سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

عربستان یک ایران یک

بازی عربستان و ایران با نتیجه‌ی یک بر یک به پایان رسید. گل تیم عربستان را سعد الحارثی در دقیقه ۲۹ و تک گل تیم ایران را جواد نکونام در اواخر نیمه دوم به ثمر رساند و بازی را به تساوی کشاند. عربستان در نیمه اول تیم برتر میدان بود. همان طور که در یادداشت قبل از بازی نوشته بودم این تیم علاقمند به بازی سبک امریکای جنوبی است و بیشتر بازی‌های ترکیبی و هوشمندانه و ظریف روی زمین را ترجیح می‌دهد. هر چند بازیکنان این تیم به لحاظ قدرت بدنی و تکنیکی با بازیکنان امریکای جنوبی قابل قیاس نیستند اما در همین بازی که به مراتب ضعیف‌تر از همیشه بودند هم نشان دادند که لقب برزیل آسیا برای آنها چندان بی‌راه هم نیست... تیم ایران در نیمه دوم متحول شد و اگر وحید هاشمیان و رسول خطیبی قدر موقعیت‌های به دست آمده را می‌دانستند شاید ایران پیروز از زمین خارج می‌شد. شماره ده تیم عربستان موثرترین بازیکن نیمه اول بود. او هر چند تکنیک مسعود شجاعی را ندارد اما همان داشته‌هایش را در خدمت تیم قرار داده بود. البته تیم ایران یک شانس هم داشت آنهم اینکه یاسر قحطانی خیلی دیر به زمین آمد. تعویض‌های نیمه دوم ناصر الجوهر اگر به ضرر عربستان نبود سودی هم برایش نداشت. در عوض با هر تعویض دایی روند حرکتی تیم ایران بهتر می‌شد. بخصوص ورود مجتبی جباری به زمین. هنگام ورود جباری به زمین شاید هر دوستدار فوتبالی دلش می‌خواست یک مهاجم به جای او وارد زمین شود اما تفاوت دوستدار بودن با فوتبالی بودن همین است. دایی با اضافه کردن جباری به تیم نشان داد که در شرایط حساس هم قدرت تصمیم‌گیری مناسب و زیرکانه‌اش را حفظ می‌کند. جباری با جاگیری‌های خوب و پخش کردن بهتر توپ‌ها در همان دقایق اندکی که بازی کرد نشان داد که چقدر تفاوت هست بین یک بازیکن باهوش و در خدمت تیم با یک بازیکن تکنیکی صرف.   

لینک در بالاترین

نظرات 8 + ارسال نظر
بالاک یکشنبه 17 شهریور 1387 ساعت 10:46 ق.ظ

من زودتر از اینها منتظر حباری بودم چون که در دقیقه ۳۰ همه چیز برای زندی تمام شده بود. در کل امیدی به تیم نیست. راستی گفتی تیم نیمه المانی من موافق نیستم المان تنها تیمی است که دفاع اش طراح حملات منظم و تاکتیکی اش است ولی ایران به کلی دفاع نداردو من شباهتی ندیدم.الان زیاد حوصله ندارم و اصلا فوتبال برایم خنده دار شده است در یک فرصت مناسب گفتگو میکنیم برای فرار از روزمرگی.من فکر میکنم فوتبال دارد در دنیا محبوبیتش را از دست میدهد چونکه دیگر تکراری شده است و سیاست مردان باید دنبال سرگرمی جدیدی باشند. در ایران هم که کسی اسپانسر تیمها نمیشود و لیگ در حال نابودی است.

البته پست جباری به پست زندی در این بازی ارتباطی نداشت. معدنچی به جای زندی به بازی آمد.
نه تنها آلمان معمولا تمام تیم‌های حرفه‌ای از دفاع بازیسازی را شروع می‌کنند. نه تنها دفاع بلکه دروازبان هم نقش بازی ساز را بازی می‌کند. و بلعکس دفاع را هم از خط حمله شروع می کنند.
در مورد امید هم به نظر من این تیم بازی‌اش شباهت بیشتری به فوتبال دارد تا تیم های سالهای قبل. تنها داشته‌ی این تیم اندکی امید است.
قربانت.

بدیس یکشنبه 17 شهریور 1387 ساعت 11:17 ق.ظ http://aask.blogsky.com/

سلام.بابا ایول.اتی روزنامه ورزشی راه بکردیم؟؟!!

با فصل‌نامه‌ی فوتبالی موافقم.

مهران سایبانی یکشنبه 17 شهریور 1387 ساعت 07:09 ب.ظ http://www.bnd.blogfa.com

سلام کولاک اتکردنو پش سر هم آپدیت موفق بشی

احسان رضائی یکشنبه 17 شهریور 1387 ساعت 10:05 ب.ظ

پاسهای تیم ایران به ۳ نمی رسیدند

ایمان دوشنبه 18 شهریور 1387 ساعت 12:12 ق.ظ

بازی نیمه اول در شرایط گرمای 47 درجه و رطوبت 57 درصد خیلی سخته. حضور تماشاگر با نظم و هماهنگ با سیستم، فشار تیم حریف، نداشتن بازی تدارکاتی و همه اینها باعث شد تیم بازی خوبی انجم نده. نظم فوتبال عربستان تحت شرایط 3 سال بازی با هم بود. برای اثبات این حرف بازی برگشت محک خیلی خوبیه. تیم ایران در نیمه دون مجموعاً 211 پاس سالم در مقابل 131 پاس عربستان داد. 4 کرنر، 16 خطا، 55 درصد تصاحب توپ، 3 موقعیت گل و .. همه نشان دهنده تیم خوب نیمه دوم در مقابل مالدیو نیمه اول بود. مشکل تیم ایران مهاجم خوب و بک دفاعی مناسبه. دیروز ستار زارع بدون انگیزه بازی کرد، ززندی تا دقیقه 55 یکی از خوبهای ایران بود. نشان به ان نشان که تمام حملات عربستان از سمت راست بود که فقط یه بار موفق شدند. دایی مربی بسیار خوبیه، ولی فشار رسانه روش زیاده و این شاید راندمان کار رو خیلی پایین بیاره. من با دایی کاملا آشنا هستم. شاید اگه کمی لجاجت رو کنار بذاره و فشار رسانه روش کم شه، ایران همان تیم بازی برگشت با ایرلند بشه

چوک دوشنبه 18 شهریور 1387 ساعت 10:17 ق.ظ

ای یارو...
سعد الحرثی نه سعد الهرتی...
بازم که سوتی اتدا...
تو که نوم عربون نادونی بنویسی ... خو منویس.

بله حک وا تون مه اشتباه امنوشتن...
جالب ایجان که تو هم اشتباه اتنوشتن و درستش الحارتی ان.
http://www.the-afc.com/ara/articles/viewArticle.jsp_168001647.html
در مورد نوشتن و ننوشتن هم تو ناتونی نظر هادی چون ایجا وبلاگ شخصی من و مه هر چه دلم بخواد توش انویسوم. حتی اگه اشتباه بشت. تو فقط اتونی انتخاب بکنی که بخونی یا نخونی.

جغد بندری دوشنبه 18 شهریور 1387 ساعت 01:49 ب.ظ

تیم ایران اتونت به تیم خواجه تا گل بزنتِ به نظرت؟

محمد دوشنبه 18 شهریور 1387 ساعت 05:26 ب.ظ http://argentina2006.blogfa.com

سلام
خوب جباری استقلالیه دیگه
آقا ایران و عربستان رو وللش
آرژآنیتن تو زمین خودش با پاراگوئه مساوی کرد
درباره اش نوشتم خواستی بیا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد