سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

دگه چه توا؟

چند عکس ببینید از اجرای دیروز گروه قویدل‌ها در برنامه روز جوان که سازمان ملی جوانان در استان هرمزگان ترتیب داده بود. (البته این گروه هنوز اسم ندارد). یکی از مشکلات ما در برنامه دیروز هم همین بود. یکی از مسولین برگزاری از وحید قویدل پرسید اسم گروه‌تان چیست؟ من و وحید ماندیم که چه جواب بدهیم. وقتی دیدم قرار نیست وحید حرفی بزند. همین طوری گفتم آوای بندرعباس. وحید هم تایید کرد. گفتیم حالا موقتا برای این برنامه حداقل گروه اسم داشته باشد.

قرار بود گروه دو قسمت اجرا داشته باشد. اجرای اول به دلیل ناهماهنگی‌هایی که بیشترش تقصیر من بود انجام نشد. و ماند یک اجرای دیگر که در اواخر برنامه بود.

اعضای گروه: وحید قویدل (سرپرست گروه، نوازنده جفتی و آواز) نوید قویدل (پیپه) حمید آبید (کَسِر) غلام نساجی (دهل گپ) فاطمه زارعی (تخته و همخوانی) زینب پابرجی (تخته و همخوانی) فاطمه گلوبی (تخته و همخوانی) حسین شاعری (جِنگ)

وحید قویدل

حید قویدل.غلام نساجی.حمید آبید

گروه سه قطعه البته به شکل پیوسته اجرا کرد. کار با تمپوی پایین شروع شد. به قول بندرعباسی‌ها با ریتم سنگین. جالب بود که جمعیت نمی‌توانست همراه این ریتم دست بزند و همراهی کند. هر چند به این موسیقی علاقه نشان می‌دادند  ولی دور افتادن ما از بسیاری چیزها باعث شده که ...(این جمله فعلا همین طوری بماند تا شاید بعد سرو ته‌اش را به‌هم بیاورم)

نوید قویدل

 دوستان اهل موسیقی که دعوت کرده بودم خیلی از اجرا راضی بودند. بخصوص نوازندگی پیپه توسط نوید همه را شوکه کرده بود. نوید در برنامه قبلی کسر می‌زد و این بار توانایی خودش در نوازندگی پیپه را نشان داد. ضد ضرب‌هایی که بر پیپه می‌کوبید خیلی هیجان‌انگیز بود. کلا نوید در نوازندگی سازهای کوبه‌ای زیاد شلوغ بازی در نمی‌آورد و همان شکل اصیل کار را حفظ می‌کند. او از معدود نوازنده‌هایی است که هم بر سازهای کوبه‌ای محلی مسلط است و هم با دانش موسیقی آشناست. او را یکی از بهترین نوازندگان گیتار فلامنکو می‌دانند.

سین شاعری موسم تمرین

سین شاعری موسم اجرا

و اعجوبه‌ی دیگر گروه حسین شاعری. حسین بعد از اجرا که داشتیم از سالن خارج می‌شدیم مدام گریه می‌کرد و به هیچ نحوی نمی‌شد ساکتش کرد. می‌گفت چرا به من جایزه ندادن؟! دیروز سر تمرین گروه چیزهایی از او دیدم که واقعا لذت بردم. یکی دهل می زد و او کسر. نوازنده دهل پرسید حسین ریتم زار هم بلدی بزنی؟ حسین گفت: ها. نوازنده‌ی دهل زد و حسن همراهی کرد. همگی کیف کردیم. زنها ماشاا... ما شاا... می‌گفتند. ما هم حیران: که این بچه ریتم زار را می زند و مردم ما اصلا نمی دانند موسیقی زار چیست.

نوازنده دهل باز پرسید حسین لیوا می زنی؟ گفت: ها. و زد. نوازنده دهل رو کرد به من و با خنده گفت: دگه چه توا؟ (دیگه چی می‌خوای؟)

 

  عکس‌های دوم و ششم از: غلامرضا رحیمیان

 با تشکر از: سازمان ملی جوانان برای توجه به موسیقی محلی/ مجید ایرانمنش: صدابردار / غلامرضا رحیمیان به خاطر تلاش برای بهتر اجرا شدن موسیقی محلی./عبدالحسین رضوانی:بدون دلیل

نظرات 9 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 24 مرداد 1387 ساعت 05:36 ب.ظ

اجرای خوبی بود !
متاسفم برای عده ای از هرمزگانی ها که وقتی نوبت به
اجرای این گروه رسید سالن را ترک کردند !
شاید همان اجرای پلی بک آقای جهانبخش در شان این ها
باشد !

مهران سایبانی پنج‌شنبه 24 مرداد 1387 ساعت 07:34 ب.ظ http://www.bnd.blogfa.com

عکس و مطلب جالبی هسته موفق و پیروز بشی.

از زتدگی پنج‌شنبه 24 مرداد 1387 ساعت 10:53 ب.ظ http://ahmadnia.net

زنده باد سیاورشن عزیز برای گزارشهای فوق العاده ش!

ُُُُُفرشته مرگ جمعه 25 مرداد 1387 ساعت 04:00 ق.ظ

ما نرسیدیم بیایم به اتفاق بربچه های انجمن نمایش رفتریم فرودگاه خوشامد گویی استاد نعیمی که از عمل قلب برشگشته
بودن یا نبودن مسله این است
منتظر بشی ارائه دیگر از انجمن نمایش بندرعباس

رحیمیان شنبه 26 مرداد 1387 ساعت 09:07 ق.ظ http://rahimian.blogsky.com/

سلام
ای کار فوق العاده هسته مه که خیلی لذت اومبورد.
... و تشکر از سیاورشن به خاطر هماهنگی برای اجرای زیبای این گروه.
پایدار باشی.

بالاک شنبه 26 مرداد 1387 ساعت 09:43 ق.ظ

اجرا عالی بود من تمام شروع زندگیم با بندرعباسی ها در دو چیز خلاصه میشود یکی کلمه (سیس کلنگی) اولین کلمه بندری که یاد گرفتم و دومی هم شعر بسیار زیبا و حسی (یک من انگور....)وقتی این قویدل قوی روح جفتی میزد انگار کسی داشت از تن و روحم درد بیرون میکشید.همین حالا هم که دارم مینویسم وقتی یاد این ترانه و اجرا میفتم تنم مور مور میشود.به امید خوشبختی این گروه و اجراهای متعدد در تمام دنیا.از سیا و روشن عزیز میدیدم چگونه در جلو سن تلاش میکردی و رحیمیان عزیز از شما هم ممنون برای یک شب زیبا

گن جیش کک شنبه 26 مرداد 1387 ساعت 10:12 ب.ظ

خوش به حالتون .ما که در اوبودان به سر می بریم ...وو

جرون یکشنبه 27 مرداد 1387 ساعت 01:54 ب.ظ http://www.joroon.blogfa.com


سلام بر سیاورشن عزیز. گزارش جالبی بود، میخاستم ببینم چطور میشه کار گروه رو دید (سی دی، دی وی دی)؟؟

سلام دوست عزیز...به زودی ...به صورت صوتی منتشر می شود.

جوان چهارشنبه 30 مرداد 1387 ساعت 11:06 ق.ظ

سلام بر سیاورشن . مه خودم از طرفدارون جفتی وحیدم ولی تعجبم از ای هسته که بی چه به صورت کر خونی انجوم نبو همو طور که سر هیش اجرا اکنن جالبته نهه ؟ بعد هم فکر نکنم صدای آقا وحید برا خوانندگی زیاد جالب بشه البته ای نظر من. بهترن که یه خواننده خوب پیدا بکنت برا برنامه اون آینده . به هر حال اجرای جالبی هسته براشو آرزوی موفقیت اکنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد