سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

در بندرعباس سیتی همیشه چیزی برای خواندن هست !

    این کامیراست نویسنده وبلاگ بندرعباس سیتی.او درعین حال که پربیننده ترین وبلاگ هرمزگان را اداره می کند در معرفی وبلاگ های هرمزگانی هم نقش انکار ناپذیری دارد .  وقتی برای اولین بار وبلاگش را دیدم اصلا نمی توانستم تصور کنم که روزی رو به رویم می نشیند و این شانس را خواهم داشت که از نوازندگی اش هم لذت ببرم . هر چه بیشتر می بینمش و بیشتر به نوای سازش گوش می دهم علاقه ام به موسیقی سنتی ایرانی بیشتر می شود .او این روزها فتوبلاگش را هم افتتاح کرده و می توانید از هنر عکاسی اش هم لذت ببرید . 

 اولین پستی که نوشتی را به یاد داری؟ باید فکر کنم .صبر کن .بله نوشتم " سلام ! قراره در مورد بندر بنویسیم و اتفاقاتی که در بندر می افته . " و پائینش هم نوشتم :" همیشه حرفی برای گفتن  هست ".

   چطور با وبلاگ و فضای آن آشنا شدی ؟ فکر می کنم  سال ۸۱ بود وقتی با اینترنت کار می کردم . با آدرسهایی مواجه می شدم که با آدرس سایت ها تفاوت داشت . نمی دانستم که این ها وبلاگ است . بعد با سایت بلاگر آشنا شدم . خلاصه پس از مدتی فهمیدم که اینها وبلاگ است . یادم می آید اولین وبلاگی که دیدم را تا انتها خواندم . حتی آرشیو آن را هم کامل خواندم .

 آن موقع وبلاگ هرمزگانی هم داشتیم ؟ بله من اول با شهزاده من آشنا شدم و او چند لینک از بچه های هرمزگان داشت . و بعد هم که با ناخدا دوست شدیم .

و تولد بندرعباس سیتی ؟.خب بعد از اینکه پرشین بلاگ راه افتاد . کار خیلی راحت تر شد . البته آن موقع پرشین بلاگ سرعت بیشتری داشت هر چند امروز امکاناتش بهتر شده .

   چطور شد که بندر عباس سیتی به اینجا رسید که پربیننده ترین وبلاگ استان لقب بگیرد ؟ خب اوایل من اصلا تصور درستی از بازدیدکننده نداشتم و فکر می کردم اگر من شروع کنم به نوشتن مثل تمام وبلاگ هایی که می دیدم روزانه صد ها نفر نوشته هایم را می خوانند . ولی تا یک سال اینگونه نبود و من اصلا بازدیدکننده نداشتم .

 چه عواملی را در جذب مخاطب  مهم می دانی ؟ قالب ، محتوا ، لحن نوشتن ، تبلیغات و یک سری ترفندها که با گذشت زمان یک وبلاگ نویس آنها را می آموزد .

 من همیشه یک سوال در ذهنم بوده که از شما بپرسم . چرا محاوره ای می نویسید و لحن نوشته هایتان را رسمی تر نمی کنید ؟  من عقیده دارم وبلاگ خوبیش به همین است . هر جور خواستی باید بنویسی . باید آزاد باشی . اینگونه برای مخاطب هم راحت تر است .

خیلی ها وبلاگ را مانند ستونی از روزنامه می بینند . ولی وبلاگ یک نیمه مادی دارد و یک نیمه مجازی و جذابیتش هم به همین نمیه مجازی اش است . البته برای من .

 چرا پست های شما بیشتر  طولانی و چند موضوعی است ؟فکر نمی کنی اگر هر پست را به یک موضوع اختصاص دهی بهتر باشد ؟ خب این مساله ثابت نبوده و شاید بیشتر اتفاقی بوده . دلیلش هم بر می گردد به همان آزادی که قبل گفتم.

 

 ( عکس از کامیرا)

 فتو بلاگ را هم پس از مدتها فکر کردن راه انداختی تبریک می گویم . فتو بلاگ فعلا آمایشی است رویش حساب نکنید .

  فکر می کنی ما وبلاگ نویسان هرمزگان برای پیشرفت خودمان و نیز استفاده بهتر از این فضا چه کارهایی می توانیم انجام دهیم؟  اول اینکه توی این دنیای مجازی همدیگر را بشناسیم و از توانایی یکدیگر آگاه باشیم . بعد  از هر جا شروع کنیم برد کرده ایم . تو همیشه بوشهر را مثال میزنی و می گویی آنها خیلی از ما جلوتر هستند . ولی من می گویم ما هم چندان عقب نیستیم . ساده ترین راه هم تبلیغات است از تبلیغات درو دیواری گرفته تا  برگزاری جشنواره وبلاگها و فتو بلاگها ( که بعد راجع به آن بیشتر باهم فکر می کنیم و حرف می زنیم .)برگزاری جشنواره خیلی مفید است هم اینکه خودمان را رسمی تر کرده ایم و هم اینکه عده زیادی از کاربران را با فضای وبلاگ آشنا می کنیم . و همه اینها به ما کمک می کند تا در جهت رونق دادن به اهدافمان پیش برویم . اهدافی مثل همین جنوب و ...

نظرات 23 + ارسال نظر
فرزان پنج‌شنبه 6 مرداد 1384 ساعت 01:46 ق.ظ http://farzanm.co.sr

درود و سلامی به گرمی آفتاب تابناک سرزمین هرمزگان
من یک تشکر خاص و مخصوص به شما بدهکارم و امید است بدین طریق بی حساب شویم. بدهی ما این است که شما ما را با یک جوان موفق و جنوبی و در یک کلام جوانی از خودمان آشنا کردید که من از این مصاحبه استفاده بسیار کردم. بهمین علت تشکر و قدر دانی حقیر را برای این کار بزرگ خود از من بپذیرید.
با آرزوی موفقیت روز افزون شما در تمامی مراحل زندگی

سلام ...شما لطف دارید....ممنون ...

تنها پنج‌شنبه 6 مرداد 1384 ساعت 01:54 ق.ظ http://KHOD.BLOGFA.COM

سلام به دوست عزیزم
مصاحبه خوب اما خلاصه بود.
اجازه می خوام مواردی رو عنوان کنم و اگر به نظرتان صحیح نبود من را ببخشید و پیشا پیش عذر خواهی منو بپذیرید.

موضوع مصاحبه البته جسارت نشه نا مشخص ..یعنی اینکه هدف مشخصی رو دنبال نکردید عزیز.چه خوب بود مثلا از مشکلات وبلاگ نویسی میگفتیدو یا از همین جشنواره ای که دوستمان گفتند می پرسیدید.پرداختن به مسایل فنی تر وبلاگ نویسی و..می توانست به ما وبلاگ نویسان آماتور (خودم) کمک کند تا به بیراهه نرویم....بالاخره بندرعباس سیتی را باید کمی بیشتر معرفی می کردید ..در یک نگاه کلی می توان کار شما را تقدیر کرد...تلاش خوبی داشتید که قابل تامل است برای پرداختن به مسایل بعدی و برنامه های آتی شما خوب این دوست عزیز چرا اطلاعات خودشونو عرضه نکردند ..یکی اینکه شما نخواستید و یا اینکه روش خودشونو ترجیح دادند محرمانه باشه.....اگه مورد دوم صدق میکنه باید گفت بندرعباس سیتی باید به کمک آماتورها می اومد و اونا رو راهنمایی میکرد نه اینکه با گفتن و ارایه یک سری مسایل کلی مصاحبه رو به پایان ببره.......مصاحبه انجام شده از لحاظ تخصصی یک مصاحبه بسته بود و باید بیشتر تلاش می شد که مسایل کلی عنوان نشود ..دوست من برداشت من این است که شما رو در رو با بندرعباس سیتی مصاحبه نکرده اید و سوالات خود را برای وی ایمیل یا ...به طریقی ارسال کرده و از ایشان خواسته ایذ پاسخ دهند که این کار در مصاحبه صحیح نیست و فضا را بسته نگه می دارد.
سخن پایانی اینکه اگر کمی تلاش کنید یک خبرنگار خوب خواهید شد.
دست شما هم بابت مصاحبه درد نکنه عزیز خسته نباشید

سلام ...ممنون ...چه کامنت آموزنده ای ...متشکرم ...ما باید طوری حرف می زدیم که هم آماتورها و هم حرفه ای ها از خواندن این نوشته ها خسته نشوند....البته می توانست بهتر از این هم باشد ...در مورد آینده هم تصمیم گرفته ایم همان قدر که می توانیم حرف بزنیم . و حرف های بیشتر را گذاشته ایم برای بعد...سعی می کنم بهتر شوم ...

کامیرا پنج‌شنبه 6 مرداد 1384 ساعت 02:12 ق.ظ http://www.bandarabbascity.com

دوست عزیز! سیاورشان از دوستان صمیمی من هست. ایشون خیلی به طرح این مصاحبه اصرار داشت. موضوع هم یه بحث ساده و کلی در مورد وبلاگ نویسی و وضعیت کنونی وبلاگ نویسان بندرعباس و استان بود. مصاحبه هم از طریق ایمیل نبود بلکه من به خونه ایشون رفتم. به هر حال نه من اونقدر آدم معروفی هستم و نه سیاورشان خبرنگار حرفه ای. به نظرم حرفهایی رو که می خواستم زدم. حتی جالبه بدونی خودش متن مصاحبه رو چند ساعت قبل برام فرستاد تا اگه موردی جا افتاده من کاملش کنم ! به نظرم منظور شما یه مصاحبه جامع و همه منظوره است ... اما باز هم از نظر کارشناسانه شما ممنونم.

سلام ...ممنون که افتخار دادی

نیما پنج‌شنبه 6 مرداد 1384 ساعت 02:14 ق.ظ http://newshb.blogsky.com

با سلام سیاورشن عزیز /مطالب جالبی بود خصوصا عکس امیرا/جای شما سبز سبز سبز .مشهد رضوی ساعت دو نصف شب با عادل هستیم .یه کافی نت روبروی حرم مطهر /ذکر خیر شما ست الان

سلام به هردوی شما ....ممنون که به یاد ما هم هستید ...

کامیرا پنج‌شنبه 6 مرداد 1384 ساعت 02:15 ق.ظ http://www.bandarabbascity.com

البته من هیچ وقت خودم رو بهترین و پربیننده ترین نمی دونم. این بقیه هستند که باید در این مورد تصمیم بگیرند. اینا رو هم گفتم که یه وقت سوئ تفاهم پیش نیاد. تمام این بحث ها رو در قالب یه جشنواره عنوان کرد. اصلا شاید همین موضوع جرقه ای باشه برای شروع به کار ... نظر بقیه چیه؟ من که به زودی یه پست توی بندرعباس سیتی می ذارم. لاقل برای نظر سنجی. با چند تا از دوستان از جمله خود سیاورشان صحبت کردیم. قراره کارهایی بکنیم...

کشمیری پنج‌شنبه 6 مرداد 1384 ساعت 02:59 ق.ظ http://porteghale206.blogsky.com

خوب هست با سیاه روشن های که می گوفت من تو را می خاد مثل ملیکه های حرف داشت که نمی شد ازش در گذشت کرد

مریم پنج‌شنبه 6 مرداد 1384 ساعت 08:14 ق.ظ http://tardeed.blogspot.com

ظاهرا این‌‌ آی اس پی‌ها از رو رفته‌ان. این دومین کارتیه که باهاش می‌شه این‌جا کامنت گذاشت و من هم دارم کلی ذوق می‌کنم.
من هم با نظر تنها موافقم. مصاحبه کلی بود. فکر کنم چون شما با کامیرا دوست صمیمی هستی خیلی حرفا قبلا بین شما رد و بدل شده و به فضای مصاحبه و داخل متن کشیده نشده. این مصاحبه بیش‌تر یه گپ دوستانه بود. امیدوارم تجربه‌های بعدی خیلی به‌تر بشه. از شما و کامیرا ممنون.
راستی این کامیرا یه عیب خیلی بزرگ هم داره. یادش می‌ره پینگ کنه.

یوکابد پنج‌شنبه 6 مرداد 1384 ساعت 09:50 ق.ظ http://youkabed.blogsky.com

سلام
کامیرا؟ سوژه خوبی بود از نظر من کامیرا نه تنها بهترین بلاگ رو داره . فکر کنم محجوب ترین ومتواضع ترین پسر جنوبی هست که دیدم منم به دوستی با کامیرا افتخار میکنم و امیدوارم هر روز بیشتر شاهد پیشرفت این پسر خوب بندری و البته با ظرفیت باشیم .
( هی کامیرا لوس نشی ها (: شوخی بود به دل نگیر منو که میشناسی )
قربونت بای

یوکابد پنج‌شنبه 6 مرداد 1384 ساعت 11:13 ق.ظ

راستی خودت خوبی ؟
از خورشید سراغی نمیگیری دیگه نه ؟

donyaie-bartar پنج‌شنبه 6 مرداد 1384 ساعت 12:34 ب.ظ http://donyaie-bartar.co.sr

be dalil inke font farsi nadarm bayad intori benevisam sharmande...siavarshan aziz man az to khili bishtar az ina entezar dashtam.... mitoonesti khili soual haie behtar bezani bayad roo soal hat hat fekr mikardi dar kol movafagh bashi. kamira ham hamintor vali man midoonam be zoodi amare binande haie to az kamira mizane bala.... kamira narahat nashia

مهرداد پنج‌شنبه 6 مرداد 1384 ساعت 04:28 ب.ظ http://mohagh.blogspot.com

سلام سیاورشن عزیز!
شما بلاگرهای بندر چه‌قدر صمیمی و متحد هستید. واقعا به صمیمیت‌تان رشک می‌برم. راستی من بیام بندر تحویلم می‌گیرید؟

بیلی و من پنج‌شنبه 6 مرداد 1384 ساعت 07:01 ب.ظ http://www.mebaily.com

سلام در وبلاگم به این مصاحبه لینک دادم در صفحه اصلی. موفق باشید

بیلی و من پنج‌شنبه 6 مرداد 1384 ساعت 08:01 ب.ظ http://www.mebaily.com

سلام به نظرم گفتگوی خوبی است خب کمی هم همشهری گری چاشنی دارد و باز یکی از خوبی‌های این گفتگو کوتاهی آن است که خواننده را خسته نمی کند البته بلاگر خودش را معرفی نمی‌کند و من خواننده نمی‌دانم چندسال دارد/چکار می کند/ سابقه کار مطبوعاتی دارد و ... خوب بود به محتوای وبلاگش هم می‌پرداختی اما در مجموع جالب بود.

شرتو پنج‌شنبه 6 مرداد 1384 ساعت 08:08 ب.ظ http://sharto.persianblog.com

این کارت خیلی ارزنده بود. منتظریم از بقه وبلاگ نویس ها هم بشنویم. خوشحالم که هروقت میام اینجا خبری از بندر می‌بینم. موفق باشی!

علی جمعه 7 مرداد 1384 ساعت 01:37 ب.ظ http://www.iruniha.persianblog.com

سلام / و ممنون از دیدارت / چه کار خوبی کردی / و گرنه از این همه ذوق و زیبایی و رنگ محروم می شدم / حس گرمای کویری جنوب در گوشه و کنار خونه ت می تپد / دارم یکی یکی وبلاگ های جنوبی هایی را که معرفی کرده ای، سیر و سیاحت می کنم / سپاسگزار لطف و مهربانی ت.

مهرداد جمعه 7 مرداد 1384 ساعت 02:05 ب.ظ http://mohagh.blogspot.com

سلام سیاورشن عزیز!
بابت لینک خیلی خیلی سپاس‌گزارم. شرمنده کردی. الساعه به بلاگر می‌رم و کاری که خیلی وقت پیش قبل از سانسور بلاگ‌اسکایی‌ها باید می‌کردم رو می‌کنم.
موفق باشی.

یداله شهرجو جمعه 7 مرداد 1384 ساعت 11:14 ب.ظ http://samtedarya.blogsky.com

سلام انتظار داشتم در مورد کامیرا بیشتر بدونم اما از این مصاحبه جمع وجور واین حرفهای کلی چیزی دسگیرم نشد

شیدا محمدی شنبه 8 مرداد 1384 ساعت 02:26 ق.ظ http://sheidamohamadi.persianblog.com

باز هم مرا به دنیای تازه ای بردید .
چه عکس های زیبایی هم در فتو بلاگ بود.

بلال شنبه 8 مرداد 1384 ساعت 08:52 ق.ظ http://belal.blogfa.com/

من به روزم...جزیره هورمز

شرتو شنبه 8 مرداد 1384 ساعت 02:29 ب.ظ http://sharto.persianblog.com

اختیار دارید! من همیشه به اینجا سر میزنم. راستی با من چه کار مهمی دارید؟ حس کنجکاویم بیدار شده ؛)

زهرا شنبه 8 مرداد 1384 ساعت 05:36 ب.ظ http://zahra999.persianblog.com

بابا کامیرا...!!!!

من سه‌شنبه 11 مرداد 1384 ساعت 12:00 ب.ظ http://pardismadhouse.blogsky.com

من هم بندریم ولی از همون اول شما تافته ی جدا بافته بودین! یه مافیا تشکیل دادین به این هوا......... به خودتون لینک دادین... با هم قرار وبلاگی گذاشتین... خلاصه جون کندین تا شدین بیست و چند نفر... حالا هم که تمام خواننده هاتون همونان!
نه که لجم گرفته باشه! اما شما یه حصار دوره خودتون کشیدین به این عظمت...... تا اون حد که وقتی من واسه هم دانشگاهیم که توی دانشگاه خودمون درس می خونه و حتی ممکنه بارها همدیگه رو هم دیده باشیم کامنت میذارم میاد میگه اه تو کجا زندگی می کنی؟!
راجع به بندرعباس سیتی موافقم چون خودم از نزدیک شاهد تمام کارهاش هستم... از نزدیک ها!
ببخشید اگه حرفی زدم که واقعا نباید می زدم... راستی اون دختره که براش کامنت گذاشته بودم اینجا هم نظر داده!

الـهه چهارشنبه 23 خرداد 1386 ساعت 09:54 ق.ظ http://babayebaroon.blogfa.com

سلام بر سلطان اخذ حال!

سیاورشن کبیر!

مه لینکت امکه! دگه خیالت از بابت بازدید کننده تخت! یه روزه میزنی رو دس یاهو و گوگل!!!...

اگی نه؟ اگینی!

:دی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد