سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

جشن گرم نغمه و طبیعت و سکوت سرد رسانه‌ای

 جشن نغمه و طبیعت در سکوت سرد رسانه‌ای در جنگل ابر شاهرود در تاریخ نهم، دهم و یازدهم مرداد‌ماه و با حضور چندین گروه موسیقی محلی و مقامی برگزار شد. متاسفانه پس از برگزاری هم مانند قبل آن اطلاع رسانی خوبی انجام نشد. اما به هر حال طبق گفته آقای مجیدآشوری که این کار را انجام داده، این جشن با استقبال مردمی و اجرای خوب گروه‌ها همراه بوده است. برای من جای سوال داشت که چرا ایشان از هرمزگان گروهی برای اجرا دعوت نکرده است. به هر حال موسیقی هرمزگان هم ویژگی‌های خاص خودش را دارد. همین سوال و نیز به خاطر یک خسته نباشید گفتن به این آدم باعث شد با او تماس بگیرم. متن زیر حاصل گفتگوی کوتاه تلفنی من و مجید آشوری است

مجید آشوریقبول دارید که اطلاع رسانی خوبی برای این جشن انجام نشد؟ بله نه تنها اطلاع رسانی نشد بلکه برخی رسانه ها ما را تخریب کردند. روزنامه همشهری نوشت: به این جشن نروید. هیچ امکاناتی برای مردم وجود ندارد. جنگل خشک شده است. آب نیست. این شرکت توان اجرای این برنامه را ندارد. و موجی اینگونه راه انداختند. اما ما راضی هستیم و آنهایی که آمدند دیدند که برنامه چطور بود. جای همه‌ی ایرانی‌ها خالی بود.

شاید اگر شما یک فستیوال موسیقی پاپ راه می‌انداختید برایتان خیلی به صرفه‌ هم بود. چرا موسیقی محلی را انتخاب کردید؟ ایران مهد تمدن است. این همه تهاجم به کشور ما شد ولی ما نه تنها فرهنگ خودمان را از دست ندادیم بلکه روی آنها هم تاثیر گذاشتیم. موسیقی و ادبیات ما ... حماسه است، مبارزه است، شور زندگی است. در این روزها که موسیقی غربی دارد جای همه چیز را می‌گیرد ما باید به موسیقی محلی خودمان توجه بیشتری بکنیم. من عاشق موسیقی محلی و مقامی‌ام. هر کاری که در توانم باشد برای احیای آن‌ها انجام می‌دهم.

در انتخاب گروه‌ها آیا خود شما اقدام کرده‌اید یا یک تیم تصمیم گرفته؟ نه من برای گروه‌ها با خانه موسیقی ایران تماس گرفته‌ام و آنها گروه‌ها را معرفی کردند.

شما این جشن را در فصل لغو کنسرت‌ها برگزار کردید در این رابطه مشکلی نداشتید؟ چرا مشکل که زیاد بود، حتی پس از این جشن در شهر شاهرود برخی مسئولین اینگونه گفتند که این خشکسالی‌های اخیر به خاطر برگزاری همین جشن‌هاست!

چرا از هرمزگان گروهی دعوت نشده بود؟ خانه موسیقی از جنوب ابتدا گروه رزیف بوشهر را پیشنهاد داده بود که آنها نتوانستند بیایند بعد پسر محمود جهان را معرفی کردند که او آمد. دلیلش این بود که من ارتباطی نداشتم و این اولین تجربه من بود. دفعات بعدی با کمک شما گروه‌های بهتری دعوت می‌کنیم. حتی اگر امکانش باشد دوست دارم این کار را در جنوب انجام بدهیم.

درود بر شما که این کار بزرگ و ارزشمند را انجام دادید. خسته نباشید.

عکس‌ها از رضا آشوری

وب سایت جشن نغمه و طبیعت

نظرات 6 + ارسال نظر
فریده قاسمی سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 02:20 ق.ظ http://dokhtekong.blogsky.com

سلام
من نمی دانم تاکی باید هرمزگان را با بوشهر اشتباه بگیرند ؟! ... راستی شما گفته ایشان را تصحیح نکردین که جناب جهان و پسرش اهل بوشهرند و گروه رزیف بوشهر متعلق به بوشهر ! درصورتیکه شما گله داشتین که چرا از هرمزگان گروهی دعوت نشده است.

سلام. اشتباه نگرفتند. گفتند از جنوب قرار بوده یک گروه باشد. ممنون از دقت شما.

جغد بندری سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 02:28 ق.ظ

اگه بندریو رفترن که به همه وا خاک شاکه...خدایش شنبو .

فرشته مرگ سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 04:04 ق.ظ

دوست ذارم دوست داشتن را ولی باز پسر محمود جهان نماینده کل جنوب شد البته من شناختی روی ایشان ندارم ولی در ذهن پدرش همیشه ادم کلاه برداری بوده به خاطر شعر های برگردان کرده از موسیقی بندر عباس این را می گوییم

[ بدون نام ] سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 09:46 ق.ظ

چهارمین نمایشگاه ماه هنر عکاسی از دوشنبه، 28 مرداد، در گالری موسسه ماه مهر افتتاح می‌شود.
امیر مینابیان، حسن بردال، حسن راستین، روح الله بلوچی، صادق طاهری از هرمزگان
علاقه مندان می توانند هر روز از ساعت 10 تا 20 از این نمایشگاه بازدید کنند.

بدیس سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 01:59 ب.ظ http://aask.blogsky.com/

سلام جای گروه بندری واقعا خالیه

وحدانی سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 08:59 ب.ظ http://www.goranaz.blogsky.com/

سلام و نخسته

به روزم با روایت تصویری از مراسم تشیع و خاکسپاری ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میناب مرحوم مهندس عقیل خاکساری

یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد