سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

مرشد نریمان!

ساز عود جایگاه خاصی در موسیقی هرمزگان داشته و به شکلی هنوز هم دارد. اما همان‌گونه که در کل ایران این ساز مهجور شده در هرمزگان هم به همین صورت است.

امروز به اتفاق دوستی برای تهیه کتاب آموزش عود تالیف منصورنریمان به فروشگاه‌های ادوات موسیقی بندرعباس مراجعه کردیم و با پاسخ‌های جالبی مواجه شدیم.

فروشگاه اول، پس از اینکه مقداری بین کتاب‌ها و انباری را گشت و بنده‌ی خدا حسابی توی زحمت هم افتاد،گفت: داشتیم ولی تمام شده.

دومی: نه نداریم. عود می‌خوای یاد بگیری برو پیش مُرشد میر رستمی!

سومی: نه چنین کتابی تا حالا ندیدم.

چهارمی: نه عود نیست. می خوای مال ویلون رو ببر! نت‌هاشون یکیه فرق نمی‌کنه!

نظرات 10 + ارسال نظر
فرهاد محمدی سه‌شنبه 12 آذر 1387 ساعت 12:53 ق.ظ http://barbat-oud.blogfa.com

سلام حالت خوبن
به همین دلیل بود که من برای یک ساعت کلاس عود(بربت) دوهزار کیلو متر راه را تا اصفهان می رفتم و بر می گشتم.
با کلی خواهش استاد ناظم پور را راضی کردم به بندرعباس بیاید تا بتوانیم از آموزش های این چهره بین المللی عود بهرمند شویم. آگهی چاپ کردم و سطح شهر در آموزشگاه ها و فروشگاه های موسیقی پخش کردم. فکر می کنی چه اتفاقی افتاد؟ دریغ از استقبال !!!
اطلاعات بیشتر در مورد استاد ناظم پور که چهره برتر همایش های جهانی عود هست را می توانید در وبلاگم بیابید.
تا زمانی که جدی به مقوله هنر نگاه نکنیم وضع همین است و بس کتاب ویلون را به جای متد عود در اختیارت می گذارند.

دوست عزیز کتابی در این زمینه نیاز داشتی در خدمتم.

سلام
کربون کدت

Delsooz سه‌شنبه 12 آذر 1387 ساعت 02:20 ق.ظ

Ba dorud be shoma doste aziz Farhad.

I will write my comments I English and hope that you will forgive for that.
I have been working with musicians from Bandar Abbas since 5 or 6 years back. There is a common characteristic behaviour among them. Nobody take the music as a serious thing.
To solve this problem I thing the government of Iran should open a University of folkloric music (Traditional music) in Bandar Abbas. Only in this way you can raise status of folkloric music and be able to work with music in an academic way and get result. Otherwise we will have low level musicains. IT hurts in my heart when I think about this.

م.ذ سه‌شنبه 12 آذر 1387 ساعت 11:20 ق.ظ

درود
پنجمی ششمی هفتمی ... صدمی په کجان ؟!
چه بگم ولا >ایهمه دوست اتن بره پهلو یکیشو که عود بلدن کتابخونه بچه رفتی

فرهاد محمدی سه‌شنبه 12 آذر 1387 ساعت 03:36 ب.ظ http://barbat-oud.blogfa.com

با سلام و سپاس خدمت دلسوز عزیز
کاملا با نظر شما موافقم وجود دانشکده موسیقی در بندرعباس واقعا یک ایده آل هست و اگر چنین شود می تواند نتایج بسیار خوبی در سطح موسیقی استان داشته باشد ولی در شرایط کنونی هم می شود با استفاده از اساتید بزرگ ایران که خوشبختانه مایل به همکاری هستند سطح کیفی و علمی موسیقی استان را بالا برد. مهم شیوه نگرش به موسیقی است به قول سهراب چشمها را باید شست جور دیگر باید دید.

ماهی بالی چهارشنبه 13 آذر 1387 ساعت 03:26 ب.ظ http://mahibali.blogsky.com/

درود بر سیاورشن عزیز
نمایشگاه نقاشی هنرمندان هرمزگان برای فروش به نفع مرکز نگهداری از ایتام و معلولین ذهنی همت از 13 تا 15 آذر ماه در نگارخانه فرهنگسرای طوبی بر باست
استاد حسین احمدی نسب هم یکی از آثار خود را به این اکسپو نیکوکاری هدیه کرده است و این نخستین باری است که اثر این هنرمند در استان هرمزگان به نمایش گذاشته می شود.

ماهی بالی چهارشنبه 13 آذر 1387 ساعت 03:38 ب.ظ http://mahibali.blogsky.com/

البته داشتن دانشکده موسیقی فکر جالبیه ولی عملی شدن آن یه کم مشکل به نظر میاد. کارهای ساده تری هم می شه انجام داد . مگر این آموزشگاه های هنری و موسسات فرهنگی نمی توانند ورکشاپ های کوتاه مدت برگزار کنند. فقط کافیه تبلیغات کنند که مثلا فلان استاد قراره بیاد و ثبت نام کنند. هم یه کار خیری کردن هم سود مالی می برن . مشکل اینجاست که اکثر مراکز اینجوری مال آدمایه که ای کاره نیستن.
پارسال وقتی قرار بود همایش گیتار برگزار بشه از این مراکز خواسته شد نوازنده گیتار برای شرکت در این همایش معرفی کنند که بیشترشان نکردند جالبه که تو این شهر تو سر سگ بزنی مدرس گیتار از کار در میاد .
بلاخره ما نفهمیدیم ...

ماهی بالی چهارشنبه 13 آذر 1387 ساعت 03:43 ب.ظ http://mahibali.blogsky.com/

همین چند سال پیش یه موسسه تو شیراز خوان مارتین رو دعوت کرد . از همین شهر بندر موزیسین بود که مثه مورو ملخ رفتن شیراز تو ورکشاپ و کنسرت باشن
یعنی تواین شهر نمیشه یه استاد بربط دعوت کرد

محسن آزادبخش چهارشنبه 13 آذر 1387 ساعت 08:31 ب.ظ

خیلی جالبن !
مه یه بار رفتم یکی از لازم موزیکوی بندر دوتا گیتار برقی نهاده بعد یکی شو مواسته تست بزنم. به فروشنده امگو اتونم ای گیتار برقی تست بزنم؟
برگشت بهم ایگو : ای گیتار الکتریکن و یکی برقین!

سعید چهارشنبه 20 آذر 1387 ساعت 08:21 ب.ظ

سلام به همه
تو بندر مدرس عود موهه .آقای محمدی نژاد که مدرسش منصور نریمان بودن و در آموزشگاه نگارستان و فاخته تدریس اکنت .......... البته اگه دلیل استاد بودن ناظم پور که دوست عزیزمو ایگفت این که چهره برتر جشنواره ی بین المللی پس آقای محمدی نژاد فقط مدرسن!!!!!!!!!
این بنده خدا اتونت کمک زیادی بکنت به کسانی که دوست شوهه ایرانی کار بکنن !!! نه بندری !!!!

سعید چهارشنبه 20 آذر 1387 ساعت 08:24 ب.ظ

متاسفانه فروشگاهونی که تو بندرن یا قبلا بقال بودن و یا تفننی این شغل انتخاب شوکردن و یا باند آمپر کرایه ادن و یا اگر دستی تو موسیقی شوهه سود 200 درصد اکشن روی کالا .اسم بردن درست نین ولی ماهیت کلیش ........

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد