سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

همایش جُنگ شادی!

  دیروز چهارشنبه ۲۶ تیرماه "جُنگ شادی" توسط انجمن موسیقی استان هرمزگان در تالار مجهز و تازه‌ساخت آوینی بندرعباس برگذار شد. نام این برنامه: "همایش تجلیل از هنرمندان انجمن‌های فرهنگی و هنری به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) و روز مرد به همراه اجرای موسیقی توسط پیشکسوتان هرمزگان" بود که البته من همان جُنگ شادی را مناسب‌تر می‌دانم.

 [علی بیتا و گروهش]

اول:بی تردید با حضور غلام مارگیری، گروه موسیقی رزیف جزیره قشم، گروه خلیج فارس بندرخمیر، محمد نوازنده، علی بیتا [علی دلوش/نوازنده جفتی] و... می‌توان یک فستیوال موسیقی در حد استانداردهای جهانی برگزار کرد. چنان‌که تعدادی از این نام‌ها پیش از این در فستیوال‌های بین المللی اجرا داشته‌اند. اما اینکه بتوان با حضور این هنرمندان برنامه‌ای نازل در حد جنگ شادی برگزار کرد، درایتی می‌طلبد که فقط در نزد انجمن موسیقی هرمزگان سراغ داریم. در این برنامه، بی‌برنامگی، بی‌سلیقگی و بی‌نظمی چنان دردسر ساز و در عین حال بامزه بود که گاه حضار را از خنده روده‌بُر می‌کرد.

دوم: انجمن موسیقی که خود از وقتی من به خاطر دارم تا کنون نتوانسته یک برنامه آبرومندانه در حیطه کاری خودش اجرا کند دیروز در این برنامه از فعالان انجمن‌های فرهنگی و هنری تقدیر می‌کرد. بهتر است این انجمن کارهای مربوط به خودش را انجام بدهد.

 [گروه بندرخمیر/عکس از مجید جمشیدی] 

سوم: همایون امیرزاده مدیر کل ارشاد که استان هرمزگان را پایتخت موسیقی ایران می‌داند. از اعضای شورای موسیقی و انجمن موسیقی دعوت کرد به روی سن بیایند و از مردم خواست تا اینان را تشویق کنند. شایان ذکر است که بارزترین فعالیت این دوستان همین برنامه دیروز بود.

آیا می‌توان فیلمی از این برنامه تهیه کرد و ادعا کرد که این برنامه در پایتخت موسیقی ایران برگزار شده است؟

چهارم: لودگی مراسم به مجری هم سرایت کرده بود. اوج دلقک‌بازی ایشان در هنگام گفتگو با عباس سمایی فرزند غلام مارگیری بود که نشان می‌داد ایشان در خصوص شخصیت و وجهه هنری غلام مارگیری و فرزندش توجیه نشده است.

 

 [غلام مارگیری.عباس سمایی]

پنجم: بارها گفته و شنیده شده که در شهری که کودکان خردسالش هم می‌توانند روی سن بیایند و موسیقی زنده اجرا کنند اجرای پلی‌بک موسیقی توسط خوانندگان پاپِ هر چند هم ملی ،هیچ توجیهی ندارد. البته قرن‌هاست که میخ آهنی در سنگ فرو نرفته و نمی‌رود. اما امیدوارم این بار صدای خنده‌ی طعنه‌آمیز مردم در گوش غلامرضا صنعتگر و امثال او باقی بماند. [پس از اجرای او مجری می خواست با او گفتگو کند. میکروفن را از صنعتگر گرفت اما میکروفن خاموش بود. تکمه آن را زد اما باز هم روشن نشد. کلا قطع بود. هر چه او بیشتر با میکروفن کلنجار می‌رفت و به اتاق صدا اشاره می‌کرد صدای خنده مردم و عرق ریزی صنعتگر هم بیشتر می‌شد. از این خواننده تیم ملی می‌خواهیم که به خودش و شعور مردم شهرش احترام بگذارد و با هر درخواستی از سوی مسولین...]

ششم: این برنامه صدابردار نداشت!

هفتم: در بین اجراهای گروهی کار نوجوانان و جوانان گروه بندرخمیر از باقی بهتر بود. هر چند کارها همان کارهای قدیمی هستند که نسل به نسل در این گروه تکرار شده اما نمی‌توان از این غافل بود که تنظیم‌های رادمهر به روزتر می‌شوند. اجرای قطعه‌ی "لالا ناچینم" این گروه بسیار زیبا بود. اجرای گروه رزیف قشم هم با شور و حال و صداقت پیرمردان آمیخته شده بود. ریتم موسیقی رزیف با دیگر ریتم‌های رایج در استان بسیار متفاوت است. این گروه یک نوازنده دهل آزاد دارد[مثل بازیکن آزاد والیبال] که در ریتم هم آزاد است. تقریبا نقش پیپه در ریتم دهل کسر را دارد. پیرمردی که این دهل را می‌زد بین گروه می‌چرخید و ضربه‌هایش را پس از چند ضرب سکوت مواج به دهل می‌کوبید. غلام مارگیری هر چند مثل همیشه نیود اما اجرایی شکیل داشت. این آدم از شعور ذاتی موسیقیایی بالایی برخوردار است. او در این روز با شرایط کیفیت صدای سالن می‌خواند. می‌شد پیش بینی کرد که این صدابرداری جواب صدای او را در گام‌های بالا نمی‌دهد. او هم خوب حس کرده بود. علی دلوش که برای اولین بار اجرای او را می‌دیدم ما را با گوشه‌هایی بکر از موسیقی غرب استان هرمزگان آشنا کرد.

 

 در همین باره: [آواهای شیرین که تلخ به گوش رسید]

این هم جالب‌ترین لینکی که تا الان به من داده‌اند[لینک]

پ ن: با اعضای شورای موسیقی و انجمن موسیقی هیچ مشکلی ندارم. بیشترشان دوستان نزدیک من‌اند. منظور من از "انجمن موسیقی" در واقع عملکرد انجمن موسیقی است. 

نظرات 30 + ارسال نظر
هومن پنج‌شنبه 27 تیر 1387 ساعت 11:07 ب.ظ

سلام سیاورشن.
عالی بود.
کاش انتقاداتت رو طوری مطرح کنی که نگن هرکاری بکنیم سیاورشن ناراضیه.
ممکنه اثر مثبت کار رو از بین ببره.
یکمی کمتر واقعی انتقاد کنی به عقیده ی ای حقیر امکان اثر بخشیش بیشتره.
روزتم مبارک .

محسن آزادبخش جمعه 28 تیر 1387 ساعت 12:03 ق.ظ

اجراها همه خوب بودن. گروه موسیقی رزیف جزیره قشم مثل همیشه با حس و شور و هیجان خاصی اجرا کردن.بعضی از گروهها به دلیل عدم صدا برداری مناسب نتونستن اون اجرایی که دلشون می خواست انجام بدن.اما غلام مارگیری منو میخ کوب کرد...................!
خدا عمرش بده .

کلنگ جمعه 28 تیر 1387 ساعت 01:04 ق.ظ

سلام
کسی نیست به این مجری بگه به تو چه ربطی داره که سوال خصوصی می پرسی . همینو می خواستی که همه بخندن
در مورد صدا هم متاسفم

آ-س شنبه 29 تیر 1387 ساعت 09:14 ق.ظ

سلام با شما ۱۰۰٪ موافقم واقعا سطح برنامه پایین بود. چرا یک صدابردار خوب نبود؟ چه دلیلی بر وجود این مجری و سخن رانی های آبکی آقای توحدی با آن ادبیات ضعیف و امیربزاده که با آن حرفهای تکراری بود؟. به نظر من باید برای همه انها کلاس توجیهی گذاشت که شما ها به درد مدیریت یک جشن هم نمیخورید چه رسد به مدیریت ارشاد و انجمن موسیقی؟ ما به آدمای قوی نیاز داریم . دلم برا ی گروه های موسیقی سوخت چون کلافه بودند بخاطر صدابرداری بدشون بعدش او ن مجری بی ادب که با اون رفتار زننده ش امیدوارم به گوشش برسه و دیگه از این اشتباهها نکنه.

بندری شنبه 29 تیر 1387 ساعت 12:09 ب.ظ

- شروع برنامه مثل همیشه با تاخیر بود.
- کاش عکسی از اعضای به صف ایستاده انجمن موسیقی بر روی سن را نیز می گذاشتی تا وخامت اوضاع بیشتر مشخص می شد که هر کس دوست داشت می توانست روی سن ظاهر شود و عکس یادگاری بگیرد.
- مجری سالن که اجرا را کاملا رسمی شروع کرده بود پس از گذشت زمانی چنان فضا را به لودگی کشاند که دیگر نیاز به گفتن ندارد.(کاش نام غلام مارگیری و پسرش را در اینترنت جستجو نماید تا شان و منزلت آنها را در خارج از مرزها بیابد.)
- قطع کردن سخنرانی مدیر کل ارشاد به بهانه اهدا جایزه نشان از نظم حاکم بر اجرا بود.
- خواندن نام محمد منصور وزیری برای دریافت جایزه برایم بسیار جالب بود که اگر قرار بود حضور داشته باشد پس چرا اجرایی (به جای نماینده عود قشم) برایش در نظر نگرفته بودند و اگر با او هماهنگی نشده بود پس خواندن نام او برای حضور بر روی سن چه معنی داشت. همین طور دیگر هنرمندان
- نمی دانم اجرای پلی بک در یک اجرای زنده موسیقی چه معنی می تواند داشته باشد.
- در شبی که به جای صدا برداری صدا بر دار شد خوشبخت ترین افراد اعضای گروه ناشنوایان بودند که موسیقی را با این صدای نازل نشنیدند.

بالاک شنبه 29 تیر 1387 ساعت 12:43 ب.ظ

سیا و روشن عزیز با سلام

مجری بودن کار ساده ای نیست همه چیز در لحضه اتفاق می افتد.در اینکه موسیقی تلف شد هیچ شکی نیست اما من احساس میکنم که شما کمی ناسیونالیست هستید و نسبت به مجری برنامه خیلی تند و نا محترمانه برخورد کردید.درست است که وبلاگ یک فضای شخصی است و شما حق دارید هرگونه دلتان خواست بنویسید. اما..../جالب اما اینجاست که فردا در مطبوعات محلی میخوانیم که فلان برنامه موسیقی به بهترین شکل ممکن و غیر... و چند عکس بزرگ.در خصوص تقدیر از هنرمندان خیلی ها هم به روی سن نرفتند چرا؟

کرگین شنبه 29 تیر 1387 ساعت 05:04 ب.ظ http://kagin.blogsky.com

وقتی مجری سبک ... آن سوالهارو از پسر مارگیر میکرد و به اون صورت ادا درآورد و فرار کرد بدترین لحظه حضور من بود که اومده بودم اجرای استاد مارگیر متواضع رو ببینم متاسفم برای موسیقی مان ...

ابرخاکستری شنبه 29 تیر 1387 ساعت 10:59 ب.ظ http://khialesard.blogfa.com

سلام ما که چیزی ندیدیم.......
دلم گرفته است
به ایوان میروم و
انگشتانم را بر پوست کشیده شب می کشم....

انبا میناب شنبه 29 تیر 1387 ساعت 11:47 ب.ظ http://www.ambaminow.blogfa.com

سلام سیا...
پس عجب حکایتی شده ..!!
متاسفم برای..

جغد بندری یکشنبه 30 تیر 1387 ساعت 09:29 ق.ظ http://joghd11.blogsky.com/

واقعا اتفاقات خنده داره خیلی تلخی در آن جنگ بود که آدم بعد از هر خنده بغض گلویش را می فشرد .

[ بدون نام ] یکشنبه 30 تیر 1387 ساعت 11:44 ق.ظ

سلام ...
برنامه ی دلپسندی نبود !

اجرای آقای مارگیر ٬ گروه سرود خمیر و گروه رزیف قشم
نسبت به دیگر اجراها بهتر بود !

صنعتگر هم که شاهکار جهانی خود را جرا نمود ٬ اجرای
ایشان در شان این مراسم نبود ! ( با آن همه ادعا پلی بک و
آن ابرو ریزی ! )

همایون امیرزاده مدیر کل ارشاد هم سوتی داد ! (رفع مزاحمت ! )

انجمن موسیقی ! ! ! اوف !
اسمش آشناس ! انجمن موسیقی ... کجا شنیدم ... !؟

کاش عکس اون کچل ریشو رو با فتوشاپ از اولین عکس
سانسور میکردی !

تنها چیزی که میتونم بگم اینه که متاسفم ! متاسف برای
همه شون ... انگار این مراسم برای تشکر از اعضای انجمن
برگزار شده بود !


ذولفی زاده یکشنبه 30 تیر 1387 ساعت 01:20 ب.ظ

فقط می توان گفت ممنون از شما سیاورشان بخاطر همدل بودن و همیار بودن در برابر کسانی که اگر صد سال دیگر هم بگذرد همین خواهند بود . و شاید امیدوار بود تا معجره ای رخ دهد و شما به یک شکل کاملا متفاوت از این دیار بنویسید .
کاش می توانستیم یک جور دیگر ببینیم ... همه چیز را حتی خدا

وصال یکشنبه 30 تیر 1387 ساعت 01:33 ب.ظ

سیاورشن عزیز سلام . متاسفانه در این استان اگر انگشت عسلی در دهان بعضی ها بگذاری میگویند تلخ است. اشکال در صدابرداری را قبول دارم و خود معترض به این صدابرداری هستم . اما ایا در یک همچین برنامه ای که بیشتر گروهها بین نیم ساعت تا بیست دقیقه قبل از برنامه میرسند میشود ساند چک گرفت؟ آیا خود شما میتوانید یک همچین برنامه ای را ظرف مدت یک هفته برگزار کنید؟ همین هماهنگ کردن این گروهها ایاب و ذهاب واقعا کار سختی نیست؟ انجمن موسیقی باید دیگر چکار کند که نکرده متاسفانه سال گذشته هم انجمن سه برنامه برگزار کرد که بنده هر سه برنامه را دیدم جنگ جوان ، میلاد حضرت علی و همایش گیتار در کل برنامه های بدی نبود ولی باز هم از این برنامه ها بد نوشتید و نوشتند . متاسفانه همیشه جنبه های بد یک برنامه را می بینید و انتقاد می کنید تا بعضی ها به به و چه چه تان کنند . شما میگویئد عملکرد چه عملکردی آیا از برنامه های امسال انجمن موسیقی خبر دارید؟ ایا در این وضع ولو شو هنر همین اجراها غنیمت نیست ؟ اگر دعوت نکنند میگویئد چرا دعوت نکردید و وقتی دعوت میکنند اجراها را زیر سئوال می بردیم. اما در مورد مجری برنامه مجری گری بد نبود البته این نظر من است اگر کاملا رسمی بود بخدا مینوشتید چرا مجری اینقدر خشک و بی روح بود و حال که از حالت رسمی بیرون آمد میگویئد چرا اینچنین بود در دو حالت برای شما فرق نمیکرد بقول بندریها در دو حالت براش کرنک می گرفتید . امید وارم این نگاه تند که برای همه ما عادت شده را کنار بگذاریم و منصفانه به اتفاقات اطرافمان نگاه کنیم . پیروز و سر بلند باشید.

سلام دوست عزیز. دو گونه به نوشته شما پاسخ می‌دهم.

کوتاه: گمانم بر این است که شما یکی از دوستان من در انجمن و یا شورای موسیقی هستید. این تفکر شما کم و بیش در بین دیگر اعضای انجمن هم هست چرا که جملات شما برایم آشناست. تا این گونه تفکر وجود دارد امید به تغییر هم نیست و به قول شما همین اجراها هم غنیمت است! شما به جای دیدن ضعف‌ها و بر طرف کردن آنها به توجیه کردن می‌پردازید و نتیجه همین می‌شود که ایرادات مشابه در تمام برنامه‌ها هست: ضعف و بی‌نظمی در اجرای برنامه، ضعف در مجری‌گری، مشکل صدا (نور و ...)

بلند:

۱ـ اگر انجمن موسیقی طبق وظیفه خودش برنامه‌ای ترتیب بدهد. نمی‌تواند منتی بر من و مردم بگذارد که انگشت عسلی در دهانمان کرده.

۲ـ رسیدن گروه‌ها نیم ساعت قبل از اجرا به مخاطب ربطی ندارد. تیم اجرایی باید ترتیبی می‌داد که گروه‌ها زودتر برسند و ساند چک انجام بشود . مگر در اجرای موسیقی چیزی مهم‌تر از صدا وجود دارد. (اگر هدف موسیقی باشد)

۳ـ در مورد اینکه فرموده‌اید: "انجمن موسیقی باید دیگر چکار کند که نکرده"

من پاسخی ندارم! خسته نباشید!

۴- گفته‌اید که انجمن سه برنامه در سال گذشته برگزار کرده: جنگ جوان، میلاد حضرت علی و همایش گیتار.

عزیزم وظیفه انجمن برگزاری فستیوال و جشنواره موسیقیایی است نه جُنگ. در مورد آن همایش گیتار به خاطر ندارم چیزی نوشته باشم.

۵ـ فرموده‌اید: "انتقاد می‌کنید تا بعضی ها به به و چه چه تان کنند."

الف) من در حیطه کاری خودم آدم پر ادعایی هستم و احتیاج به "به به و چه چه" ندارم.

ب) تا وقتی انتقاد را مضر می‌دانید. امیدی به بهبود نیست.

۶ - از برنامه‌های امسال انجمن خبر ندارم در مورد کارهای نکرده که نمی‌شود قضاوت کرد. امیدوارم کارهای خوبی باشد و تاثیر گذار. اما باز هم تکرار می‌کنم تا کنون برنامه‌ای آبرومندانه از انجمن موسیقی ندیده‌ام.

7- در مورد مجری ترجیح می‌دهم حرفی نزنم. اما یک چیز را کلی می‌گویم: مجری‌گری را به دو سبک رسمی و غیر رسمی تقسیم نمی‌کنند. مجری می‌تواند راحت و در عین حال مودب باشد.

8_ باید یاد بگیریم به نگاه‌ها و سلیقه‌های مختلف احترام بگذاریم. به جای اینکه امید به حذف نگاه‌هایی که خوش‌آیندمان نیست داشته باشیم، خودمان را با دیدهای متفاوت بسنجیم.

نهنگ یکشنبه 30 تیر 1387 ساعت 03:25 ب.ظ

کاش این پارچه های اعلامیه همایشو از تو خیابونا زودتر بکنن
آدم به خاطر از دست دادن یه کمی حسرت می خوره

دلا یکشنبه 30 تیر 1387 ساعت 05:41 ب.ظ

اقای وصال
اگه منطق حالیته به نظرات و کامنت های مربوط به این بست تا این تاریخ(۳۰ تیر)بعد از اون هم به قول زبون عامیانه بماند شما فقط بر خلاف جریان اب شنا میکنید و سعی بر ان دارید به طریقی حقایق و واقعیت ها را انکار نمایید . متاسفانه هنر ستیزی و یا بطور کلی فرهنگ ستیزی و سنگ اندازی برای هنر مندان توسط مسئولین قدرتمند یک مسئله عادی میباشد. اقای وصال اگر شما به بستهای بیشین سیاورشن در رابطه با بی تفاوتی (از نظر من بی حرمتی)به این بیر دیر (غلام مارگیری)نگاه کنید و از دید منطق و روشن نگاه کنید متوجه میشوید که سیاورشن ما چیزی جز حق نگفته و ننوشته .تایید بیشتر از ۹۰٪از نظرات هم دلیل انست اقای وصال تکرو .با هم باشیم بهتره. زنده باد هرمزگان ما

رحیمیان دوشنبه 31 تیر 1387 ساعت 08:45 ق.ظ http://rahimian.blogsky.com/

سلام شیاورشن عزیز
تو هنوز داری از آب گل آلود ماهی می گیری؟
متاسفانه اونقدر دمورد انجمن موسیقی - ارشاد و ... ذهنیت بد درست کردی و کردن که هر چه این افراد بخوان از خودشون دفاع کنن باز هم مثل آب تو هاون کوبیدن.
دوست عزیز یا دوستان عزیز
یه بار شده هم به یه مسئله خوشبینانه نگاه کنی.( البته مطمئنم نمی تونی حتی اگه بخوای)
خیلی حرف دارم ولی چون میدونم همیشه حرف خودت رو می نزنی و جو رو مثل همیشه خراب می کنی ساکت می شم تا صبح دولتت بدمم.
اگه از حرفهام ناراحت شدی یا فکر کردی که بهت توهین کردم از تو و همه بازدید کنندگانت عذرخواهی میکنم.
پایدار باشی شاد.
مرتضی جان من معمولا اکثر مطالب و نظرات وب شما رو می خونم متاسفانه جو رو طوری درست می کنی که کشی که هیچ خبر و اطلاعی از این اوضاع نداره باز هم با دل چرکین به موضوع موسیقی و انجمن موسیقی نگاه می کنه.
مشکل انجمن موسیقی و موسیقی نه شوراست و نه برنامه هاشه مشکل مثل همیشه که خودت می گی احمد توحدیه.
همون اقایی که همتون به هنرش می نازین موقعی که اسمشون رو خوندن برای دریاف لوحش گفت من بالا نمی یام ! می دونی چرا چون منو با اسم استاد صدا نگردین.
مرتضی جان
خانه از پای بست ویران است
خواجه در فکر شکل حیوان است.

سلام دوست عزیز
ادبیات و تفکر شما شبیه به همکارتان وصال است که روز گذشته به کامنت‌شان پاسخ گفتم. از این رو به جای تکرار مکررات ارجاع‌تان می‌دهم به کامنت ایشان و پاسخی که داده‌ام.
۱ـ در مورد جمله و لطف اولتان و ماهی گرفتن از آب گل آلود باز تکرار می‌کنم: که من در حیطه کاری خودم آدم پر مدعایی هستم و نیازی به ماهیگیری و ...غیره احساس نمی‌کنم.
۲ـ نگاه خوشبینانه از کدام منظر؟ فکر کرده‌ای من هم مثل برخی نشریات محلی در ازای صله‌ای حاضر می‌شوم مدیحه سرایی برنامه و ارگانی را سر دهم که بی‌برنامگی و ضعف در کارش مشهود است؟ شما تنها کاری که می توانید بکنید این است که متن من را نخوانید و به جای آن بروید قلک‌هایتان را بشکنید و بدهید برایتان در نشریات با نگاه خوشبینانه از برنامه‌ی ضعیف‌تان حماسه بسازند. (به زودی چاپ می‌شود)
۳ـ انجمن موسیقی و ارشاد می‌توانند با ارائه کار خوب از خودشان دفاع کنند. اگر نمی‌توانند...
۴ـمشکل انجمن آقای توحدی نیست. مشکل عمکرد انجمن و شوراست. که بخشی از آن بر عهده آقای توحدی است و بخشی دیگر حاصل همین تفکرات شما و همکاران‌تان است. من نه مشکلی با آقای توحدی دارم و نه عاشق سینه چاک "همون آقا" ام . هر که باشد عملکردش مهم است.

رحیمیان دوشنبه 31 تیر 1387 ساعت 11:14 ق.ظ http://rahimian.blogsky.com/

سلام
۱- متاسفانه ادعای پوچ و بیش از حد شما موجب همین تنگ نظری و خراب کردن ذهنیتهاست.
۲- نشریات محلی مگه پول می گیرند تا مدح غلو آمیز مسئولین رو بنویسند؟! و شما تا حالا چند بار از این کارها کردی؟ مگه شما کیدی رو آماده نمی کنی! مثل اینکه هنوز کسی از باب منطق با شما صحبت نکرده و همه فقط به قول خودت مدیحه سرات بودن یا شاید هم شما صله ای ... که سریع اعصابت بهم می ریزه و میگه که (( متن من را نخوانید))
اتفاقا مرتضی جان من اکثر اوقات به وبت سر می زنم و مطالبت رو می خونم و با خیلی از مطالبت موافقم و از خوندنش لذت می برم.
۳- از نظر شما هیچ کار ارشاد و انجمن موسیقی خوب نیست یا شاید هم شما با ذهنیت بدی که درست کردی خودخواهانه اجازه دفاع رو به کسی نمی دی. ( هر چند که من نه وکیل مدافع انجمنم و نه ارشاد ولی چون از نزدیک دارم می بینم چه کاری انجام شده و اونا رو لمس می کنم در موردش گفتم.)
۴- به قول شما مشکل نه توحدیه و نه ... مشکل همین تفکرات پوچ و ذهنیت های بد شماست که داری به زور به دیگران تزریق می کنی. راستی اتفاقا شما سینه چاک همیشگی همون آقایی خودت بهتر می دونی مرتضی جان.
موفق باشی.

سلام دوست عزیز

پاسخ دادن به نوشته های شما وقت و انرژی زیادی از من می گیرد. فرافکنی می‌کنی و از بحث فاصله می‌گیری. اگر امید داشتم که فایده‌ای دارد بد نبود ولی امید را ...

۱ـ در مورد تفکرات پوچ، ذهنیت بد، ادعای پوچ و تنگ نظری‌هایم حرفی ندارم و باید بیشتر به درون خودم نگاه کنم. شاید حق با تو باشد. اما همواره سعی کرده‌ام ادعایم در حد توانایی و شایستگی‌ام باشد.

۲ـ الف) بله برخی نشریات محلی پول می گیرند و مدح می‌گویند. بعید می‌دانم که خبر نداشته باشی. البته من تا به حال قابل نبوده‌ام که مبلغی دریافت کنم...

ب) در نشریه کیدی تا به حال ندیده‌ام که مدح مسئولی و سازمانی را گفته باشند. اگر موردی بوده به ما هم بگویید.
ج) من اتفاقا بحث سالم و نقد را به هر چیزی ترجیح می دهم... اعصابم دقیق سرجایش است. با شما رک و صریح حرف زده‌ام که امید دارم تاب بیاورید. اگر متن من به زور به شما چیزی تزریق می‌کند توصیه من این است که آنرا نخوانید. و باز تکرار می‌کنم به جایش می‌توانید قلک‌هایتان را بشکنید و... ولی پیشنهاد من این است که همین صد‌هزار تومن‌های ناقابلی که به نشریات می‌دهید که از برنامه‌هایتان تعریف و تمجید کنند به جایش بدهید یک صدابردار حرفه‌ای برای برنامه‌تان بیاورید سطح کیفی برنامه بهتر می‌شود و بعد خود به خود نشریات هم از شما تعریف می‌کنند... خداییش این راه بهتر و سالم‌تر و مفیدتر و عقلانی‌تر نیست؟

مورد ۳ و ۴ را در کامنت قبل جواب داده‌ام‌. اگر فرصت شد یک نگاهی بینداز.

[ بدون نام ] دوشنبه 31 تیر 1387 ساعت 01:30 ب.ظ

باز هم سلام ...
ممنون سیاورشن جان ! خوب جواب میدی ! با این که با
نظرت موافق بودم ... از جواب هایی که به بعضی ها میدی
واقعا خوشم میاد ! به قول معروف با گپت حال اکنم !

فرشته مرگ دوشنبه 31 تیر 1387 ساعت 01:57 ب.ظ

سلام
چرا عصبانی میشی مگه هدف تو چی که ناراحت می شی اگر درست کردن فضای نقد که دیگر به رخ کشیدن نداره منهم فقط خوانندم همین اگه حس کنم بهم بی احترامی شده دیگه در خونت نمی یام اگر هم در این مراسم به کسی بی احترامی کردن دیگه نره تا قدرشو بدونن

سلام. عصبانی نیستم عزیزم. کمی خشمگین شدم وقتی فهمیدم پول‌ها در جای خودشان خرج نمی شوند... می دانی که عصبانی با خشمگین فرق می کند.

کرگین دوشنبه 31 تیر 1387 ساعت 02:39 ب.ظ http://kargin.blogsky.com

سیاورشن عزیز
با این لحن تند و آتشین جواب سلیقه های مختلف را ( که هیچ جواب کج سلیقه گی را هم ) دادن به زعم من کار درستی نیست
من هم اونجا بودم و آن برنامه بد را که نه حاصل از خصومت با موسیقی مان که حاصل از نوعی بی تدبیری برنامه ریزان آن مراسم بود را دیدم البته خنده های تو و بقیه را که با تمسخر قاه قاه میخندیدید را هم دیدم ( وقت سوتی دادن مجری مقابل صنعتگر ! ) را هم دیدم !
اینگونه نباشیم

سلام دوست عزیز.
در مورد لحن آتشین و تند ... این برداشت شماست... بعضی وقت‌ها برای من پیش می‌آید و به نظرم درست یا نادرست بودنش بستگی دارد به هدف و حرفی که زده می شود...شاید هم حق با شما باشد و من اشتباه می کنم...
بله من همانی بودم که بلند بلند می‌خندید ...نه به مجری و نه به صنعتگر...به تفکری می خندیدم که می‌اندیشید من ...‌ام و فرق اجرای پلی‌بک و زنده را نمی دانم...
بهتر است بخندیم، معترض باشیم تا بدانند، آنگونه نیستیم که می‌اندیشند...

مسافر قطار دوشنبه 31 تیر 1387 ساعت 04:50 ب.ظ

سیاورشن
من نمیخواهم نصیحت بشنوم
من نمیخواهم نصیحت بشنوم
آی مردم ...............
پنبه در گوشم کنید .
-------------------------------------
برادر عزیز خسته نباشید
ما دردی کشانیم و بار رفیقان را بایستی بر دوش بکشیم
و پر پرواز بگیریم و به همه بگوئیم که :
من همان مجنون مست یاغیم
روز و شب محتاج جام باقی ام
یک شب کنار ساقی و
یک شب کنار ساری ام
برادر جان افرادی که همیشه واقعیات را تعصب خشک و خالی میپندارند اندیشان نیز تا نوک بینی شان بیشتر نمی رود و باهین دید نزدیک بین خود مسائل رانگاه میکنند
غافل از اینکه برای رسیدن به تعالی نیاز به برخاستن و دیدن از سطحی بالاتر است
ما بایستی کارهای خود را با کارهای بین المللی قیاس کنیم
تا به حداقل استاندارد کشور خودمان برای برگزاری چنین جشن هایی باحضور بزرگان موسیقی استان هرمزگان برسیم
دوستان دلسوزی و نقد عشق به خاک و سرزمین است
نه اینکه بخواهیم با این دیدگاهها اشتباهات خود را سرپوش بگذاریم و یا نه بخواهیم گنجینه های موسیقی خود را بجای معرفی و تعالی بخشیدن به قهقرا و پستی بکشانیم
بهتر است انجمن موسیقی برای برگزاری چنین مجالسی از افراد متخصص و دلسوز بهره ببرد
بگذارید که پله های ترقی موسیقی را آرام آرام و با شناخت بالا برویم تا خدای ناکرده با سر از بالای نردبان ترقی به پائین سقوط نکنیم و به انچه داریم به بهترین وجه ممکن نگاه کنیم و ارائه بدهیم و بدیگران معرفی کنیم
به امید روزی که دوستان تفکرات هم را چالش بکشانند برای بهبود نه برای تنش ...............

ن دوشنبه 31 تیر 1387 ساعت 07:28 ب.ظ


۱-(متاسفانه اونقدر درمورد انجمن موسیقی - ارشاد و ... ذهنیت بد درست کردی و کردن که هر چه این افراد بخوان از خودشون دفاع کنن باز هم مثل آب تو هاون کوبیدن.)
۲- ( هر چند که من نه وکیل مدافع انجمنم و نه ارشاد ولی چون از نزدیک دارم می بینم چه کاری انجام شده و اونا رو لمس می کنم در موردش گفتم.) رحیمیان

۱- واقعا باعث تاسف است افراد مسئول در انجمن موسیقی و اداره کل مثلا فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی توانند از انتقاد یک وبلاگ شخصی در خصوص عملکردشان دفاع کنند پس مبرهن است الباقی ماجرا
۲- صحبت و انتقاد در مورد مشکلات صدابرداری - هوای گرم - بی نظمی و ... توهین و ادعای پوچ نیست و می توان آن را رفع کرد !!!!! ولی براشفته شدن و سراسیمگی حضرتعالی نشان از وکالت تام شما دارد وگرنه این مشکلات همیشه وجود داشته و دارد

رحیمیان دوشنبه 31 تیر 1387 ساعت 08:11 ب.ظ http://rahimian.blogsky.com/

سلام دوست عزیز
از بحث فاصله گرفتن و جو را خراب کردن کار شماست تا شاید بتونی ماهی بگیری
1-باز هم خدا را شکر که ادعاهای پوچ و خراب کردن ذهنیتها رو قبول داری.
2-الف) شاید هم اگه لازم باشه بگیری ...
ب) تو راست می گی به صورت مستقیم نه!
ج) آفرین قیمتها خیلی خوب دست شماست و می دونید چه مبلغی رو باید به هر کاری بدید، بچه های کوچیک هم می دونن که دوره قلک تموم شده و دیگه هم دنبال شعار دادن نیستن، تفکرات کوچک هنوز دنبال قلک هستند. ولی تا اونجا که من می دونم انجمن موسیقی برای تبلیغ خودش همچی پولی رو نداره که بخواد بده و خودت هم می دونی که تهمت زدن بیجا زیاد مناسب نیست و نظرات و آدمهای کوچیک باید دنبال تبلیغ و هزینه های آنچنانی باشد نه انجمن موسیقی که با حضور شما و وبلاگتان و با القاء تفکرات پوچ و بی منطق و درست کردن ذهنیتهای بد و دروغین بیش از پیش شناخته شده است. ( البته به غلط)
قربون ایرانی ها برم که تمام حرفهاشون حکمت داره اونجایی که میگن عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.
فکر می کنم در مورد این مطلبت خیلی با هم حرف زدیم و بیش از پیش داری احساس بزرگی می کنی هر چند که هنوز خیلی حرفها مونده و نرود میخ آهنی در سنگ.
پایدار باشی مرتضی جان

وفا سه‌شنبه 1 مرداد 1387 ساعت 02:19 ق.ظ

با سلام . از آنجا که متاسفانه شهرداری بندرعباس هیچگونه پل ارتباطی با مردم ندارد لذا از شما بعنوان یک رسانه می خواهیم که از مسئولین بخواهید یک نهادی برای دریافت و همچنین تاکید می کنم رسیدگی به پیشنهادات و انتقادات مردم ایجاد کنند در همه شهرها چنین ارگانی وجود دارد ولی در شهر بندرعباس متاسفانه هیچ کس پاسخگو نیست. از طرفی شما بعنوان رسانه باید در فرهنگ سازی جامعه تلاش کنید تا فرهنگ مردم بالا رود و تبلیغاتی داشته باشید برای حفظ بهداشت و نظافت شهر و کوچه ها و معابر. ایکاش از شهرهایی چون تبریز و اردبیل و... الگو گرفته میشد. شما بعنوان یک رسانه بروید در یک جایی برای مثال مثل پشت بازار رویال و یا همان کوچه شهاب معروف و عکسی تهیه کنید اگر در سطح زمین یک نقطه خالی از انواع زباله از کاغذ و نایلون و غیره خالی دیدید من شخصا برای شما جایزه تعیین می کنم. البته درست است که مردم باید رعایت کنند و این نیاز به فرهنگ سازی دارد ولی اگر شهرداری فعال باشد تاثیر بسزایی خواهد داشت . شهرداری می تواند با حضور فعال خود و تشویق و یا جریمه برای کاسبان در بهبود وضع مراکز تجاری کمک زیادی کند. اگر به مغازه دارها اعلام شود که اگر جلو مغازه هر کس کثیف باشد شامل جریمه یا مجازات دیگری میشود بدین نحو هر مغازه دار هم خودش سعی در نظافت محل کسب خود می کند و هم مانع میشود دیگران جلوی محل کسبش را کثیف کنند و بدین نحو یک اقدام کوچک و مثمر ثمر اتفاق می افتد . ولی متاسفانه از سوی شهرداری هیچ تلاشی صورت نمی گیرد و بهانه می آورند که چون مردم رعایت نمی کنند ما هم چاره ای نداریم اگر همه شهرداریها چنین استدلالی داشته باشند که وامصیبتا! شهرداری باید تلاش بیشتری کند و تبلیغات و فرهنگ سازی هم داشته باشد از طریق تبلیغات رسانه ای و دیواری و اقدامات صنفی و محله ای تا کم کم مردم عادت به رعایت بهداشت کنند. یکی دیگر از معضلات شهر ساحل کثیف است این شهر فقط ساحلش می تواند جای تفریح باشد که متاسفانه آن هم آنقدر کثیف است که آدم ترجیح می دهد در خانه بنشیند ولی از طبیعت دریا استفاده نکند.یا اینکه شما آماری از تعداد سطلهای زباله شهر تهیه کنید تا متوجه شوید تعداد آنها چقدر کم است! و یا بررسی کنید که آیا جمع آوری زباله شهر به چه صورت انجام میشود! جالب است که در شهر گرمی چون بندرعباس که بعلت گرمی بیش از حد هوا زباله ها سریع بو می گیرند گاهی بعضی روزها زباله جمع آوری نمیشود و تعطیلات هم که جمع آوری زباله متوقف می شود اگر دو روز متوالی تعطیل باشد که بوی بد واویلا میکند! آیا چنین امر مهمی باید شامل تعطیلی شود؟ در چنین شهری اتفاقا بجای یک بار باید دو یا حتی سه بار در روز زباله ها جمع آوری شوند و این دیگر نشانه عدم مدیریت شهرداری است.و البته هزاران مشکل دیگر که در جای جای این شهر هست و ایکاش شما بعنوان پل ارتباطی این مشکلات را با شهردار یا مسئولین دیگر مطرح می کردید و از آنها می خواستید پاسخگو باشند. امیدوارم این اتفاق بیفتد. موفق باشید

ذولفی زاده سه‌شنبه 1 مرداد 1387 ساعت 09:34 ق.ظ

مشکل ما اینست مثل همیشه چیزی که فکر نکنم به این زودیها بین همه ما ها یک صدا باشد ... چرا نمی خواهیم بپذیریم مشکلاتی که در هر حیطه ای می افتد همیشه از روی اتفاق نبوده و نیست من نمی دانم نوشتن واقعیات و رخدادها و نقد یک موضوع برای آشکار کردن کاملا طبیعی است و معدود کسانی می توانند به آن پی ببرند!!! حالا اگر کسی یا کسانی این وسط باشند فکر می کنیم که قصدش صرفا به خاطر ایجاد ذهنیت بد در من نوعی می باشد باور داشته باشیم که همه به وسعت دیدشان می توانند بپذیرنند یا نپذیرند . چرا زودتر وکیل می شویم .
آیا پیشرفت های ما در این چند سال فقط در همین حد بوده و بس چرا نباید بلند پروازانه فکر کنیم ؟؟؟؟
هر کسی وظیفه ای دارد و مردم توقع دارند چیزی که در کشورمان به ندرت دیده می شود یا اصلا دیده نمی شود .و این را باید درک کرد افرادی که روی صندلیها به عنوان بیننده نظاره گرنند حقشان این نیست که آنها را.... فرض کنیم .
و من قطعا می دانم استعدادها و قابلیت هایی هست که حقشان این نبوده و نیست .

سیخور سه‌شنبه 1 مرداد 1387 ساعت 10:15 ب.ظ http://www.hormoodar.blogsky.com

بحث یا بهتر بگویم جدل جالبی بود..ابتدا باید از خود بپرسیم چرا بعد از اجرای هر برنامه ای نوعی کشاکش در مورد کیفیت آن رخ می دهد..باید از خود بپرسیم آیا وجود چنین سخنانی به معنی وجود کاستیها در کارمان است یا خیر؟؟باید بپرسیم آیا بحث در مورد مشکلات از می تواند از آنها بکاهد؟؟ و...
اما جالب اینجاست کسانی در مود برنامه و اجرای آن به بحث می پردازند و مقابل هم قرار می گیرند که هدفشان جز اصلاح امور و پیشرفت کار چیزی دیگر نیست..گروهی به کیفیت و نحوه اجرای آن خرده گرفته و گروهی نیز کار خود را می ستایند و حاضر به پذیرش وجود نارساییها نیستند..اما باز هم هدف یکیست و آن هم چیزی نیست جز پیشرفت کیفی سطح موسیقی استان..
برای اینکه بدانیم کارمان مطلوب و در حد ظرفیت دستگاه و سیستم موسیقی استان بوده(نه در حد استاندارد بین المللی) نیازی به شق القمر کردن نیست..کافیست به چهره بینندگان حاضر در برنامه نگاهی بیندازیم..گاهی چهره ها حرفهایی را می گویند که زبان از گفتنش قاصر است..وقتی بینندگان و حاضرین به موضوعی میخندند حتما آن موضوع خنده آور بوده ..و وقتی چیزی را میستایند حتما قابل ستایش ...حال باید ببینیم هدف ما از اجرای برنامه خنداندن حاضرین بوده یا شناساندن موسیقی استان...
ضمنا اگر مشکل از آقای توحدی است چرا به مقامات بالاتر ناکارآمدی او را گوشزد نمی کنید؟ اگر مشکل از اوست مطمئن باشید تا وقتی زنده است و این سمت را در اختیار دارد اعجازی در موسیقی ما شکل نخواهد گرفت..اگر هم مشکل از آقای توحدی نیست باید به دنبال مشکل بگردیم و پیدایش نموده و.....
تمام این اختلافات کوچک میتواند از اشتراکات ما باشد ..و آن زمان است که با درک مناسبی از شرایط ،برنامه ها مطابق با ظرفیت موسیقی استان پیش برود و گلایه ای برای مسکون ماندن پتانسیلهای آن نماند..راستی این صدا بردار هم معضل بزرگی برای استان شده که ظاهرا مثل سایه همراه موسیقی ماست..پیشنهاد میکنم یک مجمع خیرین صدابرداری هم تشکیل شود تا مشکل صدابرداری را حل کنند..
موید باشید

مهراب چهارشنبه 2 مرداد 1387 ساعت 10:50 ق.ظ

سلام واسه موضوعی که بهم گفته بودی فردا خبرشو بهت می دم
۱- مثل همیشه به به چه برنامه ای!!!!
۲-جالب ترین نکته اهدای جوایز بود که هیچکس به اون اشاره نکرد!
یادت باشه حتما از همدیگه تقدیر کنیم و به هم جایزه بدیم
اون همه جایزه و تقدیر برای چه و طبق چه ملاکی صورت گرفته بود
۳- مشکل صدا که یک مشکل تاریخی (دقیقا مثل حمله مغولها و نابودی فرهنگ ایران) است و نباید به اون پرداخت !
۴-چهارده بند بعد از این رو نوشتم و بعد پشیمون شدم
فقط همین و میگم عملکرد انجمن موسیقی فوق العاده است..........
۵- نقدت عالیه و خسته نباشید کاکا!

محمود چهارشنبه 2 مرداد 1387 ساعت 01:51 ب.ظ

برنامه خوبی بود من و خانواده تا آخر نشستیم و اجراهها را دیدیم من تا بحال موسیقی آقای مارگیری را ندیده بودم خیلی زیبا بود . پیشنهاد می کنم کنسرت گروه مارگیری گذاشته شود تا با سبکهای دیگر این پیر موسیقی آشنا شویم. دست همگی درد نکند بخصوص برگزار کنندگان . موید باشید.

سمانه از جاسک یکشنبه 6 مرداد 1387 ساعت 01:44 ق.ظ

انسان برای هر حرفی که میزند در پیشگاه خداوند مسئوله اگه انجمن موسیقی همین مراسم رو هم نگذاره داد همه در میاد که انجمن چیکاره است من مطئن هستم که شما سیاورشن خان نیتت خیره ولی اگه فکر میکنی فقط با نوشتن کار درست میشه در اشتباهی.نه کسی رو بیش از حد بزرگش کنید نه کسی رو اونقدر که سزاوار نیست تقبیح.خدا رو خوش نمیاد این بچه های انجمن خیلی تلاش کردن من دورادور در جریان بودم اصلا اگه کسی حتی یکبار کار هنری گروهی که مستلزم هماهنگی های اینچنینی باشه رو انجام داده باشه از این حرفا نمیزنه .نمیدونم چقدر تجربه کار هنری داری برام بنویس تا بهتر بتونم در مورد نوشته هات قضاوت کنم ما هنرمندا بد عادت شدیم همیشه طلبکاریم همه چیز رو آماده میخوایم اوناییکه تو اون سالهای دور کار میکردن رو اگه دیدی بپرس کنسرت هاشونو کجا میذاشتن مطمئن باش نمیگن طوبی یا آوینی .در هرصورت من از زحمات آقای رحیمیان و همکارانشون کمال تشکر را دارم تو هم موفق هستی به تو هم خسته نباشید میگم ان شاا... هرمزگان رو در جایگاه واقعی اون ببینیم

حمید یکشنبه 6 مرداد 1387 ساعت 11:46 ب.ظ

سلام ودرود بر شما که نمیدونم اسمت چیه ! سیاورشن یا سیا و روشن یا ... ! خسته نباشی جایی خوندم همیشه انتقاد با پیشنهاد هست که سازنده هست فکر کنم همیشه در انتقاد دستی داری نه در پیشنهاد دوستان در بالا خیلی از لحن تند شما صحبت میکردن! چند ساله وبلاگ مینویسی ؟ تا حالا تاثیری داشته ؟ اگه نداشته برو ببین مشکل کجاست ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد