با تشکر از زحمات شما برای نشر این نشریه. مطالب جالبی داشت ولی نوشته علمی آقای فرهاد محمدی و آنالیز ریتم بندری را بسیار پسندیدم او نشان داده که از جنس دیگری است و می توان با وجود چنین جوانانی به آینده امیدوار بود.(دست مریزاد) ماهیت این ریتم سالها برایم جای سوال داشت که برایم روشن شد. نت نگاری آثار قدیم بندری هم باعث ثبت آن خواهد شد و هم آن را به همگان معرفی خواهد کرد. کامیاب باشید.
کارشناس موسیقی نیستم! ولی همیشه سعی کردهام موسیقی را با گوش ِ جان بشنوم و از اتفاقات هنری در گوشه و کنار جهان ِ بزرگاش آگاه شوم. این شمارهی نشریهی «کیدی» مطلبی از جناب «فرهاد محمدی» جوان برومند استان توجهام را جلب کرد. آنالیز ریتمی کهنه و نشت نموده در فرهنگ موسیقی بومیمان که با دقتی مثالزدنی آن را نوشته و به آیندهگان پیشکش کرده بود.
در آخرین شمارهی نشریهی «گزارش موسیقی» دکتر "احمد پژمان" آهنگساز و تنظیمکننده برجسته مصاحبهای خواندنی دارد که به همین مقولهی «آنالیز» اشاره میکند. آنالیز را برای جوانان جهت پیشرفت و ارتقای کارشان اعم واجبات میشمارد و توصیه میکند. باشد دیگر جوانان این استان همچون آقای «محمدی» که پیشگام این راه هستند، بیاموزند و موسیقی را علمی و آکادمیک دنبال کنند. صرف ساز دست گرفتن و از دل نواختن_ کاری عبث در استان به ویژه نزد اساتید_ ما و موسیقی بومیمان را به جایی ره نخواهد برد. امروزه علم و پشتوانهی آن شما را به دنیا معرفی خواهد کرد. متاسفانه موسیقی بومیمان همچون موسیقی سنتی – ملیمان در حال درجا زدن است و هیچ نوآوری در آن صورت نگرفته و این سینه به سینه نقل شدنها دیگر دوراناش به سر آمده است. برای جناب «محمدی» آرزوی پایداری و موفقیت در راهاش را دارم.
سلام خسته نباشی من شماره های قبلی رو نگرفته بودم ولی حتمآ از حالا تهیه می کنم من این فایل رو دانلود کرد م برایم جالب بود که مطالبی از هنرمند عزیز اقای محمدی هم چاپ شده بود مطالب اقای فرهاد محمدی همیشه برایم همیشه جالب و جذاب بوده برای اقای فرهاد محمدی و خانواده محترمشان ارزوی موفقیت رو دارم . همچنین شما امیدوارم موفق و سربلند باشید.
یک دوست عزیز شما نوشته بودید که صبح ساحل رو با دیگر روزنامه ها مقایسه نکنیم زیرا که خیلی کوتاه و جزیی خبر جشن ابکی موسیقی رو پوشش داده بود. در حالی که من میگم باید بیشتر از اینها از صبح ساحل انتفاد شود زیرا که به نام مردم اسن و به کام دولت. شما به من بگین اخرین تحلیلی که از این روزنامه در خصوص مشکلات جامعه و مردم خوندید کی بود؟تمام صفحات بین مدیران و سازمانها تقسیم شده اند. البته ستونی خواندنی برای مردم وجود دارد با نام بازرچه خانگی که جای تقدیر دارد از اقای خورشید زاده عزیز.
آقای امینی مثل اینکه اینترو و اکسنتهایی که در تنظیم کار یار چغلو داده شده هیج توجهی نکرده.در صورتی که قبلا تنظیم کار روی یک خط حرکت می کرد. گویش و زبان بندری قابلیته اینو داره که شما هم می تونین شرقی بخونین هم غربی اما مردم ما هنوز موزیک راک براشون قابل هضم نیست. تنظم آهنگ بر اساس نوایی که آهنگساز میده تنظیم میکنن و این آهنگ از نظر من چنین تنظیمی طلب میکرد تنظیم کار مه و تو بر اساس ریتم راک و با میزان بندیه پترن دو میزانی اجرا شده و کلام هم کاملا سوار بر ریتم است کار مه و تو شاید از نظر آقای امینی خارج از احساس باشه ولی به نظر من اصلا چنین چیزی نیست .شاید آقای امینی با موزیک راک نمی تونه ارتباط برقرار کنه . مه و تو و مرد جنوبی از زیبا ترین و فنی ترین کارهای بندر عباسی از نظر من به حساب میاد. برای مامبولیوا آرزوی موفقیت می کنم .
نخسته ! در دوره ای که استاد خوان مارتین با آن همه بزرگی اش از اسپانیا می آید و در یک سالن با گنجایش کمتر از پانصد نفر در شیراز (با آن همه طرفدارانی که البته میدانیم به پای هواداران هنرمند محبوب کشور آقای رضا صادقی نمیرسد ! ) برنامه اش را در شرایطی که حتی یک پایه نت ناقابل در اختیارش نمیگذارند تا مجبور شود کاغذهایش را روی زمین جلوی پایش بگذارد ، اجراء میکند و خم به ابرو نمی آورد ، آقای رضا صادقی هر چه در مورد اجراء برای مردم شهرش در یک سالن 700 نفری میگوید بی تردید درست و بجاست و من از ایشان سپاسگذارم !
سلام شب بخیر کیدی مثل کیک شیرینه
ممنون بابت فایل .
کامیاب باشید
اجرای نمایشنامه خوانی ساعت ۶ سالن کنفراس بهزیستی.نرسیده به فرهنگسرای طوبی کنار نانوایی امروز ۳/۵/۱۳۸۷ (نمایشنامه استاد مراد نوشته ایرج زهری کاری از شاگردان محمد سایبانی)
با تشکر از زحمات شما برای نشر این نشریه. مطالب جالبی داشت ولی نوشته علمی آقای فرهاد محمدی و آنالیز ریتم بندری را بسیار پسندیدم او نشان داده که از جنس دیگری است و می توان با وجود چنین جوانانی به آینده امیدوار بود.(دست مریزاد)
ماهیت این ریتم سالها برایم جای سوال داشت که برایم روشن شد. نت نگاری آثار قدیم بندری هم باعث ثبت آن خواهد شد و هم آن را به همگان معرفی خواهد کرد.
کامیاب باشید.
درود!
کارشناس موسیقی نیستم! ولی همیشه سعی کردهام موسیقی را با گوش ِ جان بشنوم و از اتفاقات هنری در گوشه و کنار جهان ِ بزرگاش آگاه شوم. این شمارهی نشریهی «کیدی» مطلبی از جناب «فرهاد محمدی» جوان برومند استان توجهام را جلب کرد. آنالیز ریتمی کهنه و نشت نموده در فرهنگ موسیقی بومیمان که با دقتی مثالزدنی آن را نوشته و به آیندهگان پیشکش کرده بود.
در آخرین شمارهی نشریهی «گزارش موسیقی» دکتر "احمد پژمان" آهنگساز و تنظیمکننده برجسته مصاحبهای خواندنی دارد که به همین مقولهی «آنالیز» اشاره میکند. آنالیز را برای جوانان جهت پیشرفت و ارتقای کارشان اعم واجبات میشمارد و توصیه میکند.
باشد دیگر جوانان این استان همچون آقای «محمدی» که پیشگام این راه هستند، بیاموزند و موسیقی را علمی و آکادمیک دنبال کنند. صرف ساز دست گرفتن و از دل نواختن_ کاری عبث در استان به ویژه نزد اساتید_ ما و موسیقی بومیمان را به جایی ره نخواهد برد. امروزه علم و پشتوانهی آن شما را به دنیا معرفی خواهد کرد. متاسفانه موسیقی بومیمان همچون موسیقی سنتی – ملیمان در حال درجا زدن است و هیچ نوآوری در آن صورت نگرفته و این سینه به سینه نقل شدنها دیگر دوراناش به سر آمده است. برای جناب «محمدی» آرزوی پایداری و موفقیت در راهاش را دارم.
شاد زی
سلام خسته نباشی
من شماره های قبلی رو نگرفته بودم ولی حتمآ از حالا تهیه می کنم من این فایل رو دانلود کرد م برایم جالب بود که مطالبی از هنرمند عزیز اقای محمدی هم چاپ شده بود
مطالب اقای فرهاد محمدی همیشه برایم همیشه جالب و جذاب بوده برای اقای فرهاد محمدی و خانواده محترمشان ارزوی موفقیت رو دارم .
همچنین شما امیدوارم موفق و سربلند باشید.
ممنون از زحمات شما عزیزان
نقد و انتقاداتی در مورد بعضی از مطالب نسخه قبل بین اهالی موسیقی هرمزگان هست که امیدوارم خیلی زود این مشکلات حل بشه .
کاش درمورد سروش خرمی هم نوشته بودید حیفه فراموش بشه به این اسونی
یک دوست عزیز شما نوشته بودید که صبح ساحل رو با دیگر روزنامه ها مقایسه نکنیم زیرا که خیلی کوتاه و جزیی خبر جشن ابکی موسیقی رو پوشش داده بود. در حالی که من میگم باید بیشتر از اینها از صبح ساحل انتفاد شود زیرا که به نام مردم اسن و به کام دولت. شما به من بگین اخرین تحلیلی که از این روزنامه در خصوص مشکلات جامعه و مردم خوندید کی بود؟تمام صفحات بین مدیران و سازمانها تقسیم شده اند. البته ستونی خواندنی برای مردم وجود دارد با نام بازرچه خانگی که جای تقدیر دارد از اقای خورشید زاده عزیز.
سلام
آقای امینی مثل اینکه اینترو و اکسنتهایی که در تنظیم کار یار چغلو داده شده هیج توجهی نکرده.در صورتی که قبلا تنظیم کار روی یک خط حرکت می کرد.
گویش و زبان بندری قابلیته اینو داره که شما هم می تونین شرقی بخونین هم غربی اما مردم ما هنوز
موزیک راک براشون قابل هضم نیست.
تنظم آهنگ بر اساس نوایی که آهنگساز میده تنظیم میکنن و این آهنگ از نظر من چنین تنظیمی طلب میکرد
تنظیم کار مه و تو بر اساس ریتم راک و با میزان بندیه پترن دو میزانی اجرا شده و کلام هم کاملا سوار بر ریتم است کار مه و تو شاید از نظر آقای امینی خارج از احساس باشه ولی به نظر من اصلا چنین چیزی نیست .شاید آقای امینی با موزیک راک نمی تونه ارتباط برقرار کنه .
مه و تو و مرد جنوبی از زیبا ترین و فنی ترین کارهای بندر عباسی از نظر من به حساب میاد.
برای مامبولیوا آرزوی موفقیت می کنم .
ممنون از زحمات شما
نخسته !
در دوره ای که استاد خوان مارتین با آن همه بزرگی اش از اسپانیا می آید و در یک سالن با گنجایش کمتر از پانصد نفر در شیراز (با آن همه طرفدارانی که البته میدانیم به پای هواداران هنرمند محبوب کشور آقای رضا صادقی نمیرسد ! ) برنامه اش را در شرایطی که حتی یک پایه نت ناقابل در اختیارش نمیگذارند تا مجبور شود کاغذهایش را روی زمین جلوی پایش بگذارد ، اجراء میکند و خم به ابرو نمی آورد ، آقای رضا صادقی هر چه در مورد اجراء برای مردم شهرش در یک سالن 700 نفری میگوید بی تردید درست و بجاست و من از ایشان سپاسگذارم !
ممنون برای لینک (گل)
https://balatarin.com/permlink/2008/7/26/1359155
ممنون بابت اخبار جالب
سلام
یکی از بهترین شماره ها پنج بود.