سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

جشن بزرگ و تقدیر از پیشکسوتان موسیقی هرمزگان !

 دیروز به مناسبت تولد امام علی(ع) جشنی در فرهنگسرای طوبی به همت انجمن موسیقی هرمزگان برگزار شد. این جشن فرصتی بود تا انجمن موسیقی در کنار اجرای چند گروه موسیقی تقدیری هم از چهار پیشکسوت موسیقی استان هرمزگان داشته باشد.

             

گروه گامرون                                                        

  برنامه با سخنرانی رییس انجمن موسیقی استاد احمد توحدی در باب فضیلت‌های ماه رجب آغاز شد!

ایشان پس از اینکه متذکر شدند رجب ماه هفتم از ماه‌های قمری می باشد و دلایل برتری این ماه بر دیگر ماه‌ها را برشمردند، سپس در گوشه‌هایی از سخنانشان اشاره کردند که این برنامه بهانه‌ای است برای برنامه‌ای دیگر در روز جوان.

پس از او آقای پیشدار معاون فرهنگی اداره‌ی ارشاد هم صحبت کرد که مهمترینش اعلام حمایت از کارهای پژوهشی در موسیقی و کمک به مکتوب کردن موسیقی هرمزگان،بود.

   پس از این صحبت ها یکی از پیشکسوتان موسیقی هرمزگان صالح آتون برای حضار حرف‌هایی زد که بیشتر در مورد فعالیت‌های مذهبی‌اش بود تا موسیقی و اگر از موسیقی هم حرف می‌زد اشاره به ترانه‌هایش می کرد که در مدح بزرگان دین سروده است. او از اداره ارشاد و انجمن موسیقی بسیار متشکر بود. به خاطر لطفی که به او داشته‌اند. هر چند وقتی نوبت به تکنوازی‌اش رسید به همه ثابت شد که نه صالح دیگر صالح است و نه ...

                      

                                                            صالح آتون                                                    

   اگر این تکنوازی را از او ندیده بودم خیلی بهتر بود. صالح کهنسالی و انگشت شکسته را بهانه می‌کرد ولی من دلایل را جایی دیگر جستجو می‌کنم. بین خودمان و کسانی که با موسیقی اینگونه برخورد کرده‌اند. چه بسا کهنسالانی که در نواحی مختلف ایران هنوز می‌نوازند و یا شاگرد تربیت می کنند.

   از صالح گرفته تا باقی خوانندگان جوان و همچنین گروه گامرون همگی ترانه‌هایی با مضمون مذهبی اجرا کردند که بدون تعارف هیچ کدامش به دل نمی‌نشست .

   دیده‌ام که گروه‌های محلی هم وقتی برای اجراهای رسمی فراخوانده می شوند فکر می‌کنند که حتما باید اجراهایی از این دست داشته باشند تا بتوانند نفس بکشند. پس تکلیف موسیقی فولکلور چه می‌شود؟ چه چیز باعث شده حتی پیرمردی که سالهاست در روستا زندگی می‌کند اینگونه به موسیقی خودش نگاه کند؟

 من به موسیقی معنوی که در نواحی مختلف کشورمان و همچنین سراسر دنیا اجرا می‌شود احترام می‌گذارم ولی هر چیزی باید به شکل صحیح و به جا استفاده شود . متاسفانه با این نوع برخورد هم به موسیقی ضربات جبران ناپذیری وارد می کنیم و هم به معنویت و غیره ! [تقریبا در همین باره از زبان کیوان ساکت] 

 

                

                                                        گروه زیتون سبز

 

  از بین اجراهای این روز اجرای یک گروه محلی(زیتون سبز) بیش از همه برایم لذت‌بخش بود. هر چند جای ساز کوبه‌ای پیپه در این گروه خالی بود و به قول خودشان کارشان کاستی‌هایی هم داشت ولی ملودی زیبا ،ریتم کامل و صدای جذاب و بکر خواننده  کاستی‌ها را هم می‌توانست کم‌رنگ کند.

البته از اجرای همیشه خوب قنبر راستگو در خواندن شروند هم نباید بگذریم.

 

                 

                                                             قنبر راستگو

 

 

 در میان خوانندگان پاپ هم صدای عمران طاهری از همه پخته‌تر بود. هر چند که کارش من را به یاد قطعه‌ی علی ای احمد ثانی (اثر ناصر عبداللهی) می‌انداخت.

  صدای احمد قائد و مهدی لشکری چیز تازه‌ای برای من نداشت. هادی آرمین که با کار قبلش توقع همه را بالا برده بود اینبار حداقل من را آرام کرد تا دیگر با شنیدن یک کار خوب از یک موزیسن احساساتی نشوم.

 

                               

                                                            اسماعیل پیل‌افکن

 

   * از نکات قابل توجه حضور اسماعیل پیل‌افکن در گروه جوان زیتون سبز بود. پیل‌افکن همان نوازنده قدیمی سازهای کوبه ای در گروه علی حبیب‌زاده است.

 

  *  از چهار پیشکسوت موسیقی هرمزگان در این روز تقدیر شد . صالح آتون ، حسن مرادی،قنبر راستگو و وهاب وجدانی!

 

  * از آقای عبدالرحمن عبدللهی پدر ناصر هم تجلیلی به عمل آمد.

   

   * غلامعلی توسلی که نامش برای اهدای لوح به پیشکسوتان از سوی مجری برنامه قرائت شده بود حاضر نشد برای این کار بر روی سن برود و هر چه توحدی اصرار کرد و او را در آغوش گرفت فایده نکرد.

 

    عکس ها از دوست عزیزم ::عبدالحسین رضوانی::

نظرات 41 + ارسال نظر
مسافرقطار چهارشنبه 3 مرداد 1386 ساعت 06:05 ب.ظ

کاش هنگام تقدیر از پیشکوستان هر رشته ایی از هنر بجای توجه به مسائل حاشیه ای از آنانی تقدیر مینمودند که در سخت ترین شرایط هم حاضر به ترک اصالتهای موسیقی ایرانی و منطقه ایی خود نشده و بخاطر موسیقی و هنر هنر را ژاس داشته اند نه بخاطر روزی و نان خوردن
امیدورام روزی برسد که همه انسانهای هنرمندبه این شعار دست یابند که
هنرمند واقعی کسی است که هنرش را دراختیار بی هنران قرارندهد

هرمز نو چهارشنبه 3 مرداد 1386 ساعت 10:11 ب.ظ http://hurmuz.blogsky.com

سلام عزیز
۱) کاش با خبر می شدم که در این جمع حضور داشته باشم
۲)دلسوزی همیشگی ات برای موسیقی فولکلور قابل تحسین است
۳) شاید چندان موافق نباشی اما من این حرکت را تجلیل از بزرگان موسیقی استان نمی دانم اگرچه خالو قنبر یک مینابی مرکز نشین است اما جای بسیاری از پیشکسوتان موسیقی استان که در میناب هستند بون شک خالی بوده است: دلوو حسن قویدل و...

سلام ...اتفاقا با تو کاملا موافقم...

حمیدعوض زاده چهارشنبه 3 مرداد 1386 ساعت 11:04 ب.ظ http://keleyzmozikgrop.blogfa.com

بتشکرازتودوست گرامی برای انتقال وانعکاس این اتفاق مهم هنری استان وبامید پیشرفت روزافزون موسیقی استان وارج نهادن به هنرورزان این مهم دیار

مهرگان چهارشنبه 3 مرداد 1386 ساعت 11:37 ب.ظ http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام. خسته نباشید .
تجلیل از پیش کسوتان واقع کار ارزشمندیه .

موفق باشید و پایدار

شهلا پنج‌شنبه 4 مرداد 1386 ساعت 12:29 ق.ظ http://21mehr.com

درود و سپاس از تو پسر گل جنوب ایران زمین.
تقدیر و تعریف جالبی از به فکر جاودان موندن موزیک فولکلور داشتی.
روزهای خوبی را در گرمای هرمزگان یا جنوب ایران داشته باشی!!!!!!۱
بدرود.

ماکان پنج‌شنبه 4 مرداد 1386 ساعت 01:21 ق.ظ http://www.datumfreedom.blogspot.com

همیشه تجلیل از پیشکسوتان یه انگیزه میده به جوونتر ها تا بیشتر و بهتر فعالیت کنن!

سعید شنبه زاده پنج‌شنبه 4 مرداد 1386 ساعت 03:57 ق.ظ

اویل انقلاب که نی انبونه توی بوشهر ممنوع شده بود
نوازنده های نی انبونه وقتی که در مجالس ساز میزدند یه نفر رو روی دیوار میزاشتند تا نگهبانی بده و وقتی مامور ها میومدند ،کسی که نگبانی میداد داد میزد و میگفت انجزه اش کن و نی انبونه زن هم سریعا انجزه انجزه انجزه وحده رو با نی انبون میزد و یا این آهنگ رو میزد خمینی پیروزه شاه دلش میسوزه.بالاخره مطربها این طوری روزگارشون میگذشت. زمان شاه هم با نی انبون میزدند و میخوندند ما مردم بوشهر جمله شاه پرستیم.بعدش شد انجزه یا یا الله یا خدا و ....
از این تیپ موسیقی در تمام نقاط ایران بوده و هست .داستانش زیاده کاکی جونی

بهشب پنج‌شنبه 4 مرداد 1386 ساعت 07:39 ق.ظ

به هر حال این هم یه اتفاق هنری بود . اما دوستان انجمن موسیقی باید این نکته رو خوب درک کندد که موسیقی در این استان بیشترین علاقمند رو داره واصلا با دیگر هنرها قابل قیاس نیست پس به عنوان مردمی ترین هنر استان دست از این محافظه کاری بر دارند وبا قدرت بیشتر از نوازنده های جوان دیگری هم که به هر دلیلی طرد شدند در این مراسم ها دعوت کند وگرنه ما هر برنامه ای شد خالوکمبر داره مینوازه یا گروه محمد رسول و... البته مدتی از گروه محمد رسول خبری نیست ودر اخر انجمن موسیقی فاقد ادمهای جسور و محکم میباشد و تقریبا کامل در اختیار ارشاد میباشد

ازدوستان صالح واسماعیل پنج‌شنبه 4 مرداد 1386 ساعت 08:04 ق.ظ

خوشحالم که اقای اتون و بیل افگن در قید حیاتن ضمنن حرکت اقای توسلی هم خیلی مهم میباشد به امید حق این حرکات بیشتر ببینیم راستی ماه رجب چه ربطی به این برنامه دارد با تذکر که تا این زمان سالنامه رسمی مملکت شمسی میباشد .در صورت امکان مرا مطلع کنید که اقای توحدی استاد چه هستند با تشکر از شما سیاورشن عزیز با این همه زحمات برای هرمزگان موفق وموید باشید

سلام و ممنون از لطف شما . آقای توحدی از نوازندگان برجسته درامز در استان بودند که البته بر سازهای کوبه ای محلی هم تسلط دارند...تا جایی که من می‌دانم.

ماهی بالی پنج‌شنبه 4 مرداد 1386 ساعت 08:34 ق.ظ

آیا بهتر نیست پیش از برگزاری چنین برنامه هایی در مورد چگونگی برگزاری آن یه حالی به جماعت بدی . درمورد عکس العمل هنرمندان موقع حضور در برنامه های رسمی و اجرای موسیقی مذهبی بد نیست در همین وبلاگ با آنها گفتگویی شود تا ببینیم حرف حساب این عزیزان درباره این به نوعی خود سانسوری چیست.

سیدجلال پنج‌شنبه 4 مرداد 1386 ساعت 09:10 ق.ظ http://kolger.blogsky.com

سلام
نمی دانم این جلسه خصوصی بوده یا عمومی؟ اما می دانم که برگزار کنندگان آن در تبلیغ و اطلاع رسانی به شدت قصور کرده اند.آیا همین بی توجهی توهین به اهالی هنر نیست؟

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 4 مرداد 1386 ساعت 09:54 ق.ظ

سلام سیاورشن تو خودت چقدر در مورد موسیقی اطلاعات داری که اینگونه با یک همچنین حرکت زیبایی برخورد میکنی؟ به جای کوبیدن حامی هم باشیم . مگر تو مسلمان نیستی که با خوانندن اشعار در وصف ائمه مخالفی ؟ من در سالن حضور داشتم صالح آتون گفت من ۲۰ ساله که امام جماعت مسجد هستم و به این موضوع هم افتخار میکنم . شما چطور جنبهای مثبت این مراسم را ندیدید ولی ....... آقایانی که اداعای دانستن موسیقی دارند ایا تا به حال به انجمن موسیقی رفته و گفته اند که ماهم هستیم توقع نداشته باشند که با نشستن در خانه میتوان استاد شد . در پایان برای شما آرزوی موفقیت در کارتان را دارم و میگویم نیمه پر لیوان را هم باید دید .

سلام ...
۱ـاز موسیقی چیزی زیادی نمی دانم ولی این دلیلی نمی‌شود که نظر شخصی‌ام را درباره اتفاقاتی که در اطرافم می افتد، بیان نکنم
۲ـمذهب هر کس به خودش مربوط است من هم نیازی نیست در این باره به شما جواب بدهم .
من با این شکل برخورد با موسیقی مخالفم . چنانکه باید بهتر بدانی هر کسی می‌خواهد خودش را مطرح کند از همین راه وارد می‌شود . من با این ریا کاری‌ها مشکل دارم. والا موسیقی غلام مارگیری هم در وصف خدا و پیامبر و ... است و همه حتی غیر مسلمان‌ها هم هم از آن لذت می‌برند. چرا که از دل بر می‌آید . برای اینکه موسیقی‌اش ریشه‌دار است.
من با این شیوه‌ی تازه تاسیس که هر تازه واردی آنرا دستاویز رسیدن خود به اهدافش می کند مشکل دارم.
۳ـ من در این یادداشت به جو حاکم بر موسیقی استان از نگاه خودم پرداخته ام و نه این مراسم. که برای من تقریبا بجز دیدن اسماعیل پیل افکن که آنهم در حاشیه بود چیز دیگری نداشت.
مگر در این مراسم چقدر موسیقی خوب شنیدیم؟ مگر چند چهره‌ی تازه دیدیم . چند تن از پیشکوستان گمنام این استان را قدر دانستیم؟
درست که نفس عمل بسیار ارزشمند بود ولی نحوه اجرا ، هدف و توانایی انجمن هم نباید نادیده گرفته شود . شخصا مراسمی که همین انجمن سالها پیش برگزار کرد را خیلی بهتر و کامل‌تر دیدم.نمی دانم چرا از تجربه آن مراسم استفاده نشد.
۴ـ همان طور که با نشستن در خانه به قول شما نمی توان استاد شد. رفتن به انجمن هم دردی را دوا نمی کند...

مهراب بهرامی پنج‌شنبه 4 مرداد 1386 ساعت 09:54 ق.ظ

سلام سیااااااااااااااااااا
به ما که تو ای مراسمون راه نادن! که یه خورده به معنویاتمون اضافه بشت!
ما توی استان هرمزگان یاد موگفتن بعد از مرگ تقدیر بکنیم!
حالا بازم خدا رو شکر یه کاری شوکه که ای عزیزون یه خورده پررنگته نشون هادن! و دوستان جوان بشناسن و از پیشکسوتان خود یاد بگرن!!!!!!!!!!!!!!
ما فقط شعار ادیم
ما فقط به موسیقی خودمون انازیم و به قول آقای پیشدار مکتوب ناکنیم!
البته مهم نین که چه کسی بتونت کار بکونت چه سعید شنبه زاده تو اون سر دنیا بشت. چه خودمون تو همین بندر! باید برا موسیقی وقت بنوسیم تا به صورت آکادمیک بتونیم کار بکنیم
سعید خان سر یه مطلبی که از مه یه سوال ایپرسی واقعا متوجه اشتباه خودمو بودم . چه فرقی ایشه که موسیقی ما مذهبی!!! بشت یا موسیقی ....
چه فرقی ایشه موسیقی ما مدال(مقامی) بشت یا تنال
مهم این که ما فقط شعار ادیم!
از توجه تو سیای عزیز و دلسوزیت تشکر اکنم
با الاجمال بگم :در کنار تجلیل از بزرگان ند نین از اوشو موسیقی هم یاد بگریم!

فرناز پنج‌شنبه 4 مرداد 1386 ساعت 10:43 ق.ظ

من اسم اینجور برنامه ها رو میذارم :سوپاپ اطمینان! و برای این برگزار می شوند که خدای نکرده روزی کسی اعتراض نکند که کسی به فکر اعتلای فرهنگ و به ویژه موسیقی این مرز و بوم نیست !
صد البته همه میدانیم قصه این سفارشات پیش از برنامه و خودسانسوری ها را !
نه خسته کاکا !

م.شاکر پنج‌شنبه 4 مرداد 1386 ساعت 10:43 ق.ظ

سلام
نظر شما برای من ارزشمند است اما زیبایی نسبی است شاید تکنوازی صالح آتون به دلم من و کسانی دیگر می نشست. شاید شما از جنبه فنی نگاه کرده باشی و ما از جنبه دیگری البته نمی شود تا وقتی خود آدم آنجا نباشد قضاوت کند.
بهتر نیست گاهی که با جملاتی ارزشهای کار یک بزرگی را زیر سوال می بری بیشتر فکر کنی؟
هر کسی را با خودش مقایسه کن با توجه به شرایط و زمانی که در آن قرار دارد.
موفق باشید.

سلام ...وقتی بخواهیم حرفه‌ای به قضیه نگاه کنیم دیگر دل و دلبری و تعارف و ... خیلی کم رنگ می شوند.
من چیزی را زیر سوال نبرده‌ام . چیزی دیده و شنیده ام و در باره آن نوشته ام . فرقی هم نمی کند هر کسی می خواهد باشد . کار بزرگ است که آدم را بزرگ می کند. صالح را "رودخونه ی مینو "بزرگ داشته است نه این کاری که آنجا اجرا کرد و جز افسوس چیزی به همراه نداشت. البته شاید بودند کسانی که به صرف دیدن اجرای صالح دلخوش بودند ولی چه خوب و زیبا بود وقتی که او...
وقتی خود صالح دلایل را اینگونه بازگو می کند که: من کهنسالم . انگشتم شکسته . ۲۰ سال است که عود نزده ام .
گناه مخاطب چیست؟

***
من هم دارم از شرایط حرف می زنم و ما که جزیی از شرایط هستیم.
من می‌خواهم این را بگویم که چه چیزی سبب شده که صالح نتواند عود بنوازد؟ من و شما چقدر نقش داشته ایم؟

بلوچی پنج‌شنبه 4 مرداد 1386 ساعت 11:20 ق.ظ http://parparook.blogsky.com/

سلام
کار گروه گامرون - اقای ارمین -اقای اتون بسیار جالب هسته.
با تشکر از شما

سامان پنج‌شنبه 4 مرداد 1386 ساعت 12:48 ب.ظ

سعدیا با کر سخن در علم موسیقی خطاست
گوش جان باید که معلومش کند اسرار دل
---------------------------------------------------------
سیاورشن عزیز موسیقی تجربی ثمره ای بیش از این که میبینی نداره... موسیقی ، چیزی فراتر از این دنگ دنگ نوازی هاس..
/خواهشا همه لینک پایین رو ببینن و بخونن تا بدونیم که هنر واقعی و اصولی + قدرت خلاقیت انسان و مهمتر از اینا یکتا پرستی (اعتقاد پاک) میتونه یه اثر ماندگار و صد البته نجات بخش بشر امروز ی رو خلق کنه../
http://www.artmusic.ir/News/show.asp?Id=13416
-------------------------------------------------------------
بقول سهراب سپهری :
مذهب،شوخی سنگینی بود که محیط با من کرد و من سالها مذهبی ماندم بی آنکه <خدایی> داشته باشم.
--------------------------------
بحث خیلی فلسفی شد نه؟

میکی پنج‌شنبه 4 مرداد 1386 ساعت 01:18 ب.ظ http://blackend.mihanblog.com

چه عجب که از استاد برجسته . خواننده قهار که توانایی خوانندگی در ۸ دانگ را درارست استاد ایرانمنش تقدیر نشد . همش برنامه هایی که تماشاگرانش همیشه ثابتند و تغییری در ان نمیبینیم . البته آقای توحدی مثلا استاد با این همه پتانسیل جدید و قدیمی که داریم معلوم نیست چه غلتی میکند . شاید سالی یک بار منتظر است تا ماه رجب فرا رسد .

مسعود رحمتی پنج‌شنبه 4 مرداد 1386 ساعت 01:19 ب.ظ http://masoud61.blogfa.com

سلام

واقعن موسیقی هرمزگان همین بود که من توی آن سالن شنیدم
به دعوت یک دوست که خیلی از این مراسم تعریف می کرد آمدم و به خودم لعنت فرستادم که چرا این کار را کردم بیشتر یک مجلس موعظه مذهبی بود تا مراسم تقدیر از پیشکسوتان چقدر جای خالی غلام مارگیری احساس می شد و لی خدا رو شکر که نیامده بود

ابراهیم پنج‌شنبه 4 مرداد 1386 ساعت 01:50 ب.ظ

یک موقع هست که انجام یک کار حتی نصف و نیمه و ناقص هم از انجام ندانش بهتر است و به هر ترتیب شایسته تقدیر. اما گاهی وقت ها این قانون صدق نمی کند یعنی بهتر است کاری نشود تا اینکه اشتباه انجام شود.
حالا این حکایت مراسم تقدیر و تشکرهای ماست.
نظر خود من این است که اصل اول را قبول دارم اما به شرطی که هدف اصلاح اشتباه ها و بالابردن کیفیت کار در برنامه های آینده باشد. پس خوب نیست تلاشهای فعلی را یکسره و از بیخ و بن محکوم کنیم.
اما دوست گرامی بگذار درد دل خودم را هم بکنم. قبول دارم که عرصه هنر و فرهنگ در استان ما مظلوم واقع شده اما ای کاش به اندازه همین یک سر سوزن علاقه و حساسیتی که نسبت به موسیقی و ... داریم، به موضوعاتی مثل علم و دانش و پیشرفت، مدیریت و کارآفرینی، فرهنگ و رفتار اجتماعی نیز بها می دادیم.
خودت می دانی روی حرفم تنها با تو نیست! با ما ست!!!

پترات / حرف مفت پنج‌شنبه 4 مرداد 1386 ساعت 03:09 ب.ظ http://paterat.blogsky.com/

مثل همیشه مطالب مفیدی بود موفق باشید ٪

خوت افهمی که ام. پنج‌شنبه 4 مرداد 1386 ساعت 04:16 ب.ظ

این کارهای معنوی به گونه ای شده که آدم اگر کاری از روی دل هم بخواند نباید بخواند!!.
چون ریاکار سازی! و چاپلوس محوری که روز به روز داره بیشتر جا میفته.بعضی وقتها باعث میشه
آدمهای سالم وپاک را هم به همان عناوین بکوبیم!
همانطور که ناصر را دوستان عزیز همشهری میکوبیدیم!.
و نازتکه را اینگونه تعبیر کردیم:
* به زنکه شخوند بعد چرخ ایدا به خدا که مجوز بگنت*.
بله تغییر داد!!
اما از نگاه عرفانی.
جای تعادل در عمل و کار کجاست.
موسیقی زوری به همین میگن.
با تو موافقم که موسیقی مارگیری کجا و این موسیقی های
زوری کجا!!
این چه معنی داره که مجبور باشیم راجع به موضوعی خاص بخونیم.
ایا با این کار اندیشه علوی ترویج پیدا میکنه؟
یا بلعکس تضعیف میشه.

در آخر
گزارشت خاشه.
حال امکه.

م.شاکر پنج‌شنبه 4 مرداد 1386 ساعت 05:05 ب.ظ

عجولی!

بله
چون خیلی دیر شده!

بنگری جمعه 5 مرداد 1386 ساعت 12:37 ق.ظ http://www.bangeree.blogsky.com

سلام و خسته نباشی تقذیم سیاورشن عزیز و تمام هنرمندان هرمزگانی .
برای پیشرفت موسیقی استان و هنرهای مختلف آن بسا سعی و کوشش می کنی تا فضای بیشتری برای پیشرفت زمینه های مختلف هنر و هنرمندان استان فراهم نمایی .
موفق باشی

چوک سورو جمعه 5 مرداد 1386 ساعت 06:46 ق.ظ http://suru.blogsky.com

سلام سیای عزیز
دستت درد نکت که واقعیت انویسی
فرهنگ تملک و چابلوسی به موسیقی محلی ما هم سرایت کرده ، هنر در خدمت سیاست حاکمیت و فرهنگ حکومتی ،
موسیقی محلی اگر می خواهد ماندگار باشد و محتوای هنری داشته باشد، باید استقلال خود را حفظ کند !

موفق بشی چوکو


شهریار جمعه 5 مرداد 1386 ساعت 07:13 ب.ظ http://www.onesite.ir

گزارش جالبی بود . امیدوارم که همیشه موفق باشید

هرمز نو جمعه 5 مرداد 1386 ساعت 07:16 ب.ظ http://hurmuz.blogsky.com

سلام
«برمزاربی سنگ...»...هرمز نو به روز شد

همشهری تو در غربت شنبه 6 مرداد 1386 ساعت 12:28 ق.ظ

با سلام خسته نباشی لطفا بنویسیذ اقای اتون زمان شاه چه کاره بوده اند سیا دستت درد نکند

بی بلم شنبه 6 مرداد 1386 ساعت 06:16 ب.ظ http://beybelom.blogsky.com

برای طراحی وبلاگم ازت ممنونم.

پروک یکشنبه 7 مرداد 1386 ساعت 02:44 ق.ظ http://nematollah.blogsky.com

سلام
حالتون چطوره؟ در مورد پیشنهادها یی که عرض کردم جوابتون چیه ؟

سلام...کدام پیشنهاد؟

پرند نیلگون یکشنبه 7 مرداد 1386 ساعت 06:02 ق.ظ

سلام
مطالب مثل همیشه جالب بود و خوندنی . به خصوص برای کسی مث من که از اون محیط فاصله بسیار و شناخت بسیار کمی دارم .
چند تا پست رو سریع پشت سرهم خوندم . در مورد قدیمیا مثل اون پستی که در مورد خانوم زلیخا نوشته بودید ، بیشتر بگید . خیلی جالبه !
شماره اول کیدی رو چطور می شه دانلود کرد ؟ شاید من خوب نگشتم ! می شه راهنمایی کنید ؟
ممنون

پ.ک.م یکشنبه 7 مرداد 1386 ساعت 11:23 ق.ظ

باید باور داشته باشیم که موسیقی ما با این گونه سیاست ها به بن بست خورده. دوستان من بهتر از من میدونند که این امر در دراز مدت چه اسیبی میتونه به فرهنگ نواحی ایران بزنه.
به امید روزهای بهتر....

مریم یکشنبه 7 مرداد 1386 ساعت 12:53 ب.ظ

سلام سیا جان
تو مراسم هسترم ولی راستش تو ذوقم ایخا بعضی چیزو امدی که اصلا در خور یک برنامه تجلیل نهسته .وایکه چقدر خوب هسته اگه یکی مثل ناصر عبدالهی زنده هسته و ازش تقدیر ماکه حالا تقدیر بکنن یا نکنن دگه برای مه مهم نن چون یکی مثل ناصر دگه زاده نابوت. امیدوارم روند کاری تجلیل تو همه عرصه وجود ایبشت .ولی زمانی که غلامرضا رحیمیان ایگو بخاطر ناصر ۱۵ ثانیه قیام بکنیم خیلی دلم ایگه از ارشاد و خیلی کسای دگه............................
خبن که یاد بگیریم تو فرهنگمو چطوری رفتار بکنیم .
وایکه خوشم اتات تو همیشه واقعیت انویسی .
شاد بشی

سلام ...
لطف اته ...

مهاجر دوشنبه 8 مرداد 1386 ساعت 08:05 ق.ظ

سلام خسته نبشی
باید بپذیریم که هر کسی دوره اوج و افول ایشستن ...

سلام ...حرف مه اصلا سر اوج و افول نن...سوال مه این که به چی خیلی از قدیمی ئوی ما دگه موسیقی کار ناکردن؟
ایی یک معضلن !

موسا دوشنبه 8 مرداد 1386 ساعت 12:56 ب.ظ http://zehneziba.blogsky.com/

سلام
برای همه‌ی این عزیزان عمر با عزت آرزو می کنم .خوب بودی ...
با " پدر قسم به استواریت دوستت دارم" به روز هستم .

خالو مسیح دوشنبه 8 مرداد 1386 ساعت 02:42 ب.ظ http://khalo0-masih.blogfa.com

سلام اقا. چه احوال؟ خبرونه جالبی هسته
ولی حقیقتش نافهمم باید خوشحال بشم یا تاسف بخرم‌؟
والله یادمن از ۵ ۶ سال پیش وقتی تازه یه چیزی از شعر و اهنگ حالیم شبو همیشه از هر کی مدی سوال مکه بیچه خوانندهون کا تو کاروشو هرچی اخونن براگردت به دین و اسلام ؟ یعنی اگر نخونن دگه ایشو مسلمن نهن‌؟ و مپرسی چرا هنرمندون ما شعر فارسی بیشتر از بندری اخونن ؟ مگه ایشو بندری نهن ؟
در باره ای سوالم جواب خوبی امگه بهم شگو : چون ما البوم که ازنیم اولیش معمولا بندری ازنیم وقتی تو بندر جا کفتیم و مفهمی بندریو قبولمو شهستن اتیم یه البوم ازنیم مثلا با ۲ یا ۳ اهنگ بندری تا بین ادمن غیره بندری یخو جا بکیم و از البوم بعد بتونیم اهنگ بندرعباسی خومو جا بکردیم بین مردم.
مه ای گپش قبول امکه و خوشم هند.
ولی جواب او سوال هنوز نمگفتن؟ یعنی اخونن برای مجوز ؟
یعنی الان ما باید مجوز به اسم اسلام بگیریم ؟
باید کارونی که اجرا زنده اکنیم حتما اسلامی بشت؟
یعنی ایطور راحشن ؟ و بندر و بندری ایطوری به موفقیت ارست ؟
خیلی گپ امزه شرمنده کا .
ای مدت هم مهند سر مزه ولی وقت کامنت ناهادن امنه خودت دگه بهته از موضوعاتی که پیش هنده خبر اته .
موفق بشی کا ............. یاالله

سنگار دوشنبه 8 مرداد 1386 ساعت 04:13 ب.ظ http://nematollah.blogsky.com

ممنون از حضورت.

امید بندری دوشنبه 8 مرداد 1386 ساعت 08:27 ب.ظ

سیا جان سلام خشی؟
دستت درد نکن گزارش زیبایی هسته ازدیدن عکس صالح هم خیلی وخوشحال بودم همچنین ازدیدن اسماعیل که هنوزفعالیت اکردن جی بی تو وکربون کلنچت

حسام الدین سیمتاب سه‌شنبه 9 مرداد 1386 ساعت 11:04 ق.ظ http://bandarshop.blogfa.com

سلام. وبلاگ خوب و محکمی دارید. همچنان پاینده باشید.

خوشحال میشم به من هم سری بزنید و در صورت تمایل آدرس منو معرفی کنید.

ممنون و بدرود.

bndabb سه‌شنبه 9 مرداد 1386 ساعت 01:31 ب.ظ http://www.bndabb.blogspot.com

آقا سیا از اینکه ما را به هم میرسانی ممنون ! ما بندریها حالاها حالاها از همدیگر خیلی دوریم! از اینکه ما را به هم میرسانی بازم ممنون! ادامه بده ..........

ماهی بالی چهارشنبه 10 مرداد 1386 ساعت 09:30 ق.ظ

سیا جان خیلی بیشتر از این حرفا روی تو حساب باز کرده بودم ، فکر میکنی نظر یه دختراز محبوبیت ناصر کم می کنه من اسراری ندارم و روی نظرم پا فشاری نمیکنم ولی اگر واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم می فهمیم که متاسفانه حرف تلخ من کاملا صحیح است و دیگر این که برادر من اگر دوست دارید کسی در تاریخ فرهنگ و هنر این شهر موندگار بشه بهتره از تبدیل کردن اون به یک بت بپرهیزی چون بتها یک روزی خواهند شکست.

با سلام
۱ـ دلیل اینکه نظر قبلی شما تایید نشد این بود که این روزها اصلا حوصله جار و جنجال را ندارم...کاش اسم نمی بردی و نظرت را می نوشتی ...
۲ـ فرموده اید که : "اگر واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم می فهمیم که متاسفانه حرف تلخ من کاملا صحیح است "
با این قطعیت من فکر نمی کنم نیازی به بحث داشته باشیم.
۳ـدوست داشتن من یا هر کس دیگر هیچ تاثیری در ماندگاری کسی ندارد و تنها کار و اثر اوست که می تواند او را ماندگار کند...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد