عباسی یا بوشهری یا بلوچی باشه.
برای اطلاع بیشتر از موسیقی جیمپک جیمپک یه کم مو سیقی پاپ افغانی گوش کنید.
ای بابا خسته شدم به خدا . هر چی شما میگید درسته اصلا ای آقا بهترین خواننده روی زمینه و مو هم اصلا بیخود کردم به این وبلاگ سر زدم و مطمئن باشید دیگه از این غلطها نمیکنم امشب هم یه چیزی خوردم که در بندر همه میخورن. باشه سیاورشون این هم آخرین بار که در این وبت پیغام میزارم. یه چکه ویسکی خوردیه بودیم ریدین به حالمون او از صدای خواننده اینم از تعصب چک و لک بندر.

سلام سعید عزیز !
اول : اینکه من در مقابل کامنت اول تو موضع نگرفتم که تو اینگونه برداشت کرده ای منظور من این بود که امثال این استعداد ها در جنوب زیاد است . همین . اگر نامی از این خانم نبردم به خواست خودشان بوده و خواستم خصوصی برایت میل بزنم که بین خودمان بماند.
دوم : شما نظرت را راجع به این کار گفته ای و نه اسحق احمدی این چیزی است که خیلی از دوستان به آن توجه نکرده اند و متاسفانه موضع گرفته اند . البته شما هم بد نیست بدانید که اسحق یکی از بهترین شروه خوانان هرمزگان است و با شروه های نقاط مختلف استان از شرق تا غرب که تفاوت های زیادی هم دارند به خوبی آشناست . اشراف او بر موسیقی محلی و آیینی هرمزگان هم یکی دیگر از دلایل علاقه قلبی و قبلی و همیشگی من نسبت به اوست . و دیگر اینکه می دانم اگر شرایطش کمی بهتر شود کارهایی در خور موسیقی غنی هرمزگان انجام می دهد . چنانکه خودش هم می گفت من باید در آینده با کارهایم حرف بزنم !
البته قابل ذکر است که همین خانم نوجوان هم زیر و بم شروه‌خوانی را از اسحق آموخته است و ...
سوم : نمایش نظرات دیگران مبنی بر تایید و صحه گذاردن بر آنها نیست .که در مورد نظر خود شما هم اینگونه بود . ولی موضع گرفتن های ناسیونالیستی را هم نمی پسندم و نمی دانم چطور و کی از دستش راحت می شویم .
چهار: اینکه به اینجا سر می زنی باعث افتخار و خوشحالی است برای من . اگر تو هم سر نزنی خودم دست از سرت بر نمی دارم .
پنج : مارکشو عوض کن !

فرناز جمعه 25 خرداد 1386 ساعت 11:56 ب.ظ

هی داره به علایقمون نسبت به بندر اضافه میشه ! نگفته بودی از این چیزا هم موجوده اون هم همه مارکش !
آقا برامون بذارین کنار ! (چشمک معنی دار!)
تاییدش نکن ، مشتری زیاد میشه !

چوکلک شنبه 26 خرداد 1386 ساعت 12:53 ق.ظ http://chookejonoob.blogfa.com

سلام سیاورشن جان
از آپت ممنونم فقط برای آپت خبر بده
من آپم اگه قابل بدونید خوشحال میشم سر بزنی
راستی از جلسه بعدی انجمن چه خبر

سعید شنبه زاده شنبه 26 خرداد 1386 ساعت 03:17 ق.ظ

قربان معرفتت سیاورشون.مو هم با شما گپ نزنم توی این غربت دلم مترکه حقیقتش از حرف دوست عزیزمون که نوشته بود اروپا نشینی یکمی دلگیر شدم. مو هیچوقت نخواستم و نمیخوام به فردی توهین کنم یا فخر بفروشم .قله قاف هم که برم یه بوشهری ساده بیشتر نیستم.

کربون کدت ...سعید خودتی ؟ ...آخه ای پی تغییر کرده ...شاید هم رفتی سوئیس؟!

جوان بندرعباسی شنبه 26 خرداد 1386 ساعت 05:20 ق.ظ

سیاورشان تو ادعای احترام به ازادی قلم ومطبوعات داری ولی در واقع چیزی جز یک مترسک ومداح حزب بادها وبیسواد های هنرمند نماهائی از قبیل دوست عزیزت شنبه زاده برمدعا نسیتی که حتی از بزبان اوردن اسم اقای اسحق احمدی اکراه دارد ویا میترسد و توهم با وقاحتی که فقط در شان خودت هست نظر قبلی من مثل اربابات در تهران حذف کردی

من هیچ ادعایی ندارم ...نظر قبلی شما هم در مایه های همین نظرتان بود ولی این یکی را فکر کنم بیشتر فکر کرده اید برای همین نمایش داده شده ...به هر حال از کوزه همان برون تراود که در اوست ! پیشنهاد می کنم حداقل یکی از کارهای دوست عزیز من را گوش بدهید ...

یکی از دوستان نزدیک اسحق شنبه 26 خرداد 1386 ساعت 07:53 ق.ظ

اقای شنبه زاده وقتی شما اقای درویشی رو قبول ندارین پس هیچگونه جای بحث نمونده من از شما معذرت خواهی میکنم و از سیاورشن هم ممنونم چون در بیشتر موارد جواب شما رو داده ... برات ارزوی موفقیت میکنم و
امیدوارم هر جای دنیا هستی شاد و پیروز باشی

نازیلا شنبه 26 خرداد 1386 ساعت 11:01 ق.ظ

دمت گرم سیوش عزیز
خیلی پر مغز و منصفی.

محمد رضا شنبه 26 خرداد 1386 ساعت 11:41 ق.ظ

نخسته...حالا با خیال راحت اتونیم شمشیر خو زمین بنسیم چون ظاهرا پیروز بودیم و شنبه زاده و امثال شنبه زاده شکست شخو .مه اتونستم حتا پرچم سفیدی که بالا ایبردنم بگینم ولی........انصافا با قضاوتمو چقدر به اسحق احمدی کمک مکه ؟چند قدم به ترانه خوب نزدیک بو؟چکه درکش از موسیقی ارتقا پیدا ایکه و چن جمله مفید یاد ایگه؟شاید فکر بکنیم که ما چند نفر مخاطب عادی اتونیم چه چیز تازه ای به دانسته های ئی آقا اضافه بکنیم ئی آقا که اخر ترانه و موسیقی و تنظیمن ولی نباید فراموش بکنیم که همین قضاوت اتون خیلی سازنده بشت و راه گشا.
دوستان بندری و متعصب یادش نره که نظراتشو محترمن و بسیار موثر و متاسفانه همین نظرات باعث بودن که خواننده ئونی نظیر اقای احمدی در عوض پیشرفت پس رفت بکنن.قیاس دو البوم اخر بهترین گواهن.
اقای احمدی وقت پاره کردن پیله فرا رسیدن .یه خو دور و بر خو نگاه بکن و با خو رو راست بش.

بهشب شنبه 26 خرداد 1386 ساعت 02:18 ب.ظ

به هرحال سلام

کامران شنبه 26 خرداد 1386 ساعت 11:41 ب.ظ http://soleimaniasl.blogfa.com

سلام خدمت دوست عزیز آقای سیاورشن و آرزوی موفقیت برای ایشان و خانواده گرامیشان.
اینجانب شناخت خاصی از آقای اسحاق احمدی ندارم ولی به اندازه ای که در موسیقی شناخت دارم صدای ایشان جزو صداهای انرژی زا با پشتوانه ء معنوی می باشد البته معمولاحس صدا ارتباط مستقیم با روحیات نفر دارد .در مورد آهنگسازی نیز به نظر من کارهای ایشان باعث ایجاد نوعی تصویر مثبت در وجود من می شود.
کارهای هنری با ارزش معمولا با اتصال روحی به طبقات بالاتراز جهان فیزیکی شکل می گیرند و ما چیزی شبیه سایه ای از این تصاویر را در جهان فیزیکی منعکس می کنیم و هرچقدر روح به طبقات بالاتری اتصال پیدا کند معمولا کارهای هنری با ارزش بالاتری خلق می شود.
به نظر من چند تا از کارهای آقای احمدی جزو همین دسته می باشند حالا نمی دانم که خود ایشان هم همچین حسی دارند یا نه ولی من چنین حسی دارم و چون تخصص خودم نیز به نوعی موسیقی می باشد ارتباط خوبی با این آهنگها برقرار می کنم .
در آخر نیزاین را خاطر نشان کنم که به نظر من ازنظر حسی شباهت زیادی بین آهنگسازی آقای احمدی با ناصر عبداللهی وجود دارد.
به هر حال در کار هر هنرمندی نقاط مثبت و نقاط ضعف وجود دارد و بر آیند این دوست که سطح کار یک هنرمند را نشان می دهد.
پس باید سعی کنیم با تشویق و خلوص نیت کاری کنیم تا کسانی که استعداد زیادی دارند هر روز کار بهتری ارائه دهندو البته هنرمند باید نقاط ضعف کار خود را بشناسدوشهادت پذیرش آ ن را داشته باشد و سعی در اصلاح آنها داشته باشد .
با تشکر از شما
خدانگهدار

مهراب بهرامی یکشنبه 27 خرداد 1386 ساعت 12:34 ب.ظ

سلام سیا جان
می خواستم اگه لطف کنی آدرس ایمیل استاد ما آقای شنبه زاده کاشف موسیقی و استعدادهای بندر عباس رو برام میل کنی
تا به صورت خصوصی با هم گفتمان ! داشته باشیم
۱- اسحق احمدی واسه اروپا نشینهای مرفه! آلبوم نزده
۲-ایشون خیلی مهم تر از این حرفاست آقای فیوژنر جاز نی انبان!
۳-موسیقی بوشهر تو نی انبان خلاصه نمی شه!
۴-آقای احمدی اسپانسر میلیاردر نداره که بتونه از دهل کسر زنده و جفتی! و .... استفاده کنه و سینتی سایزر به کار نبره!
۵-ملودی های اسحق مال دهه شصت وهفتاده (زمانی که هنوز .....)نه الان
۶- خانم ایکس از شاگردان آقای احمدی هستش.که اول شروه اون جای تصحیح داشت اما به اصرار من اسحق همون رو قبول کرد.
۷-موسیقی بندر عباس نیازی به غیرت و تعصب نداره چون توش نهفته هست .
۸-کاست رسمی و کشوری اسحق تو راهه که اتفاقا توی اون افه های کامپیوتری زیاد دیده نمی شه.
۹- از این آقا! ها تو بندر ریخته آقای جزیست خواست میلم رو بگیر تا واست مشخصات بفرستم.
۱۰-جشنواره ها خیلی واسه افراد بی بضاعت فرهنگی مانند .... سنگین هستند چون هر وقت کم میاریم اونا رو قبول نداریم
۱۱-آلبوم اسحق احمدی تو دو هفته جمع شد آقای منصف!
۱۲-مقدم شما رو به بندر گرامی می داریم.

سلام مهراب عزیز
ایمیل آقای شنبه زاده را پس از کسب اجازه از ایشان برایت می فرستم.
۱ـشنبه زاده علاقه و شناخت زیادی نسبت به موسیقی محلی بندرعباس دارد و در کارهایش هم به خوبی از آن استفاده می کند . که حداقل برای من مایه مباهات است.
۲ـ در مورد بند چهار نوشته شما : خواستن توانستن است . همین شنبه زاده حتی مدتی را برای تامین مخارجش یخ در بهشت فروشی کرده است .
۳ـدر مورد بند ۷ : متاسفانه هنوز انگار فضای مناسبی برای گفتگو در مورد آثار هنرمندانمان وجود ندارد . من در این باره با شنبه زاده موافقم .
۴ـدر باره بند ۱۱ : به مخاطبی که موسیقی را می شنود هیچ ربطی ندارد که کار چقدر زمان برده و چه امکاناتی صرف شده .
۵ـ مخاطب مخاطب است مرفه و غیر مرفه اروپا و آسیا هم ندارد . همه انسان اند و قابل احترام .
۶ـ راستی تو ورزشگاه دیدمت ...خوب از باران سنگ فرار کردی ...خیلی شانس ‌آوردی ...آخر سنگ دیگر خودی و غریبه نمیشناسد ....

مهراب بهرامی یکشنبه 27 خرداد 1386 ساعت 12:39 ب.ظ

نوید نقوی !
به به چقدر هنرمند!
هنر مند باید موهاش بلند باشه!
هنرمند باید سیگار بکشه!
هنرمند باید عینک دودی بزنه!
از نظر آقای نقوی و لطف به اسحق و رضا ها و غلامرضا ها ممنون.

گل مینا یکشنبه 27 خرداد 1386 ساعت 02:12 ب.ظ http://nasserabdollahi.blogsky.com

من تو کارای تو موندم مرتضی!!!
نه به اون که کامنت عادی و معمولی من و که دو سه تا جمله انتقادی داشت اونم با لحن دوستانه تایید نکردی نه به این که اینجوری ولوشو راه انداختی!
به نظرت روزی می شه که ما بفهمیم چی تو مغز تو می گذره؟
بعید می دونم!

anamis دوشنبه 28 خرداد 1386 ساعت 12:00 ق.ظ http://www.anamis.ir

زمونه بد ... از راه رسیدن با خون دل خاردن و آه کشیدن
نامردی بودن رسم زمونه از تو اگرن صد تا بهونه
با خنجر ازن اون نارفیقش به سینه اون تنها شفیقش


زنده باد تمام عزیرانی که تعصب خودشان را در راه شکوفایی و اعتلای و بهتر شدن استان هرمزگان خرج میکنند بدون هیچگونه ادعا

ناشناسی در بین شما دوشنبه 28 خرداد 1386 ساعت 01:07 ق.ظ

گل مینا تو هیچ شناختی از اقای نقوی و افکار و حتی از اینکه ایشون کجایی هستن ندارین!
یا از کارهایی که پدر ایشون در بندر عباس انجام دادن.
به نظر من یه اشکالی که در بندرعباس هست اینه که همه چیز بصورت احساسی بررسی میشه
ایا واقعا نقد اقای احمدی به معنی نفی ایشون هست؟
چرا استانه تحمل ما اینقدر پایینه؟
چرا بعضی از دوستان هنوز فکر میکنند دفاع از اشخاصی مانند اقای احمدی دفاع از موسیقی بندر هست؟
ایا پتانسیل موسیقی بندر عباس این قدره؟
یا به نظر شما موسیقی بندر در این ۲۰ ساله پیشرفت داشته؟
سعی کنیم دیدمون رو بالا ببریم و به راحتی به هر کسی توهین نکنیم.
.
پ.ک.م

گل مینا دوشنبه 28 خرداد 1386 ساعت 11:41 ب.ظ http://nasserabdollahi.blogsky.com

سلام آقای ناشناس
اینکه آقای نقوی اهل کجا هستند برای من اهمیتی نداره و مهم نیست .
من ایران و می شناسم و خودم و اسیر مرزها نمی کنم.
واما این که خودشون وپدرشون چه خدماتی برای بندرعباس انجام دادند را هم نمی دانم و اگر خدمتی صورت گرفته کم یا زیاد از ایشون و پدرشون ممنون هستم اما این چه ربطی به صحبتهای من داشت؟
یعنی از هر کس که خدمتی کرده نباید انتقاد کرد؟
آیا شما به راستی تمام موسیقی پاپ و نوی بندرعباس رو نفی می کنید و نا دیده می گیرید؟
اگر قرار باشه هر نسلی نسبت به موسیقی جدید خود تا این حد بی مهری و نسبت به موسیقی اصیل خود تا بدین حد تعصب به خرج بده به نظر شما تنوع آثار سازها و ملودیها و سبکها از میان نخواهد رفت؟
تا کی می خواهیم با بدخلقی و ایراد گرفتن از جوانها و ابداع کننده های سبکهای مختلف تمام زحمت و هنر آنها را زیر سوال ببریم اگر قرار بود ما همیشه سنت گرای مفرط باقی بمانیم الان باید تنها موسیقیمان موسیقی چندین هزار سال پیش باقی می ماند.
این شده بحث و جدل همیشگی اهالی موسیقی که همواره می خواهند نظرات و سلیقه های خود را با شماتت و ناراحتی و بد خلقی به هم تحمیل کنند .
باز هم تکرار می کنم دنیای موسیقی و هنر محدودیت پذیر نیست و موسیقی سلیقه ایست و هر کسی ممکن است یک سبک موسیقی را بپسندد.
حال اگه این حرف من غیر منطقی یا احساسیست من دیگر چیزی نمی گویم
در ضمن من گفتم نقد آقای احمدی نفی ایشان است؟؟؟
اگر سری به وبلاگ من بزنید خواهید دید که من خودم آلبوم ایشان را به نقد کشانده ام.
ان شالله که تایید خواهد شد.
به امید حق

مهراب بهرامی سه‌شنبه 29 خرداد 1386 ساعت 02:12 ق.ظ

سلام سیا جان
۱-از فردا به اسحق میگم بره سر فلکه شهربانی فالوده بفروشه! هوا گرمه مردم براش دعا می کنن مث دعای....
۲-در مورد بند ۷ من که گفتم هنوزم میگم نیازی به تعصب نداره! واقعا متلک نبود.....
۳-منظورم از مرفه این بود که داش سعید مست نکنه هی بند کنه به ((چک و چوکو))
۴-ما هم درگیر شغل عجیب غریبیم مجبوریم زیر رگبار سنگ هم پول در بیاریم . البته خارج از شعار دادن بگم :یکم هم هنر..
۴-از جوابت ممنون

سلام مهراب عزیز !
نمی دونم چرا کامنتی تو اینقدر جوابخورش خوبه ! به هر حال ممنون که سر می زنی و می نویسی!
۱ـ فکر می‌کنم اسحق خودش می دونه باید چیکار کنه ! "مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد"
۲ـدر بند ۷ منظور من این بود که فضای کلی گفتگو چندان جالب نیست و هنوز انگار نمی تونیم یک فضای سالم برای گفتگو داشته باشیم . حداقل در این وبلاگ . نمونه اش هم همین دوستی که کنار شما نشسته و نوشته جناب "یه نفر مهم" یک بار خودتون نظرشو بخونین حرف منو ثابت می کنه .
۳ـمستی و راستی!
۴ـتو که هر هفته چن تا آلبوم نفیس صدابرداری می کنی احتیاج به این کارای خطرناک نداری!
۵ـکربونت

یک نفر مهم سه‌شنبه 29 خرداد 1386 ساعت 02:18 ق.ظ

آقای نقوی مهم اینه که اسحق آلبوم زده
می تونی بهترشو بزن
من با این همه اهمیتم قول می دم اسپانسرت بشم

ناشناسی در میان شما سه‌شنبه 29 خرداد 1386 ساعت 08:21 ق.ظ http://www.pkmfloyd.blogfa.com

با سلام مجدد.
من اصلا عادت به پر گویی در پست ندارم. اگه اینگونه شد منو ببخشید.
در مورد صحبت شما هم بگم که جانا سخن از دل ما میگویی.
مگر نه اینکه تا بعضی از دوستان گفتند که این البوم مثلا معیارهای ضبط و میکساژ رو خوب رعایت نکرده . ناگهان همه جبهه گیری کردند و بااصطلاح از بندری بودن دفاع کردند!
اصلا مبنای بحث من حفاظت از سنت در موسیقی نبوده. که خود همیشه از حامیان تجدد(اصولی) در موسیقی بودم.
لطفا شما باز به سوالات من در پست قبلی دقت کنید.
ببخشید که طولانی شد.

سعید شنبه زاده سه‌شنبه 29 خرداد 1386 ساعت 06:14 ب.ظ

سلام.
آقای بهرامی ظاهرا شما باید وکیل باشی !!
این آقای هنرمند (آقای احمدی) مگه تعیین شغلش و رویه زندگیش دست شماست که میخوای از فردا فالوده بفروشه.نه دوست عزیز لازم نیست ایشون فالوده فروشی کنه و منم برای هیچ هنرمند آرزو نمیکنم که دچار فقر مالی بشه،چون در اثر فقر مالی یا باید بقول شما فالوده فروشی کنیم و هنر خودمون رو در معرض خرید و فروش قرار ندیم یا میباست تابع بازار لاله زار ایران شد و موسیقی کاباره ای تحویل مردم داد و همینطور که میدونی موسیقی اصیل مناطق ایران بازاری نداره و خریدار هم نداره در ایران و خیلی از هنرمندان توانای این سبک ها رو میارن به ارائه کارهای عامه پسند تا شاید بتونن زندگیشون رو از این طریق بگذرونن.
در مورد اثر آقای احمدی بنده هیچ نظری ندادم و انتقادی هم نکردم چون اصلا اثر را کامل گوش نکردم و منظور بنده از نوشتن ایکاش آن خانم تمام اثر را میخواند این بود که دلم میخواست صدای ایشون رو بشنوم و بشناسمش چون تمبر صدای ایشون جادویی بود.
اگر اهل موسیقی هستی یا علی طعنه متلک به کنار بشینیم با زبون موسیقی و علمی با هم حرف بزنیم و شما نقد علمی از کار بنده کنید من هم جوابگو خواهم بود.در مورد سبک کار آقای احمدی یا امثال ایشون که در بندر هم زیاد هستند هم بنده نظراتی دارم که اگر مایل باشی میتونیم با هم بحث کنیم.
برای شروع باید خدت شما عرض کنم که برای شناخت یک سبک موسیقی و نامگذاری سبک محل تولد اجرا کننده ملاک نیست و یا شماره شناسنامه.
برای شناخت هر سبک در مرحله اول فواصل صدایی و ریتم و نوع آرایشها و زینتهای خاص ومثل تحریر و .
مثلا اگر شروه در جنوب ایران را یک خواننده سنتی ایرانی با تکنیک آوازی سنتی اجرا کند،هرچند که مدی که اجرا میکند و نسبت فواصل هم مانند شروه خوان جنوبی رعایت شود،اما بدلیل نوع زینتی که در شیوه اجرا بکار میبرد ،دیگر نمیتوان گفت شروه اصیل اجرا میکند .
حالا شما با این فرض که موسیقی بندر را میشناسید لطف کنید به سوالات بنده جواب بدهید.
۱ موسیقی بندر تنال میباشد یا مدال
۲ موسیقی بندر دارای چه نوع ریتمهایی میباشد
۳ تکنیک های خاص خوانندگی در موسیقی بندر چیست و آیا این تکنیکها نام بخوصی دارد .برای بهتر فهمیدن سوالم مثلا در موسیقی سنتی ایرانی تکنیک تحریر خواننده خاص میباشد و مشخص شده است یا در سبک باروک و یا کلاسیک به همین صورت حالا در موسیقی بندر خصوصیات تکنیکی خاص خواننده چیست
۴ و سوال آخر اینکه اگر کسی متولد بندر نباشه میتونه موسیقی بندر رو اجرا کنه و برعکس اگر کسی متولد اورپا و غرب نباشه میتونه سازهای غربی رو اجرا کنه یا خیر.
تشکر از جوابی که میخوای بدی و وقتی که میزاری عزیز دلم

سعید شنبه زاده سه‌شنبه 29 خرداد 1386 ساعت 06:31 ب.ظ http://shanbehzadeh.blogfa.com

آقای بهرامی ظاهرا ایمیل من رو درخواست کرده بودی.
برات نوشتم.آدرس وبلاگ هم گذاشتم.
یادت نره که جواب سوالاتم رو روی وب سیاورشون بزاری و برام ایمیل نکنی.

نوید نقوی سه‌شنبه 29 خرداد 1386 ساعت 07:27 ب.ظ http://nogood.blogfa.com

گل مینا حق داره متلک بندازه. البته که این که پدرم کیه مسلما ربطی به انتقادم از موسیقی پاپ این روزهای بندر نداره و این دوست ناشناس بهتر بود حرف‌ها و کارها رو نقد می‌کرد. از بعضی از نظرها خندم میگیره و بعضی‌ها باعث می‌شن که دیگه علاقه‌ای به اظهار نظر نداشته باشم.

نازیلا سه‌شنبه 29 خرداد 1386 ساعت 10:44 ب.ظ

در ضمن آلبوم را نمیزنند!!!
آلبوم را تولید یا تهیه میکنند.

فارسی را بپاسید!

هومن چهارشنبه 30 خرداد 1386 ساعت 06:56 ق.ظ

سلام سیا جان
بحث های خوبی در گرفته کاش سودی هم از این بحثها نصیب اسحق بشه!.
کاش جای دفاع کردن های متعصبانه و کوبیدن های حسودانه
کمی نظرات دوستان را راجع به کار میشنیدم.
من امتحانم را بدهم(دعا کنید پاس کنم).
به عنوان یک مخاطب عام بیشتر گوش میدهم و نظرم را میگویم.
آقای شنبه زاده عزیز کاش کل اثر را گوش میکردی و نظرت را میگفتی(خیلی خوب بود).
باری امیدوارم فضا سالم شود و بشود بحث کرد.
بعضی وقت ها یکسری جملات گفته میشود که آزار دهنده است(این را قبول کن سیا جان).
همه دل فولادی ندارند.
به قول تو باید یک وبلاگ بزنیم تا فحش بخوریم تا دیگر ناراحت شدن برایمان عادی شود!
نظرات خود را راجع به کار بگویید نه راجع به کوه و دریا و جزیره هرمز و انرزی هسته ای/ اسحق نیازمند این است و بس!

مهراب بهرامی سه‌شنبه 5 تیر 1386 ساعت 10:08 ق.ظ

آقای شنبه زاده جان
اولا من نه وکیل هستم نه مدافع حق وحقوق کسی
ثانیا به فرض اینکه اهل موسیقی هم باشم پاسخ دادن به سئوال های جالب! شما جواب من نیست
واقعا اگه من بدونم مسیقی بندر مدال یا تنال بحث موفق میشم یا تکنیک خواننده تو مسیقی جنوب چیه یا....
این همش طفره رفتن از اون بی حرمتیه که شما به دوست من کردید
آقا شما استاد ! شکی در این نیست ولی من که اهل موسیقی نیستم من اصلا با موسیقی سر و کار ندارم
ثالثا من اصلا درباره شناسنامه و بندری بودن و متولد بندر بودن حرفی نزدم و کاملا با حرف شما موافقم
رابعا شما شاید موسیقی دان عالی باشی ولی منتقد خوبی نیستی یا حداقل نحوه بیانت خوب نیست
خامسا از دوستان بپرسید من متولد کجا هستم؟
سادسا آخر سئوالاتون علامت ؟ رو فراموش کرده بودین واسه همین تو خوندنش من دچار مشکل شدم
سابعا موفق موید باشی نماینده موسیقی جنوب در اروپا

سیا جان از جواب شما ممنون

سعید شنبه زاده پنج‌شنبه 7 تیر 1386 ساعت 03:10 ق.ظ

سلام آقای بهرامی
من توهینی به کسی نکردم و شما هم لطفا طفره نرو و موضوع حرف رو با این داستانها عوض نکن.تازه داره سر بحث علمی باز میشه و من به عنوان یک هنرمند دلم میخواد که با آدمهای اهل هنر تبادل نظر کنم و از اینکه به شما جواب دادم شما را انسان محترمی تصور کردم.حالا شما اگر نمیخوایید که بحث ما نتیجه علمی داشته باشه و دیگران استفاده کنند، میتونیم هر کدوم از ما برداشت سطحی خودمون رو داشته باشیم و بدون اینکه چیزی یاد بگیریم از هم و خدا حافظی کنیم . یا اینکه دوست باقی بمونیم و به حرف هم دیگه گوش کنیم و به هم چیزی یاد بدیم و از حرفهای خاله ... بپرهیزیم.
اگر جواب سوالات من رو دادی من حاضر به ادامه بحث با شما هستم،چون بحث موسیقیه وگرنه من اهل طعنه و متلک زدن نیستم و کمبودی هم از کسی ندارم که بخوام کوچیکش کنم.به هر صورت اگر میدونی جواب بده ،اگر نه بنویس که نمیدونی تا من برات مفصل بنویسم و بدون که ضرر نمیکنی.

مهراب بهرامی سه‌شنبه 12 تیر 1386 ساعت 09:07 ق.ظ

از جواب ندادن شما ممنون من هم اهل حرفهای ...... نیستم
در ضمن من گفتم نه اهل موسیقی هستم ونه حوصله بحث علمی! دارم
از حوصله شما ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد