سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

گفتگو با علی دایی

   دعوت شهرداری بندرعباس از علی دایی و تجلیل از او فرصتی بود تا در پی یک مصاحبه‌ی مطبوعاتی من هم به یکی از آرزوهایم که دیدن او بود برسم. هر چند بدون دعوت و قاچاقی وارد آنجا شده بودم و فرصتی هم برای فکر و طرح سوال نداشتم ولی ...

   

   در ابتدا قهرمانی شما با تیم سایپا را تبریک می گویم . خسته نباشید! آقای دایی برای فصل جدید چه بازیکنان جدیدی برای سایپا در نظر گرفته‌اید؟

 تقریبا ۸۰ درصد اسکلت تیم همان بازیکنان قبلی هستند . بازیکنان جدید هم با توجه به نیازی که احساس می‌کنیم اگر توانستم از بازیکنان داخلی تامین می کنیم اگر نشد از بازیکنان خارجی استفاده می‌کنیم .اسامی بازیکنان بگذارید فعلا پیش خود من بماند.

  سایپا امسال تقریبا همان خصوصیات فنی شما را پیاده کرد یک فوتبال مبتنی بر هوش ، قدرت بدنی و سرعت در تصمیم گیری ، سوال من این است که به هر حال شما زیر نظر مربیان بزرگی کار کرده‌اید کدام یک بیشترین تاثیر را در بازی و تفکر شما در مربیگری داشته‌اند؟

   خب ببیند از اولین مربی من در اردبیل تا شروع استارت فوتبال حرفه‌ای من در بانک‌تجارت و زیر نظر آقای حجازی و بعد از آن در تیم ملی و سپس اروپا همه در فوتبال من نقش داشته‌اند و من مدیون همه‌ی آنها هستم .

    چه تفاوتی بین تیم ملی زمان برانکو و تیم ملی حال حاضر می‌بینید ؟ آیا تیم پیشرفتی داشته است؟

  من دیگر در تیم ملی نیستم و مثل شما اخبار آن را از رسانه‌ها دنبال می‌کنم و نمی‌توانم در این باره نظری بدهم .

    آقای دایی شما بهترین مهاجم نوک کلاسیک حال حاضر فوتبال ایران را چه کسی می‌دانید؟[سوالم موذیانه بود می‌خواستم ببینم خود دایی دوست دارد چه کسی جایش بازی کند که البته او هم باهوش‌تر از این حرف‌هاست]

   ما مهاجمان خوب زیاد داریم . اسم نمی برم.

   آقای دایی قرار است در پست شما بازی کند.

  خب من اسم نبرم بهتر است. [با خنده]هر کسی جای من بازی کند از من بهتر بازی می‌کند.

 در این لحظه یکی از خبرنگاران نظر دایی در مورد تیم شهرداری بندرعباس را جویا شد دایی در جواب گفت: خب تیم شهرداری واقعا خوب کار کرده و من اصلا فکرش را هم نمی‌کردم تیمی که تازه تاسیس شده تا این مرحله بالا بیاید.این نشان از مدیریت قوی این باشگاه دارد ...[مسولین شهرداری در کنار دایی نشسته بودند]

 باز من و یک سوال ناگهانی : آقای دایی شما تا کنون بازی تیم شهرداری را هم دیده‌اید؟

بله.بازی مقابل راه‌آهن را دیدم راستش به دل خود من نچسبید!

[این گفتگو قبل از بازی جنجالی شهرداری و راه آهن انجام شد. درباره این بازی جنجالی و به نظر من جالب و خوشمزه هم اگر حسش بود بعد می نویسم.]

   همانطور که فکر می کردم او خیلی باهوش و باسیاست بود و با دقت و وسواس به سوالات جواب می داد و من فقط در همین سوال آخر توانستم آنچیزی که می خواستم را از زیر زبانش بیرون بکشم. دوست داشتم یک گفتگوی اختصاصی و مفصل با هم داشته باشیم که در این سفر چند ساعته دایی در بندرعباس مقدور نبود به قول خودش : ان شا ا... دفعه بعدی .

به هر حال خیلی دیدنش برای من لذت بخش بود . انگار تمام بدنش اراده بود و بس.

   چند سوال و حرف بامزه هم از طرف خبرنگاران مطرح شد مثل: آقای دایی تمام بازیکنان تیم شهرداری اسم شما را روی پیراهنشان نوشته‌اند !!! (لباس تیم شهرداری را شرکت دایی می زند و منظورشان همان آرم شرکت دایی بود)

آقای دایی شما گفته‌اید که پیراهن شماره ده تیم ملی را به کسی نمی‌دهید؟

دایی طفلکی برگشت گفت: مگر پیراهن تیم ملی دست من است !

 

 

نظرات 16 + ارسال نظر
نازیلا سه‌شنبه 29 خرداد 1386 ساعت 11:52 ب.ظ

سیوش من هم علی دایی را هفت هشت سال پیش توی یوسف آباد تهرون دیدم. اونجا یک فروشگاه حسابی!! لوازم ورزشی داشت (الان خبر ندارم). من هم داشتم از اونجا رد میشدم تا چشمم به علی دایی افتاد رفتم تو مغازه اش و ازش امضا گرفتم!!!
مردم هم از من یاد گرفتن و در چند سوت!!! مغازه اش غلغله شد. البته اصلن نمیشد به برچسب اجناس نظر انداخت چون خیلی گرون بودن.
چیزی که خیلی جالب بود ماشا الله عجب قد بلندی داره این آقای دایی که توی تلویزیون اصلن به چشم نمیاد.
این هم از کامنت من در مورد فوتبال ایران!!!

سارا چهارشنبه 30 خرداد 1386 ساعت 01:28 ق.ظ

موفق بشی سیاورشان جان!

منیری چهارشنبه 30 خرداد 1386 ساعت 07:49 ق.ظ

البته علی دایی در تیم بانک تجارت بازی می‌کرد، با مربی‌گری ناصر حجازی :-)

ممنون. عجب اشتباهی کردم !

بهشب چهارشنبه 30 خرداد 1386 ساعت 09:48 ق.ظ

امروز دایی رو میاری فردا پسر خاله و کلاه قرمزی رو بیار . سوال علی با چه انگیزهایی به بندر امد وچقدر خرجش شد ایا دایی از سنگسار زنده بیرون امد یا این دایی برنامه نود بدلش بود

... چهارشنبه 30 خرداد 1386 ساعت 09:59 ق.ظ

۱.خط ۲۱: آقای دایی قرار است در پست شما بازی کند.!!!
۲.خط ۳۴: از طرف خبرنگارن مطرح شد!!!
۳. خط ۲۷: به دل خود من نچسپید!!!

ممنون از لطفت .

فرزان چهارشنبه 30 خرداد 1386 ساعت 03:21 ب.ظ http://farzanm.co.sr

سلام مرتضی چطوری خیلی بی معرفتی خیلی ازت دلگیرم دمت گرم مصاحبه ی خوبی هسته.بعد از مدتها وبلاگ به روز بودن ببین چطوره منتظر نظراتت هستم

روح اله بلوچی چهارشنبه 30 خرداد 1386 ساعت 04:35 ب.ظ

سلام
دایی مرتضی

نوید نقوی چهارشنبه 30 خرداد 1386 ساعت 05:03 ب.ظ http://nogood.blogfa.com

ببخشید شما انگیزتون از مصاحبه با علی دایی رو می‌شه برای خوانندگان بفرمایید؟

به قول دایی: "ببخشید" دایی بازیکن محبوب منه ...همین !

روح اله بلوچی چهارشنبه 30 خرداد 1386 ساعت 05:30 ب.ظ

سلام
خسته نباشی سیاورشن عزیز

نوید نقوی چهارشنبه 30 خرداد 1386 ساعت 06:34 ب.ظ http://nogood.blogfa.com

در مورد معرفی یک طراح برای قالب وبلاگم می‌تونی کمک کنی؟ (راستی اون پست جدید در مورد کافه نشینی هم به نظرم چیز لوس و بی‌خودی از آب در اومده، شاید هم بی‌خیالش شدم)

ببین این می تونه کمکت کنه ...
http://psyc.horm.org/fa/

یکی از هواداران غلامرض رحیمیان چهارشنبه 30 خرداد 1386 ساعت 08:14 ب.ظ

درباره غلامرضا رحیمیان که پشت سر علی دایی داره رد میشه یه پست توپ بنویس!!!

الهه چهارشنبه 30 خرداد 1386 ساعت 10:28 ب.ظ http://babayebaroon.blogfa.com

به قولی مصاحبه ی خوبی بود...

اگه براتون ممکنه با اسحاق احمدی هم مصاحبه کنید گویا ایشون هم قبلا فوتبالیست بودن...
حالا واقعا یه گفتگو داشته باشید خب!...
کلی حرف درمورد آلبوم ناز و نیاز، بی بی بهونه، ترانه ی دعای ناصر و...........

اوهوم! میدونم اینجا بلاگ شخصی شماس و هر چی بخواید مینویسید...


امید بندری پنج‌شنبه 31 خرداد 1386 ساعت 04:49 ق.ظ

سیافکرکنم دائی بیشته هوندن بازیابی تادیدن فوتبال حالا نافهمم کیمتون دستی هوندن یانه کراری هستن که مه شریکش بشم سیا کربون کلنچت اگه باهاش شریک بودی هوا کاکاخوت بشت

علی عزیزی یکشنبه 3 تیر 1386 ساعت 07:57 ب.ظ http://10alidaei.blogfa.com

سلام دوست عزیز
وبلاگ خوبی داری
خوشحال میشم به وبلاگ من هم سربزنی
منتظرتم
موفق باشی
یاعلی

ali azizi یکشنبه 3 تیر 1386 ساعت 07:59 ب.ظ http://10alidaei.blogfa.com

راستی با اجازه مطلبتونو تو وبلاگم گذاشتم
یاعلی

مریم چهارشنبه 13 تیر 1386 ساعت 10:35 ق.ظ

مه آخر ام نفهمی تو کیی؟؟؟؟؟؟
بابا در مورد عکاس برجسته و هنرمند خوب که بیشته هم تو فرهنگسرا ارت اتات بنویس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد