سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

غلام مارگیری و پله‌های فرهنگسرای طوبی!

 

  همان طور که در یادداشت قبل نوشته بودم خبر هیچ اجرای موسیقی را نمی‌شود با قطعیت اعلام کرد. اجرای غلام مارگیری هم که بنا بود در خلال اختتامیه جشنواره عکس خلیج فارس انجام‌شود به دلیل دیر رسیدن مارگیری و همراهانش و دلخوری مسئولین برگزاری از این مساله، لغو شد. در حالی که قرار بود مارگیری ساعت ۷ برای اجرا خودش را از میناب به بندرعباس برساند به دلیل مشکلی که برای وسیله نقلیه‌شان پیش آمده بود با چند ساعت تاخیر و در اواخر برنامه خودش را به سالن فرهنگسرای طوبی رساند. وقتی که مجری داشت خبر نرسیدن مارگیری به بندرعباس را می‌داد از ته سالن صدا آمد که: مارگیری رسیده است. اما در نگارخانه گرمساری، طبقه سوم فرهنگسرا اجرا خواهد کرد. اما آنجا هم خبری از اجرای موسیقی نشد و مسئولین میراث فرهنگی تصمیم گرفتند این قسمت برنامه را لغو کنند. بسیاری از علاقمندان و نیز خود مارگیری تا آخرین لحظات منتظر تغییر این تصمیم بودند. نیم ساعتی به همین منوال گذشت و کم کم همه سالن را ترک کردند. بجز مدیر کل ارشاد و تنی چند از علاقمندان و فعالان عرصه فرهنگ از جمله محمد ذاکری، علی رضایی شریف، مجتبی نقیبی و خانم سقایی و بچه‌های فعال عرصه موسیقی از جمله: نوید قویدل، هادی آرمین و فاضل پیش، و چند نفر دیگر از عکاسان و ... کس دیگری نزد غلام مارگیری نیامد و مسئولین سازمان میراث فرهنگی استان حتی نیم‌نگاهی هم به این میراث زنده‌ی فرهنگی هرمزگان نینداختند. جالب اینجا بود که همین پنج نفر آخری که نام بردم اصرار زیادی داشتند که مارگیری را شب میهمان خود کنند. اما مارگیری فقط تشکر می‌کرد و می‌گفت: نه باید بروم میناب، من مریض دارم.

    

 

       اما چند نکته :

1)      مارگیری دیر رسید و کسی که به عنوان همراه یا مدیر برنامه ایشان هماهنگ کننده اجراهای ایشان زحمت زیادی می‌کشد باید تمام این نکات را در نظر بگیرد. ما علاقمندان فرهنگ و هنر این دیاریم و دوست نداریم که با گوهری مانند مارگیری اینگونه برخورد شود. مسئولین فرهنگی در هر جایی برای کارشان حقوق می‌گیرند و شاید دغدغه‌هاشان فرهنگی نباشد. آنها به مروز زمان جا به جا می‌شوند، بازنشسته می‌شوند و می‌روند پی کار و زندگی‌شان. اما این علاقه‌ی بی مزد و منت ماست که همیشه همراه‌مان است. ما هستیم که باید مواظب خیلی چیزها باشیم.

2)      بهتر بود سازمان میراث فرهنگی همان‌طور که برای میهمانان ویژه‌اش هتل رزرو کرده بود برای مارگیری و همراهانش هم همین کار را می‌کرد تا آنها صبح روز اجرا خودشان را به بندرعباس می‌رساندند. نه اینکه قرار را بگذارند برای چند ساعت قبل از اجرا که خستگی راه بر روی کار تاثیر بگذارد و یا مشکلی مثل همین که پیش آمد همه چیز را بر هم بزند.

             

 3)      مارگیری دیر رسید. نترسید! نیازی نیست هزینه‌ای به او پرداخت کنید! اما گونه‌ای با او برخورد کنید که شایسته‌اش است. متاسفانه بی‌اعتنایی مسئولین برگزاری از چشم دوستان و مهمانان عزیز استان‌های دیگر هم پنهان نمانده بود. مارگیری و همراهانش آخرین نفراتی بودند که نگارخانه را ترک کردند. آنهم وقتی که داشتند چراغ‌های آنجا را خاموش می‌کردند و کسی نمانده بود. این را گفت و رفت: "برویم که دارند چراغ‌ها را خاموش می‌کنند!"

 

نظرات 23 + ارسال نظر
جعفر قاسمی شنبه 11 خرداد 1387 ساعت 09:19 ق.ظ

واقعا آدم تاسف میخوره ......من اجراهای این همشهری هنرمندم روهم در میناب هم در خارج ازاستان دیدم اما این خیلی برام جالب بود اینکه ماهیگیر در خارج ازاستان شناخته تر ست ....بازم میگم متاسفم ومنون ازشما خداخیرت بده اخوی

ذولفی زاده شنبه 11 خرداد 1387 ساعت 09:23 ق.ظ

بخدا آدم بغضش می گیره آخه جایی واسه هنرمندا نمونده ... پنج شنبه آنجا بودم ولی نمی دانستم از این هنرمند دعوت شده .جای تاسف دارد مسئولین باید بروند الفبای هنر را از بر کنند و چند دهه کلاس فهم و شعور انسانی بروند تا بجای اینکه یک سری را از ارشاد اخراج کنند و ... و ...
نمی دانم وقتی آقای ... با کنایه دوستانه به من می گوید ذولفی زاده فعالیتت خیلی زیاد است آیا جای تاملی هم است؟؟؟؟

چوک سورو شنبه 11 خرداد 1387 ساعت 09:49 ق.ظ http://suru.blogsky.com

سلام سیای عزیز

مسئولین میراث فرهنگی و ارشاد ، از موسیقی هرمزگان و ان هم سبک غلام مارگیر چه می دانند ! که برای ان ارزشی قائل باشند ، اجرای غلام مارگیر برای من وشما و امثال ما ها ، ارزش دارد و از ان لذت می بریم و برای شنیدن ان ساعتها حاضریم منتظر بمانیم .
این اطفاق هم بگذار کنار هزاران بی مهری که هر ساله نسبت به هنر و هنرمندان این دیار می گردد!

گن جیش کک شنبه 11 خرداد 1387 ساعت 11:24 ق.ظ http://gonjeshkakeashemashe.blogsky.com

ما که دلمان خنک شد .که نزد براتون.ان شا.. در فرصت مناسبی که ما هم باشیم

بدیس شنبه 11 خرداد 1387 ساعت 12:25 ب.ظ http://aask.blogsky.com/

سلام.خیلی متاسف شدم.خدا همه را به راه راست هدایت نماید

[ بدون نام ] شنبه 11 خرداد 1387 ساعت 12:48 ب.ظ http://sozlavar.blogfa.com

همه در خویشتن خویش غر یبند

ماه لی لی شنبه 11 خرداد 1387 ساعت 02:07 ب.ظ

درود....
چه بیدادها.....................چه بیدادها................چه بیدادها..................
..
.. که از ماست و ما نمی دانیم..که از ماست وما همی خواهیم..

جغد بندری شنبه 11 خرداد 1387 ساعت 02:23 ب.ظ http://www.joghd11.blogsky.com/

آه بله...
غلام مارگیری هم جز هنرمندوی انگشت شماروین که موسیقیش تو دنیا هم گپ بی گفتن ایشه ولی چه فایده

اگه جای مارگیری خومن یه گروه درجه 5 از تهران هنده باهاش همی برخورد شاکه ؟
اول که با پرواز شاوردشو و بعد بهترین هتل جاشوو و صبشم شاره قشم دنبالشو ...
بله آه ...

ساسان تازیانی شنبه 11 خرداد 1387 ساعت 04:41 ب.ظ http://sasan47.blogfa.com

جناب اق مرتضی نظری به وب لاگ ما هم بنداز
تشویق مان کن انتقاد کن پیشنهاد بده
مردی که در پس سالها جای می نویسد
من هم انجا بودم مارگیر را دیدم
و مثل ساز مار گیر بی صدا رفتم

کهره شنبه 11 خرداد 1387 ساعت 05:43 ب.ظ

دیشب نزد. ولی وقتی هم میزنه اوایلش خوبه بعد تکرار زیاد خستم میکنه.پیر شده دلم گرفت

انبا میناب شنبه 11 خرداد 1387 ساعت 07:45 ب.ظ http://www.ambaminow.blogfa.com

سلام و نخسته ..
واقعا جای تاسف دارد ..
لینک شدید در روزانه

گن جیش کک شنبه 11 خرداد 1387 ساعت 11:27 ب.ظ


چقدر تصویر این پیرمرد دوست داشتنی من است
مرسیی از تو به خاطر عکس ها

مهدی فیروزی یکشنبه 12 خرداد 1387 ساعت 09:53 ق.ظ http://mahdiphoto.blogsky.com/

سلام
احسنت بر تو ای آزاد مرد ای نترس ای آزادیخواه ای ترمیناتور
ببخشید شوخی کردم یه کم جو گیر شدم لطفا نظر منو پاک کن (بعد که خوندی )
کوربونت

روح اله بلوچی یکشنبه 12 خرداد 1387 ساعت 12:54 ب.ظ

من هم متاسفم

سعید یکشنبه 12 خرداد 1387 ساعت 03:07 ب.ظ

در مملکتی که موسیقی حرام است دیگر توقعی بیش از این نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

آ-س یکشنبه 12 خرداد 1387 ساعت 03:26 ب.ظ http://bamdad.blogsky.com

سلام به ما سر بزن شاید به گوش بقیه برست هدف هنر چن.

آزاد دوشنبه 13 خرداد 1387 ساعت 12:14 ق.ظ http://yahoo.com

باسلام. والا منم با آقا سعید موافقم و مایع شرمندگیه.ماها چه بد بختیم.راستی من متاسفانه آقای مارگیرو نمیشناسم.
خوانندست؟ نوازندست؟ چه سبکی داره؟ سابقش چیه؟
ممنون خسته نباشی.

محسن آزادبخش دوشنبه 13 خرداد 1387 ساعت 11:32 ق.ظ http://little_wing282@yahoo.com

خیلی مشتاق بودم اجرای آقای مارگیری رو ببینم اما دیر خبردار شدم . افسوس می خوردم .
این لینک رو خوندم.... واقعا شرمنده شدم.

یگ دوست چهارشنبه 15 خرداد 1387 ساعت 09:24 ب.ظ

متاسفانه مدیریت میراث فرهنگی استان افتضاح کرده واهالی فرهنگ استان بی تفاوت هستند....

دخت سورو چهارشنبه 15 خرداد 1387 ساعت 11:46 ب.ظ

خیلی متاسف بودم

فرعون پنج‌شنبه 16 خرداد 1387 ساعت 02:58 ب.ظ

اگم نظرات ما نازنی ای کلک مه هم دگه نتام

فرعون شنبه 18 خرداد 1387 ساعت 11:16 ب.ظ

از تعطیلات جه خبر منظور تقویمن نه هتل پنج ستاره وبت بدک نن خوت چه چوک بی خودتم ارسیدی تازه فکر بکنم بین هنر خشو خاشترینی

هومن شنبه 25 خرداد 1387 ساعت 04:12 ق.ظ

سلام.
مه نارسومو!
آخی چقدر اینجا ناراحت کننده بود!
این را گفت و رفت: "برویم که دارند چراغ‌ها را خاموش می‌کنند!"
آخی.
متاسفم به حال خودم که اینها با او اینگونه برخورد میکنند
کسی دیگه هم برای خودش متاسف هست؟؟!!
عکس و جمله ات تاثیر گذار بود.
راستی هادی بهت پول داده بود؟
آهنگ قوی بود؟
من که نتونستم گوش کنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد