سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

باز هم جام جهانی و آرژانتین

 تیم ملی فوتبال آرژانتین پس از قهرمانی در جام جهانی سال 1986 (به رهبری دکتر کارلوس بیلاردو و درخشش ستاره‌ی جوانش دیگو آرماندو مارادونا) در تمامی ادوار جام جهانی تا کنون مدعی قهرمانی جام بوده است.

  •  سال 90 آرژانیتن مدافع عنوان قهرمانی فوتبال زیبایی بازی نمی‌کرد اما با درخشش مارادونا و گویگوچه‌آ و کانیجیا و انسجام تیمی‌شان در دفاع  تا فینال پیش آمدند و در فینال مغلوب آلمان شدند. گل بازی را برمه از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. پنالتی به اشتباه برای آلمان‌ها گرفته شده بود. آرژانتین 9 نفره این بازی را به پایان رساند.
  • در 94 که تیمی بهتر و قوی‌تر از 90 بودند و نمایش چشمگیری داشتند پس از محرومیت مارادونا از ادامه بازی‌ها روحیه و نتایج را باختند.
  • در سال 98  تیمی جوان و منظم و دارای یک مربی باهوش به نام دانیل پاسارلا و بازیکنانی مثل اورته گا، باتیستوتا، زانتی، ورون، آیالا و ... بودند که همگی در اوج به سر می‌بردند در حالی که انگلیس را حذف کرده بودند، در مقابل هلند در یک بازی پر حادثه در حالی که سه بار شوت‌های باتی‌گل، اورته‌گا و دیگو سیمئونه به تیر دروازه خورد و داور یک پنالتی را برای آرژانتین نگرفت دو بر یک شکست خوردند و با جام وداع کردند.
  • سال 2002 آرژانتین پرستاره‌ترین تیم حاضر در جام بود و با تاکتیک‌های نوین و هجومی بیلسا  بازی زیبایی به نمایش می‌گذاشت. اما بازی زیبا نمی‌توانست کفایت کند. آنها در کمال ناباوری در دور اول حذف شدند. بعدها مربی تیم برزیل گفت ما با استفاده از تاکتیک‌های بیلسا قهرمان شدیم.
  • سال 2006 آرژانتین مدرن‌ترین فوتبال ممکن را به نمایش می‌گذاشت. شیوه فول پرسینگ آنها همه را میخکوب می‌کرد. تعداد پاس‌های رد و بدل شده بین آنها رکورد جام جهانی شد. هیچ نقصی در تیم دیده نمی‌شد. ریکلمه و سورین از بهترین‌های این تیم بودند. خوزه نستور پکرمن مربی آرژانتین که نقش زیادی در بروز استعدادهای تازه فوتبال آرژانتین و قهرمانی تیم‌های جوانان و نوجوانان آرژانیتن در جام‌های جهانی داشت این بار تیم ملی بزرگسالان را به امید قهرمانی به آلمان آورده بود. اما آنها در مقابل میزبان یعنی آلمان در ضربات پنالتی شکست تلخی خوردند و باز هم  به قهرمانی نرسیدند هر چند هنوز خاطره آن بازی‌ها در اذهان فوتبال دوستان حرفه‌ای باقی است.

 


 و اما جام جهانی 2010 : امروز هیچ کس توقع قهرمانی از تیم مارادونا ندارد. شانس اول قهرمانی اسپانیاست. برخی برزیل و ایتالیا و انگلیس را هم از شانس‌های قهرمانی می‌دانند. تیم آرزانتین انگار این بار برای لذت بردن از فوتبال و جام جهانی به این مسابقات آمده. با یک مربی که بیشتر اهل تفریح است تا ... حتی وقتی که توی زمین پا به توپ بود.

   اما شاید این روحیه بتواند آرژانتین را به قهرمانی نزدیک‌تر کند آن‌ها این بار فشارهای روانی سال‌های گذشته را ندارند. بازی اول آرژانتین با نیجریه نشان داد که آن‌ها از سال 94 و 2002 راحت‌تر نیجریه را می‌توانند شکست دهند. هر چند از نظر مهره از تیم‌های آن سال‌ها فقیرتر باشند. ورون دیگر ورون 2002 نیست. یا مانند 94 فرناندو ردوندو و مارادونا در خط وسط نیستند. بازیکن خلاق بوکا یعنی ریکلمه ستاره جام قبل هم به دلیل اختلافاتش با مارادونا به افریقا نیامده و خط دفاع هم استحکام همیشه را ندارد. جالب اینجاست که مارادونا برای جانشینی ورون هم کسی را با خود ندارد. نه از آیمار خبری هست و نه کس دیگری که بتواند جای خالی ریکلمه را پر کند. به هر حال مارادوناست دیگر...

نظرات 10 + ارسال نظر
جغد بندری یکشنبه 23 خرداد 1389 ساعت 03:54 ب.ظ

البته به نظر مه با ای بازی بدی که انگلیس ایکه از تیمو مدعی ای جام نن. شاید با فلسفه ی ایتالیایی کاپلو تا دور دوم و یک چهارم ام بیان...ولی تیمی نن که بتونت دووم بیارت تا فینال

صادق یکشنبه 23 خرداد 1389 ساعت 09:49 ب.ظ http://tamashagaran.blogsky.com

بازی هلند-آرژانتین در جام 98 را یادم است. بازی نیمه ی دوم دست آرژانتین بود و اگر اشتباه نکنم هلند هم از اواسط نیمه دوم ده نفره شده بود تا اینکه اورتگا حماقت کرد و بی دلیل با کله کوبید تو چونه ون درسار و اخراج شد. و بعد هم گل زیبا و غافلگیر کننده برگکمپ به کارلوس روآ در دقیقه 88. یادش بخیر

وبگرد یکشنبه 23 خرداد 1389 ساعت 11:17 ب.ظ http://bloglist.blogfa.com

وبلاگ های بروز هرمزگان را اینجا ببینید
جاشک: نقش آبزی پروری در توسعه مناطق ساحلی جاسک
یک صندلی برای دو نفر : خلیل درخورد
نادرشاه در لارک: چوک سورو
شهردار و بازار : بندر نیوز
خبر بروز شدن خود را اطلاع دهید

محسن آزادبخش دوشنبه 24 خرداد 1389 ساعت 12:51 ب.ظ

از نظر مه هر تیمی که خط دفاعیش منسجم ته بشت. نتیجه بهتری توی جام جهانی اگنت ، نیجریه مقابل آرژانتین بالاته از حد انتظار کار ایکه ولی آرژانتین در حد انتظار نهه. دفاع آرژانتین هم انسجام آنچنانی اینهه .
ولی به آرژانتین امیدوارم

فرزاد ذاکری سه‌شنبه 25 خرداد 1389 ساعت 11:10 ق.ظ

آرژنتین قهرمان ان

ناس خور قدیم سه‌شنبه 25 خرداد 1389 ساعت 09:49 ب.ظ

بنظرمن مارادونا یک زمانی اسطوره هسته الان رنگ مجسمه ابوالهولی واردن...
مگه نه

دوست قدیمی..خیلی قدیمی پنج‌شنبه 27 خرداد 1389 ساعت 12:50 ب.ظ

سلام ...تو هنوز طرفدار آرژانتینی پسر!؟....خوب منم هنوز طرفدار...اگه گفتی؟

سلام...آره خب. تو هم احتمالا باید طرفدار آرژانتین باشی اگه دوست قدیمی هستی...

علی پنج‌شنبه 27 خرداد 1389 ساعت 09:38 ب.ظ http://armus.persianblog.ir

سلام
روانشناسی من درآوردی طرفرداری از یک تیم فوتبال:
۱-طرفداران تیم های آسیایی :وطن پرستان ناسیونالیست خاک پرست.
۲-طرفداران برزیل: هنردوستانی که طالب تماشای هم زمان فوتبال ورقص سامبا هستند.
۳-طرفداراران آلمان:جنتلمنهایی که دیسیپلین برایشان ارجحیت اول است.
۴-طرفداران آر‌ژانتین:شلوغ کارهایی که فوتبال برایشان مهم نیست وسیرک ماردونا و اسلافش مثل کانیگیاو.... جاذبه اولشان است واحتمالا ترانه سوسن خانم هم برایشان در ردیف آثار باخ میباشد.
۵- طرفداران تیمهای افریقایی :آنهایی که به فرودستان می اندیشند.
۶- ببخشید. شادکام باشید

شاعر گلدنویی دوشنبه 31 خرداد 1389 ساعت 08:00 ق.ظ http://www.goldno.blogfa.com

سلام سیاورشن عزیز
به نظر مه قهرمان ایی دوره جام جهانی یک
پدیدن و به نظر مه هیچ کدوم از ایی تیمون مدعی
قهرمان نابن

شاعر گلدنویی دوشنبه 31 خرداد 1389 ساعت 08:03 ق.ظ http://www.goldno.blogfa.com

سلام کاکای عزیز
یه یری هم به وبلاگ ما هم
بزن چون شما و هرمزگانی پل ارتباطی بین
تمام وبلاگ نویسون بندری هستی ممنون ابوم
اگه قدم رنجه بفرما یید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد