سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

باخت با طعم احمدی‌نژاد


پیش از این نوشته بودم که هر گاه تیم ملی فوتبال ایران در برابر تیم دیگری قرار می‌گیرد در واقع نه تنها استعدادها هستند که با هم مبارزه می‌کنند بلکه ساختار ورزش و مدیریت و حتی نحوه زندگی‌هاست که در برابر هم قرار گرفته است.
امروز برای اولین بار در ورزشگاه آزادی تیم ملی ایران به عربستان باخت. در حالی که ساختار فوتبال ما سال‌هاست به عربستان و بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی باخته است. کوردس مربی آلمانی تیم ملی امید ایران پس از ناکامی تیم و در پاسخ به انتقادات گفت: "شما همان طوری فوتبال بازی می کنید که رانندگی می‌کنید!"


در حالی که این بازی می‌رفت با حضور احمدی‌نژاد در ورزشگاه به یک ژست تبلیغاتی برای انتخابات آتی ریاست جمهوری برای او تبدیل شود و رسانه ملی هم تمام و کمال این فرصت را در اختیار او گذارده بود. فوتبال عربستان همه‌ی این معادله‌ها را برهم ریخت. کارگردان تلویزیونی این بازی دم به دقیقه احمدی‌نژاد را در حالت‌های مختلف نشان می‌داد.


البته در ابتدا می‌شد مفتخر بود که رییس جمهور ما هم مانند بسیاری از همتایانش  هنگام یک بازی فوتبال مهم برای روحیه دادن به تیم کشورش به ورزشگاه آمده، اما حرکت به ظاهر هوشمندانه سیما در به تصویر کشیدن مداوم او قبل و پس از گل ایران و ارتباط دادن مفهومی آن‌ها با یکدیگر حتی صدای گزارشگر را هم در برهه‌ای در آورد که گفت: "باز هم آقای احمدی‌نژاد رو می‌بینیم. خب بریم بازی رو دنبال کنیم! "اما نکته جالب اینجا بود که پس از گل تساوی و نیز گل پیروزی‌بخش عربستان انگار کارگردان حضور رییس جمهور را فراموش کرده بود و دوربینی که تازه در کنار رییس کار گذاشته بودند  تا انتها بی‌کار ماند و ما نگران که نکند در این بل‌بشو  اتفاقی برایشان افتاده باشد.

[سخنان علی دایی پس از بازی]
نظرات 5 + ارسال نظر
محمد شوری یکشنبه 9 فروردین 1388 ساعت 12:06 ق.ظ http://assize.blogfa.com



احمدی نژاد دقیقه 90 باخت!

احمدی نژاد از معدود رؤسای جمهوری است که زبان پوپولیسم(عوام گرایی )را خوب بلد است.او با حضور در میدان بازی تیم ملی ایران و عربستان سعودی در بهترین زمان و فضای تبلیغاتی حضور داشت؛اما باشکست تیم ملی ایران، او نیز در دقیقه 90 رأی نیاورد!

همانطور که بازی سیاست با عوام گرایی عجین است [1]بازی فوتبال نیز با سیاست یکجورایی کار دارد. مخصوصا اینکه در یک فضای انتخاباتی باشیم.

چنانچه بَرنده بازی امروز تیم ملی ایران می بود،تبلیغات وسیع و پر سر و صدایی مبنی بر حضور احمدی نژاد، در میدان بازی از صدا و سیما و رسانه های رسمی و وابسته بخش می شد؛ اما با این شکست حتی شبکه خبری ساعت 21(کانال یک)هیچ گزارشی مبنی بر حضور وی به بیندگان خودش نداد!؟

باخت تیم ملی ایران در دقایق آخر بازی، احمدی نژاد نیز در دقیقه 90 بهترین فرصت تبلیغاتی برای انتخابات آتی ریاست جمهوری را ازدست داد و باخت!

8فروردین 1388

تهران/محمد شوری(نویسنده و روزنامه نگار)
متاسفانه‌مطلب‌را برای‌وبلاگم‌نوشتم‌اما بدلیل‌کنترل‌مانع‌ارسال‌می شوند.
http://www.assize.blogfa.com





--------------------------------------------------------------------------------

1-روجوع شود به روزنامه مردم سالاری مورخ 19/مرداد85(بازی سیاست)ومورخ 19شهریور85(فرهنگ سیاست وعوام پروری)که با نام مستعار«محمد زمانی»از اینجانب چاپ شد.هم چنین رجوع شود به گزارش این جانب در روزنامه سلام مورخ24 آبان 76(تب فوتبال؛از فوتبال تا فوت بال!)با نام محمد شوری.

پیرمرد دیریا یکشنبه 9 فروردین 1388 ساعت 01:44 ق.ظ http://hormozpic.blogfa.com

خداحافظ فوتبال خداحافظ ژست تبلیغاتی........

ابراهیم یکشنبه 9 فروردین 1388 ساعت 08:49 ق.ظ

بازی فوتبال است و حوادث غیرقابل پیش بینی

م.ذ یکشنبه 9 فروردین 1388 ساعت 09:32 ق.ظ

عجیبن سیاورشن در مورد باخت و مربی و ... چیزی نیگفتن !

موروک گلمپا یکشنبه 9 فروردین 1388 ساعت 09:34 ق.ظ http://morook.Blogfa.Com

اولین بار بود در تاریخ فوتبال ایران مقابل عربستان در ورزشگاه آزادی شکست خورد.فکر کنید تیم چقدر ضعیفه ...
بازهم خداحافظ جام جهانی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد