سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سعید شنبه‌زاده در ومکس ۲۰۰۷

نمایشگاه womex هر ساله میزبان گروه‌های برتر موسیقی دنیاست. این نمایشگاه برای اولین بار توسط یک کمپانی آلمانی راه انداخته‌شد و هم اکنون از مهمترین برنامه‌های موسیقیایی است که در دنیا برگزار می‌شود. در کنار اجرای موسیقی شرکت‌های نشر موسیقی در این نمایشگاه آثارشان را به نمایش می‌گذارند که از ایران هرمس، ماهور، آوای باربد و سروش به همراه ۱۴۰۰ موسسه دیگر از سراسر جهان شرکت کرده‌بودند.علاوه بر آن برنامه‌ریزان بزرگ دنیا هم برای انتخاب و دعوت گروه‌ها این فرصت را از دست نمی‌دهند.

 

                                     

 

                     

 

                

 

                

 

  

  کارهای برگزیده برای اجرا از بین آثار رسیده توسط داوران ومکس انتخاب می‌شوند. برای ومکس ۲۰۰۷ که در سویل اسپانیا برگزار شد، حدود بیست هزار کار متقاضی اجرا بود که ۴۰گروه از بین آنها برای اجرا انتخاب شدند.۵۴ اجرا توسط ۳۵۰هنرمند از ۴۲ کشور مختلف انجام گرفت و تنها گروه ایرانی برگزیده شده برای اجرا گروه سعید شنبه‌زاده بود که اجرایش در شب دوم نمایشگاه از استقبال خوبی هم برخوردار بوده به طوری که او تنها ساعاتی پس از اجرا سه درخواست برای اجرای موسیقی در کانادا ، امریکا و نروژ دریافت کرده است.

          

  در این اجرا عبدالله مقاتلی به عنوان خواننده، محمود بردک‌نیا نوازنده‌ی دمام و نقیب شنبه‌زاده با ضرب و تیمپو او را همراهی کردند. شنبه‌زاده به اجرای قطعاتی از موسیقی بوشهر از جمله موسیقی عروسی،موسیقی کار،موسیقی مذهبی،شروه،و نوازندگی نی‌جفتی و نی‌انبان پرداخت.

     
 در همین رابطه با سعید شنبه‌زاده گفتگوی کوتاهی داشتم. او که از این اجرا بسیار راضی به نظر می‌رسید می‌گوید: خیلی خوشحالم. فکر می‌کنم مسیر زندگی هنری من از این پس تغییر می‌کند. حالا دارم نتایج کارکردنم را می‌بینم. خیلی خوشحالم که اینجا هستم و دور از حواشی کار می‌کنم . مسافرت می‌روم. درون خودم مسافرت می‌کنم و پی می‌برم که چه توانایی‌هایی دارم و چطور باید پرورشش بدهم. در موسیقی به چیزهایی رسیده‌ام که در زندگی عادی هیچ‌گاه نمی‌توانستم برسم. من فکر می‌کنم مهمترین چیز انسانیتی است که پشت ساز است. من نه تکنیک دارم و نه خلاقم. اگر بخواهم رشد کنم باید انسان باشم و این وسیله را در دست بگیرم.اگر انسان باشم کارم به دل مردم می‌نشیند حتی اگر تکنیک نداشته باشم. از نظر تکنیکی هنوز خیلی چیزها باید کشف کنم. شاید کار من تکرار کار گذشتگان باشد ولی این انرژی مثبتی که به آن دست یافته‌ام شاید باعث جذاب شدن کار باشد. من دوست دارم این انرژی را داشته باشم. دلم می‌خواهد بزرگ شوم. معروف شدن خیلی راحت است ولی معروف شدن، امضا دادن و عکس یادگاری گرفتن دنیای من نیست. الان زمانی است که دلم می‌خواهد بزرگ شوم. 

عکس‌ها از:  [Alex Amengual]  [Tomas Opitz] 

 

نظرات 13 + ارسال نظر
بهزاد یکشنبه 6 آبان 1386 ساعت 09:39 ق.ظ http://bandari.blogsky.com

چه عالی . تبریک به سعید عزیز .

بهشب یکشنبه 6 آبان 1386 ساعت 10:18 ق.ظ

این خیلی خوشحال کننده است سعید برات از ته چاه تاریکم ارزوی بزرگی میکنم ولی چه فایده

حمیدعوض زاده یکشنبه 6 آبان 1386 ساعت 06:31 ب.ظ

سعید شنبه زاده عزیز تفکرات وکارهای هنربت ونقدهای شمارادنبال میکنم صرحت کلام ودانش موسیقیت درحد بالای است اجرای جدیدت مرابسیار خوشحال کرد برایت آروزی موفقیت دارم .یادش بخیر بوشهر سبزآباد بهمنی نیروگاه دواس چه روزهای بود آن روزها
حمیدعوض زاده

سنگار یکشنبه 6 آبان 1386 ساعت 11:42 ب.ظ http://nematollah.blogsky.com

سلام و خسته نباشید.
می خواستم بیشتر از فعالیتهای ایشان بدانم چون در مبحث پلی ریتمیک بودن ریتم بندر قبل از این همه جا شنیده بودم که پلی ریتمیک است اما ایشان با دلایلی این مسئله رادر پستهای قبلی شما رد کردند. از معلومات ایشان بیشتر بگویید.

سلام ...
به نظر من پلی ریتمیک بودن نمی تواند یک برتری باشد بلکه یک ویژگی است . "خیلی جاها شنیده شدن" دلیل نمی شود . من فکر می کنم ما باید تعریف درستی از پلی ریتم داشته باشیم و بعد با آن ریتم بندرعباسی را بسنجیم که آیا این ویژگی را دارد یا نه ...

هومن دوشنبه 7 آبان 1386 ساعت 01:42 ب.ظ

. من فکر می‌کنم مهمترین چیز انسانیتی است که پشت ساز است. من نه تکنیک دارم و نه خلاقم. اگر بخواهم رشد کنم باید انسان باشم و این وسیله را در دست بگیرم.اگر انسان باشم کارم به دل مردم می‌نشیند حتی اگر تکنیک نداشته باشم.

آفرین به آقای شنبه زاده.
نگاهش خیلی به دلم نشست.
کاش همه ما اینگونه باشیم
امیدوارم همواره بدرخشی سعید جان و به تو افتخار میکنیم

حسام سه‌شنبه 8 آبان 1386 ساعت 11:10 ق.ظ http://www.ramsalimi.com

انشاءاله شاهدرشدچک وچوک بندری جهت ارائه فرهنگ اصیل مردم باحال استان بشیم وای صمیمیت ویکرنگی به همه هدیه هاندیم
خاش بشی

پ.ک.م سه‌شنبه 8 آبان 1386 ساعت 12:11 ب.ظ

امیدوارم موفق باشن

بنگرى سه‌شنبه 8 آبان 1386 ساعت 02:08 ب.ظ http://www.bangeree.blogsky.com

سلام و خسته نباشید٬
گزارش جالبی بود و موفقیت آقای شنبه زاده را بهشون تبریک میگم .
انسان را انسانیت لازم است ...
گفته ی آقای شنبه زاده بسیار دلنشین بود .
{ مهمترین چیز انسانیتی است که پشت ساز است }.
شاد باشین

سوفیا چهارشنبه 9 آبان 1386 ساعت 05:22 ق.ظ

سلام
ممنون از آقای شنبه زاده استاد گرامی که باعث افتخار ما در جهان شدند. تبریک.
راستی ما چطور می توانیم موسیقی شان را تهیه کنیم؟ آیا به صورت آلبوم ضبط شده موجود هست؟
بسیار علاقمندم به موسیقی شان ولی متاسفانه تاکنون نشنیده ام. در تهران هم اجرا داشته اند یا خواهند داشت؟

سلام ...در این یادداشت در وبلاگ خود آقای شنبه زاده چند ویدئو هست می تونید ببینید.
http://shanbehzadeh.blogfa.com/post-162.aspx

سایه های سیاه چهارشنبه 9 آبان 1386 ساعت 10:46 ق.ظ

سلام.من نقدی دارم بر شبکه استانی که مایلم تو وبلاگت باشه تا نظرهای سایر هرمزگانی ها رو بدونم..اگه فکس داری شماره بزار...مرسی

سلام فکس ندارم ...می تونی همین جا بگذاری و یا به این آدرس میل کنی : siavarshan@yahoo.com

چوک سورو چهارشنبه 9 آبان 1386 ساعت 10:27 ب.ظ http://suru.blogsky.com

سلام سیا خوبی ؟ خشی ؟
مثل اینکه به بوشهر مهاجرت اتکردن همه رو خط بوشهر کار نکردی ؟ مه هم به زنگبار مهاجرت امکردی !

با مطلبی ، شبی با موسیقی زنگباری ، به روز هستم

برای شنبه زاده عزیز هم ارزوی موفقیت بیشتری می کنم

گل مینا پنج‌شنبه 10 آبان 1386 ساعت 04:20 ب.ظ http://nasserabdollahi.blogsky.com

حرف زدن ساده است و عمل کردن دشوار
خوشحالم که آقای شنبه زاده اهل عمل هستند و نتیجه تلاش خود را کسب کرده و هم برای خود و هم ما افتخار آفریدند.
خدا قوت.

سوفیا شنبه 12 آبان 1386 ساعت 08:20 ق.ظ

سلام. ممنون
به وبلاگ مراجعه کردم ولی لینک ها باز نمی شوند

سلام ...چک کردم لینک ها مشکل داشت ... این لینک رو ببینید.
http://www.youtube.com/watch?v=h_-HZrS3CBk

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد