سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

بانوی نمونه هرمزگان را انتخاب کنید !

   متن زیر را با دقت مطالعه فرمایید و از بین پنج بانوی فعال و برگزیده یکی را به عنوان بانوی نمونه هرمزگان انتخاب کرده و در قسمت نظرسنجی که در ستون سمت راست وبلاگ قرار دارد نظر خود را وارد کنید. تمامی کاربران از هر نقطه و مکانی می توانند در این نظر سنجی شرکت کنند .

   فراموش نکنیم که هدف آشنایی بیشتر با زنان فعال در عرصه فرهنگ و اجتماع بوده و نه فقط انتخاب یک نفر . بی شک بانوان شایسته دیگری هم هستند که از قلم ما و دوستانی که همراهمان بودند، افتاده اند . امید که با یاری شما در دفعات بعدی بتوانیم بهتر عمل کنیم .

نکته: قرار بود این نظر سنجی به مدت سه روز (دهم ،یازدهم و دوازدهم اردیبهشت) فعال باشد که بعلت نوسانات بلاگ اسکای تا سیزدهم اردیبهشت تمدید شد .

.....................................................................................................................................

  

فاطمه رضایی : نزدیک به هفتاد سال سن دارد .او بنام ترین خواننده و آهنگساز زن در هرمزگان است . با اینکه نزدیک به بیست و پنج سالی هست که فعالیت چندانی در موسیقی ندارد ولی هنوز هم ترانه های سی ساله ی او زمزمه و بازخوانی می شوند .

هر چند زنانی قبل از او هم بودند که موسیقی را به صورت جدی دنبال می کردند ولی او اولین زنی بود که حصار حضور یک خواننده زن در یک رسانه گروهی را شکست و بر صفحه تلویزیون ها ظاهر شد . این حضور چنان قوی بود که از حضور خوانندگان مرد آنزمان هم مستمر تر بود . سیل نامه هایی که به تلویزیون بندرعباس می رسید و خواهان حضور بیشتر فاطمه رضایی بود ،بسیار زیاد بود .

او باید در چند صحنه می جنگید:

اول ،کار برای نگهداری از بچه هایش که با جدایی او از همسرش سرپرستی آنان هم به او رسیده بود . دوم با این تفکر که حضور یک زن آنهم به عنوان یک خواننده در تلویزیون گناهی نابخشودنی است .و سوم در موسیقی که هم عشق و علاقه اش بود و هم رقیبانی قوی همچون مرحوم کریمی ،استاد حبیب زاده و ...داشت .

فاطمه همچنان پیروز بود .گواه این مدعا هم ترانه ها و آهنگ های به جا مانده اویدند .باغ مولوی را ناصر عبدالهی خوانده،قد یاروم بلندن و چند ترانه دیگر را حسین بختیاری و ...

 

.....................................................................................................................................

فریده قاسمی: ۳۱ ساله اهل و ساکن بندر کنگ . دبیر زبان انگلیسی و عضو شورای شهر کنگ و موسس انجمن بانوان کنگ .

در بندر کنگ هنوز هم زنان نسل قدیم به خود اجازه نمی دهد که در روشنی روز از خانه هاشان بیرون بیایند و حتی برای تهیه مهم ترین نیازهایشان هم شب هنگام و در ساعتی معین با دیگر زنان به خرید می روند. نه اینکه کسی آنها را اجبار کند آنها خود بر این روش پایبندند و به آن اعتقاد دارند .

این روال به طور طبیعی باید به نسل جدید هم انتقال می یافت مگر اینکه یکی مثل فریده قاسمی پیدا می شد و با نیک اندیشی اش روشنگری می کرد . که اینگونه هم شد . و ما با تعجب دیدیم که بانوان کنگ نمایشگاه کتاب،غذاهای سنتی و حتی نمایشگاه عکس برپا کرده بودند . به لطف زحمات او و دوستانش زنان و دختران کنگی بیش از پیش با حقوق و توانایی خویش آشنایی دارند .

او در سال ۸۲ پس از آشنایی با N.G.O ها (از طریق اینترنت) انجمن بانوان کنگ را تاسیس و ثبت می کند و از آنجا فعالیتهای دلخواهش را آغاز می کند . گزیده ای از آنها بدین قرار است:

برگزاری کلاس های فرهنگی هنری در پانزده رشته به صورت متمرکز .

تاسیس اولین کتابسرای شهر کنگ .

 ایجاد مدرسه شبانه برای بانوان بزرگسال  (که با طرح ادغام بیش از یک سال نتوانست فعالیت کند)

تشکیل انجمن شعر و داستان .

برگزاری نماز عید برای اولین بار با حضور خانم های کنگ .

برگزاری سه نمایشگاه کتاب .یک نمایشگاه عکس. پنج نمایشگاه صنایع دستی. و جشنواره غذاهای سنتی.

بی شک اثرات این برنامه ها بیش از آن است که در این سطور و مجال بگنجد.

.....................................................................................................................................

 

امینه دریانورد : 31ساله اهل درگهان جزیره قشم .

بیست و دو ساله که بود با استفاده از یک مکان محقر و کتاب های شخصی اش یک کتابخانه عمومی راه انداخت . کاری که در همان اوایل هم با  مخالفت برخی اشخاص همراه بود و حتی کار به آنجا رسید که به او گفتند :" حضور تو در این مکان باعث می شود دختران ما هم از تو یاد بگیرند." و از او می خواستند که این کار را رها کند . ولی با پیگیریهای او و جلب توجه منطقه آزاد قشم او توانست آن کتابخانه را به ثبت برساند و اکنون آن کتابخانه کوچک به یک کتابخانه بزرگ و مفید برای درگهان تبدیل شده است .

برگزاری کلاس های مختلف به هدف بالابردن سطح فرهنگی اجتماعی هم از فعالیتهای او به شمار می رود . فعالیتهای فرهنگی اجتماعی - هنری او باعث شده که او امروز به سمت معاونت ارشاد قشم منصوب گردد.

ما اما امینه دریانورد را با شعر و ترانه اش بهتر می شناسیم . شرکت در شش کنگره سراسری و کسب رتبه سوم در کنگره چهارم و برگزیده شدن در کنگره پنچم موفقیت های آماری او در این زمینه است .

استاد محمد علی بهنمی در باره او می گوید :در این هیاهو یا بهتربگویم توطئه...برای وارد ساختن زخمی دیگر به غزل امروز ، هربار غزلی از امینه دریانورد می خوانم امیدوار می شوم که هنوز هستند هوشمندانی که با آفرینش غزل های خوب مرهمی بر زخم های غزل بعد از نیما باشند . امینه فرزند دریا و راوی شرایطی است که بر مردم نجیب و محصور جزیره ی قشم حاکم است .

بی مناسبت نیست خواندن ِکاری از امینه

   زن . . .

شبیه رخت عروسی که می شود کفنم            تو گاهواره و گوری برای من ، وطنم

شعار نیست،که شعر من است گوش کنید          مرا که آینگی می تراود از سخنم

نفس نفس ، همه آرامشش زطوفان هاست       جزیره ای که قیاسش اگر کنید،منم

سکوت،گاه صدا را به سخره می گیرد                چه همصدایی خوبیست بی صدا شدنم

به پای شب، اگر از جنس آسمان باشد              چراغ وسوسه را بی درنگ می شکنم

به صفرهای هزار آفرین ،به عشق، به رنج          که من سروده ای از ناسرودهای زنم

.....................................................................................................................................

 

 آمنه ذوق پور : حدود هفتاد سال سن دارد . او را به اسم حاجی آمنه و به عنوان مامازار بندرلنگه می شناسند . هر چند تخصص او در موسیقی و مراسم نوبان است . اگر موسیقی اهل هوا را جزئی از میراث فرهنگیمان بدانیم او از معدود کسانی است که در حفظ این میراث گرانبها می کوشد .

 او توانایی نوازندگی انواع دهل ها را دارد و علاوه بر آن بر ساز تنبوره که یک ساز زهی افریقایی است نیز تسلطی دارد . همانگونه که هر بابا یا مامایی باید توانایی خوبی در خواندن ابیات و اشعار به چند زبان را داشته باشد او نیز اینگونه است . و هنوز هم گه گاهی اهل هوا از صدای پر و قوی او بهره می بردند.

در بین باباها و ماماهای هرمزگان کمتر کسی پیدا می شود اعتبار و دانش حاجی آمنه را در این مقوله داشته باشد .

اجرا در جشنواره آیینه و آواز سال۷۳ و نیز در همین اواخر تجلیل از او در جشنواره موسیقی نواحی کشور و همچنین دعوت به یک فستیوال موسیقی درمانی در فرانسه هم نشان دهنده جزئی از توانایی های اوست .

 

.....................................................................................................................................

 

عایشه پردل :51ساله ساکن محله سوروی بندرعباس .

خودش اینگونه می گوید : بچه که بودم به دلیل تعصب و موقعیت آن زمان با وجود علاقه شدیدی که داشتم نتوانستم درس بخوانم بعد ها که مستقل شدم تصمیم گرفتم ادامه بدهم  به همه می گفتم که با همین امکانات و نداری ها هم می شود درس خواند لذا با پوششی ساده از البسه خانگی به کلاس رفتم. موفقیت های که برای خودم دست یافتنی نشد در دیگران می جویم و احساس خوش حالی می کنم که اگر چه من نتوانستم دیگران می توانند از پیشرفت، سلامتی و کار جوانان لذت می برم، و دیدن جوانان بی کار و معتاد خواب از من می گیرد و غمگینم می سازد. همه این ها باعث شد قسمتی از منزلم را به خوابگاه دختران و پسران روستاهای اطراف که رفت آمد برایشان مشکل است تبدیل کنم و دخترانی که به دلیل نداشتن امکانات مالی و مشکل خوابگاه از ادامه تحصیل باز می ماندند اینجا جای دهم در کنار تحصیل به دیگر آموزش های از قبیل حفظ و قرات قرآن ، تفسیر ، آشپزی ، خیاطی مشغول هستند , خوش حالم که توانستم برای تعدادی از پسران کارگاه خیاطی دایر کنم تا برای خودشان در کنار تحصیل کار وکسبی داشته باشند و امور زندگی را دست بگیرند.

***

اکنون خانه بزرگ او هفتاد دانش آموز و دانشجو را در خود جا داده است . خوراک و پوشاک و مخارج آنها هم از طریق کمک های مردمی تامین می شود .

فعالیت اجتماعی اش را از سال 1372 به عنوان رابط بهداشت شروع کرده و بعد از آن در سال 1377 عضو همیاران سلامت و روان بهزیستی که اعتیاد و درمان آن مد نظر بود می شود و بعد از آن انجمن راه سعادت ساحل سورو را به ثبت رساندند که نوع فعالیت آن آموزشی است و پایگاه آن در مسجد حاج یوسف واقع در سورو می باشد. در انجمن دوستداران کودک هم عضو افتخاری می باشد .

با همه شنیده ها و دریافت ها می شود گفت خانم عایشه پردل انسانی است پر از دغدغه خدمت به هم نوع اش ، درد آنها را می فهمد می شنود و در حد توانایی و درکش از بشریت و تواناییش توانسته به ندای درونیش پاسخ بگوید .هرچند باز خود او می گوید: انسان های خیر بسیاری هستند که همیشه در حال بخشش هستند من وسیله هستم و بس.

 

نظرات 25 + ارسال نظر
گوگانا یکشنبه 10 اردیبهشت 1385 ساعت 10:12 ق.ظ http://www.googana.blogsky.com/

سلام.خیلی کارت درست .چون ای زنون ای همه سال کار شوکرده اما خیلی یا شنشناخته به ای زنون

مسعود یکشنبه 10 اردیبهشت 1385 ساعت 11:21 ق.ظ http://looyatan.blogsky.com

سیاورشن جان سلام
فکر اسم زینت دریایی نیز اینجا خالی باشد
هر چند فکر می کنم ایشان به اندازه کافی قدر منزلت دارند در نزد افکار عمومی به خاطر همت باند و جسارت ستودنی شان
قربانت

سلام مسعود عزیز !
بله جای اسم خیلی ها خالی است . والبته درباره زینت حرف های ناگفته بسیاری وجود دارد .

دختری که هیچ کس و جز تو نداره یکشنبه 10 اردیبهشت 1385 ساعت 01:35 ب.ظ http://banooyemah.blogsky.com

سلام
امروز دلم گرفته بود یه سری زدم به آرشیو وبلاگم

تو قسمت نظرات اسفند ۸۳ اینو دیدم از وبلاگ قبلی شما
سلام.................وبلاگ زیبایی داری..............به من هم سر بزن ............یه تست خود شناسی خیلی کوتاه و جالب


ممنون
امیدوارم منو فراموش نکرده باشی
موفق باشی دوست قدیمی

فرزانه یکشنبه 10 اردیبهشت 1385 ساعت 02:20 ب.ظ http://www.doniayefani.blogfa.com

کار بسیار خوب و ستودنی است .... موفق باشید

لیلی مرسلی یکشنبه 10 اردیبهشت 1385 ساعت 04:01 ب.ظ http://shooresharji.blogfa.com

واقعا خسته نباشید
تلاش همه ی این عزیزان و بزرگواران قابل تحسین و ستایشه و انتخاب یک نفر از بین آنها کار مشکلیه ....

و من به نوبه ی خودم از تمام این عزیزان که برای حفظ فرهنگ جنوب و پیشرفت آن تلاش کرده اند متشکرم .

حالا که قرار ه نام یک نفر نوشته بشه من خانم امینه دریانورد رو انتخاب میکنم .
و ارزوی موفقیت ایشون و سایر عزیزان رو از خدای بزرگ خواستارم .
سبز و مانا باشید.

از زندگی یکشنبه 10 اردیبهشت 1385 ساعت 04:07 ب.ظ http://ahmadnia.net

سیاورشن عزیز! سلامت و خوش باشین همیشه. الآن در این نظر سنجی شرکت می کنم.

فرزاد یکشنبه 10 اردیبهشت 1385 ساعت 10:27 ب.ظ http://jaski.mihanblog.com

سلام. کار بسیار سختی است که از بین ۵ تن از بانوان فعال و زحمتکش استان یکی را انتخاب کنیم. ای کاش اعلام میشد همه بانوی نمونه هستند. از این بین میتوان به پرونده ادبی امینه دریانورد اشاره کرد که بسیاری از خوانندگان پاپ هرمزگانی از اشعار این فخرآفرین استفاده میکنند. در این بین هم حاجی امنه هم با سوابق بسیار خوب در زمینه موسیقی محلی یکی از دیگر مفاخر هرمزگان است. فاطمه رضایی که برای اکثر شما آشناست و مصاحبه او را مدتی قبل در همین وبلاگ خواندیم. از اشعارش باید بگویم که شما در آلبوم هوای حوا ناصر عبداللهی به نام باغ مولوی را شنیده اید که با استفاده از کلمات قدیمی این شعر را زیباتر نموده.فریده قاسمی بانوان پرتلاش کنگی که وظایف سنگینی نظیر: دبیر بودن عضو شورای اسلامی کنگ و موسس انجمن بانوان را بر عهده دارد و نمی توام به راحتی از کنار این همه سوابق درخشنده عبور کرد. و در آخر هم عایشه پردل که با تامین خوابگاه برای بیش از ۷۰ دانشجو و اشتغال زایی برای جوانان منطقه و از همه مهمتر آموزش تفسیر کلام خداوندو... الحق و الانصاف یکی از زنان خیر نمونه کشوری است. فعالیتهای او در همین جا ختم نمیشود. به قول سیاورشن او انسانی پر از دغدغه خدمت به هم نوع اش است . خدای یکتا به او جزای خیر بدهد.
حال یک سوال از سیاورشن عزیز. چطور با این همه فعالیت و سوابق ارزنده و درخشان این عزیزان تنها یک نفر را انتخاب کنیم. ولی کارت جای تقدیر دارد که تلاش کردی و از بین این همه بانوی عزیز هرمزگانی این عزیزان را برای فینال انتخاب کردی. ولی اگر مدت انتخابات را تا اخر هفته تمدید کنید احتمال ان نیز هست افراد بیشتری برای این انتخابات شرکت کنند. برای شما آرزو موفقیت دارم.

هستی یکشنبه 10 اردیبهشت 1385 ساعت 10:30 ب.ظ http://daysoff.persianblog.com

سلام و خسته نباشید ..راستی که همه این خانمها نمونه اند . کاش همه ما قدر زحمات این دوستان را بدانیم . از زحمات شما نیز ممنون. ضمنا من به روزم برای خلیج ...

آنتیگون یکشنبه 10 اردیبهشت 1385 ساعت 10:50 ب.ظ http://antigon.blogsky.com

سلام...مه فکر اکنم که باید گذشته پرستی و ایچیزو بنوسیم کنار...البته شرمنده ولی نظر مه این که باید از بین کسونی بشت که حالا در فعالیتن و ما اثرشو تو جامعه احساس اکردنیم... دمت گرم... موفق بشی...

سپیده دوشنبه 11 اردیبهشت 1385 ساعت 09:56 ق.ظ

سلام همه شوون بانوان فعال و با کمالاتی هستند
با آرزوی موفقیت هر چه بیشتر آنها

safzav دوشنبه 11 اردیبهشت 1385 ساعت 06:36 ب.ظ

سلام،
کار جالبی است. البته امیدورام کسی در این بین جا نمانده باشد. انتخاب خیلی سخت است. مدت‌هاست به این نتیجه رسیده‌ام که در تمام خانه های این سرزمین قهرمانان گمنامی زندگی می کنند. زنان ما لازم نیست کار خاصی بکنند تا نمونه و شایسته تقدیر باشند. همین که همین کارهای الانشان را می‌کنند و همه جور کار با هم می کنند و حواسشان در ان واحد به همه چیز هست و در عین حال همسران خوب، مادران خوب، دختران خوب، کارمندان خوب و خیلی چیزهای خوب دیگر هستند بس است.

مرجان دوشنبه 11 اردیبهشت 1385 ساعت 07:34 ب.ظ http://-----------------

همه انسان ها نمونه هستند و تفاوتی بین انها نیست.

هادی دوشنبه 11 اردیبهشت 1385 ساعت 08:00 ب.ظ http://www. hadehoda.blogfda.com

با سلام به نظر من خانم نمونه خانم فریده قاسمی می باشد با توجه به شناختی که نسبت به ایشان و فعالیت هایشان داشته ام با تشکر

چوک سورو دوشنبه 11 اردیبهشت 1385 ساعت 09:07 ب.ظ http://suru.blogsky.com

سلام سیاورشن گرامی خسته نباشی جداُ زحمت کشیدی و بخشی از زنان فعال هرمزگان را معرفی نمودی به امید اینکه این کار ادامه یابد و به مناسبتهای مختلف چهر های دیگر معرفی گردند . اما در این میان نامی از زینت دریایی به میان اورده نشده شاید دلایلی و شرایتی باشد ! ولی زینت علی رغم تمام انتقاداتی که به ایشان می شود هنوز یک زن پیشگام در شکستن ، سنتها و محدودیتهای است که زنان این منطقه با ان دست به گریبانند . بعضی وقتها شرایت تحملی انسان را مجبور به خود سانسوری می کند .

هرا سه‌شنبه 12 اردیبهشت 1385 ساعت 12:19 ق.ظ http://www.harra.bogskay.com

سلام
کاش خود جامعه نسوان هم به همین اندازه دغدغه داشت
به هر حال کار قابل ستایش ات را بها بسیار استکه گفته اند ...را به بها بدهند نه به بهانه

فرزانه سه‌شنبه 12 اردیبهشت 1385 ساعت 12:43 ب.ظ http://www.doniayefani.blogfa.com

ممنون بابت تبریک ۱۲ اردیبهشت .... موفق باشی

ابراهیم سه‌شنبه 12 اردیبهشت 1385 ساعت 01:05 ب.ظ http://inja-anja.mihanblog.com

من هم رای خودم را دادم! هرچند که خودت بهتر می دانی به روش کار اشکالاتی وارد است. اما همه می دانیم که نتیجه مهم نیست! اینکه چه کسی انتخاب شود بلکه نفس این حرکت ارزش داشت. انشا ا... که ادامه داشته باشد.

مسعود سه‌شنبه 12 اردیبهشت 1385 ساعت 02:45 ب.ظ http://www.hormuzgan.net

سلام و خسته نباشید .همه انسان ها نمونه هستند و تفاوتی بین انها نیس حالا که قرار ه نام یک نفر نوشته بشه من خانم فریده قاسمی رو انتخاب میکنم . مسعود

موسا سه‌شنبه 12 اردیبهشت 1385 ساعت 07:35 ب.ظ http://www.zehneziba.blogsky.com/

سلام
امید امهه همیطو که تا الان دلت به ای مرز عشق اتپیدن .. تا همیشه دل جنوب با تو بشه... آرزوی مه : سربلندی تو
پایان جونین!

منتقد سه‌شنبه 12 اردیبهشت 1385 ساعت 10:38 ب.ظ

سلام سیاورشن جان
فکر خوبیه که می خوای بانوی نمونه استان رو به همه معرفی کنی ... ولی شاید انتخاب شما یه مقدار عجولانه بوده و یا معیار خوبی نداشته ... بهتر بود اول برای کاندیداها هم یک نظر سنجی می کردید .
۱- معیار انتخاب بانوی نمونه چیه ؟
۲- آیا بهترین کاندیدها انتخاب شدند ؟
لطفا جواب بده ...

سلام ...ممنون....برای انتخاب کاندیدها در جاهایی که نیاز بود نظر سنجی هم کردیم ...از میان بلاگر های هرمزگانی نزدیک به بیست نفر از کسانی که علاقمند بودند در این نظرسنجی شرکت کردند ...۱-معیار بانوی نمونه : فعالیت و تاثیر در عرصه فرهنگ و اجتماع...۲-بله به نظر ما بهترین ها انتخاب شده اند

علی آزاد چهارشنبه 13 اردیبهشت 1385 ساعت 01:25 ب.ظ http://siasatema.blogfa.com

درباره‌ی زن، زندگی، یا هرچی... حرف‌هایی دارم که نشنیدی.
سر بزن بعد حرف می زنیم. میون انی زن‌ها هم خودت به کدوم رای دادی؟ من فکر می‌کنم حرف درست رو شکسپیر زده: من به قلب مهربان زن نگاه می‌کنم نه زیبای ظاهرش!

بندر خوبم چهارشنبه 13 اردیبهشت 1385 ساعت 07:59 ب.ظ http://banderekhoobom.blogfa.com/


سلام و خسته نباشید ، خدا قوت .

بیوگرافی این پنچ نفر امخوند ( چند بار هم امخوند ) . با توجه به علاقه ای که مه به موسیقی امهستن و بهش اهمیت ادم ، طبیعتا باید خانم رضایی یا خانم ذوق پور انتخاب امکرده ...

هرچند که ای دو نفر در جایگاه خودشو بسیار محترم و عزیزند و خدمات زیادی به موسیقی شکردن جا ایشستن که همی جا به نوبه خودم ازشو تشکر بکنم .
فعالیت های خانم های قاسمی و دریانورد هم قابل تقدیرن . جا ایشستن که از ایشو هم تشکر بکنم ...

اما انتخاب مه فقط و فقط خانم عایشه پردل هستن . هرچند که مه هیچ آشنایی با ای شخصیت امنینن و اولین بارن که اسمش اشنوتم . اما انتخابم از روی توضیح مختصر و مفیدی هسته که شما زحمت اتکشیدن و اتونشتن .

برای شما که زحمت چنین کاری اتکشیدن و کلیه عزیزانی که باهات همکاری شکردن آرزوی موفقیت روز افزون اکنم . همچنین ای پنج نفری که اسم اتبردن .

اهل پنج‌شنبه 14 اردیبهشت 1385 ساعت 01:15 ب.ظ http://abed.blogsky.com

سلام
من که در ستون سمت راست چیزی ندیدم
اما نظرم به فاطمه ی رضایی است.
ممنون

سلام...خب به خاطر اینه که وقت نظر سنجی تموم شده ! کمی دیر رسیدی دوست من !ولی به هر حال از نظر و همراهیت ممنونم .

مجید یکشنبه 14 تیر 1388 ساعت 08:52 ب.ظ

به نظر من این بانوان انقدر ها هم ادمهایی مهمی نیستن وفای من مطمئنا بانوی اول جزیره است

کدبانو جناحی سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 10:01 ق.ظ http://kadbanujanahi.blogfa.com

با سلام وبلاگ کدبانو جناحی افتتاح شد
اگر مایل به تبادل لینک هستید تو قسمت نظرات اعلام کنید
وبلاگی متفاوت برای بانوان هرمزگانی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد