سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سوگ سهراب؟ سوگ ناصر؟

  [سوگ سهراب] قطعه‌ای است با آهنگسازی فردین‌خلعتبری ، صدای ناصر‌عبداللهی و ابیاتی گزین‌شده از شاهنامه و روایت رستم و سهراب،‌ که بسیار کم شنیده شده‌است. این قطعه در سال ۷۶ ضبط شده و سه سال بعد شرکت سروش آنرا منتشر کرده‌است. سوگ سهراب در عین حال که سوگ‌سهراب است، سوگنامه‌ای برای خود ناصر هم می‌تواند باشد! ۲۹ آذرماه سالروز درگذشت دلخراش ناصر‌عبداللهی است. همان‌گونه که می‌خواند: "‌از این راز جان تو آگاه نیست!" باقی سخن را با [صدای خودش] بشنویم.

 در همین‌باره: [سوگ خوانی ناصر و سهراب]

پ ن: با تشکر فراوان از [فرامرز] عزیز که این قطعه‌ی کمیاب را به دستم رساند و عقیل عبداللهی که زحمت پالایش صدای آنرا متقبل شد.

بعد‌نوشت: در [این صفحه] می‌توانید هم این قطعه را بشنوید و هم دانلود کنید.

 

نظرات 26 + ارسال نظر
رضا جمعه 30 آذر 1386 ساعت 02:17 ق.ظ http://sarbajgan-e-no.blogfa

یاد و نام ناصر همیشه مانا باد.کاش فرزندانش پا در راه پدر بگذارند. نگفتم پاجای پای پدر که شاید از محالات باشد.

ماه لی لی جمعه 30 آذر 1386 ساعت 03:14 ب.ظ

درود ....خیلی وقتها خیلی آدما از نیست هست میشن...از هست نیست ..خوبه که هر دو را با هم داشته باشیم ...

حباب جمعه 30 آذر 1386 ساعت 04:12 ب.ظ http://www.hobaab.mihanblog.com

باورم نمی شود هنوز ...

مریم جمعه 30 آذر 1386 ساعت 10:51 ب.ظ

ممنون خیلی خوب بود و شاید دوباره مثل روزهای پارسال باعث آرامش من شدید از لطف شما ممنونم در این شب یلدا شاید هزاران بار تا صبح گوش کنم کلماتی که برای من سوگ ناصر است به اندازه شب یلدا برایتان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم

آ-س شنبه 1 دی 1386 ساعت 08:36 ق.ظ

سلام دانلود نشد متاسفانه.

پرند نیلگون شنبه 1 دی 1386 ساعت 10:02 ق.ظ

دوست عزیز
من نتونستم بشنومش . نم یدونم چرا ؟
اما چطور می شه دانلودش کرد و نگهش داشت؟

گل مینا شنبه 1 دی 1386 ساعت 02:43 ب.ظ http://nasserabdollahi.blogsky.com

کنون گر تو در آب ماهی شوی
و یا چون شب اندر سیاهی شوی
و یا چون ستاره شوی بر سپهر
ببری ز روی زمین پاک مهر
بخواهد هم از تو پدر کین من
چو بیند که خشت است بالین من

چو بیند که خشت است بالین من

بخواهد هم از تو پدر کین من

.............

چرا دانلودش رو نگذاشتی مرتضی جان؟



[ بدون نام ] شنبه 1 دی 1386 ساعت 05:58 ب.ظ

زیباست ... !
هر چند همه ی کارهای ناصر زیبا هستند ... !
عکس بسیار جالبی هم هست ...
به روزم .
/ بی تا/

الهام شنبه 1 دی 1386 ساعت 11:14 ب.ظ http://sofalin.blogsky.com

بسیار زیبا و عجیب بود...

قابل تامل
عکس بسیار زیباست....
...

:(

[ بدون نام ] شنبه 1 دی 1386 ساعت 11:58 ب.ظ

یادمه کاستی که این اهنگ از ناصریا داخلش بود رو فقط به خاطر صدای ناصریا خریدم..

تا ابد در سوگ ناصر میمانیم..

روحش شاد

سعید شنبه زاده یکشنبه 2 دی 1386 ساعت 03:16 ق.ظ http://shanbehzadeh.blogfa.com

بسیار زیبا بود این اثر.
با عامو رحیم علیباش یروزم

sepideh یکشنبه 2 دی 1386 ساعت 09:42 ق.ظ http://deltange-naseria.blogsky.com

سلام سیاوش جان.

دست گلت درد نکنه، خیلی بغضمو شکست ....

خیلی قشنگ بود.

بازم ممنون.

بدیس یکشنبه 2 دی 1386 ساعت 12:23 ب.ظ http://aask.blogsky.com/

باسلام یادش بخیر روحش شاد معمولا ما قدرهم دیگه رو وقتی میدونیم که ازدستش بدیم پس بیا تا زنده ایم قدر یکدیگر بدانیم و از لحظات باهم بودن استفاده کنیم شادوپاینده باشی

[ بدون نام ] یکشنبه 2 دی 1386 ساعت 12:56 ب.ظ

سلام سیاورشن عزیزم
روحش شاد و یادش گرامی
دست درد نکنت خیلی عالین ٬ عکس زیبایی اتنهادن . از این راز جان تو آگاه نیست خیلی عالیه .

دوستدار کغار یکشنبه 2 دی 1386 ساعت 04:19 ب.ظ

یاحق

گا ه یک حادثه به ظاهر کوچک وبی اهمیت می تواند در طولانی مدت زندگی فرد را دچارحوادث گوناگون سازد وبانی یک دگرگونی عمیق و دراز مدت گردد حادثه ای چه بسا خود فرد در پیدایش ان هیچ گونه نقشی نداشته است حواث ریز و درشت اجتماعی ، اقتصادی و… تا موضوعات شغلی ، فردی .تمام زندگی ادمی جز همین رخدادها ریز و درشت چیز دیگری نیست اما انسان ها قدر ان جرقه و حادثه را که باعث و بانی دگرگونی و پیدایش اسم ،مقام ،شهرت …
شده را نمیداند و انرا از یاد برده . بیایید همدیگر را قدر بدانیم بیاید محبت .
صداقت ، عشق و… را دوباره باهم تکرارکنیم تا فرزندان نیز انرا بیاموزند


دوستدار کغار

احسان یکشنبه 2 دی 1386 ساعت 05:24 ب.ظ http://www.joroon.blogfa.com

سلام، جالب بود مخصوصاً عکسی که انتخاب شده بود.
سیاورشن میخاستم بدونم برای عضویت در هرمزگانی ها چه باید کرد؟؟!!
بازم متشکر

سلام ... ممنون ... در سمت چپ صفحه وبلاگ لینکی هست به این عنوان "چگونه به لیست هرمزگانی ها بپیوندیم " آن صفحه را مطالعه کنید.

مهراب بهرامی دوشنبه 3 دی 1386 ساعت 11:43 ق.ظ

آبانماه سال ۷۶ رو خوب یادمه
فردین اومد استودیو صبا به آقای عابدین گفت:
قاسم ! یه صدا برات اوردم که تا حالا نشنیدی!
و اشاره کرد به اتاق انتظار
با هم رفتن بیرون و من مشغول کار خودم بودم!
وقتی خواستم رکورد کنم دیدم چهره ای آشنا آنجا بود
آره
صدا صدای خودش بود تعجب کردم و به فردین گفتم : آقای خلعتبری من اونو میشناسم !
گفت: از کجا ؟
گفتم :مگه بندرعباسی نیست ؟ مگه ناصر نیست؟
بعد رفتم تو اتاق سکوت و تا صبح برام پیانو زد و خوند!
یادش بخیر و روحش قرین رحمت

سکوتم دوشنبه 3 دی 1386 ساعت 08:35 ب.ظ http://khalvatematrook.blogfa.com

با سلام
چرا در باره اینده خفته سخن نگوئیم
ما رهروان زیادی وائینه های تکرار زیادی از رامی داریم که بی صدا به نسل خاک خواهند پیوست وما در خواب خوش غفلتیم
دوست عزیز سیاورشن از شما تشکر فراوان دارم در مورد بیدار کردن فرهنگ خوابیده اما در مورد انان که دارن به این اصل روی می اورند را هام نظری باید کرد
از محمد محترم پناه که یکی ا زاستوره های استان می باشد
یا چرا کسی از احمد قاسمی (احمد کوچکو)سخنی نمی گوید
یا چرا همه احمدها را احمدکوچکو می شناسند انها کسان کوچکی نبودند
چرا در باره گروه کارلوس گروه قدیم بندر سخن نمی گویند
چرا ... چرا ... چون هنوز زنده اند؟

سلام .ممنون .
پاسخ چراهای شما از نظر من این است که همه منتظریم کسی این کارها را انجام دهد و خودمان را معاف کرده ایم !

بودا هرمزگانی دوشنبه 3 دی 1386 ساعت 10:32 ب.ظ http://boada.blogsky.com/

سلام بر تو ای فرزند طبیعت
خوشحال خواهم شد که سری هم به دنیای من بزنید.

شهرزاد قصه گو دوشنبه 3 دی 1386 ساعت 10:32 ب.ظ http://gapeshoo.blogfa.com/

سلام بر شما دوست نازنین.خوشحال میشوم اگر به وبلاگ گپ شو سری بزنید.وبلاگ من درباره داستانهای فولکریک ایران وهرمزگان میباشد.
منتظر تشریف فرماییتان هستم.

راپورت خبرنگار سه‌شنبه 4 دی 1386 ساعت 12:31 ب.ظ

سلام دستت درد نکنه بازم خوبه یکنفر با عرق ملی بومی به موسیقی واصالتهای بومی خودش نگاه می کند .بعضی ها که تازه به دوران می رسند خودشانرا هم گم می کنند وادعای تهرانی بودن بودن دارن نه بندری !!

کهره سه‌شنبه 4 دی 1386 ساعت 02:18 ب.ظ http://kahreh.blogsky.com

جان این وبلاگت با فتو بلاگت اشتی کن .حالا جوونی کرده یه اشتباهی کرده .بخشش از بزرگترهاست.دیشب امده بودی در گاش شر شر گریه میگرد گفتم:
کهره:چت بودن مع
فتوبلاگ سیاورشن:چند ماه که به روز نابودم کف امکردن
کهره:بی خیال بابا .چه بهتر بره به خودت پهن بکو بزن بخو زمستانی.
فتوبلاگ سیاورشن:مه موا به روز بشم ای کهره جان
کهره:باشه صبا تولد مسیح ارم سمت سیاورشن اگم قسم به کهره مسیح به روزت بکنت.حالا هم بزن بره موا بخووم

سلام عزیز
....
فوری
....
برای دریافت بلیت های (رایگان) مراسم ۱۰ دی ماه روز تولد عزیزمان ناصر عبداللهی فقید در تالار بزرگ وزارت کشور در تهران با این شماره ها تماس بگیرید
88331374
22000400


الهام چهارشنبه 5 دی 1386 ساعت 07:13 ب.ظ http://sofalin

واقعا متاسفم...

وقتی ساده ترین کامنتها تایید نمیشود فقط طرز فکرتان و شخصیتتان مشهود میشود (بیشتر)
من فقط پرسیدم که چرا به مراسم ناصر انطور که باید پرداخته نشده آنهم در هیچ وبلاگی نه فقط شما...

داستان بید و باد انگار خیلی قوی شده!!!!!!

اینم تایید نکنید یا بالعکس دیگه مهم نیست

nazliy پنج‌شنبه 13 دی 1386 ساعت 12:06 ب.ظ

salam khaste nabashin,mamnon az inke inkaro bara download gozashtin kheili lotf kardin

احسان یکشنبه 30 دی 1386 ساعت 12:57 ب.ظ

دستتون درد نکنه خیلی خوشحال شدم که یه کاره دیگه از ناصررو دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد