سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

از بس ناصر را دوست داشتیم !

  توقع نداشته باشید جملاتم سرو ته داشته باشند . توقع نداشته باشید بنویسم ناصر عبداللهی در ...ناصر عبداللهی دار فانی را ...و یا هر چیزی شبیه اینها ...

 همه چیز تلخ است ، تلخ ... تلخ ...

  و هیچ چیز باز نمی گردد ... هر چه بگوییم و بکنیم بیهوده است ... واقعیتی تلخ برای ما هرمزگانی ها ... که خود نیز در آن شریک بوده ایم ...

  جدای از اینکه علت این حادثه هر چه باشد باید روشن شود ، نقش ما نیز در این رویدادهای تلخ کمرنگ نیست ...

  همین چند وقت پیش بود که صالح سنگبر در ۵۸ سالگی خودش را کشت ... یا بهتر بگویم نامهربانی ها و کم توجهی ما ...

  مگر ابراهیم منصفی را ... مگر حسن کرمی را ... مگر روی این کره خاکی چند تا مثل ابراهیم منصفی وجود داشته است ... با او چگونه رفتار می کردیم ؟ با او چگونه رفتار می کردیم ؟

  ما مردم بندرعباس با ناصر چه کردیم ؟ چگونه آوازها و لذتی را که به ما می داد، سپاس گفتیم ؟ به جای جملاتی که در ذهن دارم چند نقطه بگذارم تا کمی سبک شوم ؟ ...

 جاهای دیگر را نمی دانم ولی ما بندرعباسی ها هنرمندانمان را پس از مرگشان می خواهیم ...و صالح چه خوب می شناختمان که می گفت :" شاید پس از مرگم شعرهایم چاپ شود ،فروش رود و کمی کمک حال خانواده باشد" ...چه خوب می شناختمان ...

  چقدر از مرگ ناگوار صالح درس گرفتیم ؟ چقدر مهربانتر شدیم ...؟ اولین بارمان نبوده آخرین هم نیست ... ما خوب همدیگر را می شناسیم ...

  هر چند ناصر می خواند :" نامهربانی را هم از تو دوست خواهم داشت "... و چقدر نامهربانی هایمان را زیبا می دید ...آنجا که می گفت :" نه ایطور نین ! باور بکن ! ایشو از بس به آدم دوست شوهه ... ایی از محبت زیادن ..."

  بله و ما از بس تو را دوست داشتیم ...

 

 

ناصر عبداللهی...

    ناصر عبداللهی ...ناصر عبداللهی ...ناصر !  

 

اَ هیچ که خوشی نتدیده

صدای اسحق احمدی در هوای این روزهای بندر !

 کسانی که موسیقی پاپ ایران را دنبال می کنند با اسحق احمدی آشنا هستند او در کاست بوی شرجی و هوای حوا به عنوان خواننده مهمان با ناصر عبدالهی همکاری کرده است . در بوی شرجی با خواندن شروه ای محلی و در هوای حوا با اجرای قطعه محلی "پشت باغ مولوی".

 او این روزها کار مستقلی روانه بازار موسیقی بندرعباس کرده است . این کار شامل هشت ترانه است که سه تای ان محلی اند . جدای از اینکه گوش دادن این ترانه های محلی در هوای این روزهای بندر به آدم می چسپد ، حرفهایی هم برای گفتن باقی می ماند .

 من دو بازگشت در کارهای محلی این آلبوم می بینم :

۱) بازگشت به یک مقطع زمانی در موسیقی هرمزگان که هنوز ملودی ها و تحریرها نه تکراری بود و نه کاملا رنگ و بوی خلیجی ، اسپانیش یا بلوز به خود گرفته بود . موسیقی هرمزگان داشت راه خود را می رفت که ناگهان این ریسمان از هم گسسته شد . چه ملودی ها و آواهایی ساده و زیبایی که در این گسستگی فراموش شدند و چه آینده ی روشنی که به ...

 اسحق سر رشته را پیدا کرده است .

 

۲) بازگشت از یک سبک کاری خاص اسحق احمدی، مثل "ای دلم تنگُم" و" گل نازُم" که در این آلبوم به چشم نمی خورد .

 بازگشت اول امیدوارمان می کند و بازگشت دوم منتظر . همه چیز بستگی به قدم های بعدی اسحق دارد . باید صبر کنیم و بشنویم .

 اسحق با ریشه هایش بیگانه نیست . او با گوشه ها و تحریرهای مختلف هرمزگان آشناست . اینکه او چقدر در این آلبوم خواسته و توانسته از این توانایی و دانشش استفاده کند را ، شنونده باید قضاوت کند .

 

 ***

  علاوه بر این آلبوم اسحق احمدی یک ترانه هم برای دوست نزدیکش ناصرعبداللهی خوانده به نام دعا برای ناصر . او می گوید: "به نیت ناصر برای همه ی بیماران دعا کنیم" . هدف این ترانه هم همین است.

از اینجا گوش کنید و بخواهیم تا باشد .

 

لینک هرمزگانی ها

  لینک هرمزگانی ها ، فهرستی از وبلاگ های هرمزگان است که در بسیاری از وبلاگ های هرمزگانی به صورت مشترک و یکسان گذاشته شده است .  هر وبلاگ نویس با اضافه کردن کد این لینک ها*در قالب وبلاگش می تواند این فهرست را در وبلاگ خود داشته باشد و خود و خوانندگان وبلاگش از به روز شدن دیگران مطلع گردند .

 برای ایجاد ارتباطی منسجم تر و البته متقابل در بین وبلاگ های هرمزگانی ایده های تازه ای مطرح شده است . که اجرای آن در آینده باعث رشد و توسعه وبلاگ نویسی هرمزگان خواهد شد .

   قرار گرفتن در لینک هرمزگانی ها برای هر وبلاگ ملاک هایی از این دست خواهد داشت :

۱ـ هر وبلاگ برای قرار گرفتن درفهرست لینک هرمزگانی ها خود باید کد این لینک ها را در وبلاگش داشته باشد . (لینک متقابل)

۲ـ وبلاگ هایی که به این لیست اضافه می شوند در صورت تداوم فعالیت و استمرار آن در لیست باقی می مانند و وبلاگ های غیر فعال و نیمه فعال از لیست حذف خواهند شد .

با توجه به این دور مورد از روزهای آینده تغییراتی را در لینک هرمزگانی ها خواهیم داد .

شاید در ابتدا حذف تعدادی از وبلاگ ها کمی آزرده مان کند و شاید از سطح کیفی ما بکاهد ولی به مرور زمان و تداوم این رابطه متقابل می تواند اثرات بهتری داشته باشد .

به عنوان مثال ما اکنون پنجاه وبلاگ داریم . اگر هر پنجاه وبلاگ لینک هرمزگانی ها را در وبلاگشان قرار دهند ما پنجاه لینک مشترک خواهیم داشت . فکر نمی کنم نیاز باشد توضیح دهم که چه مزیت هایی می تواند داشته باشد .

* کد لینک هرمزگانی ها :


  
                                

    <td><p align="right">
                             <b>
 
  <font color="#993300" face="Arial"><span lang="fa">
                                هرمزگانی</span> <span lang="fa">
                                ها</span></font><br></b></td>        </tr><tr><td class="Title"><span style="{font-family: Tahoma; font-size: 8pt; color="#996633"}><script language="javascript" type="text/javascript" src="http://rpc.blogrolling.com/display.php?r=064609a76eb3aa18dbc106017934ba8e"></script>

      

پ ن ۱:دوستان هرمزگانی که به این وبلاگ لینک می دهند ولی لینک هرمزگانی ها را در وبلاگشان ندارند . در لیست دیگر دوستان قرار می گیرند .

پ ن ۲: سایت های هرمزگانی که حالت مرجع دارند را به صورت لینک ثابت در وبلاگ قرار می دهم .