سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

واقعیت یکی است؟

 آیا واقعیت یکی است؟ نمی‌دانم کی بود و چگونه که این سوال به ذهنم رسید. برای اینکه سوالم را روشن‌تر بیان کنم یک مثال می‌زنم. شما و دوست‌تان زیر یک درخت سیب نشسته‌اید. شما می‌بینید که یک سیب به زمین می‌افتد دوست‌تان آن‌را بر می‌دارد. گاز می‌زند و پس از چند دقیقه حالش بد می‌شود. شما مجبور می‌شوید او را به بیمارستان ببرید و روز بدی سپری می‌گردد. اما در همان هنگام که شما کنار دوست‌تان بودید دوست شما با یک واقعیت دیگر رو به رو می‌شود. سیب از درخت نمی‌افتد، کسی آن‌را گاز نمی‌زند و شما کلی خوش می‌گذرانید و روز به خوبی به شب می‌رسد.

آیا امکانش هست؟ واقعیت دو تا یا اصلا به تعداد انسان‌ها و با توجه به شرایط‌شان و یا به اندازه تعداد موجودات باشد؟

نظرات 28 + ارسال نظر
جرون پنج‌شنبه 26 شهریور 1388 ساعت 01:16 ق.ظ


واقیعت یا حقیقت. زندگی همین است که هست.

مسعود زمانی پنج‌شنبه 26 شهریور 1388 ساعت 08:56 ق.ظ

سلام... شاید این مطلب بتونه کمکت کنه... نویسنده یکی از بزرگترین دانشمندان زنده دنیا هستش... پنروز... بهر شکل اینم یک تئوری هستش

http://discovermagazine.com/2005/jun/cover/article_view?b_start:int=2&-C=

سپاس بیکران...
حالا یک دوستی بیاید این را ترجمه کند خیلی می چسبد!

الهام پنج‌شنبه 26 شهریور 1388 ساعت 04:11 ب.ظ

عطف به گرانش برای یک راه حل به رمز و راز کوانتومی است در بسیاری از زمینه استراتژی های طبیعی ، حداقل از چشم انداز پنروز است. چهار نیروهای بنیادی در جهان : الکترومغناطیس ؛ نیروی قوی ، که هسته اتم را به یکدیگر متصل ؛ نیروی ضعیف ، که برای فروپاشی رادیو اکتیو را بر عهده دارد ، و گرانش وجود دارد. جاذبه فقط و فقط از نیروهایی است که فیزیکدانان شده اند قادر به توضیح در شرایط کوانتومی می باشد. آلبرت انیشتین بیش از 30 سال تلاش بی ثمر برای هماهنگ کردن تئوری های خود را گرانش را با مکانیک کوانتومی پرداختید ، و جانشینان او هنوز stumped.

به پنروز ، شکست یک گلوله نخ که فیزیکدانان در مسیر نادرست است. اغلب معتقدند که تئوری کوانتوم است که اساسا صدا ، اما درک ما از گرانش باید تغییر دهید. پنروز می گوید که به جای به دنبال تغییر نظریه انیشتین گرانش ، ما باید مطالعه و بررسی چگونگی تاثیر می گذارد گرانش یک جسم به اندازه کافی کوچک در borderland بین جهان کوانتومی اتمها در جهان و انسان از اشیاء قابل مشاهده وجود داشته باشد.

شی به اندازه یک ذره گرد و غبار را تست کامل فراهم کند. در این مقیاس ، یک شی به اندازه کافی کوچک است که به شدت توسط قوانین مکانیک کوانتومی ، اما به اندازه کافی بزرگ را برای رعایت به طور مستقیم متاثر می شود. نظریه کنونی پیش بینی می کند که چنین یک شی می تواند در بیش از یک مکان وجود داشته باشد باقی می ماند و می تواند در حالت چند قسمتی که تقریبا به طور نامحدود. اگر راهی برای رعایت خال بدون اخلال در آن وجود داشت ، ما را ببینید غرابت کوانتومی لخت گذاشته : چیزی ماکروسکوپی نشسته در دو محل در همان زمان به عنوان مداخلهگر واقعیت می دانیم.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 26 شهریور 1388 ساعت 04:14 ب.ظ

پنروز است با اعتقاد به اینکه نظریه کوانتومی مرسوم مضحک به نظر می رسد به دلیل آن ناقص است. به طور خاص ، آن را نادیده می اثرات گرانش. در مقیاس اتمی یا زیراتمی ، گرانش است بنابراین در مقایسه با نیروهای دیگری که اکثر فیزیکدانان را ببینید هیچ مشکلی با ترک آن را خارج از تصویر ضعیف است. اما در نمایش پنروز است ، تنها راه درک جهان کوانتومی است در نظر گرفتن تمامی نیروهایی را که بر روی آن عمل کند. برای انجام این کار ، او با ترکیب نسبیت انیشتین را با فیزیک کوانتوم هیچ کس در راه است قبل از در نظر گرفته.

در نظریه انیشتین ، هر شی است که باعث ایجاد یک توده پیچ و تاب در ساختار فضا و زمان اطراف آن. این warping تولید از آن به عنوان اثر گرانش تجربه می کنند. امتیاز پنروز کرد که اجسام کوچک - specks گرد و غبار ، اتم ، الکترون ، تولید فضا زمان warps نیز هست. نادیده گرفتن این warps است که بیشتر فیزیکدانان به چپ چپ ، او معتقد است.

اگر یک ذره گرد و غبار می باشد در دو محل در همان زمان ، هر کدام را باید به عوج خود را در فضا زمان ، ایجاد بازده دو superposed میدانهای گرانشی. با توجه به نظریه پنروز است ، طول می کشد تا انرژی را به تداوم این زمینه دوگانه است. ثبات یک سیستم بستگی به میزان انرژی درگیر : بالاتر از انرژی مورد نیاز برای نگه داشتن یک سیستم ، کمتر پایدار است. با گذشت زمان ، سیستم ناپایدار به سمت حل و فصل بازگشت به ساده ترین آن ، پایین ترین حالت انرژی در این مورد ، یک شیء در یک محل تولید یک میدان گرانشی. اگر حق است پنروز ، yanks گرانش اجرام بازگشت به محل سکونت مجرد ، بدون هیچ گونه نیاز به دعا کردن و یا ناظران کهکشانهای موازی.

چه مدت طول می کشد بستگی به روند درجه ای از بی ثباتی. الکترون ها ، اتم و مولکول به حدی کوچک است که گرانش خود ، و از این رو میزان انرژی مورد نیاز برای آنها در ایالات تکراری نگاه دارد ، ناچیز است. به گفته پنروز ، آنها می توانند راه است که اساسا برای همیشه باقی بماند ، به عنوان استاندارد نظریه کوانتوم پیش بینی می کند. اشیاء ، بزرگ از سوی دیگر ، ایجاد چنین میدانهای گرانشی قابل توجه است که ایالات تکراری به صفر رسیدن تقریبا همزمان می شوند. پنروز محاسبه که فرد را به سقوط یک مکان در تریلیون - میکرو از یک ثانیه. برای لکه دار کردن گرد و غبار ، نزدیک به یک فرایند طول می کشد دوم به اندازه کافی بلند است که می توان برای اندازه گیری.

در حال رشد ، بسیار هیجان زده ، او خودش را به hoists بیشتر عمودی و موقعیت خود را در مبل. "در اینجا است که در مقیاس کجا باید شروع به دیدن تفاوت های بین مکانیک کوانتومی چه چیزی می گوید و آنچه واقعیت ندارد ،" او می گوید. "superposition است که بخشی از مکانیک کوانتومی برای اجسام بزرگ ناپایدار است ؛ یک شی خواهد شد یک یا موقعیت دیگر را که در زمانبندی از حدود فرض دوم. آیا این درست است؟ خب ، ما باید به انجام آزمایش ".

چند سال پیش ، پنروز figured چگونه است که برای انجام آزمایش. در عوض از لکه دار کردن گرد و غبار که او یک آینه کوچک اجازه می دهد که می تواند او را به گزاف گویی کردن آن را به تابش را ببینید اگر استفاده از آن را در یک یا دو محل در همان زمان بود. اگر نظریه کوانتومی سنتی است که از سمت راست ، دو برابر دولت می تواند برای مدت طولانی پایدار باقی می ماند. اگر پنروز حق است ، آینه را بدون هیچ دوگانه وجود بیش از یک زنجیر گرانش دوم ، پیش از آنکه به محل حفظ تک.

پنروز در ابتدا envisioned قرار دادن نظریه خود را به آزمون با استفاده از لیزر اشعه ایکس نصب شده بر روی یک پلت فرم در فضا. لیزر فوتونها را به سمت هدف دهها آینه کوچکی از هزاران مایل دور شلیک کنید. اینجا جایی است که کوانتومی مرموز بودن را به بازی می آید. آینه نیم بازتابنده ، به نام شکاف پرتو ، که هر فوتون را به دو کشور مستقل به طوری که آن را به دو مسیر زیر (که آن را در دو جهت در عین حال می رود). در یک مسیر ، فوتون اعتصاب آینه کوچک ، حرکت آن را اندکی ؛ از سوی دیگر ، از آن منعکس شده است را از آینه هدف قرار میدهد ، بنابراین آینه نشانی از حرکت نیست.

در این دیدگاه غالب در فیزیک ، در هر دو رویداد همزمان رخ می دهند : آینه حرکت در جای خود باقی می ماند و در عین حال به دلیل آینه مانند فوتون - می تواند در دو کشور در زمانی باقی می ماند. در مسیر بازگشت به خود ، فوتون تکراری است که آینه کوچک را لرزاند بازدید آینه همان دوباره ، بازگشت آن را به موقعیت اولیه آن است. کل سیستم را دقیقا می گرداند و سپس به حالت اولیه خود است ، و اساسا وجود ندارد که راه را برای ارسال به مسیر فوتون انجام گرفته است. در نتیجه ، دو نسخه از فوتون با یکدیگر و recombine به تک فوتونی است که همیشه در امتداد یک مسیر بازگشت به سوی منعکس لیزر تداخل پیدا کند. بدون فوتون اشعه ایکس همیشه می توانید مسیر آنها را که منجر به ردیاب دنبال کنید.






سایر پنروز سوالات # 4
چیست آگاهی؟
پنروز استدلال میکند که آن را یکی از محصولات فرعی از فرآیندهای مکانیکی کوانتومی عمل در مغز می شود. برخی تحقیقات اخیر ، جذاب پشتیبانی از مشاجره او را که microtubules سازه های کوچکی در سلول های مغز می تواند پدیده های کوانتومی ، اجازه می دهد که چگونه نورون ها برای تاثیر گذاشتن بر رفتار.





سه مرحله مختلف پروفایل کوانتوم مرموز بودن
(و معنای)

: با توجه به مشاهده ارتدوکس از مکانیک کوانتومی ، به نام تفسیر کپنهاگ ، یک سیستم (در اینجا بلوک شده توسط یک کودک نمایندگی) نشانی از یک دولت و یا محل مشخص نیست تا زمانی که اشغال است اندازهگیری شد. سپس قبل از آن فقط از احتمالات با هم تداخل دارند محو کردن.


ب : بسیاری از تفسیر جهان اصرار دارد که سیستم را اشغال تمام کشورها ممکن است ، اما آن را دارد که هر یکی از آنها وجود دارد در آن جهان خود را جایگزین. هر جهان تنها یک دولت می بیند ، به همین دلیل است که ما در دو بلوک کشورهای رعایت هرگز در یک بار.


ج : در تفسیر پنروز است ، گرانش دارای حقیقت ما متصل می کند. در هر یک از حالت بالقوه ، بلوک ایجاد یک میدان گرانشی جداگانه. با گذشت زمان ، انرژی مورد نیاز برای حفظ این زمینه ها سبب می شود که چند بلوک برای حل و فصل را به یک دولت تنها یکی است که ما کنترل نمود

ماه لی لی جمعه 27 شهریور 1388 ساعت 03:16 ب.ظ

بهره بردم..سپاس از همگی

[ بدون نام ] شنبه 28 شهریور 1388 ساعت 10:45 ق.ظ http://ccu-cinema.blogsky.com/

http://ccu-cinema.blogsky.com/
درباره یک کناره گیری خیر خواهانه
توفیق فوق اجباری

h@ckf@th3r شنبه 28 شهریور 1388 ساعت 11:34 ق.ظ

با سلام
الهام جان اگه ممکنه مطالبتون رو خودمونی تر بازگو کنید که در حد فهم و درک ما هم باشه (پایین تر از دیپلم)

لاری دوشنبه 30 شهریور 1388 ساعت 07:59 ب.ظ

سلام
واقعیت ها بسیارند- پذیرنده واقعیت ها کم.

به دوستان خود بگویید... دوشنبه 30 شهریور 1388 ساعت 10:33 ب.ظ

اولین روزنامه اینترنتی استان هرمزگان به نشانی www.armaghanebandar.com

صابری سه‌شنبه 31 شهریور 1388 ساعت 12:15 ب.ظ http://lengehkarate.com

اصل زندگی همینه...
همین اتفاقات زندگی رو تشکیل میدن...

خلیل مؤیدی سه‌شنبه 31 شهریور 1388 ساعت 05:21 ب.ظ http://antigon.blogsky.com

فک کنم به یه ایدئولوژی قوی نیاز داریم ...

[ بدون نام ] چهارشنبه 1 مهر 1388 ساعت 02:57 ق.ظ http://shidestan.blogsky.com

سرعتگیر خیلی بدن. تو هم دگه بی حوصله بودای نه. شوق و ذوق اتنین...

چون می گذرد غمی نیست دائی...

احسان چهارشنبه 1 مهر 1388 ساعت 02:31 ب.ظ http://lakposht..blosky.com

سلام هر انسان یک دنیاست

کالنگ جمعه 3 مهر 1388 ساعت 08:36 ب.ظ http://www.dirya.net

سلام!
دیریا دات نت یکی از بزرگترین اجتماعات مجازی هرمزگانیها منتظر حضور سبز شما دوستان عزیز می باشد

فراست شنبه 4 مهر 1388 ساعت 10:30 ق.ظ http://farasat.blogsky.com/

سلام و سپاس از لطفی که کردید و برای یادداشت ناقص و پر از کاستی این دانش آموز کوچک درباره شاهنامه نظر دادید.
تردیدی نیست که خامه ناتوان سرگشته ای مانند بنده هیچ نمیتواند دم از نقد فرهیخته ای چون فردوستی و شاهکاری چون شاهنامه بزند. اما به قول مولانا: کوشش بیهوده به از خفتگی...
ـــــــــــــ
بازهم سپاسگزارم که توجه فرمودید و سیاه مشق ناچیز بنده را نقد نمودید.

چوک نابن دوشنبه 6 مهر 1388 ساعت 06:53 ب.ظ http://piskedel.blosky.com

سیا جان بی ما سربزن وبلاگ مه به روزن

آرموس پنج‌شنبه 9 مهر 1388 ساعت 02:39 ب.ظ http:///armus.persianblog.ir

سلام
دلبسته امواج نشوبد تا اینکه مجبورنباشید برای فرار ازواقعیت ها به احتمالات پناه ببرید.
آرموس به روز شده است.
شادکام

[ بدون نام ] جمعه 10 مهر 1388 ساعت 11:13 ق.ظ http://ccu-cinema.blogsky.com

http://ccu-cinema.blogsky.com/
...........
چهره‌های هفته پشتی
...........
هفته توقیفی‌ها

کیوسک جمعه 10 مهر 1388 ساعت 03:13 ب.ظ http://kiyoosk.blogsky.com

سلام .
وبلاگ مفیدی دارید .
با تبادل لینک موافقید ؟؟

سلام.
ها

دخت بندر جمعه 10 مهر 1388 ساعت 10:05 ب.ظ http://dokhtebander.blogsky.com

سلام سرنوشت هر کسی یه جوری رقم ایخواردن شاید خواردن او سیب و مسموم بودن خیلی بهته بودن براش از کجا معلوم بلای بدتری در انتظاری نبودن ؟
خدا برای هر کاری دلیل ایناهادن
بهترن به ای چیز و فکر کنیم ...
هر اتفاقی که برا مو اتفاق اکیت بونوسیم به حساب قسمت ولی سعی کنیم خودمو قسمت خوبی برای خومو رقم بزنیم
یا حق ...

بنیامین شنبه 11 مهر 1388 ساعت 01:52 ب.ظ http://POSBASTAKI.BLOGSKY.COM

واقعیت یکیست
و هر انسان همان یک واقعیت را تجربه می کند
اینجا نوع مواجه شدن متفاوته
و هر کس بر اساس ادراکات خود اجزای واقعیت ار لمس و تحلیل می کند

سایه یکشنبه 12 مهر 1388 ساعت 03:24 ب.ظ

متنفرم از سرنوشت و تقدیر و اصلا" به اون اعتقادی ندارم.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 14 مهر 1388 ساعت 02:44 ق.ظ http://http://masking.blogsky.com/1388/07/14/post-49/

بروزم

راضیه نصرتی سه‌شنبه 14 مهر 1388 ساعت 12:08 ب.ظ http://darya88.blogsky.com/

سلام
وبلاگ خیلی خوبی دارید
موفق باشید .

[ بدون نام ] سه‌شنبه 14 مهر 1388 ساعت 12:50 ب.ظ http://shabecinema.blogsky.com/

http://shabecinema.blogsky.com/
وبلاگ اطلاع رسانی شب سینماگران

سایه چهارشنبه 15 مهر 1388 ساعت 09:49 ق.ظ

بابا مطلب جدید بذار تو وبلاگت خسته شدیم هر روز چند بار میایم خبری نیست. باید تو را هم تحریم کرد. اگه ننویسی.

بهشب پنج‌شنبه 16 مهر 1388 ساعت 11:47 ق.ظ http://behshab.blogsky.com/

روز هلیا مبارک

سایه سه‌شنبه 26 آبان 1388 ساعت 12:18 ب.ظ http://half-moon.persianblog.ir

نظریه های پست مدرن میگن که چیزی به اسم واقعیت وجود نداره.هر چیزی که تو درک می کنی و می بینی میشه واقعیت برای تو.
(راستیَ من عاشق وبلاگتون شدم.لینک بدم؟)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد