سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

دکتر مهین شکیبا...

  ۲۴ آذرماه دکتر مهین‌شکیبا یکی دیگر از بانوان فعال و نیکوکار هرمزگان، درگذشت. چند وقتی بود که خیلی دوست داشتم گفتگویی با ایشان داشته‌باشم اما مشغولیت‌های بی‌هوده‌ی من و نیز بیماری سختی که ایشان با آن دست‌و‌پنجه نرم‌می‌کرد و جهت درمان آن در سفر بودند مانع از این شد که این حسرت را حداقل از "حسرت‌ازدست‌دادنش" کسر کنم.

   این ۲۴ آذر غم‌آلود من را به یاد ۲۴ بعدی می‌اندازد. ۲۴ دی ۷۹ که همسر گرانقدر دکتر شکیبا ـ‌دکتر‌ابراهیم‌صفا‌ـ ما را بدرود گفت. این دو عزیز که از اولین پزشکان استان بودند تمام عمر را در خدمت به مردم دیارشان گذراندند. هیچ وقت از یاد نمی‌برم جمله‌ی دکتر ابرام را که در مقابل پیشنهاد‌های کار و زندگی در آن سوی آب‌ها، با همان شوخ‌طبعی خاص خودش می‌گفت: "مه بدون نون و سوراغ ناتونم زندگی بکنم."

  تسلیت می‌گویم به هرمزگان و فرزندان فرهیخته‌ی این دو بزرگوار: ‌دکتر امید، دکتر امیر و الهام عزیز.

بعد‌نوشت: بی‌مناسب نیست گوش‌دادن به قطعه‌ی [ندیم‌اطلسی‌ها] از ناصر عبداللهی که در توضیحات آلبوم هوای‌حوا نگاشته‌بود: "قطعه‌ی ندیم‌اطلسیها را تقدیم می‌کنم به روح پرفتوح مرحوم‌دکتر‌ابراهیم‌صفا."

نظرات 25 + ارسال نظر
سارا سه‌شنبه 27 آذر 1386 ساعت 09:51 ب.ظ http://www.raniaprincess.blogsky.com

خدا رحمتش کنه روحش شاد!

بنگری سه‌شنبه 27 آذر 1386 ساعت 10:25 ب.ظ http://www.bangeree.blogsky.com

سلام سیاورشن عزیز...
خدمت بزرگی در حق جامعه هرمزگانی داشته اند...قابل تحسین و قدردانی است.
تسلیت .... روحش شاد ...
موفق باشید

نیک خو سه‌شنبه 27 آذر 1386 ساعت 10:26 ب.ظ http://www.nikkhoo.blogfa.com

روحش شاد و یادش گرامی باد

پرند نیلگون سه‌شنبه 27 آذر 1386 ساعت 10:36 ب.ظ

خداوند رحمتشون کنه و روحشون شاد !
امید که تحمل این اندوه با یادآوری و زنده نگه داشتن نیکی های این دو عزیز برای دوست داران و فرزندانشون آسون تر بشه .
واقعا که خاک هرمزگان ( حیفه نگم ایران ) و ایران گهر خیزه !
بهتون تبریک می گم بابت چنین فرهیختگانی و ممنون که به ما هم معرفی شون می کنید .
حالا می فهمم ابراهیم صفا کی بود که ناصریا یه بار ( تا اون جایی که من دیدم ) اسمشونو ذکر کرده بود .
روح همگی شون شاد

بنوبه خود به امیر و الهام و همه دوستانش تسلیت میگوم.

چوک خواجه عطا

ایمان چهارشنبه 28 آذر 1386 ساعت 12:26 ق.ظ

سلام:
به همه بندریها تسلیت عرض می کنم. کاش تعداد آدمهای شبیه آنها افزایش می یافت

محمدمیرزاده چهارشنبه 28 آذر 1386 ساعت 03:12 ق.ظ

با عرض تسلیت به خانواده ایشان روحش شاد

احسان چهارشنبه 28 آذر 1386 ساعت 02:11 ب.ظ

سلام دوست عزیز.
ممنون. کاشکی البته صحبتی با ایشان می داشتی که تو این زندگی همه چیز خیلی زود دیر می شود.
به دوستان خوبم سه یادگار عزیز ان دو انسان نیک سرشت و به باقی وابستگان و دوستان تسلیت می گویم .

[ بدون نام ] چهارشنبه 28 آذر 1386 ساعت 05:18 ب.ظ

چه می توان گفت !!!
هر دو در روز بیست و چهارم که این خودش جالب است ...
هر دو از اولین پزشکان استان ... !
تسلیت برای دو پسر و دختر عزیزشان . همچنین همه ی
شما دوستان ... !
بله ٬ واقعا زندگی بدون نون و سوراغ سختن !

/بی تا /

روشینا چهارشنبه 28 آذر 1386 ساعت 05:23 ب.ظ http://teytakh.blogfa.com/

سلام / اسفناک بود و جبران ناپذیر است نبودنشان / تسلیت .

نیما صفا چهارشنبه 28 آذر 1386 ساعت 07:51 ب.ظ http://safahany_bandarabbas.persianblog.com

خدایا به بزرگیت قسم که خیلی بزرگی .چه سخت آدما رو به این دنیا میاری و چه آسون میبری.....
یاد هر دوی این عزیزان به خیر... دیگه چند سالیه که نرفتم مطب عمو دکتر.. آخرین بار ۵ روز قبل از فوتش بود یادش بخیر هر وقت میرفتم اول چند کلمه ای با من انگلیسی صحبت میکرد بعد هم با دیدن چهره خندانش مریضی از یادم میرفت.
دوای درد ما دکتر صفا بود *به هر دردی او دوا بود مرحوم همسرشون هم همینطور به فکر همه بود و دنبال این بود که اگه کسی مشکلی داره در پی این بود که از اون طرف رفع مشکل کنه براش فرق نمیکرد فامیل باشه یا غریبه.. یادمه یک بار منو نصیحت میکرد که خوب درس بخونم چون معتقد بود باید آدم مفید ی بود...

سنگار چهارشنبه 28 آذر 1386 ساعت 11:42 ب.ظ http://nematollah.blogsky.com

سلام
روحش قرین رحمت بشد ان شاا...

بدیس پنج‌شنبه 29 آذر 1386 ساعت 08:09 ق.ظ http://aask.blogsky.com/

سلام برسیاورشن گرامی واقعا ضایعه بزرگی بود وافسوس ازاینکه نتوانستی مصاحبه ایی با ایشان داشته باشی باید به همه هرمزگانی ها تسلیت گفت

حباب پنج‌شنبه 29 آذر 1386 ساعت 08:55 ق.ظ http://www.hobaab.mihanblog.com

از دکتر صفا تصاویر مبهمی در خاطرم هست
ایشون مهربون ترین پزشک دوران بچگی من بود .
همیشه با من شوخی می کرد و لبخند به لب داشت !
یادمه وقتی مریض می شدم می گفتم منو فقط ببرید پیش اون
چون تنها کسی بود که از خودم می پرسید دوست دارم آمپول بزنم یا نه !
و این اخلاقش برای من یک دنیا ارزش داشت ...

ویدا پنج‌شنبه 29 آذر 1386 ساعت 09:18 ق.ظ

روحش شاد باد...

رهگذر... پنج‌شنبه 29 آذر 1386 ساعت 02:38 ب.ظ

هر دو عزیز دلسوز و خدمتگزار مردم رفتند...مردم قدرشناس ما با حضور گرمشون و یا به هر طریق دیگه قدر دانی کردند...اما افسوس از مسئولین بهداشت و درمان...

شایا پنج‌شنبه 29 آذر 1386 ساعت 02:46 ب.ظ

هم عمو دکتر و هم زن عمو رو خیلی دوست داشتم . خدا رحمتشون کنه. همیشه خاطراتشون تو زهنم می مونه. امیدوارم ما هم بتونیم مثل اونا دوست داشتنی باشیم.

بندری پنج‌شنبه 29 آذر 1386 ساعت 03:19 ب.ظ

سلام دوست عریز

ممنون اررحمات شما

اتونین با اقای لیاقت طبیب دلسوزدر المان مصاحبه تبشت نون سوراغ هم اخورت

با تشگر

پتروک پنج‌شنبه 29 آذر 1386 ساعت 04:38 ب.ظ http://potorook.blogsky.com

به تمام هرمزگانی ها تسلیت می گویم.
خدایش رحمت کند

فرناز پنج‌شنبه 29 آذر 1386 ساعت 06:47 ب.ظ http://f-efzal.blogfa.com

سلام ! من هم به هرمزگانی ها تسلیت میگم و همین طور
اولین سالگرد کوچ ناصر عبداللهی ، صدای گرم جنوب و من با قطعه ای به این بهانه به روزم و چشم به راه حضور سبز دوستان !

کوروش پنج‌شنبه 29 آذر 1386 ساعت 07:58 ب.ظ

از نویسنده خوب سیاورشن کمال تشکر و قدردانی رو دارم که بزرگان و کسانی که در قلب مردم جا دارن رو فراموش نکرده و یادی از انها هر چند گه گاه میکند.امید است این کار را ادامه دهند و خانواده های بزرگ شهرمونو به ما بیشتر بشناسونه

کشمیری ساجده پنج‌شنبه 29 آذر 1386 ساعت 09:29 ب.ظ http://porteghale206.blogsky.com/

روح پر فتوح ... همیشه فکر می کرد ام مال یکی می تونه باشه

ماه لی لی جمعه 30 آذر 1386 ساعت 03:13 ب.ظ

روانشان شاد وراهشان پر رهرو باد

محمد شنبه 1 دی 1386 ساعت 02:24 ب.ظ

از نویسنده محترم تشکر میکنم که از بزرگان هرمزگان یاد میکند .در جمله تان اشتباها نوشته اید دکتر ابرام که شاید سوتفاهم ایجاد شود و حمل بر بی ادبی گردد.لطفا در صورت امکان تصحیح فرمایید.از وبلاگ خوبتان هم ممنون.

[ بدون نام ] دوشنبه 3 دی 1386 ساعت 11:15 ب.ظ

درگذشت این بانوی بزرگوار را به کلیه همشهریها تسلیت عرض میکنم...روحش شاد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد