سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

بانوی نمونه هرمزگان چرا و چگونه ؟

نشریه صبا ـشماره ۱۰۹ ــ مورخه ۶خرداد ــصفحه ۷ / هلیا اکبری  

زن نمونه هرمزگان کیست 

یکی از وبلاگنویسان هرمزگانی در ابتکاری تازه دست به انتخاب زن نمونه استان هرمزگان زده است . اصل قضیه بسیار ساده و حتی ستودنی ست اما آنچه که از صندوقچه ی انتخاب در آمد چیزی نیست که در خور توجه باشد . علت هم کاملا واضح و برهمن [ مبرهن ] است نه مبتکر این عمل و نه آنانی که به انتخاب زنان نمونه هرمزگانی احترام [ اهتمام ] نموده اند هیچکدام اصلا بانوان نمونه این استان را نمی شناسند و نه حتی زحمت شناخت آنان را به خود داداه اند [ داده اند] . البته نگارنده هم با عرض پوزش و شرمندگی اعلام می دارد که او نیز بسیاری از این بانوان را نمی شناسد . بهتر از [ است] اندکی به خود زحمت دهیم و ببینیم چه شخصیتهایی [ شاخصه هایی] برای شناخت یک زن با عنوان نمونه حائز اهمیت است . این زن در ابتدای[ ابتدا ] باید زن باشد ! شوخی نمی کنم زن بودن یک هنر است که بسیاری از زنان ما برای آنکه در جامعه مرد سالار ، مقبول باشند آنرا فراموش کرده و رو به سوی مردانگی می گذارند . این حسی ست که در زنان ما اندک اندک کشته می شود و بسیاری از اختلافات خانوادگی از همین مسئله ریشه می گیرد (البته این موضوعی روانشناختی ــجامعه شناختی ست که بحث آنرا اینجا باز نمی کنیم ) دومین شاخصه باید این زن در عمر کوتاه یا بلند خویش کاری کرده باشد که حداقل اثرات آن در جامعه پیرامونش مشخص باشد . شاید این شاخص از شاخص قبلی مهمتر باشد اما باید هر انسان نمونه شمولی از خصایص انسانی را دارا باشد . انسان تنها برای خودش زندگی نمی کند و گرنه هر زن به خودی خود یک انسان نمونه و یک شخصیت برجسته است این را من نمی گویم که بسیاری از فلاسفه جهان به آن اعتقاد دارند . زن مربی ست . تربیت نمی کند .(؟) اصلا روی شاخصه مادر بودن تکیه نمی کنم . چرا که بسیاری از زنان بی آنکه مادر باشند مربی هستند. نربیت کردن یک اصل نهادینه در وجود زن است . حال با این شاخصه ها آیا ما حق مطلب را در انتخاب زن نمونه هرمزگانی ادا کرده ایم ؟ اجازه دهید که صرفا بگویم نه. ما دم دست ترین آدم ها را آورده ایم و گفته ایم اینها نمونه اند .

ما حنی نخواستیم به شناختی جدید در عرصه فعالیتهایی که بانوان این استان انجام داده اند برسیم . آیا ما اولین معلم زن هرمزگانی را می شناسیم ؟ آیا اولین بانویی که موفق به اخذ ذکترا در این دیار محروم شده است را می شناسیم ؟

کسانی که به مردم و کودکان و نوجوانان مان خدمت کرده اند . آیا نام بهترین و موفق ترین بانوی کشاورز یا فعال در عرصه صنعت را می دانیم ؟ چرا راه دور می رویم . استادی همچون دکتر شکیبا ،زنی چون پروانه بیابانی ،بانویی چون زینت دریایی ،زجر کشیده ای همچون فرخنده پیشدارفر در این استان وجود دارند که فرهنگ و جامعه ی [جامعه ای ] را تحت تاثیر قرار داده اند . نه اینکه جهان را تکان داده باشند . نه اینکه جوایز بزرگ کسب کرده باشند. آنها به چیزهایی اعتقاد داشته و دارند و برای آن کوشیده اند . بسیاری دیگر هستند که شرمسارانه سر خود را پایین انداخته و اعتراف می کنم آنان را نمی شناسم . عدم شناخت آنان گناه من است آنان بزرگند و بزرگ می مانند . ما کوچکیم که هرگز نه آنها را شناخته ایم و نه برای شناختشان زحمتی به خود داده ایم.

...........................................................................................................................

متن بالا در مورد انتخاب بانوی نمونه هرمزگان از سوی وبلاگ نویسان، به قلم خانم هلیا اکبری نوشته شده است . پس از مشورت با دیگر وبلاگ نویسان از جواب دادن خط به خط به این مطلب منصرف شدم و تنها به ذکر چند نکته کوتاه و کلی بسنده می کنم .

  یکم : برای نوشتن نقد بر یک نوشته ، فیلم ،و یا هر حرکتی ابتدا نقاد تمام ابعاد آن را بررسی و مطالعه می کند ولی وقتی این متن را می خواندم احساس می کردم نویسنده حتی با روش برگزاری این طرح که بارها طی چندین یادداشت توضیح داده شده آشنایی ندارد . در همان راستا به مخاطب خود هم اطلاعاتی در این باره نمی دهد و او را یک طرفه با خود به قاضی می برد . متاسفانه در تمام این متن ذره ای اجازه تفکر به مخاطب داده نمی شود . و نویسنده فقط نظر شخصی خود را ابراز می کند.

 دوم: لازم است به صورت خلاصه مراحل اجرا و شکل گیری طرح را بازگو کنم .

۱ـ بحث درباره مشخص کردن اهداف و همسو شدن (هدف معرفی و نشان دادن توانایی های بانوان هرمزگانی)

۲ـ گفتگو و تصمیم گیری درباره ی چگونگی اجرا :

 اول: معرفی اولیه بانوان ( آزاد و همگانی) دوم: بررسی و تحقیق(بر عهده وبلاگ نویسان هرمزگانی) سوم :نظر سنجی و انتخاب ( آزاد و همگانی)

۳ـ مشخص نمودن عرصه فعالیت ها و محدوده زمانی (عرصه فعالیت ها فرهنگ و اجتماع ، بدون محدوده زمانی،داشتن استمرار )

۴ـ طراحی و انتشار فراخوان ها در وب و ...

۵ـ بازبینی نظرات ارسال شده

۶ـ تحقیق درباره فعالیت های بانوان معرفی شده (در هر شهر این کار را بر عهده وبلاگ نویسان آن شهر گذاشتیم و اگر در آن شهر کسی را نداشتیم یا از طریق دوستان اقدام کردیم یا خود تن به سفر دادیم .)

۷ـ جمع آوری مطالب فراهم شده و تحقیق درباره درستی و نادرستی آنها

۸ـ نظر سنجی از میان وبلاگ نویسان هرمزگانی برای انتخاب پنج گزینه آخر

۹ـ نظر سنجی از تمامی کاربران به صورت آزاد  و تعیین بانوی نمونه

( برای اطلاعات بیشتر می توانید یادداشت های مربوط به فراخوان و نظرسنجی را ببینید . 1. 2 . 3 . 4. 5 )

سوم: همانطور که می بینید این طرح به صورت همگانی و آزاد برگزار شده بود و همه می توانستند با توجه به برداشت های خود اشخاصی که نمونه می داند معرفی کند . ساده بگویم خود ایشان هم به جای نوشتن این متن می توانست همین اسامی را زودتر به ما برساند . و این حرکت را پر بار تر کند . نمی دانم چرا ایشان اینقدر دیگران را دست کم گرفته اند. به راحتی از کلماتی مثل نخواسته اند ، نمی شناسند و ...استفاده کرده اند .در حالی که همه چیز را همگان دانند .

اگر نویسنده این متن می دانست که یکی از دوستان فقط یک هفته بر روی یکی از همین اسم هایی که ذکر کرده تحقیق نموده است اینگونه زحمت دیگران را نادیده نمی گرفت . همیشه وقتی سعی می کنیم از نادانسته هایمان بگوییم و بنویسیم ،خود مرتکب اشتباه می شویم .

چهارم : وجود اشتباهات نوشتاری در این متن به قدری بود که آدم را به این فکر می اندازد که نکند کسی از عمد این کار را کرده است . بعضی از این اشتباهات همانطور که می بینیدخیلی عجیب است . برهمن به جای مبرهن، احترام به جای اهتمام و ...(برخی دیگر در بین متن مشخص شده اند.)

نظرات 30 + ارسال نظر
علیرضا جمعه 12 خرداد 1385 ساعت 09:10 ب.ظ http://bmwbekom.blogsky.com

سایت عالی واقعا قشنگه امیدوارم موفق باشی
یه سری به ما هم بزن

سلام ...ممنون ...بله خودم هم گاهی به همچین احساسی می رسم ....لطفا شما در مورد مطلب نظر بدهید !

دنیای برتر جمعه 12 خرداد 1385 ساعت 09:36 ب.ظ http://donyaie-bartar.blogsky.com

ای بابا حالا این خانوم یه چیزی گفته باید بیای غلط های املایی و نگارشیشو بگی... دفاع خوبی بود...این نشریه صبا ماله کجاس؟؟؟؟

۱ـ آخه یه جورایی این اشتباهات مشکوک بود ...۲ـ فکر می کنم این نشریه مال چهاراه فاطمیه باشه ! (خ شریعتی شمالی - جنب حسینیه نجات - ساختمان زینلی- طبقه سوم )
می خوای چیکار کنی؟؟؟؟ یه وقت فکر نکنی این نشریه محلی هرمزگانه !

A.B شنبه 13 خرداد 1385 ساعت 10:52 ق.ظ

سلام : من هم به نوبه خودم به همشهریه عزیزم بانوی نمونه خانم فریده قاسمی تبریک میگویم .

سلام ...ما هم تبریک می گیم ...

از زندگی شنبه 13 خرداد 1385 ساعت 11:58 ق.ظ http://ahmadnia.net

سیاورشن عزیز
می دانم ! تحمل اینگونه برخوردها از روی شتاب زدگی و ناآگاهی سنگین و دشوار است. و در نهایت خستگی را به تن آدم می نشاند. اما هر داور منصف و مطلعی قدر زحمت شما را می داند. زحمتی که شما و دوستانتان کشیدند بسیار ارزشمند بوده است و شایسته ی تقدیر. پاینده و موفق باشید

از لطف شما ممنونم خانم دکتر ....

منولوگ شنبه 13 خرداد 1385 ساعت 12:20 ب.ظ http://monolog.blogsky.com

چه بگم ....
به روزم

هر چه دلت شوا ....به روزی ؟ ...چه عجب

کرابو شنبه 13 خرداد 1385 ساعت 04:17 ب.ظ

خانم اکبری سعی نکن با بازی کردن با کلمات خودتو روشنفکر و جامعه شناس جا بزنید .لطفا به خودتان کمی زحمت بدید و از اغاز چگونگی و نحوه انتخاب بانوی نمونه هرمزگانمان را در این وب لاگ مطالعه کنید و بعد از ان با خواندن متون خوب فارسی و دستور فارسی کیفیت نوشتنتان را سطح یک منتقد برسانید.

کرابوی عزیز...فکر کنم نظرات شما شامل حال همه ما میشه ...هر کسی که با نوشتن سروکار داره باید مطالعه هم داشته باشه ....

عبدالحسین رضوانی شنبه 13 خرداد 1385 ساعت 07:21 ب.ظ http://mahdisma.blogsky.com

البته به نظر من خانم اکبری اصلن وبلاگ و این کارت رو ندیده و کسی براش تعریف کرده و اونم در مدت کمتر ۲۰ دقیقه این مطلب نوشته و یا علی مدد.در مورد غلط های املایی و انشایی شما خودشو ناراحت نکن این جزو سبک مطبوعات محلی ماست(چون خودم تو این نشریه ها کار کردم می گم و شامل سبک ! خود من هم میشه)
یه پیشنهاد:می تونی یه مدت تو یکی از این نشریه های محلی کار کنی تا یه کم گوشی دستت بیاد

عجب پس این یه سبکه و ما بی خبریم ...ممنون از اطلاع رسانیت ....

به عنوان یک خواننده ( نه به هنوان یک دوست ) باید عرض کنم که : اشخاصی را که نویسنده این نشریه نام برده اند همگی قابل احترام و نمونه اند . البته به نظر من و نویسنده این متن .

_ آیا نظر بقیه افراد را هم پرسیدیم یا نه ... ؟

_ خانم هلیا اکبری چرا خود شما توی نظر سنجی شرکت نکردید ؟ شمایی که این چنین وبلاگ نویس را مورد نقد قرار داده اید .

_ ای کاش در مرحله اول این طرح شما نام این چند تن را آورده بودید . ذکر میکردید . با توجه به اظهارات شما و کمی تامل ، احتمالا انتخاب من یکی از نفراتی بود که شما معرفی کردید .
/ اما بشنویم که سیاورشن گناهکار چه می گوید : در تمام گفته های ایشان فقط بند 6 از قسمت دوم ، نظر مرا جلب کرده . ( یک بار دیگر بخوانید لطفا )

بعید می دانم شما چنین کاری بکنید .

در آخر باید عرض کنم که روز نامه شما مطلب دیگری بری چاپ نداشت که این مطلب را آماده کردید ؟ فکر می کنم چاپ یک آگهی تبلیغاتی در روزنامه تان بیشتر برایتان منفعت داشت تا ... .

این بار چندمی است که از طرف نشریات محلی به جمع وبلاگ نویسان بی احترامی شده . ولی آیا سراغ دارید که از طرف وبلاگ نویسان به نشریه ای ... ؟

همسایه ما گنوغ تر دل ما خاش تر ... (‌ این هم خیلی بی ربط نوشتم )

سلام دوست من ....البته به نظر من ایشون نظرخودش رو گفته و به وبلاگنویسا بی احترامی نکرده ...فقط کاش برای مخاطبان خودشون احترام بیشتری قائل می شدن...سربلند باشی

مهندی شنبه 13 خرداد 1385 ساعت 09:27 ب.ظ

وبلاگ نسبتآ خوبیه...اما نیاز به کمی تنوع داره....اینطور نیست؟...

شاید ... گاهی وقتها احساس می کنم نسبتا خوبه ....و گاهی هم فکر می کنم اگر متنوع تر باشه بهتر میشه ...البته نمیدونم شما به عناوین آخرین یادداشت ها نگاهی کردین یا نه ؟ ... ممنونم از نظرت ...

سیبه ماندگار یکشنبه 14 خرداد 1385 ساعت 12:11 ق.ظ http://kookherddyar.blogfa.com/

از نوشته خانم اکبری پیداست که هدف ایشان نقد سازنده نبوده ، بلکه درج سطوری برای خالی نبودن عریضه و یک ارزیابی شتابزده است. بیان دلایل شاید موجب اطاله مطلب شود اما به طور خلاصه آنکه:
1) آنچه که از صندوق یا به بیان ایشان صندوقچه ی انتخاب بیرون می آید برآیند رای عموم است. لذا به نظر من وبلاگ نویس از اتهام انتخاب «بانوی نمونه» مبری است.ایشان و همکارانشان بانی این کار بوده اند،پس احساس شرمندگی از سوی خانم اکبری وجاهتی ندارد.البته ایشان به دلیل عدم شناخت زنان فعال و تلاشگر استان می توانند کما کان شرمنده باشند(با توجه به اعتراف صریح)
2)انتخاب «بانوی نمونه»از سوی یک جمع به معنای انتخاب اصلح از میان عده ای کم یا زیاد صالح است. این بدان معنا نیست که انتخاب گران مصادیق نمونه را نمی دانسته اند بلکه در نهایت اختیار آنکه به نظر و زعم خودشان اصلح بوده است ، انتخاب نموده اند.
3)بیشتر از این هم می توان نوشت. اما فکر می کنم با توجه به دفاعیات وبلاگ نویس محترم و اصل عدالت و انصاف برای اقناع دادگاهِ بی غرضِِ «کامنت خوان»، کافی باشد.
تا شاید فرصتی دیگر.

بله دوست من ! به تعداد آدم ها برای کلمه نمونه و ...تعریف وجود دارد ....به این نوشته شما می گویند یک نقد درست حسابی ...من هم چیزهایی تازه ای از آن یاد گرفتم ...ممنون

سعید یکشنبه 14 خرداد 1385 ساعت 12:58 ق.ظ

سلام ،
خانم اکبری بجای اینکه بگویند خسته نباشید ، به کار ارزشمند شما فقط ایراد گرفته اند . ما ایرانی ها خودمان کاری نمی کنیم ولی به کار دیگران ایراد زیاد می گیریم . خانم اکبری وبلاگ نویسان بندری باعث افتخار و سربلندی برهوت هرمزگان هستند. مطمئن باشید اینها نویسندگان و اهل قلم فردای هرمزگان خواهند بود.
دوست عزیز گفته ای روزنامه مال چهارراه فاطمیه است ، خیابان و محل چه ربطی به افکار طرف دارد مثل اینکه بگوییم چون طرف مال شیرسوم یا درخت سبز است پس ...!
موفق و سربلند باشید

سلام ... البته به نظر من هرمزگان چندان برهوت نیست و ماهم چندان اهل قلم ...از لطف بیکران شما ممنونم ...
در مورد قسمت دوم نظر شما : دوستی پرسیده بود این نشریه مال کجاست ؟ من هم آدرس دفتر نشریه را داده ام ...فقط همین ...آنگونه که شما برداشت کرده اید نبوده است...
با تشکر
شاد و سلامت باشید

یداله شهرجو یکشنبه 14 خرداد 1385 ساعت 02:51 ب.ظ http://samtedarya.blogsky.com

سلام عزیز
عریضه خانم اکبری نمی تواند یک نقد فنی وحتی منصفانه باشد چنین نوشته که حتی شتابزدگی در نگارش آن آشکار است نمی تواند مخاطب را با زوایای مختلف یک نوشته وحرکت مفید آشنا کند نویسنده مطلب باید بداند که یکی از اهداف نقد آشنا کذدن بیشتر مخاطب با اثر مورد نقد است ولی در این نوشته متاسفانه نویسنده بطور کلی از مرحله پرت است...

سلام دوست و استاد عزیز!
من هم از این جمله که گفته ای ؛ "یکی از اهداف نقد آشنا کردن بیشتر مخاطب با اثر مورد نقد است" در آینده بیشتر استفاده می کنم ...ممنون

چوک محله یکشنبه 14 خرداد 1385 ساعت 04:15 ب.ظ http://www.sarekoocha.blogsky.com/

جالب ای جان که روزنامه صبا خیلی زحمت اکشید توی جمع آوری مقاله اوش . از جمله مصاحبه با خانم فاطمه رضایی . چکک خنده دار هسته ای نوشته کلکچرک مو ایدا . اگه آقای معلم (( http://www.mualem.blogfa.com )) بیاد ای مطلب بخوند حتما نمره 14 شدت . شیش تا غلط ایشسته . و چه پیسک دل درازـــــــــــــــــــــــــــــــــــی !!!

همو بهترن که خومو انگووای ایشو نبیم ....مه که پیسک دلش امنین...ایی دفه هم مجبور بودوم ....

مسعود رحمتی یکشنبه 14 خرداد 1385 ساعت 10:29 ب.ظ http://looyatan.blogsky.com

لازم است خدمت خدمت خانم اکبری عرض کنم املای ننوشته نمرش بیسته
بی انصافی کسی که یک کار خودجوش انجام داده این طوری ایراد گرفته شود مسامن چون کار تجربه اول بوده به دور از نواقصی هم نیست
اما بهتر نیست به جای تشویق در نشریه مبارکتان که من هم خاطرات خوشی ! از ان دارم حمایت می شد
و یادداشت این خانم شائبه ای را ایجاد می کند که فکر می کنم واکنشی بوده است به جدلی که بین سیاورشن عزیز و آقای اکسیر بر سر مصاحبه با خانم رضایی صورت گرفته باشد
چرا نمی شود حرکتی را تحمل کرد که باعث می شود وبلگ نویسی در هرمزگان از رخوت خارج شود
فکر می کنم اولین شرط یک منتقد انصاف است
پاینده باشید

سلام مسعود عزیز ...ما هم بارها گفتیم که هیچ ادعایی مبنی بر اینکه کار بدون ایرادی انجام داده ایم، نداریم ...
در مورد قسمت دوم : فکر می کنم این نوشته مال قبل از بحث مصاحبه ی فاطمه رضاییه ولی بنا به دلایلی دیر چاپ شده !!!
ممنون از نظرت ... یه تماس بگیر بد نیست !

فریبا دوشنبه 15 خرداد 1385 ساعت 12:36 ق.ظ http://bedoone-chatr.persianblog.com

سلام. من اطلاعات کافی در این باره ندارم و نظر دادن در این باره را به صاحب نظران میسپارم.اما چیزی که برای من جالبه آرامش و خویشتنداری سیاورشن عزیز در دادن پاسخ های بجا و معقول به برخی از سوء تفاهمات است . سیا جان موفق باشی . تا بعد.

سلام فریبای عزیز ! جدای از همه ی اینها خیلی خوشحالم که بعد از مدتها اینجا می بینمت !

حسین دوشنبه 15 خرداد 1385 ساعت 04:46 ق.ظ

سلام
...................هر چی فکر میکنم نمیتونم
انتخابه سختیه.

سلام ...انتخابات که تموم شده !

کامیرا دوشنبه 15 خرداد 1385 ساعت 11:56 ق.ظ http://bandarabbascity.blogsky.com

من فکر می کنم نوعی حسادت یا لاقل چیزی شبیه به آن در مطبوعات و مطبوعاتی های استان نسبت به وبلاگ نویسان وجود دارد، چرا که وبلاگ نویسان دست بازتری در نوشتن و پرداختن به مسائل گوناگون دارند. چرا که ماهیت وبلاگ آزادی در نوشتن است.

به عنوان مثال در مورد همین نظرسنجی انتخاب بانوی برگزیده استان، به دلایلی که همه دوستان و خود خانم اکبری هم می دانند، طرح همچین موضوعی در نشریات و جراید به سختی امکان پذیر است. هنوز جامعه مستعد این جور تیتر ها نیست!

من خودم اطلاعیه های مربوط به نظرسنجی را در بردهای دانشگاه ازاد نصب کردم و فردای آن روز شنیدم که بچه های بسیج دانشگاه همه کاغذ ها را پاره کرده اند و کلی هم پیش رئیس روسا شکایت کرده اند و چه الم شنگه ای راه افتاد! همه این اتفاق ها افتاد بدون اینکه دوستان به خودشان زحمت بدند برای یکبار هم که شده به وبلاگ سر بزنند و ...

این فقط یک جنبه ماجرا بود، برداشت های سیاسی و مذهبی و قومی و... که دیگر جای خود دارد!

بگذریم! در هر حال، نوشته خانم اکبری به غیر از نقد، درد دل هم داشت. گلایه هم داشت، گلایه از بیماری مزمنی که دامنگیر مطبوعات استان شده است. اما بعضا توی کامنت ها شاهد پاسخهایی موضع گیرانه بودم! دوستان بیایید از ریشه مسائل را پیگیری کنیم.

یک پیشنهاد هم به خانم اکبری دارم! بیایید وبلاگ نویس شوید!

سلام دوست من ....ممنون از نظرت

هادی دوشنبه 15 خرداد 1385 ساعت 04:23 ب.ظ http://abed.blogsky.com

سلام رفیق
منتظرم باش با همین هوایی که می بینی
ممنون

سلام دوست عزیز
منتظرم با هوای اهل هوا !
قربانت

موسا دوشنبه 15 خرداد 1385 ساعت 06:15 ب.ظ http://www.zehneziba.blogsky.com/

سلام
دوستان نظرات متفاوتی دادن که خواندم .
جدا از همه حرف و حدیثها وجود چنین بحث هایی رو جالب نمی دونم و فکر می کنم شما و سایر دوستان پرتلاش هدفتون مهمتر از بحث در باره نقد یک موضوع باشه .
برای کار ارزشمندی که انجام دادی لازم نیست به کسی توضیح بدی دوست من !
این جمله ت رو فراموش نمی کنم : مهم نفس کار بود !

تا سلام ...

سلام ...البته این کار رو باهم انجام دادیم ...این نباید فراموش بشه ....کربونت

چوک سورو دوشنبه 15 خرداد 1385 ساعت 10:32 ب.ظ http://suru.blogsky.com

با سلام خدمت سیاورشن عزیز و خانم اکبری ، و سلام مخصوصی خدمت تمام هرمزگانیهای عزیز . از انشا و املای خانم اکبری حرفی نمی زنم ، چون نوشنه های خودم اول باید دوستان اصلاح کنند بعدا انتشار دهم . برخلاف دیگر دوستان من از انعکاس خبر ؛ بانوی نمونه هرمزگان ؛ ( گر چه با تاخیر یک ماهه یا بیشتر ) در نشریه صبا توسط خانم اکبری ، خوشال شدم . بلاخره برخی از بلاگهای هرمزگانی توانستن با تلاش خود مخاطبانی خارج از این جمع کوچک پیدا کنند و تاثیرگذار باشند. در غیر اینصورت لزومی نداشت نویسنده نشریه صبا چنین برخوردی با کسانی که بدون هیچ چشم داشتی می خواهند فقط شمعی باشند در این ظلمت ، کرده باشد .
اما به سیاورشن هم انتقاد وارد است ک به رسم قدیم از چند خندغ حرفه ای بندری برای خبر کردن تمام نسوان و رجال استفاده نکرد . انشا الله در انتخابات بعدی که رجول نمونه هرمزگان خواستیم انتخاب کنیم فرستادن خندغ یادمون نریت . البته برای دعوت نشریات صاحب نام هرمزگان ! بهتره شخصا اقدام کنید ، چون خندغ قبول ندارند .

سلام دوست عزیز ...۱ ـ کاش شما به نشریات محلی دسترسی داشتید ! ۲ـ جمع کوچک منظورتان کاربران اینترنت است ؟ باید بگویم این جمع چندان کوچک هم نیست ! ۳ـ انتقاد شما بجاست ولی ما روی این نکنه هم فکر کرده بودیم و می دانستیم وارد کردن کسانی که خارج از فضای وب هستد به این فضا خیلی سخت است و بیشتر نیرویمان را به تبلیغات در همین فضا اختصاص دادیم ...من در هیچ نظر سنجی اینترنتی ندیده ام که در بیرون از فضای وب تبلیغ و اطلاع رسانی صورت بگیرد ...البته ما در حدی که فرصت و توان بود همین کار را هم انجام دادیم که به مشکلاتی هم برخوردیم ...۶ـوبلاگ خودش یک رسانه قوی است اگر با هم همدل باشیم به هیچ کس نیازی نخواهیم داشت .

آنتیگون سه‌شنبه 16 خرداد 1385 ساعت 09:35 ق.ظ

من معتقدم نقد در چنین فضاهایی بیشتر اهداف مغرضانه داره تا اینکه نقد باشه و وقتی که کسی نسبت به شما غرضی پیدا میکنه عمده ترین دلیلش به عقیده من ارتقا جایگاه شماست در چشم منتقد...البته اینها خاص این موقعیته و منظورم هر نقدی نیست.

باید فکر کنم ...ممنون از نظرت

همون خورشید سه‌شنبه 16 خرداد 1385 ساعت 10:32 ق.ظ

وای تو چقدر باهوش و با سیاست هستی خیلی جالب و زیبا جواب دادی ممنون از تو به خاطر این همه هوش و ذکاوتی که به خرج میدی

با منی ؟

دوست عزیز باز هم اتفاقی دارد می افتد که همیشه از آن بیزار بوده ام! ما بندری ها که ادعای علاقه به فرهنگ وسرزمین خود را داریم ٬ و البته ادعای دانشمند بودن و اهل فضل بودن هم! داریم کینه و اغراض شخصی خود را در نقد و ابراز نظر در مورد کارهای همدیگر نشان می دهیم. کی می خواهیم مثل آدمهای متمدن رفتار کنیم؟ کی می خواهیم دست به دست هم داده و دیارمان را بسازیم؟ کی ؟؟؟!

سلام ...البته فکر می کنم نظر شخصی بگوییم بهتر است تا کینه ی شخصی ...شاید همین ها پایه ای باشد برای نقد کردن یکدیگر که حاصل آن می تواند مفید باشد ...البته نقد اصولی و منصفانه و با آگاهی های لازم ...راستی خوش بگذره ...ما رو هم فراموش نکن ...

کرابو سه‌شنبه 16 خرداد 1385 ساعت 04:41 ب.ظ

متاسفانه وقتی انتقاد کردن زیاد از اصول و قوائد انتقاد فاصله ایگه دگه نابو اسمش انتقاد بنسیم دگه تبدیل ابو به شر و ور و نظایر اینها.خیلی جایه تاسفن که شما با شفافیتتون مرتبن زیررگبار صاحبان شر و ور قرار اگری.
موفق ببی .

البته ایی چیزو اگر هم ایطوری بشه که شما اتگفت باز هم به مه انگیزه ادیت ...خیالی نین ...کربونت

غلم سه‌شنبه 16 خرداد 1385 ساعت 08:45 ب.ظ http://www.sarekoocha.blogsky.com

ای هَمهَ دُختو و چوکو هُندَن نظر شُدادِن .!
پَ بی چه هلیا اکبری نَهُندِن نظری هادِیت یا گـَپی بزَنت یا حتی اَ نوشتهَ خُ دِفاع بُکـُنت !!؟
واکعا جای تعجب ایشَه کسی که ایطو نقد اَنویسد بی چه نِتاد توجیح بکند به سیاورشن .
مه مطمئنم که ای نوشته ایخوندن با همه نظراتش .

سعید سه‌شنبه 16 خرداد 1385 ساعت 11:39 ب.ظ

با سلام
بحث و گفتگو تنها راه حل مسائل و مشکلات است علی الخصوص برای ما ایرانی ها که فقط شنیدن تملق را می پسندیم. و انتقاد سازنده نه تنها به بالندگی فکرو اندیشه می انجامد بلکه فضایی را فراهم می نماید تا همه افراد با حضور فغال به معنا و قدرت مشارکت خود واقف گردند ایجاد چنین فضایی - یعنی دموکراسی . و پایه های جامعه مدنی از همین مشارکت و بحث فعال در حوزه های مختلف شکل می گیرد .
اما در مورد وبلاگ های بندر باور کنید من بعضی اوقات مطالبی را در این وبلاگ ها می خوانم که حتی در نشریات خارج از کشور نیز وجود ندارد وبلاگ هایی مثل خود جناب سیاورشن یا هرا ، لور ، اهل هوا ، معلم ، خندغ ، بپ گپو و بسیاری دیگر ، اینها را بعنوان نمونه عرض کردم.
موفق و پیروز باشید
سعید از خارج

گنوغ چهارشنبه 17 خرداد 1385 ساعت 08:48 ق.ظ http://www.hormuzgan.net

سلام دوستان. سیا خسته نبی
خانم اکبری و دیگران که تا فهمید زنو دگه هم هستن بی چه اینجا معرفی تونکرد حالاکه یکی ا ستین بالا ایزد اتای ایراد اگری
مه مخالف انتقاد نهم ولی خوب هستاکه مقالت بی غرض تنوشت ، ولی درد مشترک همه مادیو سیاه شومین که قلمو ...و ... تو نطفه خفه ا کونن، همگی موفق بشید راهی که پیش تو گفتن.

سلام ، ما هم بی خبریم هم بی تقصیر <
در بار گاه عشق شما بار یافتم
دل را درین بهشت گرفتار یافتم
با این که چهره های مجازی ندیدنیست
شادم ازین که فرصت دیدار یافتم

برون کا پنج‌شنبه 18 خرداد 1385 ساعت 03:22 ق.ظ http://boroonka.blogspot.com

تمام بانوان ایران نمونه اند :)

صادق جم پنج‌شنبه 18 خرداد 1385 ساعت 12:08 ب.ظ http://blognevesht.blogspot.com

برای اولین بار به نظر من حرکت بسیار جالب و قابل تحسینی بود.
به هر حال همیشه اولین بار ممکنه مشکلاتی رو به همراه داشته باشه. نقدها رو هم باید پذیرفت تا دوره‌های بعدی بهتر باشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد