سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

نمایی از ناصر تقوایی...

ابر و ماه و مه  و هوای بارانی این روزهای بندرعباس باعث شدند تا عکس‌های ناصر تقوایی از تراس هتل هرمز به فضای داخلی آن منتقل شود و مشتاقان در فضای بهتری از عکس‌ها دیدن کنند. آنچه برای من دیدنی‌تر از عکس‌های ناصر تقوایی بود. خود اوست. ناصر تقوایی از پدری بندرعباسی و مادری بوشهری در شهر آبادان متولد شده است. (عیار جنوبی‌اش باید خیلی بالا باشد.)
او در یادداشتی که گاه در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده می‌شود نوشته است: ... با این همه از دور تنبل جلوه می‌کنم. چرا که در این سی ساله دو فیلم بلند مستند، دو فیلم سینمایی، یک مجموعه تلویزیونی بیست و یک ساعته‌ی من در نیمه راه تولید زمین‌گیر شده، کارهای تازه‌تر مرا هم به دلایلی که ناگفتنش بهتر، نه کسی خوانده، نه کسی دیده.
وی در ادامه نگاشته است: بیشتر عکس‌های من رهاورد سفرهایی است که به امید یافتن چشم‌اندازهای تازه برای فیلم‌هایم مثل یک موش صحرایی به همه سوراخ سنبه‌های این سرزمین پهناور سرک می‌کشیدم. از دور یا نزدیک. در هر سفر چیزهایی می‌بینی که نه به درد ادبیات می‌خورد نه به کار سینما می‌آید. یک دوربین کر و لال ولی بینای عکاسی بهترین یار و همراه من است.

... هر چه در این عکس‌ها بیابید و ببینید مربوط می‌شود به اصل اثر که واقعیت است و من فقط واسطه‌ی این انتقال بوده‌ام. مثل یک عکاس مبتدی یا یک دوربین بی طرف.

+++

پیشنهاد من این است که اگر چه علاقه‌ای به دیدن عکس و یا پولی برای خریدن قطعه عکس‌های میلیونی مجموعه‌ی "ابر و باد و مه و مِه" را ندارید اما برای دیدن و هم صحبت شدن با تقوایی هم که شده سرکی به هتل هرمز بکشید و انرژی حاصل از برخورد با او را بزنید به هر کاری که خودتان دوست دارید.
آثار ناصر تقوایی:
مستند: باد جن. زار. اربعین. پیش. فروغ فرخزاد
فیلم کوتاه داستانی: رهایی. کشتی یونانی
فیلم سینمایی: آرامش در حضور دیگران. نفرین. صادق کرده. ناخدا خورشید. ای ایران. کاغد بی‌خط
مجموعه تلویزیونی: دایی جان ناپلئون
نمایشگاه عکس: چشم انداز اول: تهران فرهنگسرای امیرکبیر 1375. چشم انداز دوم: تهران گالری اثر1384. چشم انداز سوم: بندرعباس. هتل هرمز. تراس دریا 1388

[برای دیدن تا 12 فروردین فرصت دارید. هر روز از ساعت 17 تا 22]
در همین باره: فتوبلاگ فرادید+ ابوذر نوروزی نژاد
نظرات 6 + ارسال نظر
پیرمرد دیریا شنبه 8 فروردین 1388 ساعت 12:38 ق.ظ http://hormozpic.blogfa.com

در هوای بارانی نصفه دیدم نمایشگاه را.......
نیمه بسیار زیبا بود چه برسد به تمامش........

ماهی بالی شنبه 8 فروردین 1388 ساعت 02:23 ق.ظ http://mahibali.blogsky.com/

در هر صورت حضور ناصر تقوایی به هر بهانه ای در هرمزگان اتفاق قابل توجهی است
سالی هم که خوش است گویند که از بهارش پیداست

... شنبه 8 فروردین 1388 ساعت 11:52 ق.ظ


بهاررابه تو تبریک نمی گویم بلکه تورا به بهار تبریک می گویم.برایت آرزوی چیزهایی نمی کنم که دیگران دارندبلکه برای دیگران آرزوی آن چه را می کنم که تو داری
(جبران خلیل جبران)
با تبریک سال نو- لاتیدان

از زندگی شنبه 8 فروردین 1388 ساعت 04:21 ب.ظ http://ahmadnia.net

سلام سیاورشن عزیز !
همچنان زیبا و دل انگیز است اینجا. همیشه سلامت و موفق باشید. هلیای زیبا را ببوسید
ارادتمندیم

امیر مینابیان یکشنبه 9 فروردین 1388 ساعت 01:16 ق.ظ

سلام سیاورشن عزیز
مرسی درود فراوان بر تو که زیبا میبینی و ... دوستت داریم مرسی برتو...

سمانه دریای دوشنبه 10 فروردین 1388 ساعت 11:04 ق.ظ

سلام سیاورشن عرزیر
واقعا زیبا و دلانگیزه کلی ذوق کردم.آرزو مکنم موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد