سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

قشم همچنان می لرزد!

  قشم همچنان می لرزد . مردم روستا نشین قشم همچنان در معرض خطر پس لرزه ها هستند . مشکلات برخلاف گفته مسولین هنوز پا برجاست . این ها را می شود از گفته های مردم فهمید :

 ــروستای ما ( زیرانگ) دیروز ده بار لرزیده ولی خوشبختانه دیگر چیزی باقی نمانده که خراب شود ! از این جهت خیالمان راحت است .

 در اخبار اعلام کردند که هزار و صدو پنجاه تخته پتو به زیرانگ فرستاده شده ولی تنها صد پتو در بین مردم توزیع شد .

 ــ دولت امارات روز بعد از زلزله دو هواپیما را برای ارسال کمک هایی به زلزله زدگان اختصاص داده بود که با مخالفت ایران مواجه شد . دیروز هم یک لنج که آن هم از امارات بود در قشم پهلو گرفت که مسولین ایرانی و اماراتی بر سر توزیع اقلام به توافق نرسیده اند . اماراتی ها نمی خواهند کمک هایشان به دست مسولین ایرانی بیفتد و می خواهند خود آنها را مستقیم به دست مردم بدهند .

وجود این اخبار و نیز بی عدالتی  و ... در توزیع باعث دلزدگی و یاس در مردم شده به طوری که عده زیادی از آنها می گویند ما از هیچ جا چیزی نمی خواهیم . مردم باید به داد ما برسند . ایرانی های مقیم کشور های حاشیه خلیج هم همپای مردم ایران حاضر به کمک هستند . تنها تقاضای ما این است که اجازه بدهند کمک ها به ما برسد . ما هیچ چیزی از دولت نمی خواهیم !

 ــ ما هنوز به چادر نیاز داریم . برای هر دو خانواده یک چادر در نظر گرفته شده . من خودم نه تا بچه دارم !  

ــ تاریخ انقضای  کنسروهای توزیع شده سال هشتاد و دو بوده و این امر خودش باعث بیماری در بین مردم شده و مشکلات را دو چندان کرده است .

ــ اینجا با اینکه یک منطقه پردرآمد است ولی یک بیمارستان درست و حسابی ندارد و بسیاری از مصدومان را به بندرعباس منتقل کرده اند.

ــ از حق نگذریم بچه های بومی بسیج و سپاه سنگ تمام گذاشته اند و همپای مردم در امداد رسانی شرکت کرده اند . 

ــ تا کنون سیزده نفر جان باخته اند و روستاهای قشم هم از پنجاه تا نود درصد آسیب دیده اند .

ــ سلطان قابوس حاکم کشور عمان اولین کسی بود که به آسیب دیدگان تسلیت گفت این در حالی است که هنوز...چه بگویم ؟ مردم دلزده و نا امیدند .

ــفقط دست مردم درد نکند .

ــما را فراموش نکنید . با چند روز دلسوزی و احساس ترحم و چند قوطی کنسرو مشکل ما حل نمی شود .

پ ن : عکس ها از حسن و  مهدیسما

نظرات 38 + ارسال نظر
شهلا پنج‌شنبه 10 آذر 1384 ساعت 07:00 ب.ظ http://21mehr.com

سیاورشن جان اینگونه برخوردها در مملکت ما کاملن نرمال است عزیزم.
باید مانند هدایای میردم برای بم، هم میهنانمون خود با دست خودشون هدایا را تقدیم کنند تا به دست محتاجینش برسد.

مرجان پنج‌شنبه 10 آذر 1384 ساعت 08:10 ب.ظ

این اولین بار نیست که چنین اتفاقاتی تو کشور ما می افته.اگه جز این بود باید تعجب می کردیم.تو کشور ما چیزی که خراب بشه دیگه درست شدنی نیست.قشم اولین جای ایران نیست که این بلا سرش مییاد.شهرهایی که بعد از جنگ اسیب دیدن هنوز جزئ شهرای محروم اند.بم بعد از دو سال با این همه کمک تغییری نکرده.تو چه انتظاری داری؟!

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 10 آذر 1384 ساعت 10:42 ب.ظ

دلم برای مردم قشم خیلی می سوزه. چون خیلی با صفا و خونگرم هستند و اصلا درست نیست که همچین رفتاری باهاشون بشه. این اولین بار نیست که در کشور ما از این اتفاق ها می افته و آخرین بار هم نیست.
ممنون بابت شفاف سازی. همیشه خبرهای داغ داری. به این نوشته لینک دادم.

کامیرا پنج‌شنبه 10 آذر 1384 ساعت 10:42 ب.ظ http://www.bandarabbascity.com

دلم برای مردم قشم خیلی می سوزه. چون خیلی با صفا و خونگرم هستند و اصلا درست نیست که همچین رفتاری باهاشون بشه. این اولین بار نیست که در کشور ما از این اتفاق ها می افته و آخرین بار هم نیست.
ممنون بابت شفاف سازی. همیشه خبرهای داغ داری. به این نوشته لینک دادم.

بندر خوبم جمعه 11 آذر 1384 ساعت 12:02 ق.ظ http://www.banderekhoobom.blogfa.com

سلام . مه افهمم تو چه نگفتی / مه شخصا هنوز فرصت امنکردن برم جزیره / ولی توی حادثه بم مه و . . .سرباز هستریم و خواسته یا نا خواسته بی ما شبرد برای کمک / خدارا شکر که زلزله قشم توی روز اتفاق کفت اگه شو هسته که فاجعه موهسته / در مورد ۱۱۵۰ تخته پتو و تقسیم کنسرو و چادر و . . . باید بگم که ما درست بشو نهیم و نخواهیم بود کاریش هم نابوت بکنی بی که توا بگی ؟ / متاسفانه بعضیو هرچی اخوارن سیر نابن / لا الله الی الله . آخریش دهن ما باز اکنی هرچی چرت و پرت از دهن مو اریزت بیرون . ( کاری دست خودم ادم یه روزی ) .

سلام سیاورشن جان...
نمیدونم چرا تعجب کردی !!.... تو انگار ایران زندگی نمیکنی...آخه دوست من اینجا همه چیزش اینجوریه ...باور کن شهر ما درست سال گذشته همین موقع ۱۵ مورد زلزله توی ۱۰ روز داشت و فقط برای اینکه تابلو نشه تلوزیون ۲ تای اونا رو اعلام کرد.... باور کن اونموقع شایعه شده بود اینجا دارن آزمایشات زیرزمینی انجام میدن که البته امکانش به خاطر وجود بزرگرتین انبار مهمات کشور همین بغل شهرمون عجیب به نظر نمیرسه ... پس دوست من زیاد تعجب نکن ... من که دیگه هیچ گونه زلزله ای رو باور ندارم ... باور کن وقتی هوا بد میشه و رعد و برق میزنه یه چیزی ته دلم میگه یه جورایی دست جمهوری اسلامی توش بنده .... ناراحت نشی ها ولی اینا عین واقعیته که دولت ما برای مردم بیچاره ش تره هم خورد نمیکنه مگه برای اون از ما بهترونهای بالا....پایدار باشی ....مهران

عارفه جمعه 11 آذر 1384 ساعت 03:06 ق.ظ http://cheshmhayash.blogspot.com

سلام خیلی ناراحت هستم مردم بیچاره چه جوری زندگی می کنن و واقعا جای تاسف که مملکت ما عرضه رسیدگی به یه همچین زلزله ای و نداره اونوقت میخواد با زلزله تهران که تلفات میلیونی داره چیکار کنه تنها امیدمون میتونه این باشه که کلا همشون تو زلزله تهران بمیرن که ملت یه نفسی بکشن

صبرا نامی جمعه 11 آذر 1384 ساعت 10:47 ق.ظ http://sabra.blogsky.com

باز هم تنها کاری که از دست ما بر می آید . متاسف شدن است ... و صد و پنجاه تخته پتو . و کمک های مردمی ... این مردم هر روز جایی در نزدیکی ما با بدترین شرایط زندگی می کنند . و نمی فهمیم . در روستا های بشاگرد و میناب و حاجی آباد و مردم برای یک قطره آب بدون گل صبح تا شب کنار یک گودال می نشینند . نان و پیاز می خورند . و در کپر می خوابند . آن وقت ما منتظریم زلزله ای اتفاق بیافتد تا سیل کمک های بشر دوستانه مان را روانه کنیم .
مقصر مائیم . نه دولت و نه هیچ کس .
سکوت ملتی که نمی خواهند بفهمند .

اکسیر جمعه 11 آذر 1384 ساعت 11:47 ق.ظ http://eksir.blogfa.com

ضمن عرض تسلیت به شما و همه هرمزگانیهای عزیز ما تا افغانستان و فلسسین و .... را داریم مردم خودمان را فراموش میکنیم خداوند به همه بازماندگان صبر عنایت فرماید .

ابراهیم جمعه 11 آذر 1384 ساعت 01:07 ب.ظ http://inja-anja.mihanblog.com

چه می توان گفت ؟ چه می شود گفت؟

مثلث جمعه 11 آذر 1384 ساعت 02:57 ب.ظ http://mosallas.bogsky.com

عرض تسلیت .
به قول اکسیر جان تا افغانستان و فلسطین است به خود ایرانی ها چیزی می رسه
تازه عراق رو هم یادش رفته بود
موفق و پیروز باشی

علی جمعه 11 آذر 1384 ساعت 09:40 ب.ظ http://www.iruniha.persianblog.com

عجب! / خوبه که شما خبرهای دست اول را می نویسید / عزیزجان سیاورشن / در اونجا هیچ گروهی از خود مردم (نه سپاه، نه بسیج، نه دولت) درست شده / اگر چنین گروهی هست، آدرسی، تلفنی، یک خط رابطی به من بده / ممنون!

بیخیال جمعه 11 آذر 1384 ساعت 10:31 ب.ظ

با سلام
از حق نگذریم. و بدون تعصب به نظر شما علت کمرسی دولی به زلزله زدگان این نیست که چون همه آسیب دیدگان اهل سنت بودند دولت نسبت به این امر بی تفاوت شده؟
همیشه وقتی جایی زلزله میشه حتی تو پاکستان فورا تو مساجد صندوقهایشان را میگذارند و دست گدایشان دراز است ولی حال نه تنها کمکی به آنها نمیشه بلکه از اموال ارسالی هم دزدی میشه.
جامعه اهل سنت هرمزگان خود دست به افتتاح حساب زده اند تا هر کس کمکی دارد به آن حساب واریز نماید.
باز خداوند رحمت کنه شیخ زاید که ما هر چه داریم از برکت سر آن بزرگوار است و تقریبا اهل سنت هرمزگان از وضع مال خوبی برخوردارند تا بتوانند به همدینان خود کمک کنند.
وای ماجرا در حالی اتفاق میافتد که دولت ما به مردم لبنان حقوق ماهیانه پرداخت میکنه.
عزیزم تعداد کشته شدگان بالای ۳۵ نفر بوده ولی در هیچ رسانه ای این را اعلام نکردند من خود از کسی شنیده ام که مستقیما با جانباختگان و مجروهان سرو کار داشته.

راز جمعه 11 آذر 1384 ساعت 11:37 ب.ظ http://greatmemorial.blogspot.com

سلام.واقعا دردآور است.آخر تبعیض تا به کجا؟! من به واسطه سالها زندگی در میان مردم خوب استان هرمزگان دلم می خواهد ابراز همدردی کنم ولی چه سود؟!!!

پویان شنبه 12 آذر 1384 ساعت 02:55 ق.ظ http://pouyanian.com

مرسی به خاطر لینک!!!

موفق باشی.

عبدالحسین رضوانی شنبه 12 آذر 1384 ساعت 06:39 ق.ظ http://mahdisma.blogsky.com

یه جوون از یکی از روستاهی قشم به من گفت:(( ما چند روزی صبر می کینم اگه کمک نیومد پرچم ایران رو پایین میاریم و پرچم یه جای دیگه رو بالا می بریم.))اون این حرف رو خیلی جدی می زد و نشون می داد از تبعیض که بین اونا وبقیه مردم قائل میشن به شدت ناراحتن

منیری شنبه 12 آذر 1384 ساعت 06:59 ق.ظ http://moniri.com

سلام دوست عزیز، ممنون از اطلاع‌رسانی خوبت. تا باشه از این دست اطلاعات درست که دری-وری به خورد ملت ندن.
موفق باشی.

کلاغه شنبه 12 آذر 1384 ساعت 01:28 ب.ظ http://kalaghe.blogsky.com

متاسفانه اطلاع رسانی درستی ا نجام نمیشود بازگلیبه جمال بلاگرهای استان که واقعن سنگ تمام گذاشته اند موفق باشید

آ شنبه 12 آذر 1384 ساعت 02:38 ب.ظ

سلام سیاورشن...نمی دونم چی باید بگم.....

یک جوان قشمی شنبه 12 آذر 1384 ساعت 03:13 ب.ظ

سلام سیاورشن دستت درد نکنت کاکا بدونی همتون که ما شهروند درجه ۲ محسوب ابیم تو ایران و ............. فقط بدونی دلمون پورن دلمون خونن گناه ما اینن که مذهب ما مذهب رسمی کشور نین تا حالا هم هرچه کمک بودن کمک مردمی مردم خون گرم هرمزگانن و بدونی باز ما افتخار اکنیم که ایرانی هستیم و جانمون فدای خاک پاک کشور عزیزمون ایراااااااااااااااان

امید محمودیان شنبه 12 آذر 1384 ساعت 03:21 ب.ظ http://www.hormozgani.net

سلام و خسته نباشید خدمت دوست عزیزم سیاورشن مرسی از این مطلب اخبار واقعی برای اولین بار توسط شما به گوش دوستان رسید

مهدیسما شنبه 12 آذر 1384 ساعت 06:25 ب.ظ http://mahdisma.blogsky.com

راستی عکس اول از حسن برداله نه من!!!

ناما جعفری شنبه 12 آذر 1384 ساعت 06:28 ب.ظ http://www.koko61.blogfa.com

سیاورشن عزیزسلام.....گفت و گوی اختصاصی "ناما جعفری" با جسد "منوچهر آتشی" در یک روز بارانی...
به تشییع جنازه ی "منوچهر آتشی" خوش آمدید
لطفاً
گیلاس های چیده شده را
همین جا آویزان کنید
چشم های ما
گیلاس های تازه می خواهد
(البته گندم هم می خواهد / شکممان!!) گریه اگر بگذارد.......به امید دیداری دوباره

نازخاتون شنبه 12 آذر 1384 ساعت 11:14 ب.ظ

سیاورشن عزیز من نمی دونستم قشم زلزله اومده خدایا! خیلی خجالت کشیدم خیلی. امیدوارم مردم رو تو این سرما جون به سر نکنند با این بی نظمی هاشون!!!!!!

نازخاتون شنبه 12 آذر 1384 ساعت 11:19 ب.ظ

دیشب به فکرت بودم چون اومده بودم تو همین کافه به خاطر یه کنسرت فلامینکو که به مناسبت کمک به بچه های مریض برگزار شده بود و می خواستم همون موقع عکس بگیرم (که گرفتم) و بذارم روی وبلاگم و سایت تو رو هم به محمد نوازنده ی گیتار نشون بدم که یکی از دوستانمه. محمد اهل مراکشه و خیلی دوست داره بدونه موسیقی بومی و فولکلوریک کشورهای دیگه چه طوره. خلاصه که از شانس بد این اینترنت قطع بود و صاحب کافه هر چی زور زد نتونست درستش کنه و همه مونده بودند با کامپیوترهاشون که این همه راه دنبال خودشون آورده بودند چی کار کنند.

بپ گپو یکشنبه 13 آذر 1384 ساعت 07:52 ق.ظ http://bapgapuo.blogfa.com/

بهترینها مال خوبترهاست .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

راستین یکشنبه 13 آذر 1384 ساعت 01:30 ب.ظ http://kootook.blogsky.com

مقصر مائیم . نه دولت و نه هیچ کس .
سکوت ملتی که نمی خواهند بفهمند ....
به قول صبرا

همه چیز را همگان دانند !

امید یکشنبه 13 آذر 1384 ساعت 04:23 ب.ظ http://bandariha.blogsky.com

یک تحقیق کاملا معتبر از معتبر ترین سایت های زلزله در انگلیس وامریکا دارم .اوضاع هرمزگان را از لحاظ زمین لرزه بررسی کرده ام.یک هفته قبل از زلزله می خواستم بنویسم ولی نشد .حالا اگه می نوشتم هم هیچ دردی دوا نمی کرد.بم را فراموش کردیم قشم هم فراموش می شود.باید بگویم که بستک فین حوالی بندر لنگه حاجی اباد در این پژوهش بیشتر از سایر نقاط استان با خطر روبرو هستند حالا از ما گفتن خدا رحم کند وبس

بیخیال یکشنبه 13 آذر 1384 ساعت 11:40 ب.ظ

دیگر هیچ وقت نباید به ایرانی بودن و کشورمون افتخار کنیم. اینها همش شعاره واقعا هر جای دنیا که میری خدا خدا میکنی که ازت نپرسن کجایی هستی وگر نه باید با خجالت بگی ایرانی هستم.
خوش به حال ما که نان و نمکمان از امارات است وهیچ منتی از این دولت و مملکت بالای سرم نیست به آن جوان قشمی هم پیشنهاد میدم پرچم امارات را بالا ببره.
ما مردمان جنوب هرمزگانی باید هر لقمه که میخوریم بعد از الحمدالله یک فاتحه هم به شیخ زاید نثار کنیم.

علی دوشنبه 14 آذر 1384 ساعت 01:53 ب.ظ

سلام از اینکه به فکر مردم قشم هستی ممنون. اخبار جدیدیاز اوضاع قشم نداری؟

من دوشنبه 14 آذر 1384 ساعت 05:04 ب.ظ

خیلی خنده داره ها!
میلیارد میلیارد کمکهای مردم قشم رو به بم یادته؟ اینه که میگم خنده داره!

زهرا دوشنبه 14 آذر 1384 ساعت 11:52 ب.ظ http://zahra999.persianblog.com

دیگه از شنیدن خسته شدم...!!!! اگه بگم بی خیال متهم میشم به دل سنگ بودن...ولی حقیقت رو نمیشه کتمان کرد...این تراژدی عصریه که انسان ها دسته دسته می میرن و همنوع هاشون با خودشون میگن:آخی!...به من هر اسمی میخوای بدی بده...منم انسان این عصرم!

ماندانا سه‌شنبه 15 آذر 1384 ساعت 01:24 ق.ظ http://baraneh.com/weblog

سلام...
ممنون به خاطر اطلاع رسانی تون.
من 6 سال برای یه پروژه کاری 2 ماه قشم بودم و چند تا از روستاهای اونجا رو از نزدیک دیدم. خاطرات خیلی خوبی از مهربونی های مردم کل جزیره دارم و همینطور از بچه های ده شیب دراز... وقتی خبر زلزله رو خوندم دلم خیلی گرفت و دنبال جزئیات خبری می گشتم اما متاسفانه تقریبا هیچ کجا اطلاع درستی نتونستم پیدا کنم... بگذریم...

بازم ممنون از شما و دوستانتون که بقیه رو در جریان قرار دادید...

ماندانا سه‌شنبه 15 آذر 1384 ساعت 01:26 ق.ظ

در مورد عکس هاتون هم، راستش من اصلا صاحب نظر نیستم و نمی تونم نظر خاصی بدم. امیدوارم موفق باشید.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 15 آذر 1384 ساعت 04:18 ق.ظ

سلام سه‌شنبه 15 آذر 1384 ساعت 05:23 ب.ظ

دستت درد نکنت....

حمید سه‌شنبه 15 آذر 1384 ساعت 11:24 ب.ظ http://levar.blogsky.com

ناصر چهارشنبه 16 آذر 1384 ساعت 04:20 ق.ظ

برادران عزیز شیع اسلام در حال جنگ با کفار امریکا و اسراییل است در این بره کمک و ایثار به حزب اله و فلسطین ارجحیت دارد سنیهای قشم بیاد داشته باشیم ما ملت و دولته شیع هستیم اله مع صابرین .بامید ازادی قدس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد