سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

فایل pdf کیدی شماره 5

وبلاگ نشریه کیدی با مطالب شماره پنجم به روز شده است. فایل pdf کیدی را هم می توانید از اینجا دانلود کنید.

عکس صفحه‌ی آخر

نظرات 16 + ارسال نظر
فرشته مرگ پنج‌شنبه 3 مرداد 1387 ساعت 02:43 ق.ظ

سلام شب بخیر کیدی مثل کیک شیرینه

ذولفی زاده پنج‌شنبه 3 مرداد 1387 ساعت 09:04 ق.ظ

ممنون بابت فایل .
کامیاب باشید

کمیسیون تاتر خانه خشتی گامبرون پنج‌شنبه 3 مرداد 1387 ساعت 12:11 ب.ظ

اجرای نمایشنامه خوانی ساعت ۶ سالن کنفراس بهزیستی.نرسیده به فرهنگسرای طوبی کنار نانوایی امروز ۳/۵/۱۳۸۷ (نمایشنامه استاد مراد نوشته ایرج زهری کاری از شاگردان محمد سایبانی)

خورشید جنوب پنج‌شنبه 3 مرداد 1387 ساعت 04:43 ب.ظ

با تشکر از زحمات شما برای نشر این نشریه. مطالب جالبی داشت ولی نوشته علمی آقای فرهاد محمدی و آنالیز ریتم بندری را بسیار پسندیدم او نشان داده که از جنس دیگری است و می توان با وجود چنین جوانانی به آینده امیدوار بود.(دست مریزاد)
ماهیت این ریتم سالها برایم جای سوال داشت که برایم روشن شد. نت نگاری آثار قدیم بندری هم باعث ثبت آن خواهد شد و هم آن را به همگان معرفی خواهد کرد.
کامیاب باشید.

محمود پنج‌شنبه 3 مرداد 1387 ساعت 07:07 ب.ظ http://www.dada-mahmood.blogspot.com

درود!

کارشناس موسیقی نیستم! ولی همیشه سعی کرده­ام موسیقی را با گوش ِ جان بشنوم و از اتفاقات هنری در گوشه و کنار جهان ِ بزرگ­اش آگاه شوم. این شماره­ی نشریه­ی «کیدی» مطلبی از جناب «فرهاد محمدی» جوان برومند استان توجه­ام را جلب کرد. آنالیز ریتمی کهنه و نشت نموده در فرهنگ موسیقی بومی­مان که با دقتی مثال­زدنی آن را نوشته و به آینده­گان پیشکش کرده بود.

در آخرین شماره­ی نشریه­ی «گزارش موسیقی» دکتر "احمد پژمان" آهنگ­ساز و تنظیم­کننده برجسته مصاحبه­ای خواندنی دارد که به همین مقوله­ی «آنالیز» اشاره می­کند. آنالیز را برای جوانان جهت پیشرفت و ارتقای کارشان اعم واجبات می­شمارد و توصیه می­کند.
باشد دیگر جوانان این استان هم­چون آقای «محمدی» که پیش­گام این راه هستند، بیاموزند و موسیقی را علمی و آکادمیک دنبال کنند. صرف ساز دست گرفتن و از دل نواختن_ کاری عبث در استان به ویژه نزد اساتید_ ما و موسیقی بومی­مان را به جایی ره نخواهد برد. امروزه علم و پشتوانه­ی آن شما را به دنیا معرفی خواهد کرد. متاسفانه موسیقی بومی­مان هم­چون موسیقی سنتی – ملی­مان در حال درجا زدن است و هیچ نوآوری در آن صورت نگرفته و این سینه به سینه نقل شدن­ها دیگر دوران­اش به سر آمده است. برای جناب «محمدی» آرزوی پایداری و موفقیت در راه­اش را دارم.

شاد زی

دخت سورو جمعه 4 مرداد 1387 ساعت 08:50 ق.ظ

سلام خسته نباشی
من شماره های قبلی رو نگرفته بودم ولی حتمآ از حالا تهیه می کنم من این فایل رو دانلود کرد م برایم جالب بود که مطالبی از هنرمند عزیز اقای محمدی هم چاپ شده بود
مطالب اقای فرهاد محمدی همیشه برایم همیشه جالب و جذاب بوده برای اقای فرهاد محمدی و خانواده محترمشان ارزوی موفقیت رو دارم .
همچنین شما امیدوارم موفق و سربلند باشید.

سعید جمعه 4 مرداد 1387 ساعت 12:20 ب.ظ

ممنون از زحمات شما عزیزان
نقد و انتقاداتی در مورد بعضی از مطالب نسخه قبل بین اهالی موسیقی هرمزگان هست که امیدوارم خیلی زود این مشکلات حل بشه .

ُُُُُفرشته مرگ شنبه 5 مرداد 1387 ساعت 01:59 ق.ظ

کاش درمورد سروش خرمی هم نوشته بودید حیفه فراموش بشه به این اسونی

کاغذ و خبرنگار فقیر و دکه گرم شنبه 5 مرداد 1387 ساعت 10:58 ق.ظ

یک دوست عزیز شما نوشته بودید که صبح ساحل رو با دیگر روزنامه ها مقایسه نکنیم زیرا که خیلی کوتاه و جزیی خبر جشن ابکی موسیقی رو پوشش داده بود. در حالی که من میگم باید بیشتر از اینها از صبح ساحل انتفاد شود زیرا که به نام مردم اسن و به کام دولت. شما به من بگین اخرین تحلیلی که از این روزنامه در خصوص مشکلات جامعه و مردم خوندید کی بود؟تمام صفحات بین مدیران و سازمانها تقسیم شده اند. البته ستونی خواندنی برای مردم وجود دارد با نام بازرچه خانگی که جای تقدیر دارد از اقای خورشید زاده عزیز.

امیر شنبه 5 مرداد 1387 ساعت 02:33 ب.ظ

سلام

آقای امینی مثل اینکه اینترو و اکسنتهایی که در تنظیم کار یار چغلو داده شده هیج توجهی نکرده.در صورتی که قبلا تنظیم کار روی یک خط حرکت می کرد.
گویش و زبان بندری قابلیته اینو داره که شما هم می تونین شرقی بخونین هم غربی اما مردم ما هنوز
موزیک راک براشون قابل هضم نیست.
تنظم آهنگ بر اساس نوایی که آهنگساز میده تنظیم میکنن و این آهنگ از نظر من چنین تنظیمی طلب میکرد
تنظیم کار مه و تو بر اساس ریتم راک و با میزان بندیه پترن دو میزانی اجرا شده و کلام هم کاملا سوار بر ریتم است کار مه و تو شاید از نظر آقای امینی خارج از احساس باشه ولی به نظر من اصلا چنین چیزی نیست .شاید آقای امینی با موزیک راک نمی تونه ارتباط برقرار کنه .
مه و تو و مرد جنوبی از زیبا ترین و فنی ترین کارهای بندر عباسی از نظر من به حساب میاد.
برای مامبولیوا آرزوی موفقیت می کنم .

گامبرون شنبه 5 مرداد 1387 ساعت 02:54 ب.ظ

ممنون از زحمات شما

کرگین یکشنبه 6 مرداد 1387 ساعت 01:15 ق.ظ http://www.kargin.blogsky.com

نخسته !
در دوره ای که استاد خوان مارتین با آن همه بزرگی اش از اسپانیا می آید و در یک سالن با گنجایش کمتر از پانصد نفر در شیراز (‌با آن همه طرفدارانی که البته میدانیم به پای هواداران هنرمند محبوب کشور آقای رضا صادقی نمیرسد ! ) برنامه اش را در شرایطی که حتی یک پایه نت ناقابل در اختیارش نمیگذارند تا مجبور شود کاغذهایش را روی زمین جلوی پایش بگذارد ، اجراء میکند و خم به ابرو نمی آورد ، آقای رضا صادقی هر چه در مورد اجراء برای مردم شهرش در یک سالن 700 نفری میگوید بی تردید درست و بجاست و من از ایشان سپاسگذارم !

حباب یکشنبه 6 مرداد 1387 ساعت 03:04 ق.ظ http://www.hobaab.mihanblog.com/

ممنون برای لینک (گل)

محمد معینی یکشنبه 6 مرداد 1387 ساعت 09:42 ق.ظ

https://balatarin.com/permlink/2008/7/26/1359155

ممنون بابت اخبار جالب

موسا یکشنبه 6 مرداد 1387 ساعت 12:45 ب.ظ http://zehneziba.blogsky.com/

سلام
یکی از بهترین شماره ها پنج بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد